Author Topic: Нощен транспорт  (Read 316404 times)

Offline V.Peichev

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 8983
    • View Profile
Re: Нощен транспорт
« Reply #740 on: 07.01.2016, 16:50:50 »
В такъв случай по-смислено е да има примерно ранни сутрешни влакове от Плевен до Варна, Добрич и Русе вместо такива от София в 3, няма смисъл да се дрънка почти празен влак от София до Плевен. :rolleyes: Такива влакове могат да се обслужват от Горна Оряховица.  :rolleyes:
« Last Edit: 07.01.2016, 16:55:16 by V.Peichev »

Offline blagun

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 16500
    • View Profile
    • Email
Re: Нощен транспорт
« Reply #741 on: 07.01.2016, 17:05:37 »
От София може да няма много пътници, но напред по маршрута часовете му биха били доста адекватни и удобни. Редно е да се мисли не само за пътуващите от София.
България е малка и обикновено пътниците в командировка трябва да са сутринта в София или в противоположните и краища: Видин, Русе, Силистра, Добрич, Варна, Бургас. За съжаление само до два от тези града има спални вагони, затова е и отливът към нощните междуградски автобуси.
Съответно от междинни гари (Плевен, Търново, Стара Загора) могат да ползват нощните влакове до периферните, т.е. нощен МГТ с интермодално значение може да има само в тези градове.
Никакъв смисъл няма от влак, тръгващ в 3:00 часа от София за което и да е направление. Просто другите градове са близко, затова се тръгва от София към тях рано сутринта,  стига се в късния предиобяд, изпълнява се задачата до 17:00 и обратно - в София. Аналогично и от другите периферни градове.

Даже и до летището, където има нощни полети (особено на популярните нискобюджетни компании), не съм сигурен, че ще се рентира нощна линия.

Offline vesko76

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4651
  • Van Hool & Citaro G - fan
    • View Profile
Re: Нощен транспорт
« Reply #742 on: 07.01.2016, 17:08:57 »
За обслужване на нощните полети е достатъчно да се пуска по една съчленена кола на нощна линия, която да събере хората от един полет.

Offline blagun

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 16500
    • View Profile
    • Email
Re: Нощен транспорт
« Reply #743 on: 07.01.2016, 17:29:45 »
За обслужване на нощните полети е достатъчно да се пуска по една съчленена кола на нощна линия, която да събере хората от един полет.
Да, прав си. Понеже изпращах дъщеря ми в 4 часа и я посрещах в 2 ч. на Терминал 1 и имаше доста хора там, останах с грешно впечатление, че на Т2 ще е многократно по-оживено. Но нищо подобно: на Т2 има доста кацащи до полунощ и излитащи рано сутринта към 06:00 (т.е. с необходимо присъствие на пътниците към 04:30 - 05:00), но между 2 и 6 е пустош. За съжаление метродепото е в противоположна страна, така че надали за възможни много късни курсове от и много ранни курсове към летището. Тук имаме трудна задача: от Летището от 23:00 до 01:00 трябва да тръгват автобуси през 20 минути, после на 60 минути до 04:00 и пак на 20 минути от 04:30 до 06:00. Другият вариант е А84 да прави удължени до хъба на нощните линии курсове до 01:00 (Т2) и от 04:00 (център) с 3 часа прекъсване. 
« Last Edit: 07.01.2016, 17:34:17 by blagun »

Offline T_4

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2962
    • View Profile
Re: Нощен транспорт
« Reply #744 on: 08.01.2016, 01:06:01 »
Дори си мисля, че курсове в 2:00 и 3:00 няма нужда да се правят. Евентуален N84, трябва минава по бул. "Брюксел" в посока център вечер и  в посока летището сутрин. Надали от Дружба ще има излизащи вечер и прибиращи се сутрин в 5 ч.

Относно Нова година, никъде не пишеше на какъв интервал са линиите и нямаше предварително публикувани разписания. Хората дори и да са искали да се приберат с градски транспорт, нямаше как да планират кога да тръгнат от мястото, където са празнували. Няма как да не се съгласите, че не е приятно да чакаш 35-40 минути при минусови температури.

