Събитие е било минаването на осем осен български трамвай по "Христо Смирненски", заради катастрофата на 719. Може би 931 е карал с пълна мощност?
Нали се сещате, че ако имаше крива, с която да се направи завой от "Витоша" надясно към "Алабин" (идвайки от църквата "Св. Неделя" за Съдебна палата), диспечерът нямаше да накара ватмана да хване трасето до Журналист. Мотрисата ще изкачи баира, но е трудно спирането и потеглянето, ако изскочи някой автомобил. Представете си какъв ужас е да спреш (карайки на паралел), да буксуваш при потегляне и да знаеш, че ако в този момент отпуснеш, трамвая тръгва обратно назад по баира. Може да е нямало излизащи коли от преките на булеварда, както и да е бил полупразен, с което всичко да е станало лесно и бързо.
Мисля си, че при изпълнението на едно трасе, трябва да бъде разчетено на ниво проект, гъстотата на трамвайните отклонения (било то ухо или трети успореден коловоз). Това се съобразява с вида на релсовия път - част от платното за движение на МПС. Няма къде (ако има, опровергайте) да се изгради съоръжение като това на пл. Възраждане по "Мария Луиза"/ "Витошка".
Не може, г-н Р.Тошев, да допуснете между две успоредни трамвайни трасета - "Витоша" и "Христо Ботев"да има
еднопосочна връзка ("Алабин"). Помислете каква организация на трамвайния транспорт правите при планиран ремонт - премествате линии по "Константин Величков", защото там инфраструктурата е замислена перспективно или включвате пл. Възраждане. Не е нужно нещо полезно да го има, само ако се използва в редовен маршрут, както и да се надявате на опорочени преброявания на пътникопотока. Тази работа можеше да я свършите, когато се правеше ремонт на релсите и кривите на кръстовището "Витоша" и "Алабин" през декември 2011 г.