Author Topic: Транспортно обслужване на ж.к. Люлин  (Read 190478 times)

Offline alpha_adversativum

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 612
    • View Profile
    • Email
Рекъл съм го вече - предвид топографията на квартала всякакви вътрешни маршрути, без значение дали са кръгови, дванадесетоъгълни или с друга геометрична форма, са абсолютно неефективни. Това се отнася особено за линии, обслужвани с маршруткоподобни превозни средства с неясен режим на движение, каквито вероятно ще бъдат предлаганите 5ХХ. Затова е необходима оптимизация на съществуващата маршрутна мрежа в квартала. Такава съм предложил по-горе в тази тема тук, тук и като допълнение тук. По същество тя представлява оползотворяване на вътрешни резерви и необходимият допълнителен пробег е малък. (По-голяма ивестиция представлява само строителството на тролейбусно трасе по бул. "Царица Йоанна" и реализирането на вече предвиден в ОУП пробив с дължина ок. 270 м.) Същевременно се увеличава превозната способност за главните кореспонденции, която в момента е недостатъчна, увеличава се коефициентът на маршрутизация в района, което също подобрява обслужването и т. н.

Offline Jimi

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 601
    • View Profile
    • Email
Според вас промяната на 82 и 309 от 01.01.2013г. адекватна ли е??? На практика не правят абсолютно нищо, освен че закриват една и без това обречена линия и разменят маршрутите на два автобуса в Люлин, които са на различен интервал на движение...
07 септември 2009 г. - Съединението на Западна и Източна София

Offline mlk

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4297
    • ICQ Messenger - 110536592
    • View Profile
    • Email
Това си е начин да се направи така, че по ул.202 309 да минава по-нарядко, а през Св.Троица да има малко по-редовен транспорт. И като страничен ефект, малко да се понатовари тб.6.

Offline AGENT 006

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 15464
  • Невъзможното иска само малко повече време
    • View Profile
    • Sofiatransport транспортна база данни/Sofiatransport transport data base
    • Email
Поддръжник съм на теорията 82 да се измести до Филиповци. Участъка Филиповско шосе - Люин 5 е празен път, но това е противоречиво, защото в предвидения вариант ще има директен превоз мс. "Сливница" да речем - Люлин 5, което определено е добре, но, пък Филиповци остават с една линия по-малко, а 47 и 48 са на през половин час и ако 53 не е съвпадала с тях е била доста полезна, но факта, че минаваше през Захарна фабрика и пак се връщаше към Сливница я поставяше в пряка конкуренция с 309, 310 и тролеите, може би ако я бяха пренасочили към индустриалната зона би се получило нещо за да се опази съществуваща.

Sofiatransport транспортна база данни

Най-подробната база данни и галерия за возилата от градския транспорт в София!

Offline mlk

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4297
    • ICQ Messenger - 110536592
    • View Profile
    • Email
47 и 48 все пак ще отиват към Сливница, а 42 ще минава през Филиповци, така че сме ок там.

Offline niki88z

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1353
  • Извън релси!
    • Skype Me™!
    • ICQ Messenger - 387296800
    • View Profile
    • Email
Според вас промяната на 82 и 309 от 01.01.2013г. адекватна ли е??? На практика не правят абсолютно нищо, освен че закриват една и без това обречена линия и разменят маршрутите на два автобуса в Люлин, които са на различен интервал на движение...
Съгласен съм с горните мнения, но НЕ смятам, че е адекватна по няколко причини.
309 ще стане по-нередовен и ще обслужва по-рационално ул. 202 - чудесно! Даваме на ПП Успех още сравнително полезни връзки - Централни гробища и обектите по ул. 202-ра. Но в същото време лишаваме Люлин 2 от тези връзки, което не е болка за умиране.
Захарна фабрика и Света Троица ще са с по-редовен автобус - какво по-прекрасно от това? ОК, но до къде? Централна гара!? Ами и двата квартала са в близост до гара Захарна фабрика и имат тази връзка чрез БДЖ по над 20 влака на ден в посока. Защо ни е автобус, нима влаковете не смогват?
Посочените 2 квартала ще имат по-редовен автобус, но отново до никъде и отново без УДОБНА връзка с МД 1 или МД 2.
Макар и нередовен 53 дава/ше връзка с още по-централни места като Лъвов мост и Сточна гара. И то не само на Захарна фабрика, ами и на Филиповци. Филиповци ще са ОК с А42 на интервал от 20-ина минути до МС Люлин, но от там трябва да хванат МД 1 до Средика и после МД 2 за 1 станция, което не спестява много време, а товари бюджета двойно!
Отделно сега от дублиране на 53 и 82 отиваме на голямо дублиране на 82 и 108.
Предвидените промени са преливане от пусто в празно!

