Author Topic: Транспортно обслужване на ж.к. Люлин  (Read 190468 times)

Offline alpha_adversativum

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 612
    • View Profile
    • Email
Никъде не съм казал, че са гениални. Казвал съм, че това е едно възможно разрешение на проблема, при което предимствата са повече от недостатъците. Аргументите, с които те са отхвърлени, са съвсем несъстоятелни и показват дълбоко непознаване на ситуацията.

Offline blagun

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 16500
    • View Profile
    • Email
Да, аргументите са изсмукани от пръстите:
1. След като няма наблюдения за увеличен пътникопоток по ул.202, защо продължава разкарването на А309 дотам? Или изобщо да се ликвидира удължаването, или да се създаде връзка откъм МС Хан Кубрат или МС Мария Луиза (какъвто вариант е предложен. Други варианти - А413, 78, 74). До Сточна гара си има А79.
2. Относно цитирания споминал се довозващ автобус А115: беше направено всичко възможно той да не просъществува:
 - разпокъсано и изключително разредено разписание
 - липса на каквато и да е била информация по спирките
 - липса на спирки в непосредствена близост до метростанции
3. Иначе инатът да се прекара нещо по Асен Николов и западните части на Л8 и Л9 да се доближат до метрото не е нов. Имаше и за А111 подобно предложение и подобни контрааргументи. Явно тези микрорайони са изтърсаците на Люлин. До всички други ходеха експресни и бързи автобуси, сега - метро+удобна връзка, само 8 и 9 са наказани с един единствен тролей, и то - със свиващи се функции.
« Last Edit: 23.02.2013, 16:03:40 by blagun »

Offline dimi

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1530
  • сбогом 2622
    • View Profile
Какво ви е мнението за тази жалба. Малко е дългичка, но се опитах да разгледам проблема от колкото се може повече страни.

Здравейте,

Отдавна исках да ви пиша, тъй като имам засилен интерес към градския транспорт и съм свидетел на много нередности и алогични неща. Причината да не ви пиша до сега по тези проблеми е заради това,  че исках да съм колкото може по-убедителен и обоснован. Проблемът е наистина много сериозен и касае транспортното обслужване на десетки хиляди хора ( да не кажа стотици). Моля ви преди да хвърлите поредната жалба в кошчето за боклук и да измислите поредния клиширан отговор от типа „ copy-paste”  наистина да се позачетете и да се позамислите върху написаното, защото не съм първия нито последния, който ще пише сигнал по този въпрос.

Жалбата ми е относно редовността на линиите на градския транспорт. Има много примери за немотивирано орязване на коли по основни линии обслужващи голям пътникопоток.  Знам за вашето желание да стимулирате повече  хората да не пътуват с личните си автомобили и да задръстват движението, а да ползват активно превозните средства на градски транспорт. Но само с призиви и молби не става. Какво вие предложихте в този случай, с какво вие направихте обслужването с градския транспорт по-удобно, по-редовно, по-бързо ?  Това искат хората.  Да, вярно ще кажете че има метро, което е удобно, редовно и бързо. Но за съжаление метрото не достига до всички софиянци и не трябва да е така. Всеки развит град в „ белите“  държави ( не говоря само за столици) има транспортно обслужване с надземен, подземен транспорт и градска железница. Всичко това е свързано в транспортна схема, така че да няма ощетени граждани. В София всеки говори за схемата за интегриран градски транспорт, но нищо няма на лице. Даже в последните години има много примери на влошаване на транспортното обслужване.  По-нататък в сигнала ще ви дам конкретен пример за влошеното транспортно обслужване на най-големия квартал на София- ж.к. Люлин, чрез  абсолютно немотивираното  разреждане на разписанието на тролейбусни линии 6 и 7.

