Не го е решил той, то просто е така. Всяко възстановяване на наземна инфраструктура е за сметка на изпълнителя на метрото и дейностите са включени към неговия договор. Ако общината се откаже от дадена инфраструктура се отразява допълнително...
Няма такъв филм! Освен ако не бъркаме понятията, от правна гледна точка, когато в един договор пише "за сметка на...", това означава, че посоченото лице (изпълнител или възложител) плаща "масрафа". Още когато е проектирано метротрасето е било ясно, че Ломско шосе трябва да се разкопае и тази дейност, както и каквото и да било по трамвайните трасета е заложена в количествената сметка по проектната документация и се остойностява. Естествено всеки потенциален изпълнител би могъл да сложи срещу дадена дейност "0 лв.", но това е въпрос на търговската му политика и готовността да спечели поръчката и във всеки случай няма да е за негова сметка, а ще очаква да "избие" тази дейност от друга, от прилагане на някаква различна технология или нещо друго. Така например всички измествания на трамвайното трасе в Обеля, би следвало да са заложени в проекта по част ПБЗ, т.е. това е планирано отдавна и всички страни са си направили сметката, че релсите ще се местят 3-4 пъти (или колкото ще станат), докато се положат на постоянното си трасе.
Метрото до Младост 1 няма нищо общо с трамвайното трасе до Дървеница.
Няма-няма, колко да няма, като заради метрото махнаха трамвая