Прочетох ги всички 60 (вече са 61) страници и видях доста интересни неща и много спомени и реших да се включа и аз.
Сори, че ще вадя от прахта (както се казва), някои постове, но едва вчера разбрах за този сайт и съответно за форума му.
И малко страничен върпос.Ники колко според теб в нашите условия може да вдигне един тролей Икарус, но поне 70 км/ч мисля, че достигат?
Могат да вдигат много повече. Едно време когато 1517 беше нов, на една година, баща ми каза, че на цариградското е вдигнал 120км/ч в разстоянието между Орлов мост и Плиска, защото не е имало пътници на другите спирки.
Ми 1515 винаги е бил добър тб.
Според мен той е един от най-добрите Икаруси. Преди бях забелязал, че единствено на него му работеше тахометърът.
Едно време беше тролей-образец, защото шофьора му го пазеше, но вече се пенсионира и след това напусна. Едно време му работеше тахометъра на него и на още два - 1502 и 1517 (по времето преди да отиде в левски). Единствената причина за това беше че шофьорите им бяха много добри приятели с баща ми - тогавашния шофьор на 1517.
Просто се направиха зачисления, като втората цифра отговаряше на линията, на която работи, а първата на гаража. И това много се спазваше!
21хх - 1
12хх - 2
13хх - 3
14хх - 4 - имаше и Дакове
25хх - 5
15хх - 11 - това беше едното изключение
26хх - 6
27хх - 7
29хх - 9
Серията с 15 не е изключение, защото когато дойдоха новите (тогава) тролеи, тогава обслужбаваха линията на 5-цата, защото тогава тя беше от сегашното колело на Младост и стигаше до Люлин - а разстоянието го взимаха за около 2 часа в едната посока. Тогава 5-цата се обслужваше от двата гаража едновременно, защото бяха много на брой коли които бяха на 5-ца заради голямото разстояние. Затова и тази серия тролеи тогава получиха номер 15хх. Няколко години по-късно когато бяха пуснати 10, 11 и 12-та линия, беше разделена 5-цата на две линии и тогава 15-та серия отидоха на 11-ка, която тогава ходеше до Емил Марков. А след като 4-ката я пуснаха за Дружба-2, 11-ката я пуснаха за Сточна Гара.
1426 не беше ли буквално изваден от клетката за брак преди 4 години, поради липса на свестни тролеи в Искър?
Не от клетката за брак, а от бояджийното, където стоя 4-5 години поради липса на много чаркове, разхвърляни през годините по другите тролеи.
1426 беше горял и са го правили с части от 1316. Даже ремаркето му е от 1316.
Този тролей никога не е горял. Само е бил удрян от трамвай. Едно време е бил каран от един шофьор (бивш боксьор) по прякога "Бокси". Той го караше много лудо и минал на червено и се е ударил в трамвай. След това е минал на ОР и докато е бил там електрониката и разни други електронни чаркове са били използвани за други тролеи и след като се е върнал от ОР е спрян от движение в бояджийното поради липса на чаркове. Преди няколко години когато 1517 отива в Левски, решават да пуснат отново в движение 1426 и тогава се купуват оригинални чаркове от Унгария за него и се окомплектова и се пуска в движение. Тогава баща ми, който до преди това е бил на 1517 отива на 1426 и благодарение на него, 1426 все още има работещ тахометър.
Едно време 15-та серия бяха до 1517. След това като дойдаха Зиу-та, им сложиха номера от 1518 до 1521. Няколко години след това един учебен тролей от Надежда дойде в Искър и го направиха 1522.
С тези нови (тогава) Зиу-та има интересни случки. 1518 на 2-рия месец се запалва и изгаря тотално и напълно остават само гредите и железарията. Добре че тъкмо беше тръгнал от колелото на 11-ката при гараж Искър и е бил без пътници. Една година по-късно същата съдба го сполетява и 1519 (мисля че пак някъде около гаража беше).