Author Topic: Оповестяване в метрото - табели, озвучаване, схеми  (Read 302213 times)

Offline hitar_potter

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2263
    • View Profile
Ми айде захвани се ти доброволно и налепи станциите с актуална информация.
... се пишат и абсолютни дреболии кой минал на червено, кой какво си е говорил по телефона и тем подобни.

Offline mitko08888

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 385
    • View Profile
Те и Спаси София не подменят собствените си табели. Минаха почти 3 седмици(!!!) от откриването, а още си стоят старите с Баучер. Онзи ден пътувах с влака където има схема на Спаси София, и тя не е подменена. "Метрополитен" да закъсняват - разбирам, но Спаси София нали се бият в гърдите че тяхното оповестяване е по-добро от това на "Метрополитен", а ето че не обновиха собствените си табели. Сигурно организациите от които взимат пари, се стискат и не им дават за нови табели.

Пътник, ти да не мислиш че на някой от спасителите му дреме за резултата от действията им? Важното е да се вдигне шум в даден момент по определн въпрос, да се покажем по няколко телевизии, да седнем на някого на местенцето. След това - да става каквото ще!

Истинските им постижения ще видте от септември в Младост. Те може и да си мълчат като партизани, но интернетът помни кой уреди затварянето на Малинов и задръстването му дори и през летните отпуски. Е, и аз ще го напомня, когато стане очевидно за всеки. А обяснения винаги ще има, и то винаги едни и същи.

Offline passenger

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 373
    • View Profile
Ми айде захвани се ти доброволно и налепи станциите с актуална информация.

Да не съм ги направил аз? Този който ги е изработил поема ангажимент да ги актуализира. Свикнали сме "Метрополитен" да закъсняват, но "Спаси София" уж са амбицирани... След откриване на нови станции цялото оповестяване трябва да се актуализира, ако не непосредствено преди откриването, то в рамките на 24 часа! Значи и "Спаси София" не се придържат към това правило.
ex-putnik

Offline Emperor

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3599
    • View Profile
Може да пишеш на отговорните за актуалността на информацията: http://www.metropolitan.bg/bg/

Offline RADOCVET

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 11379
  • http://bgtransport.org/
    • View Profile
    • Email
Господа мрънкачи,

нека да не омаловажаме труда на някой, който е в полза на всички. Доколкото знам "спасителите" не са взимали пари от Метрополитен, респективно не са поели ангажимент за гаранционен ремонт. Нека да не приписваме задължения на някого, който не е ангажиран с това дали и кога ще е обновяват табелите. Ако някой ви подари кола например, и тя вземе да се развали, дали същия ще е задължен да я ремонтира, защото видите ли той я е подарил, а не сте си я купили сами. И не на последно място, когато вие направите и най-малко усилие в полза на Обществото, тогава имайте дързостта да жужите и да критикувате.
Може да нема ред, ама требе да се спазва!

Online mihailo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5263
    • View Profile
    • Email
Изработката на дизайна за табелите е на Спаси София. Изработката на табелите не е на Спаси София, а на Метрополитен, те си знаят колко пари са си броили за изработката. И още нещо - след като на Метрополитен бе предадена разработката, тя претърпя промени по усмотрение на Метрополитен, поради което се получиха малоумщини като МС Сливница, на която фигурира на едно от таблата единствено първата линия на метрото. Следователно Спаси София могат да разработят табели с фигурираща МС Витоша на тях, но си остава работа на Метрополитен дали ще ги подмени.

Offline boleroto

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4048
    • View Profile
    • Email
Е и? Доброволно трябва да са задължени да ги обновяват ли?

Щом са се захванали с тази работа - да, задължени са. Табелите не са за украса, а трябва да съдържат актуална информация.

Табелите са собственост на Метрополитен. С радост ще ги сменим. Дай няколко хиляди за печата им...

Offline passenger

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 373
    • View Profile
Разбрах, мерси за подробната информация! Михайло, какво точно за МС Сливница - МД2 не фигурира изобщо, демек не е обозначена посоката след МС Обеля?
ex-putnik

Offline mitko08888

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 385
    • View Profile
Господа мрънкачи,

нека да не омаловажаме труда на някой, който е в полза на всички. Доколкото знам "спасителите" не са взимали пари от Метрополитен, респективно не са поели ангажимент за гаранционен ремонт. Нека да не приписваме задължения на някого, който не е ангажиран с това дали и кога ще е обновяват табелите.  ....

