Author Topic: Нощен транспорт  (Read 316440 times)

Offline V.Peichev

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 8983
    • View Profile
Re: Нощен транспорт
« Reply #1460 on: 04.10.2021, 19:07:09 »
Все едно няма да има желаещи да се прекачват от междутерминалния автобус на N4 през нощта - неудобно е и районът не е особено безопасен предвид близостта на катуните около гара Искър, Христо Ботев и т.н. :rolleyes:

Offline я л т а

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6228
  • МНОГОЗНАЙСТВОТО НЕ УЧИ НА УМ. Хераклит
    • View Profile
Re: Нощен транспорт
« Reply #1461 on: 04.10.2021, 19:35:32 »
Във Виена и в Марсилия със сигурност има. Возил съм се и бяха пълни.

Във Виена разстоянието е 16 км. , а в Марсилия е 24 км., сравнено с разстоянието на летище София до центъра на София...........
И отнесено съм градските разстояния, София е едно квадрадче с 20 на 20 км. Така че сравненията са нереални.
Спрете си просташките мнения !

Offline fafan

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7004
    • View Profile
    • Email
Re: Нощен транспорт
« Reply #1462 on: 05.10.2021, 10:38:19 »
Все едно няма да има желаещи да се прекачват от междутерминалния автобус на N4 през нощта - неудобно е и районът не е особено безопасен предвид близостта на катуните около гара Искър, Христо Ботев и т.н. :rolleyes:

Не съм се возил в междутерминалния бус през нощта, той и от скоро се движи толкова късно. Не пътува ли охрана с него или е само шофьорът вътре?

Offline New_Passenger

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2335
  • Lyulin 4ever
    • View Profile
Re: Нощен транспорт
« Reply #1463 on: 06.10.2021, 12:38:47 »
Денонощна линия до летището може да бъде от полза, ако се подходи обмислено. Може да се направи експресна линия ЦГ-Летище с маршрут ЦГ-Лъвов мост-Халите-Батенберг-6 септември/Париж-Орлов мост-Плиска-Разклона-Колумб-Искърско-Летище. През деня може от летището до Орлов мост и оттам до гарата с маршрута на А213.

За полурингов нощен рейс забравете. Все още нямаме добри връзки, голямо обикаляне ще падне, защото поради липсата на довършения Каблешков ще трябва да ходи по Вапцаров, а това удължава пътуването.
Софийско метро, колекция карти - https://drive.google.com/drive/folders/1v90JEwozXaRGVBWcwSNO0GnU_3pTYZbQ?usp=sharing

Offline blagun

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 16500
    • View Profile
    • Email
Re: Нощен транспорт
« Reply #1464 on: 06.10.2021, 12:53:22 »
Някъде назад в темата (не ми се търси) бях направил тактова схема на N84, свързваща го с N4 и N1. Но дали някой ще се навие на двойно прекачване посред нощ N84 -(Колумб)- N4 -(Батенберг)- N*, ме съмнява. Като че ли единствен работещ вариант е удължаване на N3 с транзит през Христо Ботев.
« Last Edit: 06.10.2021, 13:40:35 by blagun »

Offline V.Peichev

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 8983
    • View Profile
Re: Нощен транспорт
« Reply #1465 on: 06.10.2021, 13:45:16 »
Удължаването на N3 през Христо Ботев е единствения реално работещ вариант за нощен транспорт до летището, но ще се затрудни синхронизацията с останалите нощни линии - добавят се около 10km двупосочно на курс при обслужване на двата терминала, около 7 km при обслужване само на Т1 и около 9 km при обслужване само на Т2.  :rolleyes:

Offline vasko

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3381
    • View Profile
Re: Нощен транспорт
« Reply #1466 on: 09.10.2021, 13:46:41 »
Мисля, че може да се намери едновременно решение на проблемите с връзката с летището и липсата на нощна линия, която да свързва югоизточните квартали:

Пета нощна линия с маршрут от Автостанция Изток (връзка с Н3) :arrow: двата терминала на летището :arrow: ж.к. Дружба 1 (връзка с Н4) :arrow: ж.к. Младост 1,2 (връзка с Н1) :arrow: Студентски град (връзка с Н2).

