Author Topic: Транспортно обслужване на ж.к. Люлин  (Read 190479 times)

Offline elbi

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 975
    • View Profile
    • Email
53 вече не съществува, а предвид новите разписания и непрекъснатите усилия за дезоптимизация не биха направили подобно нещо, а 108 си е добре така. Идеята за обединяване на 82 и 53 е добра, но за целта 82 трябва да се спуска по ария Луиза и Лъвов мост.
И кое му е доброто на 108 сега, защо отиващите към Надежда трябва да правят тая безсмислена обиколка заради магазин Европа в НПЗ"Орион". Отделно е че живеещите на Царица Йоана са най ощетени откъм транспорт в Люлин.

Offline alpha_adversativum

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 612
    • View Profile
    • Email
Ще се опитам да доразвия горното си предложение. Предлагам следното:
1. Възстановяване на А309 по традиционния му маршрут (Люлин 1 - Ст. гара, на прикачения файл в червено) с разстановка 6-5-6-3, и курс 70 мин.;
2. Разкриване на нова линия  (без значение дали ще я номерираме 53, 109 или по друг начин) с маршрут, посочен на прикачения файл в жълто, с разстановка 3-3-3-2 и курс около 90 мин.
(Третото, което предлагам, е А82 през пазара, но това си го знаете и затова не е отбелязано във файла и ще го оставя без коментар.)
Предимства:
1. По А309 се осигуряват интервали, близки до сегашните (върхов 11/12 мин., междувърхов 14 мин., нощен 23/24 мин.), което ще осигури обслужването на всички натоварени кореспонденции, както досега;
2. Другата линия има върхов и междувърхов интервал от 30 мин., а нощен - 45. Тези интервали са оптимални за пътникопотоците, генерирани от териториите, които тя покрива - спирките "ПП Успех" и "Нестле", НПЗ "Орион" и ул. 202.

Недостатъци:
Единственият реален недостатък е това, че пробегът по двете линии би бил малко по-висок, отколкото е сега по А309. Ако съм сметнал правилно, делничният пробег по А309 възлиза на около 2000 км/ден, докато по двете линии би бил около 2280 км/ден. Въпреки това обаче този пробег е по-малък, отколкото беше сумарният пробег на А309 и А53 преди Нова година, така че икономия все пак има. Освен това пускането на такава линия през НПЗ "Орион" задължително трябва да върви в комплект с разкарването на А82 и А108 оттам, а от това също ще се икономиса напълно излишен пробег.

Offline blagun

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 16500
    • View Profile
    • Email
Аз разбирам, че А309 е нещо като споминалия се А112. Въпреки очевадния дублаж с ТМ6 никой в Люлин 1 не си я дава.
Може би по-рационално би било А309 да върви по Ал.Станишев и Кукуш до гарата като редовна линия, а А82 - през Нестле, Сливница-Сточна гара-ул.202 като нередовна.

Offline T_4

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2962
    • View Profile
Аз разбирам, че А309 е нещо като споминалия се А112. Въпреки очевадния дублаж с ТМ6 никой в Люлин 1 не си я дава.
Може би по-рационално би било А309 да върви по Ал.Станишев и Кукуш до гарата като редовна линия, а А82 - през Нестле, Сливница-Сточна гара-ул.202 като нередовна.
Ми с този разреден ТБ6 няма как да си я дават хората. Ако аз живеех в Люлин-1 бих ползвал и двете линии, макар да предпочитам тролей.
За идеята с А309 и А82 съм напълно за. Ако е много зор А309 да минава през Лъвов мост може да се направи да върти през Ботев и Мария-Луиза.
Не на безсмислените линии като ТМ23!
За оптимизация на разписанията:
http://forum.gtsofia.info/index.php?topic=428.msg100091775#msg100091775

Offline V.Peichev

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 8983
    • View Profile
ТБ6 и 309 се дублират твърде много. Не е лоша идеята 309 да ходи до гарата като минава по Опълченска или Хр. Ботев и да прави кръг по Мария Луиза, Кукуш е разнебитена улица с павета и малък пътникопоток и там е уместен по-рядък автобус подобен на сегашния 82.  :) 82 следва да минава по Кукуш, да продължава по Щросмайер и Скопие през надлез Надежда и по ул. 202 с обратен завой по Каменоделска, Индустриална и Заводска.  :)
« Last Edit: 03.01.2013, 10:09:53 by V.Peichev »