Извинявай че цитирам твой пост, но доста от писаното от теб ми допада, а пък с това тук не съм много съгласен. Действията и амбициите на спасителите са пределно ясни, те са ясно заявени от самите тях. Въобще не приемам че безкористно работят в полза на всички. Ползите са в различна форма и никак не са малки.

Цитирам някои техни изказнатия о последните 15 страници:

---------------------
Нашите табла са от фаза: Работен проект – интериор, част: Визуална информация.

От тук нататък тези табели, в комплект с карти, допълнителни указващи табели и конзоли ще указват ясно и точно на пътника къде и какво трябва да направи за достигане на целта си

Така или иначе никой няма да вземе вашето мнение предвид, тъй като табелите вече са в процес на печат

Витоша ще е тестова: както беше с МС Младост и station-count-а. Веднъж наложено там полека-лека ще се подменят навсякъде.

Това е едно ново, лесно разбираемо и международно прието обозначение

представеното е най-добрата визуална информация появявала се някога в софийския градски транспорт

Трябва да минат няколко месеца докато хората я разучат (през това време се поставят табели от новия вид примерно на половината станции, за да стане по-бърза адаптацията)

Табелите са собственост на Метрополитен. С радост ще ги сменим. Дай няколко хиляди за печата им.
...................

Всичко свързано с тях мога да опиша единствено като: "създаване на лъжлива представа за бързо и лесно решение на обществените проблеми". Някой ако знае как се нарича това - да помага (или да прочете в гугъл).

Offline bahner

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 952
    • View Profile
Докога в темите за метрото трима-четирима души ще хвърлят несъстоятелни и изсмукани от пръстите аргументи срещу направеното от Спаси София? Да, смешно беше до един момент, но абсурдността на тези хора вече започва да преобладава във форума. Да се твърди, че СС са длъжни да си подменят табелите?! Що за безочие и наглост е това? За първи път организация да назовава конкретно проблемите и да се занимава активно с решаването на повечето, а във форума за градски транспорт да се правят обстойни безсмислени анализи, на това какво трябвало да направят хората от НПО-то. Смятам, че табелите изглеждат добре и носят необходимата информация. Разбира се има недостатъци, но както бе обяснено неведнъж, отговрността е на Метрополитен и ЦГМ.
Галерия за градски транспорт - https://www.flickr.com/gp/127247218@N05/qB017P

Offline mitko08888

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 385
    • View Profile
... хвърлят несъстоятелни и изсмукани от пръстите аргументи ...
За първи път организация да назовава конкретно проблемите и да се занимава активно с решаването на повечето

Дали може да внесеш малко състоятелност в твоето твърдение и да изброиш повечето проблеми, които са активно решени от СС?

А дали съм си изсмукал някакъв аргумент от пръстите - посочи ми нещо от номерираните ми изказвания, което да не е вярно, като ми посочи и конкретен факт който да ги опровергава.

И какво е напарвеното от СС в крайна сметка и с какво трябва да ми хареса?

Online maniak

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4625
  • Оптимист
    • ICQ Messenger - 278834436
    • View Profile
    • http://www.flickr.com/photos/47270324@N08/
    • Email
Пореден пример, как липсата на експерти и неспазване години наред на световни стандарти води до това, че медии, учителки на руски език и пожарогасители са мерило за това кое е скъпо, кое е евтино, кое може и кое не! Излизат по Канала, БТВ или Нова и може публичното унищожение да започне. А като се прояви инициатива нещо да се направи по световни стандарти - вносителите се омаскаряват.

