Author Topic: Трамвайни трасета  (Read 944474 times)

Offline Repcho

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 11150
    • View Profile
    • Градски транспорт-София
    • Email
Re: Трамвайни трасета
« Reply #1660 on: 20.08.2012, 23:05:25 »
Предвидено е да се възстанови доколкото знам

Offline Kuonyy

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 237
    • View Profile
    • Email
Re: Трамвайни трасета
« Reply #1661 on: 21.08.2012, 10:48:27 »
На МС Хан Кубрат правели нещо с трамвайните релси, някой има ли информация дали ще се възстановява трамвая до там, тоест "Месарницата" ?

Изнасят ги към локалното, в един коловоз и ще го свържат с колелото, ще стане като на Скобелев. Ако си дадат зор, до 31-ви ще го направят. Отдавна се говори, че ще го възстановяват, а вече за мен изглежда сигурно.

Offline Kaiser Kar

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5006
  • НЕ! на мърльовците
    • View Profile
Re: Трамвайни трасета
« Reply #1662 on: 21.08.2012, 11:15:25 »
 :fan: Поредното временно-постоянно решение  :fan:
Висенето по кабините вреди сериозно на Вас и на другите около Вас.

Offline T_4

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2962
    • View Profile
Re: Трамвайни трасета
« Reply #1663 on: 21.08.2012, 11:55:55 »
Т.е. ще има едноколовозно движение, след това ухо и обратно? Аз изобщо се чудя защо се възстановява това колело, намирисва ми на ликвидация на трасето по ул."Струга". Единствения смисъл би бил за линия, идваща от Илиенци. Всякакви удължавания на ТМ1 или 7 ще генерират само загуби.
Не на безсмислените линии като ТМ23!
За оптимизация на разписанията:
http://forum.gtsofia.info/index.php?topic=428.msg100091775#msg100091775

Offline emo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 18618
  • Приятел на всички шофьори и ватмани от ГТ
    • View Profile
Re: Трамвайни трасета
« Reply #1664 on: 21.08.2012, 12:02:42 »
Всяко едно съоръжение е плюс. освен това трасето беше разрушено за сметка на метрото, редно е да се възстанови за сметка на изграждащите метрото.
Близо 3000 мои снимки от 2007 г. до днес.
https://www.flickr.com/photos/147931689@N02/

Offline titijoji

  • Приятел на ГТ
  • ****
  • Posts: 180
    • View Profile
Re: Трамвайни трасета
« Reply #1665 on: 21.08.2012, 12:34:07 »
Т.е. ще има едноколовозно движение, след това ухо и обратно? Аз изобщо се чудя защо се възстановява това колело, намирисва ми на ликвидация на трасето по ул."Струга". Единствения смисъл би бил за линия, идваща от Илиенци. Всякакви удължавания на ТМ1 или 7 ще генерират само загуби.
Трасето по ул. Струга нали беше с временен статут. Явно това е целта на възстановяването- една линия да се пренасочи до там -вероятно ще е ТМ7, доколкото дочух от мой познат в Общината.

Offline Kuonyy

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 237
    • View Profile
    • Email
Re: Трамвайни трасета
« Reply #1666 on: 21.08.2012, 13:18:38 »
Т.е. ще има едноколовозно движение, след това ухо и обратно? Аз изобщо се чудя защо се възстановява това колело, намирисва ми на ликвидация на трасето по ул."Струга". Единствения смисъл би бил за линия, идваща от Илиенци. Всякакви удължавания на ТМ1 или 7 ще генерират само загуби.

Едноколовозно ще е около 25-30 метра, като след това ще се раздвоява по старите релси. Това всичко се случва покрай подлеза на МС "Хан Кубрат". Посока месарницата ще има следното: Два коловоза - един коловоз - колело - един коловоз - два коловоза.

Offline giorev

  • Ограничени права
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4121
    • View Profile
    • Email
Re: Трамвайни трасета
« Reply #1667 on: 21.08.2012, 13:55:25 »
Всяко едно съоръжение е плюс. освен това трасето беше разрушено за сметка на метрото, редно е да се възстанови за сметка на изграждащите метрото.
Това пък как го реши  :neznam: Премахването му временно или постоянно е било решено още на етап проект и СО/ЕС си поема разходите, както за първото действие, така и за възстановяването. За сметка на изпълнителя минават разни повреди, като например прекъснат електрозахранващ кабел по невнимание, но случаят с планирано премахване на трамвайно трасе няма нищо общо.
Само скоропостижното закриване на Столичен Автотранспорт ЕАД би гарантирало на софиянци ежедневно комфортно и безаварийно пътуване с автобус в градски условия, което априори би увеличило дялът на превозите на обществения транспорт и би повлияло положително на трафика в столицата!

Offline Repcho

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 11150
    • View Profile
    • Градски транспорт-София
    • Email
Re: Трамвайни трасета
« Reply #1668 on: 21.08.2012, 15:10:11 »
Не го е решил той, то просто е така. Всяко възстановяване на наземна инфраструктура е за сметка на изпълнителя на метрото и дейностите са включени към неговия договор. Ако общината се откаже от дадена инфраструктура се отразява допълнително...

Offline titijoji

  • Приятел на ГТ
  • ****
  • Posts: 180
    • View Profile
Re: Трамвайни трасета
« Reply #1669 on: 21.08.2012, 15:13:54 »
Понеже не съм чел договорът при строежа на трасето до Младост 1, това означава ли, че частта касаеща трасето към Дървеница ще се възстанови от Изпълнителя.

Offline Repcho

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 11150
    • View Profile
    • Градски транспорт-София
    • Email
Re: Трамвайни трасета
« Reply #1670 on: 21.08.2012, 15:19:49 »
Не, там метрото е на мястото на трамвая, който трябва да бъде прекаран по Габровски и Г.М.Димитров до старата си крайна спирка...

