Author Topic: Ikarus 280T  (Read 1167809 times)

Offline Тролей 2011

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 845
    • View Profile
    • CH.BG. SPOTMANIAC BREATH-TAKING VIEW
Re: Ikarus 280T
« Reply #1120 on: 12.04.2009, 18:30:15 »
Още си седи там, толкова зле е станал и целия е ръждясал.Няма кой да им налее малко мозък, че да махнат тая грозотия оттам.От другата страна на сервиза пък му седят част от външните плоскости, вратите... :angry:
« Last Edit: 12.04.2009, 22:31:23 by Тролей 2011 »

Offline vasko456

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3937
    • View Profile
Re: Ikarus 280T
« Reply #1121 on: 12.04.2009, 18:49:57 »
На път към Люлин видях 2103 чисто нов - ремонтиран в Дупница.

Offline CKD

  • --=БМ-РК=--
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7425
    • View Profile
Re: Ikarus 280T
« Reply #1122 on: 12.04.2009, 19:40:04 »
Договорът с Дупница е изтекъл. Сега се говори да пращат тб в Омуртаг.
Най-ценният ресурс на капитализма са тъпанарите

Offline vasko456

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3937
    • View Profile
Re: Ikarus 280T
« Reply #1123 on: 12.04.2009, 19:54:03 »
Договорът с Дупница е изтекъл. Сега се говори да пращат тб в Омуртаг.
Ееее не!!! Това ме утепа - тролей в Омуртаг?!?
Няма лошо нека, в Омуртаг поне знаят какво правят. Но пък седалките са проблем...

Offline CKD

  • --=БМ-РК=--
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7425
    • View Profile
Re: Ikarus 280T
« Reply #1124 on: 12.04.2009, 21:30:12 »
Toва е слух. Не знам дали ще стане.
Най-ценният ресурс на капитализма са тъпанарите

Online difian

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 18072
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Любителска страница на Софийското метро във Facebook!
    • Email
Re: Ikarus 280T
« Reply #1125 on: 12.04.2009, 23:52:57 »
какво стана с 1218 нарязаха ли го вече?В депото пускат ли да се снима?  :)
21 март 2009:


П.С. на теб това коя регистрация във форума ти е !?

Offline CKD

  • --=БМ-РК=--
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7425
    • View Profile
Re: Ikarus 280T
« Reply #1126 on: 12.04.2009, 23:56:05 »
Toва е лъжа.
Ето го 1218.
Най-ценният ресурс на капитализма са тъпанарите

Offline vasko456

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3937
    • View Profile
Re: Ikarus 280T
« Reply #1127 on: 23.04.2009, 16:22:01 »
Вижте с какво огледало за салона е окичен 2922  :D

Offline emo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 18618
  • Приятел на всички шофьори и ватмани от ГТ
    • View Profile
Re: Ikarus 280T
« Reply #1128 on: 23.04.2009, 16:41:51 »
Toва е лъжа.
Ето го 1218.


А още по-хубав е и 2925 отзад :P
Близо 3000 мои снимки от 2007 г. до днес.
https://www.flickr.com/photos/147931689@N02/

Offline SlaFF

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 349
    • View Profile
Re: Ikarus 280T
« Reply #1129 on: 30.04.2009, 21:25:03 »
2909 вече е с онези малки, гадни стопове  :angry:  Аман!

Offline vasko456

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3937
    • View Profile
Re: Ikarus 280T
« Reply #1130 on: 08.05.2009, 21:45:46 »
От искър има ли тролеи на ремонт? Нали нещо за Омуртаг се говореше!
Тролей 2011 го е ударила на живот та не може да ни осведоми :D

Offline mitakis

  • над нещата
  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 4193
    • View Profile
Re: Ikarus 280T
« Reply #1131 on: 08.05.2009, 22:28:18 »
От искър има ли тролеи на ремонт? Нали нещо за Омуртаг се говореше!
Няма.
Трудно е да направиш нещо както трябва, вместо как да е.

Offline maniak

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4625
  • Оптимист
    • ICQ Messenger - 278834436
    • View Profile
    • http://www.flickr.com/photos/47270324@N08/
    • Email
Re: Ikarus 280T
« Reply #1132 on: 08.05.2009, 23:02:02 »
1520 е с уникално почистен салон. ЕВАЛА! :fan:

Offline vasko456

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3937
    • View Profile
Re: Ikarus 280T
« Reply #1133 on: 08.05.2009, 23:03:03 »
1520 е с уникално почистен салон. ЕВАЛА! :fan:
как така почистен? от графити ли?