Offline alpha_adversativum

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 612
    • View Profile
    • Email
Може би по-рационално би било А309 да върви по Ал.Станишев и Кукуш до гарата като редовна линия, а А82 - през Нестле, Сливница-Сточна гара-ул.202 като нередовна.
От гледна точка на пробега това е еквивалентно на рязане на още коли - дължината на маршрут от Люлин 1 до гарата е същата като на маршрут до Сточна гара (т. е. разстановка 6-5-6-3 е достатъчна), а жълтата линия, която предложих, се удължава до Люлин 5 и й се дава номер 82 (може би с добавяне на една върхова кола). В същото време старият 82 се закрива. Смятам, че такова допълнително съкращаване на пробега не е целесъобразно. Освен това на сегашния етап наличието на ЖП прелез на ул. "Кукуш" при линия на интервал 10-11 мин. вероятно ще доведе до "пакетиране" на колите. Винаги съм бил на мнение, че А82 може да разгърне потенциала си по друг начин, като навлезе по-навътре в Люлин, а на следващ етап може да се помисли за изравняване на курсовете и синхронизация с А108 (който също да отиде до гарата), като по този начин се осигури по-добро транспортно обслужване на кв. "Захарна фабрика" (на синхронизиран интервал 11-12 мин.), но, за да стане това, задължително на "Кукуш" следва да се изгради дългоочакваният подлез. Също така подобна синхронизирана линия би могла да реализира довозването в Модерното по все още непостроената ул. "Черни Дрин" много по-рационално, отколкото един напълно безсмислен трамвай. За това съм писал много пъти.

Offline AROS

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1316
    • View Profile
Каквото и да говорим Люлин си има вече метро до Централна гара и автогара! Може би тм 8 да се прати до ц.гара, а тм 3 до Лозенец. А 82 както горе предложи един от Скопие минава по 202  и по К. Стоилов отива на ц.гара за тази "ценна" връзка с бившето "Темпо". 309 се връща по Станишев до сточна гара, а тб 6 се праща до НДК, за да е вярно написаното на табелите на подлеза на НДК, 82 си остава по Европа от Люлин 5 или Филиповци! 82 няма вече работа във вътрешността на Люлин. Никой при наличие на метро няма да се лакътуши през прелеза, разбития Кукуш и копторите със страх да не го оберат с 82! А ПП Успех с 82 си запазват връзката със сточна гара и от МС Сливница с 309 и М2 с лъвов мост. Преди 25 години беше спрян 242, 54А не съществуваше, на 500м. завиваше 51 и нямаше на ПП Успех връзка със ст.гара!
« Last Edit: 03.01.2013, 19:54:49 by AROS »

Offline abs111

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2993
    • View Profile
242 го спряха 2002г.

Offline AROS

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1316
    • View Profile
През 80-те имаше един период където не вървеше 242 и 54а не съществуваше и от пп Успех до сточна нямаше директен транспорт.

Offline xЗm

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1192
  • www.spirka.org
    • View Profile
    • spirka.org
    • Email
За сметка на това имаше редовен до Захарна ф-ка, където можеше да се направят доста връзки, вкл. с ж.п. мрежата.

Offline AROS

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1316
    • View Profile
Във връзка с нашумялият проблем имам една ефективна идея 27 да се удължи от гара Север до Обеля 1 по маршрута на 150, 41 се въстановява, 309 по стария си маршрут до сточна гара, тб 6 до Одеон за да е вярно написаното в подлеза на ндк, 82 по стария си маршрут и от надл.надежда по 202, К.Стоилов, сточна гара ,сливница, м.луиза, ц.гара , надл.надежда и по маршрута си. Това ще е най-доброто решене, а 82 в обратна посока може да върти във филиповци, метрото вече е връзка на Люлин с гарата.

Offline RADOCVET

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 11379
  • http://bgtransport.org/
    • View Profile
    • Email
1. Чий ще търси 27 в Обеля?
2. 150 в момента си е 41, но заради Ивкони (концесията) е с този номер.
3. 309 по стария си маршрут е чудесно.
4. ТБ6 до Одеон - също.
5. За 82 нямам наблюдения.
Може да нема ред, ама требе да се спазва!