Случаите с орязването на тролейбусни линии 6 и 7 не са единствените подобни. Може вече да сте получили такива жалби и за други линии. Аз лично съм най-добре запознат с тях и мога да пиша в най-голяма конкретика.   Тролеите обслужват голяма част от квартал Люлин и отвеждат пътниците до метростанциите,  до бул.  „ Сливница“  по цялото протежение и обръщат на „ Сточна Гара“  . Какво се забелязва като човек изследва тези две линии. Години наред се движеха по тях в делничен ден зимно  разписание 9 коли сутрешен и следобеден пик и 7 коли в извън пиковите часове.  Линията имаше постоянен пътникопоток през всички часове.  Обслужваше се предимно от съчленни возила  ( Икарус  280Т), като не бяха редки дните когато по линиите се движеха една ( а понякога и две) единични коли  ( прототипи на Кобра- Трамкар).  До тук всичко вървеше добре, линиите бяха относително редовни, като интервалът в пиков час беше около 8 минути, а в извънпиков 10-12. Празник и предпразник бяха 7 коли . Да, но на някой му се досвидяха толкова много тролейбуси по наряд и реши да прави икономии. Доколко са обосновани това оставям на ваша преценка. Само да вметна, че тролейбусния транспорт  е сред най- евтините и екологично чисти видове градски транспорт. Трудно се създава и се прокарва тролейбусната мрежа и станциите за пренос на ток, но при вече изградени поддръжката и експлоатацията е по-лесна.  Така, рязането на коли от двете линии започна преди около 2 години, когато колите празник и предпразник станаха от 7 на 5, а интервала към 20 минути.  До тук добре, обяснихме си го с това, че наистина в този период има по-малко пътникопоток .  Така живяхме до началото на тази година( 01.01.2013), когато някой пак реши да пипне линиите. Но този път пипна доста осезаемо делничните разписания, от 9-7-9 станаха на 9 сутрешен пик, 6 в извънпиковите часове и забележете 6 коли в следобеден пик ( без нито една допълнителна кола).  После ще обясня как се промени схващането на това що е сутрешен пик.  Може и да не виждате някаква голяма промяна, но да ви попитам вие прибирали ли сте се от работа към 4-5 часа ( когато се прибира голяма част от населението) ?  Случвало ли ви се е да чакате с още 50 души в януарския или февруарския студ  15-20 минути тролей, а после да пътувате натъпкани като сардини половин час без да можете да се доберете до така мечтаната седалка. Ако не сте от хората, които редовно чакат и се возят на градския транспорт, тогава  ви съветвам да пробвате. Току що разбрах, че баба ми, която е на 83 години и с проблемно здраве днес ( 17.07) е чакала 40 минути заветния тролей ( само защото я болят краката и не могла да дотича и достигне единия тролей, а другия бил за гараж) . Щом тя може, защо да не можете и вие. Забравих да спомена, че точно от датата от която рязнахте разписанията на тролеите и 309 ( който също е по направление Люлин – Сточна Гара) се размени с 82 и тръгна по бул. Европа, вместо по бул. „Александър Станишев“  , където заедно с тб. 6 обслужваха пътниците от 3 -4 спирки. Бул. „Александър Станишев  е гъстонаселен. Той е границата между Люлин-1 и Люлин-2 и по цялото протежение има блокове, има важни връзки със 111.  На този булевард се намира и една от двете поликлиники в ж.к. Люлин.  С преместването на линия 309 не означава ли засилване на транспортната задача по тб. 6. По принцип да, но с тия интервали на движение . Със сигурност само от живеещите близко до булеварда има немалък брой ощетени хора ( каквато е и моята баба).

До тук пак може да се преглътне.  Но дойде лято и с него и новите летни разписания. От тях по нашите любими линии пак се реже смело.  Делник от 9-6-6  става на 8-4-4 ( и пак няма никаква кола бонус в следобеден пик) . Това вече е прекалено.  Но това не е края.  Вчера ( 16.07) към 5 часа следобед по тб.7  ( да припомним , че линията се обслужва от 4 коли в този час и над 20 минути чакане)  забелязах по наряд една от единичните кобри, за които споменах в началото ( с инв.номер 2002) . Това вече се нарича ГЕНОЦИД над нещастните пътници извършен от вас и нарядчика допуснал това.

Какво вие разбирате под пиков час, за който толкова говорим ?  От дете се интересувам от градския транспорт в София и знам, че това са часовете 6.30-10.00  и 15.30- 19.00.  Това са часовете с най-усиления трафик през деня, тъй като в този часови пояс голяма част от работещите / учащите се заминават/ връщат се от работа/училище. И в тези часове градския транспорт се подсилва с допълнителни коли, за да насмогне на по-големия пътникопоток. Тази общоизвестна истина ми беше ясна до известно време, когато разбрах, че за „ Столичен Електротранспорт“ пиковия час сутрин не свършва в 10, а в 13.00 ( тогава горе-долу свършва нормалната първа смяна). Какво е по-специалното на часовия пояс  10.00- 13.00 , че тролеите и трамваите продължават да бъдат подсилени.  Разбирам , че сте искали да правите икономии, но те трябва да се правят умно. Какво ви пречи да прибирате пак допълнителните  коли в 10, а не в 13.00. А остатъка от работната смяна да го изкарат 16.00-19.00. Тогава нямаше да имам повод изобщо да пиша жалба.

