Author Topic: Връзка на метрото с наземния транспорт  (Read 355948 times)

Offline ozzy

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 13996
    • View Profile
По принцип не мисля, че е невъзможно да направят крайна и начална спирка, биха могли да ползват и част от общинския терен за целта ;) Иначе трябва да почиват при бл. 480, което определено не е добър вариант за пътуващите.
Ако не могат да измислят място за почивка, ще трябва автобусите да завиват по тясната ул. Радко Димитриев и да продължават по Сахаров през пазара до колелото в Младост-1, което в пиковите часове ще води до закъснения на колите. Ако е само до Младост-3, ще са нужни и по-малко коли.

Offline Ivo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 15523
    • View Profile
    • Email
Според мен по-добре да е по ген.Радко Димитриев, ако се наложи забрана за паркиране спокойноси минават автобуси и се разминават.

От друга страна пък дали наистина си струва да се променя маршрута, всъщност какво точно ще се спести? 2 или 3 мин? за 3 мин. спестено време не знам доколко има смисъл, а пък метростанция Младост 3 отлично обслужва долната част на Младост 3 и без довозване, то пеша си е свсем близко, а там е тихо и спокойно, това е една от хубавите части на квартала и е приятно за ходене пеша. Няма да ходиш из кал и по шумни оживени булеварди. Единствено биха намазали живущите около общината ако се промени, и то в довозването към всъщи, но пак разликата ще е много малка, само 1 спирка повече. А човек обикновено бърза когато отива към работа, а не към вкъщи, така че все тая.
Не ни трябват хора с "дипломи" а работещи и можещи да мислят, влагайки логика и разум в това което правят.

Фен на автобусите ЧАВДАР

Offline sofianec

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1145
    • View Profile
Улица Радко Димитриев наистина е тясна при тримата глупаци, вариантът е да я направят еднопосочна евентуално между Жечо Гюмюшев и полк. В. Серафимов. Но по-реално ми се струва да направят следното: 113 да завива надясно по ул. Бъднина при Кауфланд, надясно по Жечо Гюмюшев и надясно по Свето преображение и по маршрута си.

Същата врътка еднопосочно по Анна Ахматова през Младост 1А предлагах за 384 преди време за да има една наистина експресна линия до летището, но отговорите, които дойдоха бяха само скептични. И според мен еднопосочни маршрути по малки улички в Младост няма да видим никога, скептицизмът на тези в общината, които взимат решенията за маршрутни промени е още по-голям. Маршрутите се въртят по няколко на брой булеварда, така е било, и така ще бъде винаги.
« Last Edit: 08.08.2012, 11:05:24 by sofianec »

Online freepigeon

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2273
    • View Profile
    • Email
Тесните улици не са истински причини за не-пускане на някоя линия оттам.Не си ли спомняте миналото лято когато бяха пренасочили 113 през улиците където и две коли не се разминават в Младост 4 - нямаше никакви отрицателни отзиви нито проблеми.

Offline ozzy

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 13996
    • View Profile
От друга страна пък дали наистина си струва да се променя маршрута, всъщност какво точно ще се спести? 2 или 3 мин?
Спестяват се повече минути, някои сутрини / вечери задръстването почва още от общината в Младост 3 или от Кауфланда. Нерядко ми се е случвало 113 да се забие в задръстване по Сахаров и да вървя пеша от Европата. Надолу при KFC също е неприятно преминаването на съчленен автобус и се губят още минути и в някои кофти дни колите по 113 се движат в пакет :/
Иначе да, случвало се е 113 да минава по малките улички, 213/214 преди няколко години също обикаляха заради ремонт при общината, но бяха временни маршрути за няколко седмици. Сега при всички положения ще трябва да се ползва някоя малка уличка до МС Младост 3.

Offline Neronov

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3052
  • R.I.P 1210
    • View Profile
Да не му замисляме дългосрочни планове. Не забравяйте,че през 2014 113 отива на скрап. То и да го променят,ще е най-рано януари-фев.

Offline Ivo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 15523
    • View Profile
    • Email
Чакай да го почнат, поне наченки от строителство нагоре, пък тогава 113, въобще не виждам как ще стане до 2014, виж до 2018-2019-та по-може. А и метрото ще минава по Малинов, все нещо трябва да минава и през долната част на Младостите, няма какво друго да е освен 113, и все нещо трябва да прави връзка с Цариградско, тъй че надали ще спрат някоя от сегашните линии, те вече достатъчно ги орязаха, но почти на 100% сигурно ще останат 76 и 213.
Не ни трябват хора с "дипломи" а работещи и можещи да мислят, влагайки логика и разум в това което правят.