Offline 1426

  • Начинаещ
  • *
  • Posts: 23
    • View Profile
    • Email
Re: Ikarus 280T
« Reply #1134 on: 09.05.2009, 01:24:11 »
Прочетох ги всички 60 (вече са 61) страници и видях доста интересни неща и много спомени и реших да се включа и аз.
Сори, че ще вадя от прахта (както се казва), някои постове, но едва вчера разбрах за този сайт и съответно за форума му.

И малко страничен върпос.Ники колко според теб в нашите условия може да вдигне един тролей Икарус, но поне 70 км/ч мисля, че достигат?
Могат да вдигат много повече. Едно време когато 1517 беше нов, на една година, баща ми каза, че на цариградското е вдигнал 120км/ч в разстоянието между Орлов мост и Плиска, защото не е имало пътници на другите спирки.

Quote from: CKD
Ми 1515 винаги е бил добър тб.
Според мен той е един от най-добрите Икаруси. Преди бях забелязал, че единствено на него му работеше тахометърът.
Едно време беше тролей-образец, защото шофьора му го пазеше, но вече се пенсионира и след това напусна. Едно време му работеше тахометъра на него и на още два - 1502 и 1517 (по времето преди да отиде в левски). Единствената причина за това беше че шофьорите им бяха много добри приятели с баща ми - тогавашния шофьор на 1517.

Просто се направиха зачисления, като втората цифра отговаряше на линията, на която работи, а първата на гаража. И това много се спазваше!
21хх - 1
12хх - 2
13хх - 3
14хх - 4 - имаше и Дакове
25хх - 5
15хх - 11 - това беше едното изключение
26хх - 6
27хх - 7
29хх - 9

Серията с 15 не е изключение, защото когато дойдоха новите (тогава) тролеи, тогава обслужбаваха линията на 5-цата, защото тогава тя беше от сегашното колело на Младост и стигаше до Люлин - а разстоянието го взимаха за около 2 часа в едната посока. Тогава 5-цата се обслужваше от двата гаража едновременно, защото бяха много на брой коли които бяха на 5-ца заради голямото разстояние. Затова и тази серия тролеи тогава получиха номер 15хх. Няколко години по-късно когато бяха пуснати 10, 11 и 12-та линия, беше разделена 5-цата на две линии и тогава 15-та серия отидоха на 11-ка, която тогава ходеше до Емил Марков. А след като 4-ката я пуснаха за Дружба-2, 11-ката я пуснаха за Сточна Гара.

1426 не беше ли буквално изваден от клетката за брак преди 4 години, поради липса на свестни тролеи в Искър?

Не от клетката за брак, а от бояджийното, където стоя 4-5 години поради липса на много чаркове, разхвърляни през годините по другите тролеи.

1426 беше горял и са го правили с части от 1316. Даже ремаркето му е от 1316.

Този тролей никога не е горял. Само е бил удрян от трамвай. Едно време е бил каран от един шофьор (бивш боксьор) по прякога "Бокси". Той го караше много лудо и минал на червено и се е ударил в трамвай. След това е минал на ОР и докато е бил там електрониката и разни други електронни чаркове са били използвани за други тролеи и след като се е върнал от ОР е спрян от движение в бояджийното поради липса на чаркове. Преди няколко години когато 1517 отива в Левски, решават да пуснат отново в движение 1426 и тогава се купуват оригинални чаркове от Унгария за него и се окомплектова и се пуска в движение. Тогава баща ми, който до преди това е бил на 1517 отива на 1426 и благодарение на него, 1426 все още има работещ тахометър. ;)

Едно време 15-та серия бяха до 1517. След това като дойдаха Зиу-та, им сложиха номера от 1518 до 1521. Няколко години след това един учебен тролей от Надежда дойде в Искър и го направиха 1522.
С тези нови (тогава) Зиу-та има интересни случки. 1518 на 2-рия месец се запалва и изгаря тотално и напълно остават само гредите и железарията. Добре че тъкмо беше тръгнал от колелото на 11-ката при гараж Искър и е бил без пътници. Една година по-късно същата съдба го сполетява и 1519 (мисля че пак някъде около гаража беше).
« Last Edit: 09.05.2009, 01:31:52 by 1426 »

Offline emo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 18618
  • Приятел на всички шофьори и ватмани от ГТ
    • View Profile
Re: Ikarus 280T
« Reply #1135 on: 09.05.2009, 12:59:52 »
Разгеле - най-накрая се намери един човек да потвърди, че 1522 е бил учебен. Аз помня много добре като се яви 1522, че имаше между първа и втора врата надписи за учебни курсове.
Явно все пак не е бил учебен в Искър под този номер, а в Надежда под някаъв двуцифрен номер примерно.