За да е успешен какъвто и да е експеримент с нощни линии, то те трябва да се движат поне година и да има рекламна кампания за тях. Няма как хората да променят навиците си за 10 седмици.
Не на безсмислените линии като ТМ23!
За оптимизация на разписанията:
http://forum.gtsofia.info/index.php?topic=428.msg100091775#msg100091775

Offline ИванТ

  • Приятел на ГТ
  • ****
  • Posts: 109
    • View Profile
    • Email
Re: Нощен транспорт
« Reply #745 on: 08.01.2016, 06:38:56 »
Съобщения за новогодишното движение на градския транспорт имаше по повечето електронни медии, публикувани като новини. В уеб страницата на "Център за градска мобилност" ЕООД също имаше поместено съобщение. Популяризацията на това събитие беше на едно много добро ниво.
За съжаление, новогодишната нощ показа и какви ще бъдат основните ползватели за услугата за нощен превоз. На метростанция "Джеймс Баучер" имаше много тежък случай на човек, изпаднал в състояние на безсъзнание, следствие от употреба на алкохол, като преди това е генерирал специфична субстанция от стомаха си.

Offline T_4

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2962
    • View Profile
Re: Нощен транспорт
« Reply #746 on: 09.01.2016, 00:42:40 »
То и през деня има пияни, но никой не е спрял дневния транспорт. Относно съобщенията, или аз нещо не съм чел, или не помня да пишеше интервалите на движение с изключение на метрото. На страницата нямаше разписанията в интервала от 22 до 5 сутринта. Как да има хора, които да ползват линиите, като нищо не се знае за тях?
Не на безсмислените линии като ТМ23!
За оптимизация на разписанията:
http://forum.gtsofia.info/index.php?topic=428.msg100091775#msg100091775

Offline vesko76

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4651
  • Van Hool & Citaro G - fan
    • View Profile
Re: Нощен транспорт
« Reply #747 on: 09.01.2016, 00:47:49 »
Не смятам, че има съществена разлика в пътниците във вечерните курсове след 20-21:00 и тези, които биха били през нощните курсове. Разликата ще е само в количеството.

А нищо не пречи на този, който реши да се напие, да го направи в 12 на обяд. Същото важи и за тези, които искат да вандалстват.

Offline blagun

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 16500
    • View Profile
    • Email
Re: Нощен транспорт
« Reply #748 on: 09.01.2016, 11:48:31 »
Не смятам, че има съществена разлика в пътниците във вечерните курсове след 20-21:00 и тези, които биха били през нощните курсове. Разликата ще е само в количеството.

А нищо не пречи на този, който реши да се напие, да го направи в 12 на обяд. Същото важи и за тези, които искат да вандалстват.
Не дърпай дявола за опашката, че напоследък немските градове взеха да стават по-опасни през нощта от София. Ако имигрантите почнат да ги нападат, като нищо да ги спрат. Просто през нощта изригват всякакви хормони.

В интерес на истината, това наистина се ползва като аргумент на СО против нощния транспорт. Но не е голям проблем да има охрана в 12-те автобуса.

Offline V.Peichev

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 8983
    • View Profile
Re: Нощен транспорт
« Reply #749 on: 09.01.2016, 18:03:20 »
Уместно е качването в нощните автобуси да става от първа врата и до нея да има служител на Общинска Полиция с палка. Така ще има минимум гратисчии, ще може да се предотвратява качването на опасни и подозрителни лица както и такива с лоша хигиена. Необходимият брой служители не е непосилен за Столична Община. :) Добро решение би било картите за цялата градска мрежа да важат и за нощните автобусни линии както е примерно в Краков, това би ги направило по-атрактивни и би донесло приходи. Билетите за нощните автобуси е добре да се маркират с дата и час и да важат 60 или 90 минути с неограничени прекачвания=
« Last Edit: 27.01.2016, 11:54:56 by V.Peichev »

Offline dan

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1398
    • View Profile
Re: Нощен транспорт
« Reply #750 on: 17.10.2016, 11:12:01 »
Винаги се е говорело за нощни автобуси, но се замислих дали би било удачно да има нощни трамвайни и тролейбусни линии :neznam:

Offline ozzy

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 13996
    • View Profile
Re: Нощен транспорт
« Reply #751 on: 17.10.2016, 11:54:16 »
Ако експериментът с нощните автобуси се окаже сполучлив, би могло да се мисли за нощни трамваи и тролеи. Засега Столична община очевидно няма намерение да открива никакви нощни линии, базирайки се на неуспешния опит отпреди 7 години, както и на липсата на достатъчно сигурност за водачите.