Заради такива абсурдни решения ( да не кажа по-силна дума ) страдаме всички пътници. Аз няма да се откажа да ползвам градски транспорт ,  тъй като го обичам  и имам ирационални подбуди. Но как да убедя моя съсед или моят приятел да не се отказват, като те мислят абсолютно рационално.

 
« Last Edit: 18.07.2013, 10:09:32 by dimi »
R.I.P  Ikarus 280

Offline emo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 18618
  • Приятел на всички шофьори и ватмани от ГТ
    • View Profile
Копирай текста. Не може да се влезе в нея без да имаме мейл адреса на подателя.

Съгласен съм с написаното. Дано все пак се вземе под някакво внимание.
« Last Edit: 18.07.2013, 12:26:19 by emo »
Близо 3000 мои снимки от 2007 г. до днес.
https://www.flickr.com/photos/147931689@N02/

Offline София 70

  • Ограничени права
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 9842
    • View Profile
В общи линии жалбата се върти около тролеи 6 и 7 . За да е по-обширна спомени рейсове , трамваи и т.н.

Offline T_4

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2962
    • View Profile
Да, София 70 е прав. Ще ти върнат отговор за 6 и 7, че е намалял пътникопотока през лятото. Според мен жалбата трябва да е по-обща, за да не се хванат за конкретен пример. Не ви ли прави впечатление, че празник рядко има линия по-редовна от 15-20 минути, което според мен е абсурд. Все пак живеем в милионен град, а не в селище с население 50 хил. души.
За да се ползва транспорта, той трябва да е редовен. Например линии 6 и 7  по зимни разписания трябва да се движат на 10-7-10-3 делник и 6-7-6-3 празник. По този начин ще се обслужва оптимално пътникопотока и няма да има празни тролеи, като същевременно ще се чака 12 минути максимум през деня.
Относно прибирането в депо - това се прави, за да може да има заработка 8 часа за водачите. По същатата логика в 5:30 са излезли 90% от колите са деня, въпреки че до 7:00 ще се разхождат празни. Всичко това се прави в името на заработката.
Не на безсмислените линии като ТМ23!
За оптимизация на разписанията:
http://forum.gtsofia.info/index.php?topic=428.msg100091775#msg100091775

Offline mlk

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4297
    • ICQ Messenger - 110536592
    • View Profile
    • Email
1. Махни това "рязнати" и го смени с нещо по-нормално.
2. Дългите сутрешни смени в електротранспорта не са болка само за 6 и 7. Изкарай този факт от контекста на 6 и 7, защото е крайно време в електрото да минат на разпокъсани коли, колкото и да не им се иска на шофьорите и ватманите.

Аз още не мога да разбера защо продължават да се толерират тези дълги сутрешни смени. Както автобусните шофьори могат да разботят на разпокъсани смени, така могат и в електротранспорта. Единственият сериозен довод е нулевият пробег, но както и да го гледаме, пак е по-добре с малко повече нулев пробег, но с по-малко блъсканица в следобедния "пик".

Offline sofianec

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1145
    • View Profile
Подигравката при тролеите( 6 и 7) е пълна. Не стига че са 4 по линия в следобеден пик с  20 и повече минути интервал между тях, ами вчера в 5 часа следобед видях 2002 по тб.7   :angry: :qdosan: .  Всеки нормален нарядчик би пускал 2002 и 2003  само сутрин, когато са 8 коли по наряд.  Освен ако наистина не искат да подложат пътниците на геноцид :crazy: .

През 20 мин. са, но са перфектно синхронизирани от Сточна гара и от Люлин на 10 мин.

Offline mlk

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4297
    • ICQ Messenger - 110536592
    • View Profile
    • Email
Оставаше и да не са :)

Offline dimi

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1530
  • сбогом 2622
    • View Profile
Подигравката при тролеите( 6 и 7) е пълна. Не стига че са 4 по линия в следобеден пик с  20 и повече минути интервал между тях, ами вчера в 5 часа следобед видях 2002 по тб.7   :angry: :qdosan: .  Всеки нормален нарядчик би пускал 2002 и 2003  само сутрин, когато са 8 коли по наряд.  Освен ако наистина не искат да подложат пътниците на геноцид :crazy: .