По-удобен за пътниците вариант би било обединение на 53 с 309 и промяната на А 82. От Филиповци по маршрута на А 53 до Сточна гара и от там по маршрута на А 309 до подлез Надежда на някакъв по-човешки интервал от А 53 и по-голям от този на А 309.
Така запазваме връзката на Филиповци с центъра, запазваме връзката на ПП Успех с центъра, запазваме линията през Захарна фабрика до центъра, даваме по-редовен транспорт на Захарна фабрика и Света троица и запазваме обслужването по ул. 202.
При А 82 осигуряваме по-голямо натоварване чрез промяната по бул. Проф. Д-р Ал. Станишев и запълваме ТБ 6 по-ефективно.
Някъде из форума четох, че хората от Люлин 1 и 2 предпочитали А 309 пред ТБ 6, защото било по-бързо, да, но с колко? В момента по разписание А 309 пътува от спирка бл. 21 ж.к. Люлин 1 до пл. Сточна гара за около 28 минути, а ТБ 6 за около 27 минути.
Задължително по-редовната линия от двете 53+309 или 82 трябва да минава директно по ул. Кукуш, без да обикаля през индустриалната зона, заедно с това променяме и А 108 от бул. Сливница директно по ул. Адам Мицкевич. Останалият през индустриалната зона автобус ще дава същите връзки на района и ще го обслужва съобразно пътникопотока.
С предложените от мен промени се влошава единствено обслужването от сп. ул. Орион до сп. бул. К. Величков, но не смятам, че оставащите А 83, 310, ТБ 6 и 7 няма да се справят.

Offline elbi

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 975
    • View Profile
    • Email
47 и 48 все пак ще отиват към Сливница, а 42 ще минава през Филиповци, така че сме ок там.
Не знам защо непрекъснато се тиражира че 42 няма да минава по Сливница. Възможно е във  връзка със строителството на колоездачна алея от Люлин до Банкя временно да не минава по Сливница, заради строителството на западната дъга на Околовръстното такива планове няма. Но т.като след построяването на Околовръстното Филиповско шосе се затваря е ужасно глупава идея 42 да минава през Филиповци.

Offline niki88z

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1353
  • Извън релси!
    • Skype Me™!
    • ICQ Messenger - 387296800
    • View Profile
    • Email
Не знам защо непрекъснато се тиражира че 42 няма да минава по Сливница.
Ето, защо: http://forum.gtsofia.info/index.php?topic=243.msg309852#msg309852  :)

Offline AGENT 006

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 15464
  • Невъзможното иска само малко повече време
    • View Profile
    • Sofiatransport транспортна база данни/Sofiatransport transport data base
    • Email
С тия пробиви и ремонти, проекти за такива и какво ли още не вече съвсем се обърках.
Когато се направи пробива "Царица Йоана" Филиповско шосе какво се прави?
А варианта с 42 по маршрута на 47 и 48 е стратегически ход. Предвид непосредствената близост на мс. "Люлин" до пазара, общината, големи магазини и т.н. тя е наистина по-важна от "Слимница" и би било наистина добре там да се виждат нови и редовни автобуси, а преди време имаше статия във "Вестник за Люлин" в която се говореше как пътуващи с метро от мс. "Люлин" искат 111 в непосредствена близост до станцията така, че вероятно варианта с 42 по маршрута на 47 и 48 не е случаен(ако 42 си остане на Карат и ако стане по-редовна от 43, 47 и 48).
« Last Edit: 16.12.2012, 17:42:32 by AGENT 006 »

Sofiatransport транспортна база данни

Най-подробната база данни и галерия за возилата от градския транспорт в София!

