Author Topic: Бутони за отваряне на вратите от пътниците  (Read 118552 times)

Offline pepi1997

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4182
  • 9060
    • View Profile
    • Email
Може би въпроса е малко страничен, но за какво служат копчетата "врата" в Шкода 26tr и как работят бутоните за инвалиди в съответните предвидени за тях места?
Ако си се загледал на дългите конекта (новите) има едни кръгли бутони по всички тръби - те само сигнализират, че има за слизане.
Отзад в ремаркето има на 3 и 4 врата правоъгълни - тях като ги натиснеш сигнализират и като автобусът е на спирка се отваря исканата врата. Горе има фотоклетка и като слезнат и се качат всички тя се затваря сама (оригинално има около 4-5 сек изчакване). При тролеите е същото с бутона ВРАТА, с тази разлика, че при него може да се отворят и от водача и от бутоните и няма фотоклетка (после се затваря се от шофьора).
Бутоните с инвалидна количка също само сигнализират на таблото, че има количка или инвалид за слизане и при нужда автобусът се накланя или се пуска рампата.

Offline bdz43r

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5706
    • View Profile
    • http://bgrail.info/photos.php
    • Email
На мен ми е чудно тогава как се научиха сами да си отварят вратите пътниците в мотрисите Сименс Дезиро, както и във всички модернизирани вагони 63-та и 44-та серии?
Не са се научили, но там друг вариант няма. Да видиш какъв смях пада на някой селски влак, пътуващ за пръв път с 63/44. Пътниците стоят пред вратите, чакат сами да се отворят и започват да викат.

Обаче помня добре, че на ТМ 21 се бяха научили доста бързо.

Offline T_4

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2962
    • View Profile
Да, аз също помня по ТМ21, когато го пуснаха, че се отваряха вратите от пътниците.
Пепи, съгласен съм, че не е приложимо по натоварените линии, но рано сутрин и късно вечер няма чак толкова много хора за слизане/качване. Отделно, че моят върпос се отнасяше към отварянето на вратите, а не за спирането на спирка. Идеята ми е да не се отварят всички врати, когато няма за слизане/качване. По този начин се пестят средства от отопление/охлаждане. Понеже сегашната доставка май е най-голямата от 1990г. насам, считам за удачен моментът да се направи това с вратите.
За спирките - в Англия например автобусите не спират, ако не е натиснат бутон или ако никой на спирката не махне на водача. Не помня как беше в Германия обаче...
Не на безсмислените линии като ТМ23!
За оптимизация на разписанията:
http://forum.gtsofia.info/index.php?topic=428.msg100091775#msg100091775

Online Neronov

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3052
  • R.I.P 1210
    • View Profile
Че то сутрин и вечер водачите не спират по спирките,вие за вратите заговорихте. И без това в над 80% от случайте водачите сами виждат има ли някой за слизане от определена врата и ако няма,не я отварят (или поне по селските линии и/или около началните спирки).

Offline AGENT 006

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 15464
  • Невъзможното иска само малко повече време
    • View Profile
    • Sofiatransport транспортна база данни/Sofiatransport transport data base
    • Email
Да, аз също помня по ТМ21, когато го пуснаха, че се отваряха вратите от пътниците.
Пепи, съгласен съм, че не е приложимо по натоварените линии...
По-скоро не е до линии, а до спирки. На спирка "булевард Пейо Яворов" и "улица Александър Жендов" е приложимо например. Там почти винаги количеството на качващи се и слизащи е минимално ако въобще ги има.

Sofiatransport транспортна база данни

Най-подробната база данни и галерия за возилата от градския транспорт в София!

Offline Petko21

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7022
  • Техника
    • Skype Me™!
    • ICQ Messenger - 646173605
    • View Profile
    • Моите снимки
Че то сутрин и вечер водачите не спират по спирките,вие за вратите заговорихте. И без това в над 80% от случайте водачите сами виждат има ли някой за слизане от определена врата и ако няма,не я отварят (или поне по селските линии и/или около началните спирки).
За автобусите да, но не и за трамваите и тролеите. Като цяло сега трябва да се използва момента и да се внедри системата. Доставиха нови трамваи, тролеи, сега и автобуси. Бройката не им е малка и е удачно да се използва тази функция на превозните средства. Странно е обяснението на ЦГМ, явно за тях всички возила трябва да са напълно еднакви от към салон, за да внедрят нещо подобно.
Има хора които се сещат за бутоните. Преди две седмици пътувам по линия 1. На спирката, трамвая спира и реално имаше 2 ма човека за слизане, аз и една жена и двамата бяхме на една врата. Бях натиснал заявката за слизане,  а когато трамвая спря, тя се опита да отвори вратата с бутона. Водача обаче отвори всички врати, което в случая е ненужно. Можеше да изчака няколко секунди и само тази врата да се отвори.