Лесно е да се говори за СС, защото те са прозрачни. Колко от вас познават фирма Инфрапроект консулт? Я вижте какво е произвела тази фирма в областта на транспорта по обществени поръчки на нашата администрация (не само общината):
Quote
    Метрополитен ЕАД: Проект за оптимизация на маршрутите на наземния градски транспорт след реализацията на отделните етапи от разширението на метрото в София(2013)
    Метрополитен ЕАД: Инженерно-консултантски услуги за обект: Проект за разширение на метрото в София, Втора метролиния; Участък от МС „Джеймс Баучер“ /МС ІІ-11, км.10+452/ до МС ІІ-12 с линеен пункт след нея /км.11+752/(2013)
    Метрополитен ЕАД: Проект за разширение на метрото в София, Първи метродиаметър, Етап ІІІ, Лот 2, Участък от МС13 /Младост І, км. 15+450/ до МС16 /Бизнес парк в Младост ІV, км. 18+070/ (2013)

    "Инфрапроект консулт" ЕООД, като партньор в консорциум "МИК" изпълнява следните задължения като Инженер-консултант:

    • Координация и контрол върху изготвянето на работните проекти от страна на Изпълнителя.

    • Изготвяне на оценка за съответствие на всички части на работните проекти съгласно изискванията на чл.142 от Закона за устройство на територията /ЗУТ/ и одобряване на съгласуваните работни проекти.

    • Управление и координация на строителния процес и упражняване на строителен надзор съгласно изискванията на чл.166 и др. от ЗУТ по време на строителството на метроучастъка от МС13 /Младост І/ до МС16 /Бизнес парк/.

    • Контрол, отчетност и текущо приемане на строително-монтажните работи в съответствие със съгласуваните работни проекти с оформяне на съответните актове и протоколи.

    • Координация на работите по пускови изпитания и въвеждане в експлоатация на метроучастъка.

    • Осигуряване издаването на всички документи в съответствие с действащото българско законодателство по време на проектирането, строителството и въвеждането на обекта в експлоатация и организиране предаването на обекта с държавна приемателна комисия съгласно ЗУТ.

    • Мониторинг и контрол върху изпълненитето на Комуникационния план, изработен от Изпълнителя и утвърден от Възложителя, както и спазването на изискванията за информация и публичност, заложени в Регламент 1828/2006 на ЕК.
    НКСИП: Изготвяне на предпроектни проучвания, анализ разходи-ползи и попълване на формуляр за канидатстване по ОП "Транспорт" 2007-2013 за доизграждане на Автомагистрала "Хемус" (2013)

    Обединение „Инфра-Мист-ДОПРАВОПРОЕКТ, АД” изпълнява обществена поръчка с предмет: „Подготовка на предпроектни проучвания за доизграждане на автомагистрала „Хемус” на стойност 422 000 лв. без включен ДДС, продължителността на услугите е 315 дни, а финансирането е осигурено по ОП „Транспорт” 2007-2013 (www.optransport.bg).

    Основните задачи на изпълнителя са:

    • преглед, оценка и сравнение на всички разработените през годините вариантни решения;

    • изготвяне на актуални прогнози на трафика за различните варианти;

    • актуализиране на анализите разходи-ползи за вариантите, за които такива има, и изготвяне на нови за новите варианти;

    • подготовка на формуляр за кандидатстване за финансиране на проекта по Оперативна програма „Транспорт и транспортна инфраструктура” 2014-2020.
    МТИТС: Изготвяне на концесионни анализи - правен, технически и финансово - икономически, за обект „Пристанищен терминал „Видин - център”, част от пристанище за обществен транспорт с национално значение Видин”, проекти на обосновка на концесията по чл. 21 от Закона за концесиите, концесионен договор и документация за участие”, публикувана в РОП под № 9011901 (2013)
    Столична община: Анализ "Разходи -ползи" и Финансов анализ по Проект на Възложителя с предмет: Разширение на метрото в София, изграждане на ІІІ – метродиаметър – депо Ботевградско шосе – бул. Владимир Вазов – ЦГЧ – ж.к. Овча купел” (2013)
    Частен клиент: Проучване на пазара на междуградски автобусни превози в България (2013)
    Столична община: Обосновка на концесията, концесионни анализи по чл. 21, ал. 2 от ЗК – технически, правен и финансово-икономически анализи, и Документация за процедура по предоставяне на концесия за управление и поддържане на спирките на масовия градски транспорт на Столична община (2012)

    Като член от екипа за изпълнение на тази поръчка, „Инфрапроект Консулт“ ЕООД изготви техническия и финансово-икономическия концесионни анализи в съответствие с изискванията за ЗК и ППЗК.
    Столична община: Маркетингов анализ за възможностите и условията за монтаж, експлоатация и поддържане на навесите на спирките на обществения транспорт на територията на Столична община (2012)

