Author Topic: Маршрутни промени 2006-2017  (Read 1491911 times)

Offline T_4

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2962
    • View Profile
Re: Маршрутни промени 2006-2017
« Reply #4360 on: 13.10.2012, 16:12:50 »
Емо, не съм съгласен парите на данъкоплатците, в това число моите родители, да отиват за откровенни глупости като трамвайно трасе и линия на 4/5 минути, дублираща сериозна част от МД2 (само за справка ТМ7 от Хан Кубрат до НДК - 23 мин; МД2 - 9 мин). Ако толкова трябваше нещо да ходи до там, това можеше да е ТМ1. Сега заради удължаването на ТМ7 , той ще е на 5/6 вместо на 4/5 минути, а натоварването след пл."Македония" посока Борово си е сериозно. Да не говрим, че всички тези пари можеше да се дадат за основен ремонт на трасето към Орландовци и неговото обособяване между хладилния завод и крайната спирка.
За А834 - според мен не трябва функцията за автобус към летището да се съчетава с градски такъв. Изключително неудобно ще е за хората с куфари да се бутат заедно с дружбенци в А84. А за А384 съм скептичен, че ще върши някаква работа, ако минава на 15-20 мин и ходи до метрото.
Не трябва да се "пищи" за А284, а де се разкрие линия от летището до гарата с минимален брой спирки на интервал 20 мин. Със сигурност ще е много по-полезна от сегашната схема.
« Last Edit: 13.10.2012, 16:25:40 by T_4 »
Не на безсмислените линии като ТМ23!
За оптимизация на разписанията:
http://forum.gtsofia.info/index.php?topic=428.msg100091775#msg100091775

Offline Emperor

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3599
    • View Profile
Re: Маршрутни промени 2006-2017
« Reply #4361 on: 13.10.2012, 17:50:34 »
ЗА АВТОБУСНИ ЛИНИИ №№ 64, 93, 98 И 122 ОТ 15.10 ДО 30.11.2012

Това е любимата промяна. Много и се радвам.
« Last Edit: 13.10.2012, 17:52:43 by Emperor »

Offline tm0

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3952
    • View Profile
Re: Маршрутни промени 2006-2017
« Reply #4362 on: 14.10.2012, 03:07:49 »
На мен също ми се иска да бяха ремонтирали трасето към Орландовци. Чудя се само, при толкова много проекти и реално извършени ремонти, кога пак ще избухне забравената мина - протести за единичния коловоз по Скобелев. Според мен направиха сериозна грешка, че не финансираха някой от проектите и не се започна работа по него. Да не са дали някакви данъчни или други бонуси на тези в кооперациите?!
------------------------

Offline emo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 18618
  • Приятел на всички шофьори и ватмани от ГТ
    • View Profile
Re: Маршрутни промени 2006-2017
« Reply #4363 on: 14.10.2012, 13:10:27 »
Ами и аз не съм съгласен парите на данъкоплатците да отиват за строеж и поддръжка на метрото, което не ползвам, ама това си е мой проблем. Та аналогично и с трмавай до Месарницата. Като се замисля - да определено беше по-умно тм 1 да ходи до там и то с двойни коли, а не с пендели, а тм 7 да е до Надлез надежда.
За 384 - офффф, аз съм се размечтал, мислех са обединили 384 и 114, а то... Абе пак е по-добре от преди. А бързата връзка с Аерогарата беше 284. Определено мисля, че метро до СУ и оттам 284 до Т2 е по-удобно и функционално от метро до Младост 1 и оттам 384. Просто не знам с какъв акъл закриха 284, уж оптимизирайки 84.
Близо 3000 мои снимки от 2007 г. до днес.
https://www.flickr.com/photos/147931689@N02/

Offline mlk

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4297
    • ICQ Messenger - 110536592
    • View Profile
    • Email
Re: Маршрутни промени 2006-2017
« Reply #4364 on: 14.10.2012, 16:50:31 »
Аз все още се надявам, че 114 ще се обедини с 384, нищо че минава отдолу през Дружба 1. Тъкмо ще довозва по-добре.