Offline alpha_adversativum

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 612
    • View Profile
    • Email
За А82 съм си казвал съображенията неведнъж. Ползите, които би имала подобна линия, навлизайки вътре в комплекса, имат малко общо с метрото. По този начин се осигурява:
1. Равномерно натоварване по цялата дължина на маршрута;
2. Увеличаване броя на пътуванията по линията;
3. Създаване на директна връзка между гъстонаселения център на комплекса и развиващия се район около МС "Сливница", включително и с големите търговски обекти там;
4. Във връзка с предходната точка при евентуална промяна на маршрута на А111 за по-добра връзка със станция "Люлин" А82 би поел голяма част от вторичните кореспонденции, които сега А111 по необходимост обслужва (връзките с района на МС "Сливница", осъществяващи се понастоящем с А111+А108 или допреди Нова година с А111+А309);
5. Чак на последно място можем да сложим връзката с гарата.

При такава схема А82 в Люлин е помощна линия и като такава тя може да разгърне потенциала си най-добре при тези разстановки. Да й се възлагат функции на основен транспорт и на довозваща линия обаче, както стана чрез прокарването й между Люлин 1 и 2 и размяната с А309, е, меко казано, проява на нездрав разум.

Offline rumyal

  • Начинаещ
  • *
  • Posts: 1
    • View Profile
    • Email
От началото на тази година маршрутите на автобусни линии No. 309 и No. 82 са променени.
1. Каквито и да са мотивите Ви, сега за целия комплекс Люлин - 1 и 2 по бул. „Ал. Станишев” ще бъде цяло геройство да се добере до метростанция "Сливница" по стария път през бул. Панчо Владигеров, тъй-като автобус No. 82 , поемащ маршрута на автобус No. 309 е на огромен интервал от време -  през 30 минути (и повече). Подобна връзка с тролей No. 6, предлага пътуване пеша за цяла спирка по бул. Панчо Владигеров. Лесно ли се минава според Вас такова разстояние при дъжд, сняг или киша особено, ако става дума за възрастни хора, семействата с малки деца и други хора в по-деликатно положение. А от същия район, за да се стигне до Женския пазар, трябва да се разчита единствено пак на тролeи No.6. Ами ако има аварии по линията? Как да се справят възрастните хора, семействата с малки деца, учениците и т.н.?
2. От друга страна - по-редовният автобус No. 309 променя маршрута си като продължава след метростанция „Сливница” по едноименния булевард, а след това – по ул. „Добринова скала”, пътувайки почти празен по този удължен маршрут, докато болшинството от пътниците при метростанцията в същото време ще се чудят как да намерят по-пряк път за предвижване към бул. „Ал. Станишев” или обратно.
3. За придвижване по маршрута пък до (или от)  последната спирка на автобус No. 309 ↔ бул „Сливница”,  пътуващите от микрорайон 1 и 2 трябва да извървят пак разстоянието на цяла спирка - пеша от т. нар. „Кипърски” (сега – „Цигански) общежития” до „колелото” на автобус No. 309 (или обратно).
По тъмно в тези райони върлуват и банди от престъпници, наркомани и цигани, което допълнително прави безкрайно опасно забавянето при пътуване (вкл. пеша).
4. Евентуалната необходимост от ликвидирането на автобусна линия No. 53 не може да оправдае издевателството от маршрутните промени над населението в описания район. Защо например по бул. „Сливница” и по ул. „Добринова скала” не се движи автобус No. 82, след като по това трасе пътуват по принцип малко пътници.
Лъжи се оказаха обещанията на предишните Софийски кметове, (например - Ст. Софиянски) за пускане на специални кратки вътрешни линии в района на метростанцията за своевременно извозване на пътуващите до (и от) метрото.
5. През 2011 год в Интернет –сайта Ви са подхвърлени тенденциозно няколко предложения за подобни маршрутни промени, които вероятно са Ви „вдъхновили” за безкомпромисната подмяна на тези автобусни маршрути. Може би това са и подставени от Вас лица (или даже едно лице)? От друга страна няма възможност понастоящем да се проникне в този форум за изразяване на становища и протести, което потвърждава впечатлението, че подобни прояви са крайно неприемливи за Вас. Какъвто и да е случаят, нямате право на подобно своеволие и безкомпромисно натрапване на Вашите причудливи „решения”, които неимоверно много затрудняват  по всякакъв начин жителите на поне 2 микрорайона на общината. Вече възникват и конфликти на пътуващите с водачите на автобуси 309 и 82, което още повече засилва напрежението след Вашето „дълбокоаргументирано решение”.
Това становище изразява протеста на болшинството от пътниците по описаните маршрути, които остават без приемлива алтернатива
Настояваме да се върне стария маршрут на автобус No. 309. Смятаме, че изложените от нас мотиви са много по-основателни от евентуалните Ваши!
Без да заплашваме, Ви уверяваме, че няма да се примирим с натрапената ни от Вас Новогодишна изненада!
От семейство Йотови и много други…

