Author Topic: Трамвайни трасета  (Read 944462 times)

Offline difian

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 18072
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Любителска страница на Софийското метро във Facebook!
    • Email
Re: Трамвайни трасета
« Reply #1800 on: 09.10.2012, 14:21:32 »
Те при това колело нещо бяха сбъркали още на проектантска основа и имаше доста дерайлировки като го пуснаха. А теснорелсов трамвай натам е напълно ненужен.
Имаше ли дерайлировки или само проблеми с вписването в габарита? Тогава учех в Западен парк и всеки ден се прибирах с метрото до Опълченска и оттам по трасето на трамвая до Младежкия и към нас. Но минаха над 10 години и вече не помня около пуска какво стана. Имаше проблеми, май бяха задрали някаква кола, но чак и дерайлиране?

Offline emo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 18618
  • Приятел на всички шофьори и ватмани от ГТ
    • View Profile
Re: Трамвайни трасета
« Reply #1801 on: 09.10.2012, 15:24:21 »
Не съм го видял  с очите си, но ватмани разказваха, че при преминаване с повече от 5 км/ч трамваят излиза от релсите и си го наместваха без кран, т.к. го хващаха в момента на излизането от релсите. Дори мисля, че след това и нещо преправяха по кръстачката.
Близо 3000 мои снимки от 2007 г. до днес.
https://www.flickr.com/photos/147931689@N02/

Offline titijoji

  • Приятел на ГТ
  • ****
  • Posts: 180
    • View Profile
Re: Трамвайни трасета
« Reply #1802 on: 09.10.2012, 15:34:17 »
Ако е така, значи самото трасе е било изградено калпаво щото там няма чак такава сложност, че трамваите да излизат от релсите.

Offline sofianec

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1145
    • View Profile
Re: Трамвайни трасета
« Reply #1803 on: 09.10.2012, 15:46:46 »
Трасето го строиха Строителни войски, това си го спомям. И наистина в началото имаше проблеми, трамваите минаваха много бавно. Кръстовището на Пиротска и Хр. Ботев обаче е вече на повече от 10 години и се е разбило сериозно, а кръстовката с толкова много пресичания без смисъл само разбива още повече теснорелсовите трамваи, които минават през него.

Относно колелото наистина ми се струва безмислено, при положение че пл. Възраждане е толкова близо. Има смисъл от съвсем нова светофарна уредба по целия площад с интегриране на трамвайните направления и автомобилния поток по Стамболийски и Хр. Ботев в една зелена вълна и там може да обръщат някои линии.

И друго се сетих сега като пишете, че габаритът е бил проблемен. Защо в София не съм виждал стрелки, които първо пускат наляво за последващ десен завой и обратното? Виждал съм такива в Цюрих например точно на тесни кръстовища и те решават проблема с габаритите и кривите. Така и стрелката може да бъде на десетки метри преди кръстовището и да не затруднява движението там, а релсите вървят паралелно или почти паралелно една с друга, след което се разделят и се пресичат с кръстовка под остър ъгъл.
« Last Edit: 09.10.2012, 15:50:35 by sofianec »

Offline mlk

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4297
    • ICQ Messenger - 110536592
    • View Profile
    • Email
Re: Трамвайни трасета
« Reply #1804 on: 09.10.2012, 17:01:06 »
20 и 22 почна с фалстарт - тръгнаха на изпитания и още при завоя на чешмите при джамията, ставаше беля и нещо шлайфаха или каквото там се пада. Отделно, на самото колело при Опълченска имаше проблем заради малкия радиус на кривите и ставаше напечено.

Offline София 70

  • Ограничени права
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 9842
    • View Profile
Re: Трамвайни трасета
« Reply #1805 on: 10.10.2012, 10:20:27 »
A някога ,като минаваха 35 тонни Софии през 3 минути и линията беше накъдрена и тресеше навсякъде - как тогава къщите не се пукаха?
Само за справка тм 3 беше 24 коли на курс 64 минути.

Offline monte carlo

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1514
    • View Profile
Re: Трамвайни трасета
« Reply #1806 on: 10.10.2012, 18:03:21 »
Малко снимки от колелото в строеж при несъществуващата бивша Месарница:

Ние знаем, че те лъжат.
Те си знаят, че лъжат.
Те знаят, че ние знаем, че лъжат.
Ние знаем, че те знаят, че ние знаем, че те лъжат.
И все пак те продължават да лъжат.