    Анализът съдържа изследване и коментар на потенциален инвеститорски интерес и на пазарните тенденции; анализ на потребността на Столична община да отдаде правото за инсталиране, експлоатация и поддръжка на спирконавесите; финансова оценка на инвестициите; оценка на риска във връзка с привличането на частни лица в дейностите по модернизиране и поддържане на спирките на столичния градски транспорт.
    Изготвяне на обосновка на концесията, концесионни анализи – технически, правен и финансово-икономически, и проект на концесионен договор за обект „Пристанищен терминал Лом, част от пристанище за обществен транспорт с национално значение Лом”, (2011 – 2012 г.)

    Анализите са изготвени по чл. 21, ал. 2 от Закона за концесиите и в съответствие със задължителното съдържание съгласно Правилника за прилагане на Закона за концесиите.
    Агенция „Пътна инфраструктура“: Попълване на Формуляр за кандидатстване за финансиране от Кохезионен фонд на обект Път ІІІ – 5004 Обход на гр. Габрово (2012)

    С проект „Път ІІІ – 5004 „Обход на гр. Габрово” Агенция „Пътна инфраструктура“ възнамерява да кандидатства за безвъзмездна финансова помощ по Оперативна програма „Транспорт“, Приоритетна ос II – Развитие на пътната инфраструктура по Транс-европейските и основните национални транспортни оси.
    Национална компания „Железопътна инфраструктура”: Изготвяне на Формуляри за кандидатстване за проекти: „Инструмент за подготовка на железопътни проекти по TEN-T мрежата и развитие на градска железница за постигане на екологичен транспорт” и „Модернизация на железопътна линия София-Пловдив: жп участъци София-Елин Пелин и Елин Пелин - Септември” с придружаващите ги документи анекс и обосновка на цената, финансирани по ОП „Транспорт" 2007-2013 г. (2012)
    Министерство на регионалното развитите и благоустройството: “Разработване на пакет документи, насочени към модернизация и развитие на устойчив градски транспорт в град Русе”, Община Русе, (2011-2012 г.)

    Фирмата изготви подробно предпроектно проучване, включващо Анализ на разходите и ползите, идеен проект и преценка на разходите, икономическа и финансова оценка. Освен това планира възлагането на обществените поръчки и изпълнението на проекта; изготви план на финансирането; институционален и правен анализ; екологична оценка; препоръки за потенциални промени в нормативните наредби в общината, отнасящи се до системата на градския транспорт и оптимизиране на трафика в град Русе и изготви формуляр за безвъзмездна финансова помощ по Оперативена програма „Регионално развитие”.
    Агенция „Пътна инфраструктура”: Оценка на икономическата ефективност от изграждането на автомагистрала в участъците Калотина – София - Северна скоростна тангента без участъка западна дъга на СОП, за финансиране по ОП „Транспорт" 2007-2013 г., (2011).
    „Метрополитен“ ЕАД: Анализ разходи – ползи на проектите за разширение на метрото в София, одобрени за финансиране от ОП „Транспорт 2007-2013 г.“ (2007 – 2012)

    „Инфрапроект консулт“ ЕООД разработва Анализи разходи – ползи, Финансови анализ и Анализи на чувствителността и риска за трите етапа на разширение на софийското метро:

    -Етап І - Централен участък от линия 2 от „Пътен възел Надежда - Централна ж. п. гара - пл. Св. Неделя - бул. Черни връх”

    -Етап ІІ - Разширение на линия 1, участък „ж.к. Младост – бул.Цариградско шосе – ж.к.Дружба – Летище София” и участък от линия 2 „ж.к.Обеля – ж.к.Надежда – Пътен възел „Надежда”

    -Етап ІІІ - Разширение на линия 1, участък „бул. Цариградско шосе – Летище София” с включване на участък „ж.к. Младост І – Бизнес парк“
    НК"ЖИ": Разработване на Анализ разходи-ползи за проект „Рехабилитация на гаров комплекс Централна гара София“ и Подготовка и попълване на Формуляр за кандидатстване по Оперативна програма „Транспорт 2007 – 2013 г.“ (2012)