През 20 мин. са, но са перфектно синхронизирани от Сточна гара и от Люлин на 10 мин.
Да но минават през ралични части от квартала и в много случаи са безалтернативен транспорт до центъра.
 За дългите сутрешни смени съм писал, че това е  проблем на " Столичен Електротранспорт" ( което от самосебе си се разбира всички трамваи и тролеи). Да, наистина  само разглеждам две линии, а трябва да са 20 , но съм написал, че това не е изолиран случай, а за други линии бях неподготвен . Трябваше да направя обширен анализ на всяка от тях. Какъв е пътникопотока ( дали се е променил през годините), колко коли са били когато линията е била относително редовна, как малко по малко или изведнъж са съкратили голяма част от колите, как повлиява върху пътниците и др. Може би повече съм заложил на емоционалния ефект, от колкото на фактологията, но трябва да знаят, че всяко такова пипане по линиите влияе изключително много върху редовните пътници . Има случаи, където никак не съм се изразил добре, но го написах набързо в състояние на афект и не го редактирах внимателно :rolleyes: .
« Last Edit: 18.07.2013, 18:59:57 by dimi »
R.I.P  Ikarus 280

Offline viktorlc

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7048
  • www.bgtransport.org
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Сдружение "Градски транспорт и инфраструктура"
    • Email
И ето неусетно стигнахме до идеята за създаването на вътрешно комплексна тролейбусна линия, която да прави връзка с метростанция Западен парк по неизползваемото трасе по Петър Дертлиев. Хем ще учести обслужването на необщите маршрути на 6 и 7, хем ще довежда до метрото. Даже може да са две линии с по три тролейбуса - 67 и 76 на 10 минути, синхронизирано с 6 и 7, предполагам, ясно защо точно с номера 67 и 76 и каква е идеята.
храна за мозък - http://www.banitza.net/

Offline sofianec

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1145
    • View Profile
Тази идея я има отдавна и все си мисля че няма да е успешна. Успешно би било най-накрая транспорта в Люлин да се концентрира към метростанция Люлин, където са си направени локални и е най-подходящото място през тези локални да минават всички люлински линии до една -автобуси и тролейбуси и на един по-късен етап и трамвая. Вместо това се експериментира непрекъснато с някакви линии на голям интервал, които обират периферията и возят дълго до Западен парк. Това не може да е концепцията за бързо събирателно транспортно обслужване на голям комплекс като Люлин.

Offline AGENT 006

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 15464
  • Невъзможното иска само малко повече време
    • View Profile
    • Sofiatransport транспортна база данни/Sofiatransport transport data base
    • Email
Не съм съгласен за метростанция "Люлин". Локалните платна са тесни, използват се за паркинг, на северното има и излаз на улица, минаването, спирането и престоя на автобуси ще затрудни много движението, макар че на пътниците би трябвало да им бъде доста удобно ако линия минава през локалните. 6 и 7 не могат да се пипат, защото ако се направи пренасочване на тях към МС. "Люлин" ще се загуби обслужване по Джавахарлал Неру и улица Търново. 111 може да се направи да минава покрай метростанцията и да правят обратен завой на кръстовището с Ген. Асен Николов, но искания за подобно минаване в непосредствена близост до метрото вече е имало и изглежда ЦГМ нямат намерение да отвърнат. Идеята всички линии да минават покрай МС. "Люлин" е необоснована по съображения, че първо не може всички градски линии(111, 309, 82, 108, 310, ТМ8, ТБ6 и 7) да се насочат натам, защото ще се загуби обслужване на други места, а и това би повлияло пагубно на някои от линиите, ще предизвика огромно разреждане с цел да няма последователно пристигане на много превозни средства на метростанцията, а и Царица Йоана е булевард непредназначен за ГТ, а и никога такъв не е минавал освен 43 и по настоящем 42 в отсечката между Ген. Асен Николов и Панчо Владигеров. Минаването на ГТ в по-голяма част на булеварда, още повече на тролеи би било изключително опасно и за пътниците и за шофьорите, а и булеварда сам по себе си е далеч от блоковете, с изключение на високите блокове в Люлин 9 и 10, и това ще доведе до нулев пробег, тротоара не е в добро състояние, няма инфраструктура за спирки.