Offline Neronov

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3052
  • R.I.P 1210
    • View Profile
Re: Маршрутни промени 2006-2017
« Reply #4365 on: 14.10.2012, 22:17:19 »
Аз все още се надявам, че 114 ще се обедини с 384, нищо че минава отдолу през Дружба 1. Тъкмо ще довозва по-добре.

Те за толкова време чак сега го пращат отдолу  ;) Тъкмо ще им дойде и това на ум,пък то тогава и 384,и 114 ще са заменени с метро  ;)

Offline sofianec

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1145
    • View Profile
Re: Маршрутни промени 2006-2017
« Reply #4366 on: 15.10.2012, 09:38:53 »
Ето чисто практически от гледната точка на пътник, за когото съществуват в крайна сметка линиите 84 и 384, днес ми предстои да ходя до Терминал 1 с малък сак и ръчно куфарче. Изходната ми точка е Надлез Надежда. До сега винаги съм пътувал с Тб 5 и 84 от Гурко за около 1 до 1 и 20 мин., ще засека колко време ще ми отнеме пътуването с метро, прекачването и смяната в 84, 384 по това време явно няма. Любопитно ми е като се обявяват тези промени някое отговорно лице дали тества новите маршрути, за да се убеди в собствената си глупост или всичко се прави на хартия.

Offline T_4

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2962
    • View Profile
Re: Маршрутни промени 2006-2017
« Reply #4367 on: 15.10.2012, 11:16:38 »
Очевидно е, че се прави на хартия. В официалния форум вече са се оплакали, че бързият А384 е "спънат", което си е в съвсем вярно. Сега дали ще вземеш А84 или А384 от летището няма никакво значение, защото А384 не спестява никакво време.  :/
Не на безсмислените линии като ТМ23!
За оптимизация на разписанията:
http://forum.gtsofia.info/index.php?topic=428.msg100091775#msg100091775

Offline gtfen

  • Напредващ
  • ***
  • Posts: 92
    • View Profile
Re: Маршрутни промени 2006-2017
« Reply #4368 on: 15.10.2012, 15:45:39 »
Ето как изглежда схемата на градския транспорт в София от днес:

Offline sofianec

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1145
    • View Profile
Re: Маршрутни промени 2006-2017
« Reply #4369 on: 15.10.2012, 20:57:25 »
Сега дали ще вземеш А84 или А384 от летището няма никакво значение, защото А384 не спестява никакво време.  :/

Пътуването ми беше точно час и пет минути, и бих казал, че беше мъчително. Първо прекачването с багажа в метрото, после тъпканицата в по първа линия. На университета ме наваля дъжда, няма навес. И после 84, който се натъпка. Вътре естествено имаше двама дежурни контроли, които пътуваха през целия път до Окръжна и дебнеха някоя жертва. 80% от пътниците слизат на първата и втората спирка в Дружба. Това за мен означава три неща - 84 е най-контролираната линия в София, липсва адекватно транспортно обслужване на пътниците към летището и в Дружба спешно се нуждаят от повече коли по 204 с големи рейсове и нова линия по 84 с връзка с Орлов мост и университета.

Апропо в тая връзка, спирката на Нова телевизия я подминахме, нямаше никой.

Offline difian

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 18072
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Любителска страница на Софийското метро във Facebook!
    • Email
Re: Маршрутни промени 2006-2017
« Reply #4370 on: 15.10.2012, 21:38:28 »
Аз също пътувах до Летището по-миналия понеделник сутринта към 8 и нещо. На СУ не ме валя, за разлика от лятото, когато ходих до Будапеща и изсъхнах в самолета... Картата ми беше изтекла и затова си взех от водача два билета, като той с насмешка ме пита ще дупча ли в тъпканицата. Тя продължи точно до Нова телевизия, където слязоха поне 10-ина души. Контроли така и не се появиха. В сутрешен пик доста си се товари автобусът! ;)

Offline emo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 18618
  • Приятел на всички шофьори и ватмани от ГТ
    • View Profile
Re: Маршрутни промени 2006-2017
« Reply #4371 on: 16.10.2012, 11:03:04 »
Сега дали ще вземеш А84 или А384 от летището няма никакво значение, защото А384 не спестява никакво време.  :/