Offline bonbon

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1989
    • View Profile
Re: Трамвайни трасета
« Reply #1671 on: 21.08.2012, 15:20:22 »
Метрото до Младост 1 няма нищо общо с трамвайното трасе до Дървеница.

Offline giorev

  • Ограничени права
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4121
    • View Profile
    • Email
Re: Трамвайни трасета
« Reply #1672 on: 21.08.2012, 17:29:39 »
Не го е решил той, то просто е така. Всяко възстановяване на наземна инфраструктура е за сметка на изпълнителя на метрото и дейностите са включени към неговия договор. Ако общината се откаже от дадена инфраструктура се отразява допълнително...
Няма такъв филм! Освен ако не бъркаме понятията, от правна гледна точка, когато в един договор пише "за сметка на...", това означава, че посоченото лице (изпълнител или възложител) плаща "масрафа". Още когато е проектирано метротрасето е било ясно, че Ломско шосе трябва да се разкопае и тази дейност, както и каквото и да било по трамвайните трасета е заложена в количествената сметка по проектната документация и се остойностява. Естествено всеки потенциален изпълнител би могъл да сложи срещу дадена дейност "0 лв.", но това е въпрос на търговската му политика и готовността да спечели поръчката и във всеки случай няма да е за негова сметка, а ще очаква да "избие" тази дейност от друга, от прилагане на някаква различна технология или нещо друго. Така например всички измествания на трамвайното трасе в Обеля, би следвало да са заложени в проекта по част ПБЗ, т.е. това е планирано отдавна и всички страни са си направили сметката, че релсите ще се местят 3-4 пъти (или колкото ще станат), докато се положат на постоянното си трасе.

Метрото до Младост 1 няма нищо общо с трамвайното трасе до Дървеница.
Няма-няма, колко да няма, като заради метрото махнаха трамвая  :neznam:
« Last Edit: 21.08.2012, 17:41:46 by giorev »
Само скоропостижното закриване на Столичен Автотранспорт ЕАД би гарантирало на софиянци ежедневно комфортно и безаварийно пътуване с автобус в градски условия, което априори би увеличило дялът на превозите на обществения транспорт и би повлияло положително на трафика в столицата!

Offline Kuonyy

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 237
    • View Profile
    • Email
Re: Трамвайни трасета
« Reply #1673 on: 22.08.2012, 13:10:05 »
Нали точно това се коментираше. Възстановяването е за сметка на строителя?

Offline giorev

  • Ограничени права
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4121
    • View Profile
    • Email
Re: Трамвайни трасета
« Reply #1674 on: 22.08.2012, 14:17:57 »
Тогава и аз точно това коментирам. Няма как да е "за сметка" на строителя. Правилно е да се каже "със сили и средства на изпълнителя (строителя) за сметка на възложителя (СО/ЕС).
Само скоропостижното закриване на Столичен Автотранспорт ЕАД би гарантирало на софиянци ежедневно комфортно и безаварийно пътуване с автобус в градски условия, което априори би увеличило дялът на превозите на обществения транспорт и би повлияло положително на трафика в столицата!

Offline T_4

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2962
    • View Profile
Re: Трамвайни трасета
« Reply #1675 on: 22.08.2012, 15:06:50 »
Възстановяването на трасето Триъгълника-Месарницата ми се вижда сто процента безсмислено при наличие на Струга и н-з Надежда, без значение за чия сметка се извършва. По същата логика може да се постави линия по Ломско и към Кръста.. :angry:
Сега ще се дадат "едни пари" да се възстанови трасето, после ще се дават пари да се вади това по Струга и така до безкрайност. Ако толкова трябва линия от Илиенци до МД2, то тя може спокойно да върти на гарата - пробегът е малко по-дълъг, но е неоправдано да се строи трасе за трамвай на 10 мин.
Не на безсмислените линии като ТМ23!
За оптимизация на разписанията:
http://forum.gtsofia.info/index.php?topic=428.msg100091775#msg100091775

Offline mihailo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5263
    • View Profile
    • Email
Re: Трамвайни трасета
« Reply #1676 on: 22.08.2012, 16:28:26 »
Но реално няма да се сменят много релси, само на няколко места ще трябва да се положи нов РП, инвестиция, която може и да се оправдае. Може тм7 да го завлекат натам, може и 19 да го бутнат. А и всяко такова съоръжение е в полза при аварии, ремонти и т.н. Хубаво ще е, ако след това решат да ремонтират отсечката голям-малък триъгълник, и нагоре към депото и 5-та градска и трамваите въртят на Месарницата. ;) :) :)

Offline Kuonyy

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 237
    • View Profile
    • Email
Re: Трамвайни трасета
« Reply #1677 on: 22.08.2012, 17:47:52 »
Нали следващият етап от ремонта на Надлез Надежда, е именно трамвайния подлез?

Offline greg

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1187
    • View Profile
Re: Трамвайни трасета
« Reply #1678 on: 23.08.2012, 09:29:20 »
Нали следващият етап от ремонта на Надлез Надежда, е именно трамвайния подлез?
И точно при затворен подлез трябва някъде трамваите от Илиянци и Обеля да се обръщат. Затова и сигурно ще възстановят най-старото колело в Надежда. Пък и то сигурно е близо до МС Хан Кубрат.

Offline mlk

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4297
    • ICQ Messenger - 110536592
    • View Profile
    • Email
Re: Трамвайни трасета
« Reply #1679 on: 23.08.2012, 09:42:53 »
Има такава вероятност и вероятно трамваите ще нощуват именно на месарницата. Не че не може да въртят на София-север, ама там не се прави никаква връзка, за  разлика от МС Хан Кубрат.