Фен на автобусите ЧАВДАР

Offline sofianec

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1145
    • View Profile
Много ми е интересно, след като 384 е експресен автобус до летището защо никой не си е направил труда да му напасне разписанието с това на метрото? Наложи ми се да летя със самолет в 7:30. В това време излитат 4 или 5 самолета. Първият курс на 384 от ул. Йерусалим е в 5:22, а първата мотриса пристига на метростанцията в 5:20. Страхотно е измислено   :/
« Last Edit: 10.08.2012, 19:26:47 by sofianec »

Offline mrclyde85

  • Приятел на ГТ
  • ****
  • Posts: 100
    • View Profile
    • Email
Има ли някакви решения на СО кои линии ще съкращава бпроя коли кои автобуси ще спира? Чух за ТБ8.

Offline vesko76

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4651
  • Van Hool & Citaro G - fan
    • View Profile
(С лека ирония) - че някой въобще ползва ли 384 или 84, за да стигне до летището, като бърза за полет?

Offline Neronov

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3052
  • R.I.P 1210
    • View Profile
Чух за ТБ8.

 :laugh:  Гениална идея. Ако и без това безсмислената линия с интервал най-малко 30 мин  намалее с една кола,то по-добре да направиш няколко прекачвания,пак ще стигнеш поне 30 мин по рано  :laugh:

Offline sofianec

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1145
    • View Profile
Да, аз например  ;) Но винаги планирам да съм 2 часа и половина по-рано на летището. Което в София с градски транспорт не винаги е изпълнимо, но във всички европейски градове, в които съм бил не е било проблем.

Интересно беше и на връщане, кацайки със 20 мин. закъснение в 22:50, първо чаках на грешна (закрита) спирка, която по някаква случайност установих, че не се обслужва, след което тичешком хванах последния 84 за центъра. А полети има до малко след полунощ. Тези неща правят лошо впечетление. Градският транспорт не е самоцел, автобусите да се въртят сами за себе си, а редно да са съобразени с полетното разписание.
« Last Edit: 12.08.2012, 20:15:06 by sofianec »

Offline Neronov

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3052
  • R.I.P 1210
    • View Profile
Да, аз например  ;).......

По Европа си е идеално- с метрото директно от терминала. За тази екстра ще чакаме до 2014. Но иначе си прав-трябва линиите до летището (384 не го броим,в случая 84) и някоя-друга линия до гарата да ги направят поне до 01ч. Да се надавяме,че след отварянето на метрото ще оставят поне по 3 мотриси да са до 01ч. ,а не да е последен курс в 23:30 от Младост.

И за да не съм оффтопик:  384 с 2 коли повече и върши идеална работа-4 коли са предостатъчни,5 в най-натоварените часове. Все пак линията няма почти никакви задръствания,но за сметка на това си откарват поне по 5-10 мин почивки по последните спирки,макар че курсът им в непикови часове не е повече от 15-20мин.

Offline ozzy

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 13996
    • View Profile
(С лека ирония) - че някой въобще ползва ли 384 или 84, за да стигне до летището, като бърза за полет?
То може и някой посрещач да иска да дойде, той непременно ли трябва да е с такси или кола? :neznam: Пък и има хора, които си го ползват, вкл. и чужденци, за да летят после. Трябва да има алтернатива, не може да се разчита само на гадните бакшиши.

Offline vesko76

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4651
  • Van Hool & Citaro G - fan
    • View Profile
Много добре ги знам горните неща, летял съм до всички най-големи летища в Германия и през ум не ми е минавало да ползвам такси. С тази разлика че мога много добре да видя ес-бана или метрото на разписание, съобразено с полетите. Тук, ако разчиташ на 84 за най-ранните или най-късните полети си загинал.......Хич не са ми приятни тъпите таксита, никога не бих и ги ползвал. Ако не разполагах със собствена кола за довозване до терминала обаче нямаше да имам избор.

Иначе посрещачи, изпращачи и тн си ползват 84, и аз съм го правил, но никога като пътуващ. Няма да го изтърпя, от нас до летището времепътуването да ми е колкото от София до Франкфурт.....и 84 като почне да спира на всеки блок на Цариградското........много добре си беше 284, ама...... :/

Offline T_4

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2962
    • View Profile
Аз се чудя защо изобщо А84 спира на спирките между Плиска и Орлов мост. Има достатъчно тролеи, които могат да обслужват пътникопока. Съмнява ме желаещите да стигнат от Полиграфическия до Дружба-1 да са статистически значим брой, че да трябва отделна линия.
С наближаването на пускането на МД2 се чудя какви промени да очакваме...Ето кратък анализ какво би могло да се случи:
Надежда:
А150 - разрежда се или става вътрешна линия за Обеля с маршрут Свобода-Обеля през МС Бели Дунав.
А86 - отпада от Ломско шосе
А35 - скъсява се до МС Бели Дунав
А108 - тук нямам никаква идея какво може да се направи с тази линия. Достатъчно нарядко е,че да се намаляват колите, по-скоро трябва да се изчака малко и да се направи преброяване на пътникопотока.
А83 - остава без промяна.
 