Пътуването ми беше точно час и пет минути, и бих казал, че беше мъчително. Първо прекачването с багажа в метрото, после тъпканицата в по първа линия. На университета ме наваля дъжда, няма навес. И после 84, който се натъпка. Вътре естествено имаше двама дежурни контроли, които пътуваха през целия път до Окръжна и дебнеха някоя жертва. 80% от пътниците слизат на първата и втората спирка в Дружба. Това за мен означава три неща - 84 е най-контролираната линия в София, липсва адекватно транспортно обслужване на пътниците към летището и в Дружба спешно се нуждаят от повече коли по 204 с големи рейсове и нова линия по 84 с връзка с Орлов мост и университета.

Апропо в тая връзка, спирката на Нова телевизия я подминахме, нямаше никой.

Браво :) Значи комплексно най-бързият и удобен начин би бил с автобус 213/214/305 до Плиска и оттам с 84 до летището.

Ретро трамваят бая ще се врътка днес, но не знам 92 или 35 ще изкарат.
Близо 3000 мои снимки от 2007 г. до днес.
https://www.flickr.com/photos/147931689@N02/

Offline T_4

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2962
    • View Profile
Re: Маршрутни промени 2006-2017
« Reply #4372 on: 16.10.2012, 15:00:05 »
Точно си редактирах мнението и някой го премести. Извинявам се, но не бях видял темата по-долу.
Та edit-a беше: Емо, защо се опитваш да ни убедиш, че метрото не съществува - особено МД2? С метро от гарата до СУ пътят е 5 мин, слагаме 5 за прехода между двете Сердики и 5 за СУ-Орлов мост, макар че А84 спира над метростанцията. Получава се 15 мин - време за което А213/А214 ще са стигнали от Военна Академия до Орлов мост. Който не е висял в задръстване там, не знае за какво иде реч.
В този ред на мисли ми се струва, че ще е по-добре да се възстанови А284 с минимален брой спирки - в момента А384 не дава по-бързо сумарно време за пристигане от летището до Орлов мост от А84 и не виждам особен смисъл в съществуването му.
Не на безсмислените линии като ТМ23!
За оптимизация на разписанията:
http://forum.gtsofia.info/index.php?topic=428.msg100091775#msg100091775

Offline xЗm

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1192
  • www.spirka.org
    • View Profile
    • spirka.org
    • Email
Re: Маршрутни промени 2006-2017
« Reply #4373 on: 17.10.2012, 16:37:58 »
С оглед на безумното дублиране на ТМ7 с метрото в 50% от маршрута, явно намаления пътникопоток в този участък в сравнение с участъка по бул. България и осигуряването на несъществуващото в момента довозване за района на бул. К. Величков до метролиния 2, сондирам за мнения относно следната проектопромяна:
ТМ7 се скъсява до Ц. гара или до Съд. палата (фаза за десен завой с лека корекция на уредбата - съответства на фазата за ТМ4).
ТМ11 се разделя на две линии (условно споменавани като ТМ11 и ТМ21) както следва:
ТМ11 Н. Петков - МС Хан Кубрат - Триъгълника - Илиянци. В обратна посока: Илиянци - Триъгълника - Н. Петков
ТМ21 Н. Петков - Триъгълника - Илиянци. В обратна посока: Илиянци - МС Хан Кубрат - Триъгълника - Н. Петков

Предимствата предполагам са ясни на всички:
1. Осигурява се по-равномерно натоварване за ТМ7, без да се реализира излишен пробег и редуцирайки ефекта от намален интерес на пътниците към дублирания с метрото участък от маршрута
2. Осигурява се довозване до метролиния 2 за живущите в Св. Тройца, западна Банишора, Фондови жилища, бул. Габрово и бул. К. Величков
3. Осигурява се още 1 връзка с метролиния 2 за живущите в Толстой и Илиянци
4. Запазва се интервала на движение на ТМ11/21, без да се нарушава качеството на обслужване по сега съществуващия маршрут на ТМ11.