    Фирмата разработва Анализ разходи-ползи и попълва Формуляр за кандидатстване за проект „Рехабилитация на гаров комплекс Централна гара София“.
    Национална компания „Железопътна инфраструктура”: Оценка на финансово-икономическия анализ на шест проекта (2010):

        -„Техническа помощ за внедряване на допълнителна компютърна гарова централизация по железопътният участък Карнобат – Бургас”

        -„Техническа помощ за внедряване на оптичен кабел по жп линията Пловдив - Бургас”

        -„Техническа помощ за модернизация на железопътната линия Радомир-Гюешево”

        -„Техническа помощ за развитие на железопътен възел Бургас”

        -„Техническа помощ за подновяване на железопътния участък Пловдив-Михайлово”

        -„Техническа помощ за развитие на железопътен възел София”
    Агенция „Пътна инфраструктура”: Подготовка на раздел „Предпроектни проучвания” от формуляра за кандидатстване за финансиране на проект: Главен път І-5(Е-85) „Кърджали - Подкова” от км 343+232 до км 367+427 (2010).
    Агенция „Пътна инфраструктура”: Подготовка на формуляр за кандидатстване по Приоритетна ос „Техническа помощ” на проект „Осигуряване на финансови средства за допълнително материално стимулиране на служители в агенция „Пътна инфраструктура” - бенефициент по оперативна програма „Транспорт” във връзка с изпълнение на Постановление №67 на МС от 14.04.2010 г. (2010).
    Министерство на транспорта, информационните технологии и съобщенията: Предоставяне на консултантски услуги по въпросите на създаването на смесена българо-румънска структура за експлоатация, поддръжка и управление на „Нов граничен комбиниран мост на река Дунав между градовете Видин (Република България) и Калафат (Румъния)” (2009-2010)

    Като член на Обединение Адвокатско дружество „Събев и съдружници”-S.C.A “Deleanu Vasile – Avocati -„Инфрапроект Консулт” ЕООД фирмата взе участие в изготвянето на SWOT анализ относно учредяването на съвместна българо-румънска структура – търговец (СТС), Вариантен анализ с предлаганите решения за съвместна българо-румънска структура и предложение за оптималната й правно-организационна форма. В рамките на проекта бе изготвен Проект на двустранно споразумение между двете държави, отнасящо се до учредяването на съвместна българо-румънска структура – търговец. Инфропроект бе ангажиран с въпросите от финансово и данъчно естество и участва в няколко срещи като консултанта на двете страни с цел решаване на ключови въпроси по проекта.
    Агенция "Пътна Инфраструктура": Изработване на Анализ разходи и ползи за проект „Доизграждане на магистрала "Тракия", отсечката Стара Загора – Карнобат”(2009-2010)

    Компанията разработва Анализа на разходите и ползите в съответствие с Изискванията към анализите за обосновка на проекти по ОП "Транспорт", Работен документ 4 и наръчника за Анализ на разходите и ползите на инвестиционни проекти на ЕК, включително попълва отделните формуляри по етапите на кандидатстване за финансиране от Европейските структурни фондове.
    Метрополитен ЕАД: Инженерно-консултантски услуги при Проект за разширение на метрото в София – ІІ диаметър – Надежда-бул. „Черни връх” (2008-2012)

    Компанията е член на консорциума Systra-Infraproject-MetroConsult, извършващ супервизията на проектирането и строителството на: Проект за разширение на метрото в София – ІІ диаметър, с дължина 7 км и 6 метростанции.
    Проект за разширение на софийското метро – Японска банка за международно сътрудничество (2002-до момента)

    „Инфрапроект консулт” ЕООД е водещият местен партньор на японския консорциум между фирмите PADECO и PCI за осъществяване на Проекта по разширение на софийското метро. Проектът е финансиран със заем отпуснат от Японската банка за международно сътрудничество на Столична община. Задачите включват осигуряване на консултантски услуги за фазите проектиране, тръжна процедура, изграждане и надзор на проекта, както и управленски консултантски услуги за Метрополитен ЕАД.
    Столична община: Финансов анализ на концесията за изграждане и експлоатация на подземен паркинг „пл. Народно Събрание” (2006)
    Столична община и Метрополитен ЕАД: Предпроектно проучване на разширение на Софийското метро до ж.к. „Младост”, ж.к. „Дружба” и летище София (2005)

