Author Topic: Оповестяване в метрото - табели, озвучаване, схеми  (Read 302269 times)

Offline hitar_potter

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2263
    • View Profile
На МС НДК ми направи впечатление, че обновените табели са се получили доста зле.  Светодиодната лента, с която е реализирано осветлението прозира зад плаките, свети в гадно студено бяла светлина и самите цветове по табелите изобщо не са излезли като хората (или изглеждат зле заради отвратителната подсветка). Разликата с новите табели по М3 е от земята до небето :(
... се пишат и абсолютни дреболии кой минал на червено, кой какво си е говорил по телефона и тем подобни.

Offline SashoGrigorov

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 280
    • View Profile
    • Email
Третата линия е М3, а това L3 го пише само по влаковете, защото табелите им са малки и М не може да се събере. Би трябвало това да е причината, друго обяснение не намирам.

Има един на който пише М, не  L


Offline T6M700

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 219
    • View Profile
Добре, аз нищо не разбирам от табели и просто така предположих, защото надписът е много сбутан, а М заема повече място от L. Благодаря, че обяснихте!

Offline Dimitar Dragnev

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 631
    • View Profile
    • Форумът за класически езици
    • Email
ПП: Транслитерацията Moesia подлежи ли на коментар?

Това е правилната, историческата транслитерация, както е Serdica, а не Serdika.

Offline fafan

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7004
    • View Profile
    • Email
ПП: Транслитерацията Moesia подлежи ли на коментар?

Това е правилната, историческата транслитерация, както е Serdica, а не Serdika.

Аха, специалистите от Спаси София станаха сега и старши научни сътрудници по история и археология, освен по всички друго. От Закона за транслитерацията са освободени, нали тяхната дума е последна...

Offline Dimitar Dragnev

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 631
    • View Profile
    • Форумът за класически езици
    • Email
Аха, специалистите от Спаси София станаха сега и старши научни сътрудници по история и археология, освен по всички друго. От Закона за транслитерацията са освободени, нали тяхната дума е последна...

Прав сте, че може би има проблем в Закона за транслитерацията, чийто член 9. (1) гласи, че "Имената на исторически личности и географските имена от съвременни чужди книжовни езици, които използват версия на латинската азбука, се изписват в оригиналния им вид." Би следвало да отпадне думата "съвременни", тъй като по този начин има една неяснота дали обхваща и латинския език, по-скоро не. Няма никаква логика по принцип да се изписва "Serdika" и "Miziya", след като това са географски имена с латински произход, чийто оригинален вид е съответно "Serdica" и "Moesia".

Offline blagun

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 16500
    • View Profile
    • Email
Няма ни най-малка неяснота - латинският НЕ Е  съвременен език. Законите са такива, каквито са публикувани, а не според нечие мнение.

Offline ooleg

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6826
    • View Profile
Прави ми впечатление, че в МД1 и МД2 не са сменили гласовото оповестяване за новите връзки с МД3. Днес видях пък в русичи налепени стикери на новата схема с МД3 така, че лампичките с текущата метростанция да не се виждат без да има никаква връзка и това с МД3. Т.е. МД3 фигурира само като една зелена линия, но покрай нея се маха зялата индикация с текущата метростанция.
Решението при Орлов мост- СУ да може с един и същи билет да ползваш двете линии - МД1 и МД3 също е доста забавно. Закрили са касата при МС СУ откъм Орлов мост и са махнали турникетите, като са ги преместили при изхода от МД3 на МС "Орлов мост" след подвижните пътеки. Или казано по друг начин турникетите и навярно касата са я изместили в подлеза почти на самия Орлов мост и чак до Софийския университет се води вътре в метростанцията.
Само, че понеже тествах връзката на МД3 с МД1 не мога да схвана това значи ли изобщо, че подлеза не може да се ползва за подлез от Орлов мост чак до СУ щото трябва билет за да го минеш...
При НДК и НДК2 решението същи е малко странно. Пада едно изкачване от МС НДК почти най-горе след което спускане с ескалатор на НДК2. Т.е. опразува се нещо като П,  което е доста объркващо, защото при НДК2 с П-то се озоваваш на полу-тераса като при Сердика2 от която се разделяш за перона. Само, че разбираш, че чак "долу" се разделяш за перона без да е нарисувано никъде. Т.е. аз се наложи да се върна , защото от направлението на МД3 Красно село-Хаджи Димитър се шанах дали не се отнася за посоката на перона щото първо ми се наби Красно село... и си викам, чакай аз съм към Хаджи Димитър...