Offline T_4

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2962
    • View Profile
Коли по А42 едва ли ще се добавят, но курсът ще се увеличи и като цяло много ме съмнява колко е полезна такава линия. Нови и хубави автобуси ще возят братята, които едва ли си плащат за услугата (подобно на А10 и А14). Изобщо не виждам А47-48-49 как ще се справят с потока към МС Сливница, но това ще си проличи, когато направят промените.
Маршрутът на А82 променя ли се в кв."Захарна Фабрика"? Изглежда ми същия, но никога не съм се возил на тази линия и не съм сигурен. Не знам за какво подобрено обслужване говорим, ако не се намали интервалът до 12/13 мин в пик.
За А309+А53 - категорично против - само ще се "батиса" А309. Интервалът ще стане 20 минути и едва ли някой ще го ползва.
« Last Edit: 17.12.2012, 13:14:49 by T_4 »
Не на безсмислените линии като ТМ23!
За оптимизация на разписанията:
http://forum.gtsofia.info/index.php?topic=428.msg100091775#msg100091775

Offline emo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 18618
  • Приятел на всички шофьори и ватмани от ГТ
    • View Profile
Най-важното според мен е да се коригират разписанията на 309 и 82, Примерно две целодневни коли от 309 да идат на 82, а дори може и 3. И най-вече да няма загубени коли сумарно от 309 и 82, че то вече всичко мога да очаквам - 82 да остане на същата разстановка, а 309 да бъде намален с 2-3 коли.
Близо 3000 мои снимки от 2007 г. до днес.
https://www.flickr.com/photos/147931689@N02/

Offline AGENT 006

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 15464
  • Невъзможното иска само малко повече време
    • View Profile
    • Sofiatransport транспортна база данни/Sofiatransport transport data base
    • Email
82 по никакъв начин не може да продължи да съществува с това разписание и трябва да й се добавят поне 3 коли, но да видим как ще се развият нещата. Трябва също и да пуснат някакви нормални автобуси, а не бучащи стари кошници 0 305.

Sofiatransport транспортна база данни

Най-подробната база данни и галерия за возилата от градския транспорт в София!

Offline elbi

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 975
    • View Profile
    • Email
Не знам защо непрекъснато се тиражира че 42 няма да минава по Сливница.
Ето, защо: http://forum.gtsofia.info/index.php?topic=243.msg309852#msg309852  :)
Възможно е но никъде засега в сайта на ЦГМ няма такова съобщение. В момента се работи по удължаването на Царица Йоана и имам чувството че докато се сетят да го приложат това решение Филиповско шосе ще бъде затворено и решението трябва да бъде променяно. А и малко странно закрива се 53, а не се пуска заместващ автобус във Филиповци ако приемем че това е идеята за 42, а се оставя за по нататък,когато от Филиповци се дигнат на протест ли?

Offline alpha_adversativum

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 612
    • View Profile
    • Email
От няколко дни ме няма в София и чак сега виждам какво цвете е цъфнало на сайта на ЦГМ. Безграничната идиотия продължава с пълна сила. Чертаем си по картата с флумастери и отчитаме дейност.
Както и да е. Ето какво би трябвало да се направи, ако искат да постигнат целите, които са си поставили.
1. А53 се запазва, но маршрутът й се променя - от ухото в Люлин 1 по бул."Добринова скала", бул. "Сливница" до Сточна гара двупосочно. За нуждите на тази линия се прехвърлят три коли от А309. Така А53 има курс 56, максимум 60 мин. и интервалът е 18-20 мин., което за района на "Успех" си е лукс. Трите коли могат да бъдат целодневни, а може да бъде и 3-3-3-2, ако искаме икономии. За "Успех" друг транспорт до центъра практически не е нужен и нещата там заспиват.
2. А309 остава по сегашния си маршрут, със сегашната дължина на курса, но с разстановка, да речем, 6-5-6-3 или нещо подобно.
3. Тъй като А309 между Люлин 1 и 2 е важен основно поради довозващата си функция (с тази промяна тя ще бъде компрометирана), се реализира отдавна желаната промяна на маршрута на А111, за да минава покрай станция "Люлин", което ще бъде от огромна полза за половината комплекс и не е свързано с големи промени в курса и пробега по линията. Разбира се, времепътуването до метрото при такъв маршрут на А111 за Люлин 1 и 2 ще бъде малко по-дълго, но в общ план свързаността на тази ос в Люлин с метрото не само няма да се влоши, но и ще се подобри спрямо сегашното положение.
4. За това, че А82 трябва да навлезе по-навътре в Люлин (по "Захари Стоянов" или по "Райко Даскалов") съм писал не един път, аргументи съм давал и т. н. Сега няма да се повтарям. Да се пусне по един от двата булеварда (в сегашната ситуация най-добре по "Захари Стоянов" с оглед на натовареността на спирка "Ж. к. Люлин 3"), пък може да не му се променя разстановката. Разбира се, добре би било да се изправи маршрутът му по "Сливница" и "Кукуш" и да не обикаля из НПЗ "Орион", тъй като този пробег е абсолютно ненужен (и това съм го повтарял много пъти).