Offline Tatra

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4463
    • ICQ Messenger - 229817817
    • View Profile
    • Email
Re: Маршрутни промени 2006-2017
« Reply #4374 on: 17.10.2012, 16:54:17 »
Ами това скъсяване на тм 7 не мисля, че е от полза, защото тм 7 се пълни на ул. Пиротска, посока Борово, както и много хора слизат там посока гарата. Също така, е много по удобно да хванеш 7 от гарата до България, без да се прекачваш, а и времетраенето с прекачване и чакане на трамвай е едно и също, още повече за повечето хора е икономически по-изгодно. А са много хората, които използват трамвая именно до гарата. Също така тм 1 и 6 трудно ще се справят с пътникопотока по Ботев сами, при този интрвал на 9/10 мин. 4-ката не я броя, защото е много на рядко.

Според мен най-удачно би било: тм 7  Борово-Надлез Надежда
                                                       тм 1 Ив. Вазов - ул. Струга - Метростанция Хан Кубрат
ТРАМВАЙНО ДЕПО "БАНИШОРА"
Трамвайна мотриса инв. ном.: 936
линия номер: 6

Offline mlk

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4297
    • ICQ Messenger - 110536592
    • View Profile
    • Email
Re: Маршрутни промени 2006-2017
« Reply #4375 on: 17.10.2012, 17:00:37 »
Това с 11/21 няма да стане заради синхронизацията.
За мен най-хитрият вариант е да се пусне довозващ пендел от НДК до Борово и разреденият тм.7 няма да е такъв драматичен проблем по Ботев и на месарницата. Вече бях пускал и разбивка по коли и беше видно, че може да стане лесно.

Offline T_4

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2962
    • View Profile
Re: Маршрутни промени 2006-2017
« Reply #4376 on: 17.10.2012, 23:54:33 »
Съгласен съм с mlk на 100%.
x3m, доста добро предложение за довозване на Св. Тройца към МД2, но не виждам защо хората да се пращат в обратна посока, а не към центъра.
Бих обобщил предложенията така:
ТМ 1 МС Хан Кубрат - Иван Вазов - сегашните 7 коли.
ТМ 7 Централна гара - Борово с 8 коли и курс 76 мин (9/10 мин)
ТМ 17 НДК - Борово с 4 коли и курс 38 мин (9/10 мин)
ТМ линия от Западен парк по бул."К.Величков" през подлез Надежда до Централна гара - курс 60 мин и 4-5 коли ИЛИ
ТМ 8 Люлин - бул."Стамболийски" - Централна гара + ТМ 3 Захарна фабрика и директно през гарата към Орландовци.
Не на безсмислените линии като ТМ23!
За оптимизация на разписанията:
http://forum.gtsofia.info/index.php?topic=428.msg100091775#msg100091775

Offline ozzy

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 13996
    • View Profile
Re: Маршрутни промени 2006-2017
« Reply #4377 on: 18.10.2012, 00:36:28 »
Да, това са добри варианти, само не виждам смисъл въобще да се движи редовна линия до "Месарницата". Може колелото да се ползва само при ремонти.
ТМ 8 аз бих го пратил да се движи до Захарна фабрика, а ТМ 3 през Скопие.

Offline Ivo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 15523
    • View Profile
    • Email
Re: Маршрутни промени 2006-2017
« Reply #4378 on: 18.10.2012, 00:43:04 »
Може, като са видяли че са сгафили с дължината на метростанциите, понеже метрото няма възможност да поеме повече хора, да са решили да поправят грешката с трамвая до Хан Кубрат :D Има логика, ако метрото не може да поеме всички желаещи, останалите да ползват ТМ 7. Това с дублиращ транспорт обаче е само частично решение на проблема с претъпканото метро, защото наземния транспорт все още не е обособен изцяло а на доста места си е наравно с останалото движение.
Не ни трябват хора с "дипломи" а работещи и можещи да мислят, влагайки логика и разум в това което правят.

Фен на автобусите ЧАВДАР

Offline ozzy

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 13996
    • View Profile
Re: Маршрутни промени 2006-2017
« Reply #4379 on: 18.10.2012, 02:07:03 »
Едва ли това е била идеята, с трамвай е три пъти по-бавно.  А и се очакват още влакове, с които да се намали интервалът на метрото.