Център:
ТМ12 се връща по Христо Ботев - метрото ще обслужва участъка от МС Банишора до МС Сердика идеално, а прекачването между диаметрите ще е лесно, така че не очаквам ТМ18 да се претовари.
ТМ3 предлагам да се промени по следния начин Захарна Фабрика - ул."Скопие"-МС Банишора - кв. Орландовци > довозване на Орландовци и Захарна фабрика + намаляване на дублажа с ТМ4. За да е ефективна линията, то тя трябва да е на 10 мин.
Ако се окаже, че връзката Стамболийски-Ботев/гарата е прекалено важна, може ТМ19 да се пусне през пл. Възраждане.

Все още няма инфраструктура, разбирайте S-ка, при НДК, така че за момента пенделна линия 17 Борово-НДК не може да се реализира. Преди доста време коментирахме, че ТМ7 е прекалено редовен за участъка след пл."Македония" и може да се радели на 2 линии.

Лозенец:
9ТМ предполагам, че отива в историята.
ТМ6 - потокът се наблюдава и се оптимизира, ако е необходимо.
А67 - до Гео Милев по бул."Г.М.Димитров" - връзка с метрото + обслужване на целия булевард.
А64 и А98 се удължават до Кръста, както и 66,93 и 122, но последните само в почивни дни - галимацията по Черни връх е голяма и без допълнителни автобуси, возещи въздух.
Не на безсмислените линии като ТМ23!
За оптимизация на разписанията:
http://forum.gtsofia.info/index.php?topic=428.msg100091775#msg100091775

Offline emo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 18618
  • Приятел на всички шофьори и ватмани от ГТ
    • View Profile
86 не трябва да се пипа, цяло Ломско шосе без автобус е глупост. 150 си е достатъчно нередовен, плюс това минава и по Кан Кубрат, където няма друг автобус. 35 може да се закрие.
Също така 87 може да се закрие, най-ненужната линия в София.
Близо 3000 мои снимки от 2007 г. до днес.
https://www.flickr.com/photos/147931689@N02/

Offline Ryan

  • Ryan_105
  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 499
    • View Profile
Да си останело 86 - ей така, само за да има някакъв автобус. Не мисля, че това е смислен довод. Отдолу минава метро - многократно по-бързо и по-начесто. В момента като не се движи никакъв автобус по Драган Цанков нещо да е станало - протести, групи... ?  Няма такова нещо, всички си ползваме метрото :)

Offline emo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 18618
  • Приятел на всички шофьори и ватмани от ГТ
    • View Profile
Да си останело 86 - ей така, само за да има някакъв автобус.

Хайде да го оставят пък да видим дали никой няма да се качва/слиза. Най-лесно е да се съкращава, закрива без да е проучен пътникопотока. Иначе може да си го пуснат по стария маршрут с бежови мерцедеси на 20 мин., то нали има метро кой ще се лашка от Свобода до Сточна гара.
Близо 3000 мои снимки от 2007 г. до днес.
https://www.flickr.com/photos/147931689@N02/

Offline sofianec

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1145
    • View Profile
ТМ12 се връща по Христо Ботев

86 или тм12 трябва да се запазят през Лъвов мост. Не може и двете да ги отрежеш.

За витошките линии и Кръста питах даже в СКГТ какво мислят да правят - пълно мълчание обаче. Май и те не знаят. До Кръста хубаво, но къде ще върят? Трябва да се оформи колело на Кораб планина и Енергопроект, но за това кой ще даде пари? В крайна сметка автогарата на Хладилника е толкова западнала, че би трябвало отдавна да се закрие, но както знаем в София временните решения са най-дълготрайни. Хващам се на бас, че и с тм7 ще е същата работа.

За 122 и 93 се питам защо изобщо се движат през седмицата. Лифтовете работят само петък, събота и неделя. 93 му трябват 3те курса до болницата, иначе спокойно може да се закрие от понделник до четвъртък, както и 122 за сметка на повече курсове по 123 и 64.
« Last Edit: 14.08.2012, 20:00:05 by sofianec »