По този начин летището ще има връзка с всички останали нощни линии само с едно прекачване.

Конкретният маршрут трябва да се прецезира внимателно, за да се открият удобни места за връзки с другите нощни линии. Това може да наложи и леки корекции в маршрутите на Н1, Н2 и Н4.

Също така може да се наложи и цялостно преосмисляне и на разписанията, за да може да се напаснат връзките, но аз се чудя защо трябва да са задължително някакви интервали, кратни на кръгло число или пък всичките линии да са със строго един и същ интервал... Има виртуални табла, електронни табла по спирките, а пък и конкретните времена на преминаване през съответната спирка ще са изписани върху спиркознаците.
vasko - оригиналът! :)

Offline ozzy

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 13996
    • View Profile
Re: Нощен транспорт
« Reply #1467 on: 09.10.2021, 14:49:55 »
Как си представяш да се засичат всички линии на Батенберг, ако не са на кратни интервали???

Offline vasko

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3381
    • View Profile
Re: Нощен транспорт
« Reply #1468 on: 09.10.2021, 15:01:35 »
Може би не се изразих правилно.

Исках да кажа, че смятам, че не е необходимо интервалът да е 30 или 40 минутен. Какъв е проблемът да е 27 или 34 минутен, ако това улеснява напасването връзките както на пл. "Батенберг", така и между допълнителната линия и останалите на австотанция Изток, в ж.к. Дружба, в ж.к. Младост и в Студенстки град.

Другото, което си мисля, че не било проблем, е ако интервалите на различните линии (или на отделни техни клонове) не са напълно еднакви. Например една линия да е 28 минути, а друга да е на 31 минути в източните си краища. А на пл. "Батенберг" някои автобуси ще почакат 2-3 минути повече.

Това само ако се налага сложно напасване на разписанията, за да може да има срещи с изчакване между всички линии.

Мисля си, че 3 минути би било достатъчно да се заложи за срещите между допълнителната югоизточна линия и всяка от основните. Все пак ще се срещат по 4 автобуса, а не по 8.
vasko - оригиналът! :)

Offline bagercho

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3646
    • View Profile
Re: Нощен транспорт
« Reply #1469 on: 09.10.2021, 15:48:05 »
Хубаво е да се правят планове, но е почти сигурно, че нощният транспорт няма да бъде пуснат отново. "Извънредната епидемична обстановка" ще бъде удължавана още няколко пъти, след това ще се окаже, че туризмът и икономиката са дълбоко пострадали, и няма достатъчен пътникопоток за нощни линии. Дано не греша, и аз съм оптимист, но по всичко личи, че ще повтори историята с "временното" спиране на шестицата...

Offline RADOCVET

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 11379
  • http://bgtransport.org/
    • View Profile
    • Email
Re: Нощен транспорт
« Reply #1470 on: 09.10.2021, 15:57:03 »
... и на двойката до Дървеница.
Може да нема ред, ама требе да се спазва!

Offline fafan

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7004
    • View Profile
    • Email
Re: Нощен транспорт
« Reply #1471 on: 09.10.2021, 16:11:54 »
Може би не се изразих правилно.

Исках да кажа, че смятам, че не е необходимо интервалът да е 30 или 40 минутен. Какъв е проблемът да е 27 или 34 минутен, ако това улеснява напасването връзките както на пл. "Батенберг", така и между допълнителната линия и останалите на австотанция Изток, в ж.к. Дружба, в ж.к. Младост и в Студенстки град.

Другото, което си мисля, че не било проблем, е ако интервалите на различните линии (или на отделни техни клонове) не са напълно еднакви. Например една линия да е 28 минути, а друга да е на 31 минути в източните си краища. А на пл. "Батенберг" някои автобуси ще почакат 2-3 минути повече.


Проблем са и двете неща - защото като различните линии имат различни интервали по клоновете си става невъзможно прекачването във всички посоки.