Голямо объркване от гледна точка на теорията за мен е това М1, М2, М3, М4, което пък върви по МД1, МД2 и МД3, но пък има и цветове. На трансферна станция Орлов мост се казва: "Връзка с линии М1 и М4", които са отделно червена и жълта, като жълтата се движи по МД1 и МД2. Изобщо братче пълен хаос, ако не си от София и да ти е ясно какво значи...
« Last Edit: 21.09.2020, 22:42:57 by ooleg »
Украйна, победа!

Offline Chezare

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1259
    • View Profile
Един обикновен не софиянец сигурно дори не знае какво означава метродиаметър, че да му е объркващо...

Offline blagun

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 16500
    • View Profile
    • Email
Само, че понеже тествах връзката на МД3 с МД1 не мога да схвана това значи ли изобщо, че подлеза не може да се ползва за подлез от Орлов мост чак до СУ щото трябва билет за да го минеш...
Означава, че траволаторът е част от метросистемата, а не атракция за подрастващи. Между Сан Стефано и МОЧА е пешеходна зона и нищо, освен шматкане, не налага ползване на траволатор (плюс стълби за излизане/влизане в подлеза.
Остава да се надяваме, че очистването му от паразитния пътникопоток ще подобри надеждността му.
« Last Edit: 22.09.2020, 11:51:08 by blagun »

Offline vasko

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3381
    • View Profile
Сетих се нещо друго по темата. Без да съм дизайнер, които иска по хилядарка на картинка, ми дойде идея за проблема с М2 и М4 на Обеля. Вярно е добре да има разграничаване между М2 и М4, за да може хората по-лесно да се ориентират, когато се прекачват от линия 3. Обаче проблемът може да се реши много лесно и ефикасно, че и стилно. В горния ляв ъгъл на схемата (в близост до станция Обеля) се слага една текстова кутийка, в която пише, че влаковете от М2 продължават по М4, без прекачване и обратното. Кутийката да е с някакъв контрастен фон. И готово. Допълнително, на летището, на централна гара и няколко други възлови станции може да има отделни пана, на които тази врътка е обяснена малко по-подробно с текст на български и английски. Допълнително може да има аудио съобщение при наближаване на Обеля, че влакът ще продължи като М2 или съответно М4. Допълнително на тия табели покрай стълбищата, май от Спаси София ги наричат модерно station count, да съдържат всички станции до края като просто при Обеля се сменя цвета и номера и има допълнително текстово поле, което съдържа информация, че там влаковете от М2 продължават по М4, без прекачване, без престой и т.н. и съответно обратното в обратната посока.
Тази идея не е лоша като компромисен вариант, ако толкова много се държи на М2 и М4. Аз съм против М2 и М4. Според мен има само М2 от МС Летище София до МС Витоша.

Между другото миналата седмица ми се случи следната случка:
Слизам си на МС Обеля и запътвам към изхода на метростанцията (идвайки от т.нар. тесен перон). Горе, точно след турникетите имаше един човек, който се изглеждаше затруднен и се оглеждаше наляво-надясно. Попитах го дали търси нещо и дали мога да му помогна. Той ми каза, че не е от София, бил на гости и неговите домакини му казали, че може от МС Вардар да се качи на директен влак за Централна гара. Качил се той на МС Вардар, но във влака видял новата схема над вратите, на която М4 е отбелязана само до МС Обеля и оттам започвала М2, която стигала до гарата. За него това означавало, че трябвало да се прекачва. Слязал на МС Обеля и тръгнал да търси къде трябвало да се прекачи. И вече беше излязъл от платената зона, а беше с еднократен билет. :/ Обясних му какво трябва да направи, т.е. да се върне обратно на перона и да се качи на следващия влак. И докато никой не гледаше, чекирах моята карта, за да може той да влезе обратно в платената зона. Все пак той си имаше билет, който е закупен неотдавна и беше излязъл от платената зона не по негова вина. Човекът най-логично зададе въпроса защо така е отбелязано на схемата, след като влаковете продължават, не е необходима смяна и нищо особено не се случва на МС Обеля.

