СТОП-бутоните са много добро нещо, стига да се ползват. Изобщо няма смисъл шофьорът да спира на всяка спирка, да отваря и затваря врати. Естествено, в такъв случай е редно, даже е задължително да се намали и в случай, че няма хора на спирката (към тях не се считат контроли или сънчовци скрити в храстите или зад будката) и желаещи да слизат, да се продължи по маршрута. Във Варна преди години подобна система работеше идеално по линия 409 (тогава беше едва 28-30 км. в посока), но вратите се отваряха пак от шофьора. Времето за преминаването по маршрута беше точно разчетено, а пътниците от една макар и малка фирма бяха се научили на някаква култура. Само дето на повечето Кенти бутоните бяха преместени на тавана, което създаваше неудобства за по-ниските.
После през 2007г. във Варна се появиха 4 Неоплана Н 4021. Същите работеха отново на 409, но малкият превозвач беше асимилиран. Хората свикнаха на глезотиите на Транстриумф шофьорът задължително да спира на всяка спирка. Въпросните 4 Неоплана бяха от Берлин. Съответно втора и трета врата са с фотоклетки и се отварят при включен блокаж и натиснат СТОП-бутон или външните бутони. На туристите от Германия това не им правеше особено впечатление, но даже редовните пътници на 409 бяха отвикнали от системата на стария превозвач "Има дзън- има вън". Трудно беше внедряването на подобна система (която за мен е най-удобна) въпреки големите червени лепенки с бели надписи на прозорците на вратите, над вратите, срещу тях и на табелата за следващата спирка "Вратите се отварят само при подаден сигнал чрез бутона".
На О345/Г бутоните са удобни за шофьора- на таблото светва съответна сигнализация на коя врата е натиснат бутона.
Сега шофьори отново се опитват да призоват пътниците да си натискат бутоните за слизане. Намалят преди спирката, влизат в джоба (където лазят) и при евентуално потегляне се намира някой да си вдигне ръката малко по-нагоре по дръжката която държи и да натисне онуй нещо дето май че хапело. Има и по-селски прояви с провиквания и нарочно подминаване на спирката.
Като цяло такава система може да се въведе във всеки град. За по-лесно и бързо внедряване може да се потърси съдействие на медия в която да се направи репортаж за "еволюцията на транспорта", още по-лесно става за структура, като СКГТ със сайт. Преди по-масово внедряване, подобно модернизиране, може да се приложи за по-нормално натоварени линии и крайградски/селски. Неизбежни са надписи на вратите. Също Икарусите трябва да се пригодят. След като се свикне с натискането на бутон преди спирка, може да се премине и към отваряне на вратите (2, 3, 4 и още ако има) от пътниците, автоматичното им затваряне и вече задължителното наличие на блокаж. Така няма да има ексцесии със затиснати пътници, щото нещо/някой пречи на видимостта и/или концентрацията на шофьора.