И ти в крайна сметка твърдиш, че 1426 си е с този номер от самото начало? А как си обясняваш факта, че е от старата партида тролоеи - т.е. 1985 г?

Не си спомням, че линия 5 когато беше до Люлин се е обслужвала от двата гаража. Но действително помня, че имаше някакви шкоди като 1545 там. Това може да е било преди да я пуснат до Люлин.

За зелените ЗиУ-та - 1999 г. помня, че в клетката за брак до тролейбусното депо искър имаше едно такова, но не мога да се сетя дали беше 1519. Ако е бил той, явно не е изгорял до основи, защото изглеждаше прилично.
Близо 3000 мои снимки от 2007 г. до днес.
https://www.flickr.com/photos/147931689@N02/

Offline tiristor

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6443
  • За пускане на БГ-1300 по линии 4 и 11!
    • View Profile
    • Email
Re: Ikarus 280T
« Reply #1136 on: 09.05.2009, 13:29:02 »
Разгеле - най-накрая се намери един човек да потвърди, че 1522 е бил учебен. Аз помня много добре като се яви 1522, че имаше между първа и втора врата надписи за учебни курсове.
Явно все пак не е бил учебен в Искър под този номер, а в Надежда под някаъв двуцифрен номер примерно.
Може би това е 2122?

Offline 1426

  • Начинаещ
  • *
  • Posts: 23
    • View Profile
    • Email
Re: Ikarus 280T
« Reply #1137 on: 09.05.2009, 13:38:51 »
1518 изгоря тотално, 1519 не беше колкото него. 1522 със сигурност беше учебен, но мисля че беше номер 6 или 7. Със сигурност беше едноцифрен номер, защото в Искър тогава нямаше учебни и не е имало нужда да са двуцифрени номера. А е 1522, защото тогава номерацията на 15-та серия беше до 1521 и не искаха да му слагат номер 1518 от страх да не изгори и той като Зиу-то което е носило този номер.
1426 си беше с този номер преди да го удари трамвай, а се е запазил, защото 7 години - между 1995 и 2002 беше спрян от движение.
Отново е пуснат да се движи на линия, на 15 май 2002 г.
Иначе в самото начало (когато е бил нов) може и да е бил с друг номер, но баща ми не го помни.
А 1517 е от август 1988 г. и тогава със сигурност 5-цата беше от Надежда и Искър.
Освен това единствено на 1426 има система за автоматично включване и изключване на фаровете и осветлението в салона при влизане в тунела под НДК, която преди това работеше на 1517 (преди да отиде в Левски).
« Last Edit: 09.05.2009, 13:45:21 by 1426 »

Offline emo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 18618
  • Приятел на всички шофьори и ватмани от ГТ
    • View Profile
Re: Ikarus 280T
« Reply #1138 on: 09.05.2009, 13:43:02 »
А случайно да знаеш някакви преномерации на тролеи? Например 1201 става 1431 и т.н.
Имаш ли представа за бракувани тролеи Икаруси?

Каква е била съдбата на 1520, 1521, 1223, 1224?
Близо 3000 мои снимки от 2007 г. до днес.
https://www.flickr.com/photos/147931689@N02/

Offline 1426

  • Начинаещ
  • *
  • Posts: 23
    • View Profile
    • Email
Re: Ikarus 280T
« Reply #1139 on: 09.05.2009, 13:51:28 »
Имаш ли представа за бракувани тролеи Икаруси?
През 90-те години имаше няколко Икаруса които бяха закарани за претопяване. Имаше един 13хх (тъмно син) който си спомням че през първата половина стоеше разграбен в Искър. След това 1218 вече беше казано че се запали при миене от шофьора му с маркуч пак през 90-те години. Към края на 90-те години помня че бяха докарали един от Надежда (мисля че беше 29хх) за разфасоване и претопяване.