Offline T_4

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2962
    • View Profile
Вчера пък ватманът на 2304 спря на спирката при бул. "Сливница", затвори вратите и видя, че една жена тича. Вместо да отваря всички врати, натисна копчето за "разрешение" и посочи на жената към вратата, тя обаче не разбра нищо и се качи на тротоара.
Петко, можеш ли и ти да пишеш на ЦГМ за копчетата на вратите?
Не на безсмислените линии като ТМ23!
За оптимизация на разписанията:
http://forum.gtsofia.info/index.php?topic=428.msg100091775#msg100091775

Offline София 70

  • Ограничени права
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 9842
    • View Profile
Мисля , че не е работа на ЦГМ а на Електротранспорт.

Offline IKAR

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6046
    • View Profile
    • Email
Преди повече от 20 години, когато докараха мерцедесите 0 305 Г, цирковете на всяка спирка бяха непрекъснати просто защото при тях системата или беше недоизмислена, или неподходяща за нашите условия. Ялта да обясни по-подробно, но си спомням, че от таблото шофьорът имаше възможност да отвори само първата врата. Другите две се отваряха само от бутоните до тях, но по-лошото беше друго - май фотоклетки нямаше и вратите се затваряха сами след известно време - някакви 30-40 секунди, независимо, че имаше слизащи и качващи се хора. Разбира се, викането и ругаенето по шофьорите си вървеше "Защо затваряте вратите?" "Ама не ми викай на мене, какво да я направя, като се затваря сама - това е автомат!"

Иначе първите стоп бутони в София се появиха при тролеите Икарус - те активираха звънеца на таблото. Изолираха ги, защото масово се злоупотребяваше.
По рейс и по жена не се тича!

Offline Ivo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 15523
    • View Profile
    • Email
Аз доколкото си спомням, най-долното стъпало беше нещо като датчик, който като стъпи на него човек се натискаше с 1см.надолу, и тогава вратата не може да се затвори. Предполагам, че като отчете няколко сек. никой да не се качва вратата се затваря автоматично.

Според мен грешката тогава беше, едно че нямаше добра разяснителна кампания, а тогава това беше нещо ново за нас, второ че още тогава трябваше да се мисли за някаква по-добра организация, например за изцяло автономни бус-ленти, за повече коли на линия, тогава пътници имаше много
е да не се получават такива тъканици, въобще за някаква организация още тогава да се свикне да се ползват такива системи.

Не мога да повярвам , че дори и в онези години се е злоупотребявало със стоп-бутоните, макар че хората бяха доста по-културни и дисциплинирани тогава, помня че още в началото имаше един О 305 Г на който някой му беше срязал красивата плюшена тапицерия на най-задните седалки, а също пък на друг му бяха откраднали единия предпазител на дръжката на седалките още отначалото(преди имаха едни гумени предпазители на дръжките на облегалката на седалките)
Не ни трябват хора с "дипломи" а работещи и можещи да мислят, влагайки логика и разум в това което правят.

Фен на автобусите ЧАВДАР

Offline dimi

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1530
  • сбогом 2622
    • View Profile
От тези копчета най-полезен е бутона за инвалиди на превозните средства с рампи.  Те трябва да предупредят шофьора / ватмана на следващата спирка да пусне рампата. Ама поради един милион фактора инвалиди с колички в градския транспорт са наистина рядкост. Аз дори не знам на тези дето би трябвало да има рампи, дали биха се задействали всеки път безотказано. Гледах веднъж по телевизията репортаж за това как се качват инвалидите в новите превозни средства. Тогава шофьорката на 1614 трябваше да слезе и ръчно да извади рампата, че заяде :(.
А копчетата за отваряне на вратите са полезни за наистина слабонатоварени или селски линии. Нищо чудно, че по 14 копчетата дали ефект, а по 204 създали проблеми
R.I.P  Ikarus 280

Offline xЗm

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1192
  • www.spirka.org
    • View Profile
    • spirka.org
    • Email
Абсолютно нелепо и несериозно е твърдението, че СТОП (ВРАТА) бутоните са проблем за натоварени линии.
По света има цели метросистеми, които разчитат на такива, за да функционират ефективно.
Най-близката подобна, за която се сещам, е пражкия метрополитен.
Тамошният градски транспорт е дори с по-голямо натоварване от софийския, но въпреки това всяко превозно средство се движи по разписание, "въпреки" ВРАТА бутона.

Въпрос на култура е.

Offline bdz43r

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5706
    • View Profile
    • http://bgrail.info/photos.php
    • Email
В тамошният транспорт не пътуват индианци.

Offline Metan

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3644
    • View Profile
В тамошният транспорт не пътуват индианци.
...и не целят с камъни по превозните средства ако не им отворят вратите.