    Проучването съдържа анализ на настоящата дейност на „Метрополитен” ЕАД, както и оценка на необходимите финансови ресурси за предвижданото разширение на линията на метрото до Летище София.
    Концесионни анализи за пристанища Оряхово, Свищов, Варна – Контейнерен терминал Варна Запад, Многоцелеви терминал Варна Запад, Многоцелеви терминал Варна Изток – Министерство на транспорта и съобщенията (2004 – 2005)

    В съответствие с българското законодателство са изготвени пълен комплект от концесионни анализи – правен, технически, финансово-икономически, екологичен и социален. Дружеството е изготвило и оферти за концесии за кандидати-частни фирми за пристанище Леспорт, Варна.
    Концесионен анализ за Автомагистрала Тракия – Министерство на регионалното развитие и благоустройството (2004)

    В съответствие с българското законодателство са изготвени пълен комплект от концесионни анализи – правен, технически, финансово-икономически, екологичен и социален за отсечките Калотина – София и София – Оризово - Бургас.
    Проект за паркирането в София „Стратегия и план за действие” – Европейска банка за възстановяване и развитие (2003-2004)

    Съвместно с PADECO, „Инфрапроект консулт” ЕООД провежда подробно проучване на паркирането в идеалния център на София и изготвя стратегия и политика по паркирането в центъра на София, които са представени за одобрение на Столичния Общински съвет, както и план с препоръчителни действия.
    Концесионен анализ за тролейбусен транспорт – община Благоевград (2001)

    „Инфрапроект консулт” ЕООД участва в подготовката на концесионните анализи за тролейбусен транспорт на територията на община Благоевград. Проектът включва оценка на настоящето състояние, маркетингово проучване на настоящите и бъдещите услуги, определяне на законовите рамки на проекта, изследване на социалния ефект върху населението, а също и дългосрочни прогнози за бъдещите инвестиционни разходи за строителство и експлоатация на тролейбусната система на територията на Благоевград.

Колко от вас знаят за тези проекти и са запознати с резултатите им? А публично достъпни колко са от тях? Може да се отвори тема за всеки един от тези проекти и да се намерят хиляди глупости, за които са платени наши и европейски пари. Ама всеки си мълчи.

Я пробвайте да намерите резултатите от "произведеното" от фирми като ИнфраКеър-ТрансКеър? На фона на последната Инфрапроект консулт е направо бяла лястовица - вижда се поне по какво са работили.

А колко са останалите фирми, които лапат, ама остават безнаказани, защото се крият зад ала-бала.

Та, лесно е да се коментира направеното от Спаси София, с много работа и безвъзмездно, ама за истинските неща има едно дълго мълчание и най-много мънкане. От мен поздравления за Спаси София.

Offline Andrej_mk

  • Напредващ
  • ***
  • Posts: 82
    • View Profile
    • Email
Аз само искам дебело да подчертая, че миналата година буквално молихме Братоев да сложим и МС Витоша на табелите поставени по всички станции. Да се сложат времени стикери, които сега щяха да бъдат премахнати и Витоша да фигурира навсякъде по М2. Не, хиляда лева не са проблем, беше отговорът, винаги. Еми сега питайте Братоев къде и кога ще извади тези 1000 лева за печат и поставяне, а ние още на същият ден ще започнем да ги правим. Ние да не би да не сме искали да си спестим допълнителната работа която ни очаква ако все пак се кандиса да освежим табелите, вместо да убием два заека с един куршум?

Offline passenger

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 373
    • View Profile
Аз само искам дебело да подчертая, че миналата година буквално молихме Братоев да сложим и МС Витоша на табелите поставени по всички станции. Да се сложат времени стикери, които сега щяха да бъдат премахнати и Витоша да фигурира навсякъде по М2. Не, хиляда лева не са проблем, беше отговорът, винаги. Еми сега питайте Братоев къде и кога ще извади тези 1000 лева за печат и поставяне, а ние още на същият ден ще започнем да ги правим. Ние да не би да не сме искали да си спестим допълнителната работа която ни очаква ако все пак се кандиса да освежим табелите, вместо да убием два заека с един куршум?