Ако заложиш допълнителна линия, която както предлагаш обслужва някакви точки в югоизточния край на две или три линии ще трябва да обираш с нея и всички евентуални закъснения по тези линии. Ако по някаква причина единия автобус по N1 или N4 закъснее повече от 3 минути пропада цялата схема и хората остават през нощта да висят в някоя тъмна спирка на края на града, това ще предизвика сериозни недоволства сред така или иначе малкото потребители на нощния транспорт.

Offline New_Passenger

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2335
  • Lyulin 4ever
    • View Profile
Re: Нощен транспорт
« Reply #1472 on: 12.10.2021, 12:35:07 »
Моля??? Предлагате N3 да се удължи до летището през Христо Ботев? Демек всички кацащи да бъдат посрещани от софийския "Бевърли Хилз"? Как си го представяте?
Да се създава една къса линия която да оставя кацащите в Дружба за прекачване на N4, и това на нищо не прилича.
Най-добре е да се създаде отделна денонощна линия без номер, а със специално име като "аероекспрес" или нещо от сорта. Една линия която да курсира между летището и ЦГ. Примерен маршрут: ЦГ-Лъвов мост-Халите-Батенберг-6 септември/Париж-Орлов мост-Плиска-Св.Анна-Разклона-Нова-Летищен център-Т2-Т1. Ще бъде по-полезна защото ще създаде директна връзка с ЦЖПГ, ЦАГ и автогара "Сердика". Представете си някой който се връща от чужбина, а София му е транзитна понеже трябва да продължи защото е от Тетевен... примерно. Този автобус трябва да бъде с друг екстериорен дизайн, да му личи отдалеч че е летищен.

Сега като се замисля, последната мрежа НТ не беше никак лоша. Има напредък в сравнение с предишната отпреди десетина години.
Софийско метро, колекция карти - https://drive.google.com/drive/folders/1v90JEwozXaRGVBWcwSNO0GnU_3pTYZbQ?usp=sharing

Offline fafan

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7004
    • View Profile
    • Email
Re: Нощен транспорт
« Reply #1473 on: 12.10.2021, 12:50:36 »
Моля??? Предлагате N3 да се удължи до летището през Христо Ботев? Демек всички кацащи да бъдат посрещани от софийския "Бевърли Хилз"? Как си го представяте?
Да се създава една къса линия която да оставя кацащите в Дружба за прекачване на N4, и това на нищо не прилича.
Най-добре е да се създаде отделна денонощна линия без номер, а със специално име като "аероекспрес" или нещо от сорта. Една линия която да курсира между летището и ЦГ. Примерен маршрут: ЦГ-Лъвов мост-Халите-Батенберг-6 септември/Париж-Орлов мост-Плиска-Св.Анна-Разклона-Нова-Летищен център-Т2-Т1. Ще бъде по-полезна защото ще създаде директна връзка с ЦЖПГ, ЦАГ и автогара "Сердика". Представете си някой който се връща от чужбина, а София му е транзитна понеже трябва да продължи защото е от Тетевен... примерно. Този автобус трябва да бъде с друг екстериорен дизайн, да му личи отдалеч че е летищен.

Сега като се замисля, последната мрежа НТ не беше никак лоша. Има напредък в сравнение с предишната отпреди десетина години.

Щом ще минава транзит, няма да е чак такъв културен шок за пътуващите. Нощем няма да усетят колорита на кв. Христо Ботев, освен ако рейсът не се наложи да спре принудително.

Централна гара също не се слави с особено добра репутация по малките часове на денонощието, един експрес който стоварва там пътниците ще предизвика също стрес и неприятни спомени, пък и какви връзки се правят нощем от Централна гара към провинцията? Автобуси за Тетевен нощем не тръгват, има един в 12:30 и един в 16:00 само.

Offline New_Passenger

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2335
  • Lyulin 4ever
    • View Profile
Re: Нощен транспорт
« Reply #1474 on: 12.10.2021, 13:03:29 »

Щом ще минава транзит, няма да е чак такъв културен шок за пътуващите. Нощем няма да усетят колорита на кв. Христо Ботев, освен ако рейсът не се наложи да спре принудително.

Централна гара също не се слави с особено добра репутация по малките часове на денонощието, един експрес който стоварва там пътниците ще предизвика също стрес и неприятни спомени, пък и какви връзки се правят нощем от Централна гара към провинцията? Автобуси за Тетевен нощем не тръгват, има един в 12:30 и един в 16:00 само.