Offline stankos

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4176
    • View Profile
Драги съфорумци защо причинявате такива страдания на семейство Йотови и много други !?!  :devil:

Уважаеми rumyal написаното от теб препоръчвам да напишеш в пуснатия от мен линк към Виртуалното деловодство на Столична община , където ще вземат в предвид изложените от теб доводи .

http://www.sofia.bg/virtdelovodstvo.asp

Ние трудно можем да ти помогнем .

Offline blagun

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 16500
    • View Profile
    • Email
Драги съфорумци защо причинявате такива страдания на семейство Йотови и много други !?!  :devil:
Хората са си пейстнали постинга от официалния форум на ЦГМ. Ясно е възмущението от неудачната размяна на 309 и 82.

Offline emo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 18618
  • Приятел на всички шофьори и ватмани от ГТ
    • View Profile
Сами виждате какво мислят обикновените хора. Много точно са описали всички проблеми, за които и аз съм споменавал като сте ми казвали, че 500-800 метра са пешеходна достъпност до метрото.
Друг е въпросът, че аз одобрявам размяната на 82 и 309, но с коригирани разписания.
Близо 3000 мои снимки от 2007 г. до днес.
https://www.flickr.com/photos/147931689@N02/

Offline blagun

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 16500
    • View Profile
    • Email
Сами виждате какво мислят обикновените хора. Много точно са описали всички проблеми, за които и аз съм споменавал като сте ми казвали, че 500-800 метра са пешеходна достъпност до метрото.
Като е пешеходна достъпност, не означава, че трябва да се разкарат автобусите, минаващи на по-близко разстояние от метростанциите. Още повече, че в конкретния случай не се пести никакъв пробег.
Но от злополучния експеримент се видя, че единственото натоварено място на А309 е отсечката от МС Сливница до Люлин 1/2, т.е. ползващите го до Лъвов мост/Сточна гара не са много. След като натоварването по цялата линия оредя, може да се отиде към по-радикален пренос на коли към А82. Вярно, че прелезът може да създаде диспропорции, но едва ли разхожданият въздух от НПЗ Орион се отличава от разхождания въздух по бул.202. Пък и А82 (в комбинация с А77) допринася за добрите връзки на Илинден и Фондови жилища с МД2 и гарата. А и от натоварването на А82 може да се правят изводи за смислеността на проекта за ТМ-трасе през Модерно предградие - т.е. малки загуби сега ще ни спестят по-големи загуби в бъдеще.
« Last Edit: 16.01.2013, 14:43:46 by blagun »

Offline mlk

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4297
    • ICQ Messenger - 110536592
    • View Profile
    • Email
Който се е разбързал да се вози директно от Люлин 1/2 към Сточна Гара и Лъвов Мост, може да ползва тб.6, който стига за същото време.

Offline Jimi

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 601
    • View Profile
    • Email
Какво ще кажете за 108,111 и кръговата 310 или какъвто и да било номер? А 108 може да минава вместо по филиповско шосе по Панчо Владигеров, за да се подобри още повече обслужването на Люлин 8 :) Конкретно ме интересува за кръговата линия и възможно ли е да върти на трамвайното ухо? Според мен ще е равномерно натоварена. Някой има ли представа защо с години линията от Банкя вече 42 се движи по Райко Даскалов в едната посока, а в другата по Захари Стоянов?!
07 септември 2009 г. - Съединението на Западна и Източна София