Offline Kuonyy

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 237
    • View Profile
    • Email
Re: Трамвайни трасета
« Reply #1807 on: 10.10.2012, 21:07:34 »
Защо новите павета, поставени около релсите и подлеза, са различни? Толкова ли не можаха да намерят същите, като вече сложените? :neznam: :blink:

Offline titijoji

  • Приятел на ГТ
  • ****
  • Posts: 180
    • View Profile
Re: Трамвайни трасета
« Reply #1808 on: 12.10.2012, 17:15:29 »
Да види дали ще е успешен експериментът:
ОТ 15.10.2012 ЕКСПЕРИМЕНТАЛНО ЗА СРОК ОТ 6 (ШЕСТ) МЕСЕЦА ТРАМВАЕН ТРАНСПОРТ ЩЕ ПРОМЕНИ МАРШРУТИ КАКТО СЛЕДВА:

1. ТРАМВАЙНА ЛИНИЯ 1 (САМО В ПОСОКА НАДЛЕЗ НАДЕЖДА): ОТ БУЛ. „ХРИСТО БОТЕВ” НАДЯСНО ПО УЛ. „СТРУГА” И НАЛЯВО ПО БУЛ. „КНЯГИНЯ МАРИЯ ЛУИЗА” ПО МАРШРУТА СИ ДО НАДЛЕЗ НАДЕЖДА.

В ОБРАТНА ПОСОКА МАРШРУТЪТ НЕ СЕ ПРОМЕНЯ.

РАЗКРИВА СЕ НОВА СПИРКА С КОД 2665 „ЦЕНТРАЛНА АВТОГАРА” НА УЛ. „СТРУГА” ПРЕДИ БУЛ. „КНЯГИНЯ МАРИЯ ЛУИЗА”.

2. ТРАМВАЙНА ЛИНИЯ 7: МАРШРУТЪТ СЕ УДЪЛЖАВА КАКТО СЛЕДВА: ОТ СПИРКА „УЛ. КЛОКОТНИЦА” НАПРАВО ПО БУЛ. „ХРИСТО БОТЕВ”, БУЛ. „КНЯГИНЯ МАРИЯ ЛУИЗА”, ТРАНСПОРТЕН ПОДЛЕЗ НАДЕЖДА И ПО БУЛ. „ЛОМСКО ШОСЕ” ДО ОБРЪЩАТЕЛНОТО КОЛЕЛО В КВ. ТРИЪГЪЛНИКА ПРЕДИ УЛ. „ХАН КУБРАТ” ДВУПОСОЧНО


Offline Neronov

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3052
  • R.I.P 1210
    • View Profile
Re: Трамвайни трасета
« Reply #1809 on: 13.10.2012, 17:42:53 »
,,Образцов релсов път''  :laugh:



Offline tm0

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3952
    • View Profile
Re: Трамвайни трасета
« Reply #1810 on: 20.10.2012, 03:07:05 »
Събитие е било минаването на осем осен български трамвай по "Христо Смирненски", заради катастрофата на 719. Може би 931 е карал с пълна мощност?
Нали се сещате, че ако имаше крива, с която да се направи завой от "Витоша" надясно към "Алабин" (идвайки от църквата "Св. Неделя" за Съдебна палата), диспечерът нямаше да накара ватмана да хване трасето до Журналист. Мотрисата ще изкачи баира, но е трудно спирането и потеглянето, ако изскочи някой автомобил. Представете си какъв ужас е да спреш (карайки на паралел), да буксуваш при потегляне и да знаеш, че ако в този момент отпуснеш, трамвая тръгва обратно назад по баира. Може да е нямало излизащи коли от преките на булеварда, както и да е бил полупразен, с което всичко да е станало лесно и бързо.
     Мисля си, че при изпълнението на едно трасе, трябва да бъде разчетено на ниво проект, гъстотата на трамвайните отклонения (било то ухо или трети успореден коловоз). Това се съобразява с вида на релсовия път - част от платното за движение на МПС. Няма къде (ако има, опровергайте) да се изгради съоръжение като това на пл. Възраждане по "Мария Луиза"/ "Витошка".
Не може, г-н Р.Тошев, да допуснете между две успоредни трамвайни трасета - "Витоша" и "Христо Ботев"да има еднопосочна връзка ("Алабин"). Помислете каква организация на трамвайния транспорт правите при планиран ремонт - премествате линии по "Константин Величков", защото там инфраструктурата е замислена перспективно или включвате пл. Възраждане. Не е нужно нещо полезно да го има, само ако се използва в редовен маршрут, както и да се надявате на опорочени преброявания на пътникопотока. Тази работа можеше да я свършите, когато се правеше ремонт на релсите и кривите на кръстовището "Витоша" и "Алабин" през декември 2011 г.  :stena:
« Last Edit: 20.10.2012, 03:56:47 by tm0 »
------------------------

Offline mihailo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5263
    • View Profile
    • Email
Re: Трамвайни трасета
« Reply #1811 on: 20.10.2012, 08:58:57 »
Ами не е събитие да минава осемосен трамвай там. И 503 е минавал, който е къде-къде по-тромав от 931. А и не е "чак" толкова трудно, особено щом по графа трамвая се е изпразнил.  Но това с кривата си е наистина простотия, можеше да се постави, а и преди е имало такава крива[!], а сега можеше да се реализират маршрути, които са далеч по-смислени от някои сегашни...
:angel:

Offline T_4

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2962
    • View Profile
Re: Трамвайни трасета
« Reply #1812 on: 20.10.2012, 13:10:28 »
Да, съгласен съм за кривата. Трябваше да се направи през Декември 2011 както и да се смени цялостно конфигурацията на кръстовището. Щом обаче трамваят на БНТ2 се движеше по бул."Витоша" не съм убеден дали трасето няма да се използва като атракционно до неговото изваждане. Това от своя страна би усложнило конфигурацията на стрелките.
За 9ХХ по бул."Хр.Смирненски" - изобщо не е прецедент да минават трисекционни мотриси от там. Не само 503 е минавал, ами и всички 9ХХ. Когато съществуваше трасето по бул."Витоша" с ТМ 1 и 7 в класическия им вариант много чести промени при затваряне бяха:
ТМ1 Обеля - Халите - Графа - Журналист
ТМ7 Надежда-3 - Лозенец
Не на безсмислените линии като ТМ23!
За оптимизация на разписанията:
http://forum.gtsofia.info/index.php?topic=428.msg100091775#msg100091775

Offline Metan

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3644
    • View Profile
Re: Трамвайни трасета
« Reply #1813 on: 27.10.2012, 13:30:18 »
По 7 почти без изключение се движат модернизирани в последните година-две трамваи. За 10 дни откакто е пуснато движението до Месарницата вече има достатъчно следи от масло, особено там, където трамваите престояват - в кръга и по спирките. Каквито и подобрения да се правят, отдолу българските трамваи си капят като лейки.

Offline difian

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 18072
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Любителска страница на Софийското метро във Facebook!
    • Email
Re: Трамвайни трасета
« Reply #1814 on: 28.10.2012, 18:53:14 »
Това в ляво от коловоза също ли е масло?  :help:

Offline mihailo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5263
    • View Profile
    • Email
Re: Трамвайни трасета
« Reply #1815 on: 28.10.2012, 19:32:29 »
От буксов лагер, да. :P Но донякъде е и от мацането в депото, защото почти винаги талигите са омазани в масло, от които след това се стича и капе. А това капене от редукторите би трябвало да има възможност за отстраняване, но на никой не му се занимава да открие решение...

Offline София 70

  • Ограничени права
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 9842
    • View Profile
Re: Трамвайни трасета
« Reply #1816 on: 29.10.2012, 09:52:09 »
Решението е семеринги , различни от Костенските и гарнитури от клингерит и малко силикон . Да не говорим , че пароструйка не се използва .То няма и в депото такъв уред.
Сещам се за бай Брадър - ...Пеньо-  Бай Брадър, казаха ми да си взема душ от магазина.Не знам за какво ми е , ама ми казаха , че трябва да си взема един. -Б.Б.- Пароструйка трябва да си вземеш Пенке.
Та и в депото не знаят за какво се използва ,но трябва да си вземат една , защото ,когато всичко е омазано с кал и масло никакъв уплътнител не помага.
« Last Edit: 29.10.2012, 09:56:25 by София 70 »

Offline NiGhtPiSH

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2357
  • Sofia Hardcore
    • View Profile
Re: Трамвайни трасета
« Reply #1817 on: 21.01.2013, 19:14:50 »
Един тъп въпрос ми дойде, но просто не съм минавал към Триъгълника от доста преди да възстановят трамвайното движение. Възстановени ли са всички стрелки и коловози както бяха едно време (на самия Триъгълник)?
"Бирата е най-великото изобретение. Колелото също не е зле, но не върви с пържени картофки."

Offline The Freshmaker

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3771
  • TM 303
    • View Profile
Re: Трамвайни трасета
« Reply #1818 on: 21.01.2013, 19:25:32 »
Един тъп въпрос ми дойде, но просто не съм минавал към Триъгълника от доста преди да възстановят трамвайното движение. Възстановени ли са всички стрелки и коловози както бяха едно време (на самия Триъгълник)?
Да, включително и двупосочната резервна крива (посока гара Север-Месарницата, ако мога да се изразя така).  :)
А всъщност София можеше да бъде един прекрасен град, ако имаше друго управление и ако 70 процента от населението му беше друго...

Offline blagun

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 16500
    • View Profile
    • Email
Re: Трамвайни трасета
« Reply #1819 on: 21.01.2013, 19:39:07 »
Да, включително и двупосочната резервна крива (посока гара Север-Месарницата, ако мога да се изразя така).  :)
Да де, стрелката за връзка на трасето по Ген.Жеков с Илиенци им се видя скъпа, затова са направили далеч по-евтина и по-полезна връзка  :D