Sofiatransport транспортна база данни

Най-подробната база данни и галерия за возилата от градския транспорт в София!

Online RADOCVET

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 11378
  • http://bgtransport.org/
    • View Profile
    • Email
... а и никога такъв не е минавал освен 43 и по настоящем 42 в отсечката между Ген. Асен Николов и Панчо Владигеров. ...

И 108.

Според мен трябва 111 да минава по маршрута на 42 покрай метростанцията. Със сегашните коли интервалът на движение ще се увеличи с по-малко от минута.
Може да нема ред, ама требе да се спазва!

Offline sofianec

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1145
    • View Profile
че първо не може всички градски линии(111, 309, 82, 108, 310, ТМ8, ТБ6 и 7) да се насочат натам, защото ще се загуби обслужване на други места, а и това би повлияло пагубно на някои от линиите,

Единствено 310 и 309 не могат да се пренасочат през "Централен Люлин", всички други линии няма проблем и даже нееднократно е искано това от общината, но тя си прави оглушки. А по въпроса с паркинга на локалните - то за това и транспорта ни е толкова удобен, защото инфраструктура правена за удобството на хиляди се ползва безплатно от единици. Паркинг или удобна обща спирка - аз избирам спирка.

Някак логично ми се вижда Люлин 1 до 5 да се извозват до МС Люлин първо и там да има удобна връзка, а не целта да бъде Западен парк.
« Last Edit: 19.07.2013, 16:33:00 by sofianec »

Offline AGENT 006

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 15464
  • Невъзможното иска само малко повече време
    • View Profile
    • Sofiatransport транспортна база данни/Sofiatransport transport data base
    • Email
Или казано по друг начин трябва да се подсили булевард Райко Даскалов по маршрута на 42. С това съм съгласен.

Sofiatransport транспортна база данни

Най-подробната база данни и галерия за возилата от градския транспорт в София!

Offline sofianec

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1145
    • View Profile
Не само по Райко Даскалов, но и по Захари Стоянов и по Царица Йоана, в горната част, и по Александър Станишев трябва да има линии, които спират директно на входа на метростанция Люлин. Те трябва да си си "люлински" и да не са мъртвородени като недоразумението 108 на половин час.

Друго решение е тб 6 и 7 да се "кръстосат", за това трябва да се изгради ККМ по П. Владигеров между Неру и Търново, което също няма да е толкова трудно, стълбовете седят. По-виждам смисъл от периферна тролейбусна линия.

Сега тролейбусните линии заобикалят метростанциите със страхопочитание отдалече, а автобусните (отделно че някои са на 30 мин и повече) са орентирано към бул. Сливница.
« Last Edit: 19.07.2013, 19:52:58 by sofianec »

Offline AGENT 006

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 15464
  • Невъзможното иска само малко повече време
    • View Profile
    • Sofiatransport транспортна база данни/Sofiatransport transport data base
    • Email
Ориентацията по Сливница е проблем и се виждат последствията, 53 "изгоря", по обяд 310 е безумно орязан за 6 и 7 да не говорим. А, че Проф. Александър Станишев и Захари Стоянов са приоритетни е ясно, всъщност Царица Йоана между Люлин 2 и 3 е доста нулева откъм пътници и спирката пред Мобексперт си е направо почти "мъртва", само пред блок 350 има повече пътници и 10-15 човека най-много при пощата и прави си сметки по това наблюдение колко "добра" е самата линия. Ако под кръгова трябва да разбирам периферна линия, то тя ще се сблъска с интересите на ЦГМ да закрива и орязва линии минаващи през малооборотни райони, защото по периферията на Люлин, а именно Добринова скала и Петър Дертлиев положението не е добро, само в отсечката Панчо Владигеров МС. "Западен парк" има повече оборот, по очевидни причини - довозването до метрото, Добринова скала, дори и да има потенциал да стане по-оборотна то той е отдавна дискредитиран с пускането на най-тъпите линии там, а именно 81, 108, 82 и 6, който минава оттам транзитно колкото да стигне до обръщалото Люлин 3/4. При 6 имам наблюдения и мога да кажа, че на двете спирки по Добринова скала - при блок 350 и блок 264 няма почти никакви пътници, а пред кипърските общежития има огромен наплив, което само говори къде трябва да се съсредоточи транспортната схема. А 108 не знам как не им е черна пред очите, от Царица Йоана до обръщалото Люлин 5 минава през най-молооборотните места, Панчо Владигеров също стана малооборотен след промяната на 82, защото все пак е по-редовен от 108 и пътници за Надежда предполагам го предпочитат, че дори и за по-далече - СТ3 и Илиянци, 108 прави и забавяща заобиколка през Захарна фабрика. Въобще трябва да се помисли нещо за 108. Безспорно вярно е, че притока към метрото трябва да се съсредоточи точно върху МС. "Люлин", не само заради самата нея, но заради пазара, близостта до общината, сициалния патронаж, пощата и така нататък. Би било добре ако въпросът е бил повдигнат преди повече години когато не е било толкова застроено и е имало повече място около станцията за изграждане на инфраструктурни съоръжения. Поради това сега има сериозен проблем там - локалното се задръства от паркирали автомобили, тясно е, а каретата, където би могло да се построи паркинг са доста намалели, а за съществуващите сигурно ще се направят протести за всеки бурен. Струва ми се голяма грешка, че едно време когато са строили метрото не са помислили за някакъв удобен път за свръзка на линии непосредствено със станцията, обръщало или въобще нещо от този род. На мен ми идва наум нещо като да се направи път за автобуси по трасето на трамвая между Панчо Владигеров и Ген. Асен Николов и след него автобусите пак да си завиват по Царица Йоана по пътя си, става дума за линия 111.
« Last Edit: 19.07.2013, 21:14:17 by AGENT 006 »