Offline AGENT 006

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 15464
  • Невъзможното иска само малко повече време
    • View Profile
    • Sofiatransport транспортна база данни/Sofiatransport transport data base
    • Email
Пътя през Захарна фабрика е освен допълнително удължаване, но доста неудобна маневра предвид, че там има завои, паважи, наклони, а за прелеза при гарата да не говорим. Това за маршрута на 53 в настоящия вариант. Не може този квартал да има адекватно обслужване докато не се направи нещо с прелеза. Един единствен път пътувах лятото с 53 и напълно съм го намразил с половинчасовото чакане на прелеза да се разминат двата влака в 17 часа. А и също така твърде много се съмнявам дали там има достатъчно добро снегопочистване, но в същото време там е най-удобния път за към Централна гара макар и толкова нерентабилен вече казах по какви причини(завоите, паважа, тесните улици и прелеза), но е и малко безсмислено да се прави връзка и с двете гари. Или казано иначе толкова са го измислили, че няма що.
« Last Edit: 17.12.2012, 20:37:28 by AGENT 006 »

Sofiatransport транспортна база данни

Най-подробната база данни и галерия за возилата от градския транспорт в София!

Offline alpha_adversativum

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 612
    • View Profile
    • Email
Агенте, аз по-горе казах, че маршрутът на 53 следва да се изправи по Сливница до Ст. гара. При това положение въобще няма да минава през прелеза. А за това, че там най-накрая трябва да се построи подлез, съм напълно съгласен.

Offline T_4

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2962
    • View Profile
С няколко думи: от една редовна линия с удобен маршрут и една нередовна със "среден" маршрут, получаваме две половинчати на голям интервал. Просто чудно. :help:
Не на безсмислените линии като ТМ23!
За оптимизация на разписанията:
http://forum.gtsofia.info/index.php?topic=428.msg100091775#msg100091775

Offline AGENT 006

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 15464
  • Невъзможното иска само малко повече време
    • View Profile
    • Sofiatransport транспортна база данни/Sofiatransport transport data base
    • Email
Информация за ситуацията по 82 и 309.
309 е с повече от едно ВМС, едното е 2731, по 82 видях 2729 или 2733, 2722 и един 0 305.

Sofiatransport транспортна база данни

Най-подробната база данни и галерия за возилата от градския транспорт в София!

Offline V.Peichev

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 8983
    • View Profile
Най-уместно е обединение на 53 и 82 в автобус от Централна Гара до Кукуш, от там направо по Сливница и т.н. до Филиповци. Обединеният автобус следва да завива директно от Кукуш по Сливница без да обикаля катуни и коптори. 108 следва да завива направо по Адам Мицкевич също без обиколки на катуни и коптори.  :)

Offline AGENT 006

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 15464
  • Невъзможното иска само малко повече време
    • View Profile
    • Sofiatransport транспортна база данни/Sofiatransport transport data base
    • Email
53 вече не съществува, а предвид новите разписания и непрекъснатите усилия за дезоптимизация не биха направили подобно нещо, а 108 си е добре така. Идеята за обединяване на 82 и 53 е добра, но за целта 82 трябва да се спуска по ария Луиза и Лъвов мост.

Sofiatransport транспортна база данни

Най-подробната база данни и галерия за возилата от градския транспорт в София!