Пък в темата за оповестяване колегата ти пише съвсем друго.
ex-putnik

Offline passenger

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 373
    • View Profile
Табелите на станция Křižíkova в Прага:









Още снимки тук: http://dmrog.livejournal.com/394427.html

Табелите са обикновени, и същевременно са пределно ясни и без излишна информация. И са с големи букви. Защо ние тук спорим за глупости кой шрифт бил български, кой не. Видяхме че дори една доброволна организация не се справи със задачата да изработи читави табели.




ex-putnik

Offline bigblondewolf

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 921
    • Skype Me™!
    • ICQ Messenger - 55310178
    • View Profile
Ако отидеш в Прага, ще забележиш, че табелите са еднакви на всички станции на метрото и се различават единствено по цвета на линията. Престани да преравяш интернета за снимки от къде ли не, само за да докажеш някаква си теза срещу някакви хора, които нито познаваш, нито имаш някакво основание да спираш в начинанието им само да им направиш мръсно. Разбрахме, че на теб, Митко и Васко не ви харесва работата на Спаси София, стига вече. За съжаление хората падат на вашето ниво и ставаме свидетели на големи глупости.
Семейният скандал е като рок концерт. Винаги започва с новия материал и завършва със старите хитове

Offline mitko08888

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 385
    • View Profile
Ако отидеш в Прага, ще забележиш, че табелите са еднакви на всички станции на метрото и се различават единствено по цвета на линията. Престани да преравяш интернета за снимки от къде ли не, само за да докажеш някаква си теза срещу някакви хора, които нито познаваш, нито имаш някакво основание да спираш в начинанието им само да им направиш мръсно. Разбрахме, че на теб, Митко и Васко не ви харесва работата на Спаси София, стига вече. За съжаление хората падат на вашето ниво и ставаме свидетели на големи глупости.

Не знам защо и ти продължаваш да подклаждаш тези приказки.

Хората не падат, хората се издигат до нашето ниво. Да вникнеш в същността на нещата и да проумеш какво се крие зад СС не е за всеки, особено ако прелистваш форумите за да драснеш многозначителна поредица от пет думи. (това не е точно за теб, това е за мнозинството мърморещи против мен във форума, защото четенето не им е присъщо).

Не само на нас тримата, и на много други не ни харесва работата на СС. Можеш да го видиш дори и в тяхната фб страница, както и във всички теми, които те са започнали на най-различни места. Дори и в техния форум ще видиш сериозна критика на дейността им, и в резултат на тяхното модераторство - в последствие баннати потребители заради неудобни въпроси и изказвания.

Истината е сложно нещо и винаги е изкривена от мирогледа на човека. За мен е достатъчно че СС започва с един отявлен и изтъкнат партиен деятел, разполагащ с целия инструмент на въздействие от страна на тъмно сините грабители на България, криещи се зад думата демократи. Минава и през един "талантлив" приказливец, на който дизейнерските възможности се свеждат до хилядолистния лотус, от които не е отлепил и на сантиметър за 10 години след ученическите си години (това няма да го разбере никой, който не е запознат с автобиографията му). Зад благите думи са полъгани и още няколко младежи, които рано или късно ще се определят къде са. Вярно  е че ще ги има още години - историята дава много подобни примери, ще го преживеем и ние. Един ден някой може и да се сети че именно на тях "дължим" много неща, но по традиция българите не помним какво сме яли вчера, камоли пък кой ни е използвал и манипулирал.

Поне 30 страници в този форум се занимаваме с това, че без никаква обществена поръчка, без никакъв конкурс, успяха не само да си сложат грозните си табели на Витоша, ами и искат да ги размножат из цялото метро. А пък били борци за законност. Независимо дали са грозни или перфектни, факт е че бяха наложени по най неморлания и незаконен начин. И сега прехвърлят отговорността върху г-н Братоев, за да се наместят техните хора на мястото му. И за бус лентите - изсраха 15 автобуса в час! т.е. по един на всеки 4 минути, и заради возещите се в тях 600 човека нарушиха спокойствието на 100 000 квартал. Тепърва предстои да видим как ще се натискат за милионите за новата билетна система.