Sofiatransport транспортна база данни

Най-подробната база данни и галерия за возилата от градския транспорт в София!

Offline Unicode

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 590
  • Фен на Софийското метро
    • View Profile
Специално за тролейбусите 6 и 7 измислих следните маршрути, при което И ДВАТА ТРОЛЕЙБУСА ЩЕ ПРАВЯТ добра връзка с метростанция "Западен Парк" и бъдещия Mega Mall, разположен на бул. Царица Йоанна между метростанцията и тунела.
Тролейбус 7 - от бул. Д-р Петър Дертлиев задължително да не завива надясно при кръстовището с ул. Ген. Владимир Динчев, а да продължава направо по бул. Д-р Петър Дертлиев, при метростанция Западен парк да завива по бул. Джавархавал Неру, като след кръстовището на бул. Джавархавал Неру / ул. Луи Пастьор да продължава по досегашния си маршрут до Люлин 3, 4 двупосочно. За тролейбуса да се разкрият спирки при метростанцията, както и при кръстовището на бул. Джавархавал Неру и ул. Луи Пастьор;
Тролейбус 6 - да е със същия маршрут като предложения за тролейбус 7 (минавайки през метростанция Западен парк и мола), с тази разлика че от бул. Джавархавал Неру тролейбус 6 да завива надясно по ул. Луи Пастьор, и после наляво към ул. Търново по маршрута си до Люлин 3, 4 двупосочно.  За тролейбуса да се разкрият спирки при метростанцията и при кръстовището на бул. Джавархавал Неру и ул. Луи Пастьор след десния завой от бул. Джавархавал Неру, като тролейбус 6 да спира и на отпадналите спирки на тролейбус 7 по ул. Луи Пастьор. За целта обаче може да е нужно да се изгради малко контактна мрежа.

Какво ще кажете за тези предложения?
« Last Edit: 27.03.2020, 19:54:14 by Unicode »

Offline sofianec

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1145
    • View Profile
Ами не са много добри. Оставяш Люлин 10 без тролей, а тб 6 ще обикаля още повече. Довозването става към 15 минути от Люлин 2 за Западен парк.

Ясно е, че трябва малко жици да се опънат. Без да се даде нито лев да се иска да се променят маршрутите и да са удобни няма да стане, сегашната ККМ виси из Люлин когато метро не е имало. Трябвало е да се возят огромни маси хора по Сливница към центъра, сега ситуацията е друга - трябва бързо и начесто да се возят по-малко хора, но разхвърляни на по-голяма територия към една точка и то без пътуването да трае 15 и повече минути. Ако довозването ми до метрото е толкова дълго просто се мятам на трамвая и след 20 мин съм на Стамболийски, няма да се моря да влизам в метрото. То и затова тм 8 продължава да е толкова популярен - защото толкова години никой не се престраши да направи една наистина смислена схема в Люлин.