Предавам въпроса на човека към Спаси София, въпреки че се съмнявам да ми отговорят.
vasko - оригиналът! :)

Offline hitar_potter

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2263
    • View Profile
Редно е на обеля много ясно да бъде обозначено, че влаковете се трансформират на М2 – и чрез визуална комуникация, и чрез звуков сигнал. За тези, които „си го знаят“ ще е досадна информация, но за останалите си е крайно необходимо. Също, ако в някакъв момент започнат да се движат влакове само по М2, които да не продължават по М1/М4, хората ще са вече по-подготвени.
... се пишат и абсолютни дреболии кой минал на червено, кой какво си е говорил по телефона и тем подобни.

Offline Chezare

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1259
    • View Profile
Решението на проблема е:
"Уважеми пътници, влакът продължава от М2 по М4 без прекачване"- надпис по всички схеми и звуково съобщение.

Offline danny

  • Писател
  • **
  • Posts: 45
    • View Profile
Тази идея не е лоша като компромисен вариант, ако толкова много се държи на М2 и М4. Аз съм против М2 и М4. Според мен има само М2 от МС Летище София до МС Витоша.

Това не е вярно, както много пъти е коментирано и тук. Има курсове Витоша - Бизнес парк и те по никакъв начин не се вписват. Още повече, че когато машинистът не използва междинното М2 Обеля, то в Надежда се движат влакове М1 Бизнес парк, което не съществува на нито една схема.

Решението на проблема е:
"Уважеми пътници, влакът продължава от М2 по М4 без прекачване"- надпис по всички схеми и звуково съобщение.
Това е най-доброто решение

Offline vasko

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3381
    • View Profile
Както и очаквах, няма отговор от Спаси София. А е ясно, че четат и в този форум.

Все пак имам още един въпрос към тях - защо на табелите към пероните по МД3 няма направление "Център" както има по МД1 и МД2? :help: :help: :help:
vasko - оригиналът! :)

Offline RADOCVET

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 11379
  • http://bgtransport.org/
    • View Profile
    • Email
Въпросите към физически и юридически лица следва да се задават на съответните адреси, а ако са членове на форума на Лично съобщение. Започва да ми писва да се използва форума за отдушник на някакви главоболия и неразположения.
Може да нема ред, ама требе да се спазва!

Offline vasko

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3381
    • View Profile
Конкретните въпроси не са лични и мисля, че засягат много хора, които ползват метрото и в частност продуктите на Спаси София. От тази гледна точка отговорите на тези въпроси ще са полезни на тези хора, защото ще разберем може би какви са идеите на Спаси София и дори може би как трябва да ползваме тяхната информационна система. Може би аз и останалите хора, които се объркват, правим нещо грешно :neznam:, и някой представител на Спаси София трябва да ни обясни какво е то, за да може да използваме по-пълноценно тяхната информационна система.
vasko - оригиналът! :)

Offline RADOCVET

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 11379
  • http://bgtransport.org/
    • View Profile
    • Email
Попитай където трябва и като разбереш може да ни уведомиш. Това е последния пост по темата!
Може да нема ред, ама требе да се спазва!

Offline New_Passenger

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2335
  • Lyulin 4ever
    • View Profile
Решението на проблема е:
"Уважеми пътници, влакът продължава от М2 по М4 без прекачване"- надпис по всички схеми и звуково съобщение.

Подкрепям 100%. Или до Обеля да се добави двупосочна стрелка.
Определено е фалстарт с тоя М4. Повече объркване, пък "паразитните пътувания" за които говорят, няма да намалоот. Дайте да стигнем дотам да имаме М1 Люлинското сити - БП, М2 П.Владигеров-Витоша, М4 П.Владигеров-Летище. След толкова много неясноти, станцията на Владигеров може да се окаже поредната станция в нищото.
И аз подкрепям идеята Сраси София да не мълчат. След като критикуват Фандъкова по повод и без повод, след като имат претенции за всезнайковци в областта на градоустройството, инфраструктурата, и транспорта, не трябва да се скатават.

P.S. Много сектанти се навъдиха и в този форум.
Софийско метро, колекция карти - https://drive.google.com/drive/folders/1v90JEwozXaRGVBWcwSNO0GnU_3pTYZbQ?usp=sharing

Offline petur1111

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 484
    • View Profile
На станция НДК I вече са подменили изцяло информационните табла:

Вече има схемите с измислената линия 4.





А това е доказателството, че новата информационна система не работи:




Подобни листове са сложени, защото пътниците в метрото не могат да се ориентират само по съществуващите табели. Може би създателите на информационната система трябва да се замислят дали техният продукт върши работа, след като има необходимост от подобни допълнителни парчета хартия.