Offline Dragon

  • Administrator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 5869
  • Администраторът бонбони не пие!
    • Skype Me™!
    • ICQ Messenger - 202143037
    • View Profile
    • http://gtsofia.info/
    • Email
Новите Песи са идеални за научаване на това - може на мониторите да се пусне обучително филмче как се отвяря вратата и да се върти постоянно. Накрая ще свикнат.
GTSofia.info - Любителски страници на градския транспорт в София
Forum.GTSofia.info - Любителски форуми на градския транспорт в София

Offline dimi

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1530
  • сбогом 2622
    • View Profile
Абсолютно нелепо и несериозно е твърдението, че СТОП (ВРАТА) бутоните са проблем за натоварени линии.
По света има цели метросистеми, които разчитат на такива, за да функционират ефективно.
Най-близката подобна, за която се сещам, е пражкия метрополитен.
Тамошният градски транспорт е дори с по-голямо натоварване от софийския, но въпреки това всяко превозно средство се движи по разписание, "въпреки" ВРАТА бутона.

Въпрос на култура е.
Стоп бутоните помагат на шофьорите да се ориентират дали за следващата спирка има пътници за слизане.  По централните и натоварени линии ( като 204) това е малко приложимо, тъй като минават през много оживени райони и вероятността за липса на пътници за слизане/ качване е много по-малка, отколкото някоя линия минаваща през слабо населено място. Не сравнявай нашия си траспорт с който и да е в чужбина ( особенно ако е на запад от нас). Много трябва да се мъчим докато достигнем до манталитета на пътуващите в съседните страни, а да не говорим за тези в " белите" държави. За това трябва да се почва с най-слабо натоварените линии и полека  да се преминава към по-натоварени. А не веднага да се тръгва към 204, където пътниците от нерви да слизат по-бързо ще разбият копчетата на вратите и стоп бутоните по дръжките още на втория ден :crazy: :/
« Last Edit: 27.03.2014, 19:36:13 by dimi »
R.I.P  Ikarus 280

Offline Ivo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 15523
    • View Profile
    • Email
Глупости! Еднакви хора се раждат навсякъде, въпроса е каква култура и възпитание им се пропагандира и разпространява след това. Не сме по-различни от западноевропейците или от която и да е развита нация.

В Хамбург например, в метрото дори вратите се отварят ръчно с плъзгане, няма и копчета, а затварянето става при потегляне като се затварят сами явно с някаква блокировка. В Автобусите пък всеки се качва от първа врата, където си показва картата или билета на шофьора и доста хора дори поздравяват шофьора с "добър ден" и "лека работа" Е ако болшинството хора се усмихват и те поздравяват така как да не си в добро настроение по време на смяната.

Ама да не мислите че там са си се родили така, просто така се възпитават с времето, и така се препредава такъв манталитет между хората. Тука си се ражадме същите хора като тях, на запад не са по-хора от нас в никакъв случай, просто така са възпитавани. Нищо не пречи и тука да се формира такъв тип възпитание и ние ще се държим така и ще се учим бързо да работим и със стоп-бутони и на принципа качване само от първа врата без гратисчии.

Друга причина у нас е финансовата-стреса и притеснението дали ще ни стигнат парите да откараме месеца оказват влияние върху манталитета и културата, дали пък ако тука всички взимаха по 2000-3000 лева заплата, щеше ли да има гратисчии? Дали тогава нямаше да са по-усмихнати, по-безгрижни, да се поздравяват и тука, да се възприемат по-лесно нововъведенията, като се качват от 1-ва врата да си показват превозния документ(при такава система) и тука да поздравяват с "добър ден" и "лек ден"? Тогава и по-малко коли щяха да карат нямаше да има и такива задръствания, щеше да може да си позволят да дадат повече пари за по-бърз и комфортен обществен транспорт.

Условията на живот правят хората такива, не мога да се съглася че тука сме по-индианци или по-малко хора., същите сме си.
Не ни трябват хора с "дипломи" а работещи и можещи да мислят, влагайки логика и разум в това което правят.

Фен на автобусите ЧАВДАР

Offline bdz43r

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5706
    • View Profile
    • http://bgrail.info/photos.php
    • Email
Условията правят хората такива... а условията се правят от... хората.
Ако взимаха 2000 лв... ако всички работеха като за толкова, всички щяха да взимат толкова.

Offline T_4

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2962
    • View Profile
Лично аз съм потресен от нежеланието да се въведат сега бутоните. Нали се сещате, че в близките 15 години едва ли ще имаме доставени близо 200 нови превозни средства? Това поведение според мен е резултат от закостеняло мислене, липса на практически опит и никакъв досег с други транспортни системи.
Не на безсмислените линии като ТМ23!
За оптимизация на разписанията:
http://forum.gtsofia.info/index.php?topic=428.msg100091775#msg100091775

Offline Petko21

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7022
  • Техника
    • Skype Me™!
    • ICQ Messenger - 646173605
    • View Profile
    • Моите снимки
Може да пробваме да пишем към Електрото. При много хора желаещи да се въведе системата с бутоните, може би ще се решат поне на тестов период.