След като има що-годе представителен булевард Колумб, защо да минава през Христо Ботев. И Ботевградско е доста депресираща гледка, за сравнение на Цариградско поне има Кепитъл сити с небостъргачи.  А и няма да бъде толкова полезна, ако живееш в съседната Дружба, Младост, защо да пътуваш през Герена и центъра?

Колкото до репутацията на ЦГ, ако отидеш с таксито, какво, гарата ще ти се стори по-напудрена? Гарите са такива, дори в градове като Берлин. Колкото до Тетевен, казах примерно. Има и рейсове които тръгват и късните часове или в най-ранните часове, особено лятото. Подобна връзка може да предложи удобни прекачвания ако трябва да продължиш някъде.
« Last Edit: 12.10.2021, 13:06:08 by New_Passenger »
Софийско метро, колекция карти - https://drive.google.com/drive/folders/1v90JEwozXaRGVBWcwSNO0GnU_3pTYZbQ?usp=sharing

Offline V.Peichev

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 8983
    • View Profile
Re: Нощен транспорт
« Reply #1475 on: 12.10.2021, 13:12:12 »
Няма да има желаещи да се прекачват нощем с багаж в Дружба. :rolleyes: Удължаване на N4 към летището е твърде обиколно и дълго и ще се затрудни синхронизацията. Определено удължаването на N3 е най-добрият вариант, няма никаква причина да спира в Христо Ботев спокойно може да минава експресно между Автостанция Изток и Александрия най-много да има една междинна спирка до Правителствена аерогара. :rolleyes: Дружба има N4, Младост - N2 и нощна линия по Колумб не била привлекателна за тези квартали. Предложеният Аероекспрес е прекалено обиколен и с твърде дълго времепътуване, няма как да е атрактивен. :rolleyes:

Offline New_Passenger

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2335
  • Lyulin 4ever
    • View Profile
Re: Нощен транспорт
« Reply #1476 on: 12.10.2021, 13:35:31 »
Не, N3 няма как да е по-бърза от предложената експресна линия. Първата обикаля Герена докато втората се движи по Цариградско, Орлов мост. Нали това беше ключовия булевард?
Софийско метро, колекция карти - https://drive.google.com/drive/folders/1v90JEwozXaRGVBWcwSNO0GnU_3pTYZbQ?usp=sharing

Offline fafan

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7004
    • View Profile
    • Email
Re: Нощен транспорт
« Reply #1477 on: 12.10.2021, 14:59:02 »
Има и вариант N4 да се раздели и всеки втори курс да ходи към летището, 11-те спирки до Дружба-2 могат да се обслужват и от 3 курса, а 3 курса до летището ще са достатъчни за малкото нощни полети.

Offline blagun

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 16500
    • View Profile
    • Email
Re: Нощен транспорт
« Reply #1478 on: 12.10.2021, 15:10:01 »
Не, N3 няма как да е по-бърза от предложената експресна линия. Първата обикаля Герена докато втората се движи по Цариградско, Орлов мост. Нали това беше ключовия булевард?
Който бърза през нощта, си хваща такси. Така или иначе експресна линия до всяка точка на града не може да има - нито през деня дори. Източният клон на N3 и бездруго е по-къс от западния, удължаването му ще балансира по-късата дължина на N3 и линията ще се изравни с другите. Така всички ще се обслужват от еднакъв брой автобуси.
Колкото до представителните сгради по пътя до летището - ами пътят до/от Чампино/Рим минава през доста индустриални зони и всякакви мизерии.

Offline New_Passenger

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2335
  • Lyulin 4ever
    • View Profile
Re: Нощен транспорт
« Reply #1479 on: 20.10.2021, 11:26:14 »
По-добре да си остане в този си вид, 4 нощни линии които що годе покриват кварталите с най-много пътници. Пък и представителните фирми, не "Sulio & Pulio", организират транспорт за служителите.
Софийско метро, колекция карти - https://drive.google.com/drive/folders/1v90JEwozXaRGVBWcwSNO0GnU_3pTYZbQ?usp=sharing