Хайде стига сме коментирали спасителите. Аз отдавна не иницирам подобни дискусии, освен ако не се споменава моето име или не се цитира мое изказване, за което не мога да не си мълча. Попитах администрацията дали ще позволи и този форум да се превърне в маша в ръцете на СС. В близко бъдеще ще се види, за сега изглежда ще продължа да чета форума. Попитах и Цанко дали ще се се бори за зелени трамваи или за сини табели с кръгчета и квадратчета (имам предвид изборни бюлетини). Решението си е негово, а мнението ми към неговото решение си е мое и с празнословие не се променя, а с факти и аргументи. За мен СС са прочетена книга.

Offline xЗm

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1192
  • www.spirka.org
    • View Profile
    • spirka.org
    • Email
Инициативата на Спаси София е повече от похвална. Пражкото метро, както и голяма част от средноевропейските метро системи, страда от недостатъчно ясни указания. Те рядко са полезни за туристи поради трудното си откриване в тълпата.


Малко хляб за ума може да се почерпи от лондонския стандарт за транспортни указатели: http://content.tfl.gov.uk/tfl-interchange-signs-standard.pdf
Той е еволюирал в продължение на 155 години и капсулира най-добрите идеи от най-добрите възможни. Нека не откриваме тепърва колелото, когато светът вече се научи дори да лети.


Примери за видимостта и унификацията на указанията в Лондон в прикачените файлове.

Offline spicy_e

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2315
    • View Profile
    • Email
Предлагам модераторите да заключат темата. А Г-н Васко и компания да си направят една тема против спаси София и там да си пишат колкото и каквото искат, така че да не затормозяват останалите хора от форума.

Offline vasko

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3381
    • View Profile
А Г-н Васко и компания
Крайно некоректно! :/ Не е правилно да се слагат различни хора "в един кюп".

Аз няколко пъти изясних, че не съм самоцелно против "Спаси София"! Не знам за колегите, които пишат критики против тях, те може да са против самата организация като цяло (Но, може и да не са, разбира се. Не твърдя нищо!), но аз не съм. Аз съм критикувал конкретни неща, свързани със "Спаси София". Ще припомня няколко примера, за които критикувам организацията:
:arrow: Тяхното поведение крещи - "Ние сме супер, мега, гига специалисти в тази област и нашето мнение е единственото. Правим се, че търсим мнението на другите, на на практика не е така. Ние сме обиколили света, а всички вие сте прости неандерталци, които не разбирате от нищо и за това трябва да ни слушате!" и т.н. А понякога го изказват и с директни думи. :/
:arrow: Искат да наложат нови практики, взаимствани от други места по света, без да се замислят за културните различия на народите.
:arrow: Правят се на гражданска организация, а истинската им цел да влязат в политиката, което е висша форма на лицемерие. Една истинска гражданска организация ще стои винаги отстрани на политиката, за може да въздейства от тази позиция.

Това са ми общите критики към "Спаси София". А конкретната такава по темата с табелите е тяхното детинско поведение - хем искат тяхното име да е споменато, хем не искат да поемат отговорност за негативите. Има два варианта:
  • Официално името на "Спаси София" се отбелязва в проекта за новите табели в метрото, но когато има някакви проблеми, свързани с тези табели, те са готови да ги чуят и да поемат отговорност за тях (независимо от обстоятелствата). В този случай, може да отбележат този проект в портфолиото си и да твърдят, че са участвали в него, че са негови автори и т.н..
  • Метрополитен носи цялата отговорност за табелите, а "Спаси София" остават неспоменат дарител. В този случай, от "Спаси София" нямат право да записват този проект в порфолиото си и да твърдят, че са участвали в него.
Или едно, или другото! Не може само хубавите страни от всяко. ;)


Иначе, като цяло подкрепям идеята за подобни граждански организации (които винаги си остават такива, а нямат политически интереси), които се стремят да решават проблеми на обществото. Има неща, за които подкрепям и поздравям "Спаси София" - борбата за запазването на ТМ6 в ж.к. Лозенец; репортажа за асфалтирани дървета по бул. "Владимир Вазов"; критиката към отдаването на градски автобусни линии на консеция на фирма МТК Груп. :fan:

Предлагам модераторите да заключат темата.
Мисля, че това не е редно, тъй като обекта на тази тема е много важен компонент на всяка една метросистема. Още повече, че в софийското метро нещата са в плачевно състояние... :/
« Last Edit: 19.08.2016, 22:54:44 by vasko »
vasko - оригиналът! :)