Offline V.Peichev

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 8983
    • View Profile
Re: Нощен транспорт
« Reply #752 on: 17.10.2016, 11:58:41 »
Като цяло няма особен смисъл - автобусните линии по диаметри могат да бъдат с по-прави маршрути съответно по-малко времепътуване, могат да имат по-голям обхват също така разходите ще са по-малки. Трамвайната и тролейбусната мрежа в София като цяло имат сравнително малко покритие и доста заобиколни трасета и това ограничава възможностите за ефективното им използване за нощен транспорт. Примерно от Младост или Дружба до Люлин тролейбусна линия обикаляща край СУ по Левски и  Сливница или през НДК ще има доста голямо времепътуване и няма да е атрактивна. От Хаджи Димитър или Левски до Люлин проблемът е аналогичен, до Борово или Гоце Делчев обикалянето е по-малко, но пак времепътуването ще е значително по-голямо отколкото с автобус.  :rolleyes: Съответно за трамваите някакъв смисъл имат примерно Княжево - Хладилника, Обеля - Борово, Красна Поляна - Дружба евентуално Люлин - Хладилника, но времепътуването ще е доста голямо и подобни трамвайни линии надали ще имат сериозен пътникопоток.  :rolleyes:
« Last Edit: 17.10.2016, 12:19:17 by V.Peichev »

Offline viktorlc

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7049
  • www.bgtransport.org
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Сдружение "Градски транспорт и инфраструктура"
    • Email
Re: Нощен транспорт
« Reply #753 on: 17.10.2016, 15:19:17 »
Докато имаме 3 общински транспортни оператори и още частни, с брой според случая и според "политическите настроения", и плащане на километър пробег, без да се интересуваме от броя на превозените пътници, то нощен транспорт с различно от автобуси няма как да има.
храна за мозък - http://www.banitza.net/

Offline V.Peichev

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 8983
    • View Profile
Re: Нощен транспорт
« Reply #754 on: 17.10.2016, 15:33:21 »
Дори да е един оператор самата трамвайна и тролейбусна мрежа има някои недостатъци за нощен транспорт - по-горе съм посочил примери. За нощен транспорт са оптимални дълги прави линии по диаметър свързващи отдалечени квартали и минаващи през идеалния център, най-добре с един общ възел за прекачване. При софийската тролейбусна мрежа такъв възел може да бъде СУ, но линиите са твърде обиколни и имат сравнително малко покритие в повечето квартали. За теснорелсовите трамваи възел може да бъде примерно площад Македония, но остават проблемите със заобикалянето и сравнително малкото покритие. Нормалнорелсовата линия Красна Поляна - Дружба остава встрани от този възел. :rolleyes:

Offline niki88z

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1353
  • Извън релси!
    • Skype Me™!
    • ICQ Messenger - 387296800
    • View Profile
    • Email
Re: Нощен транспорт
« Reply #755 on: 19.10.2016, 09:07:30 »
 Още един минус на електротранспорта е това, че имат контактна мрежа и релсов път, които се нуждаят от поддръжка. Най-логично е тази поддръжка и дребни ремонти да се извършват през нощта.

Offline RADOCVET

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 11379
  • http://bgtransport.org/
    • View Profile
    • Email
Re: Нощен транспорт
« Reply #756 on: 19.10.2016, 11:01:49 »
Да, така е. Но от друга старна чудно как това не пречи в Прага, където има куп нощни трамвайни линии. Където има желание се намира и решение.
Може да нема ред, ама требе да се спазва!

Offline The Freshmaker

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3771
  • TM 303
    • View Profile
Re: Нощен транспорт
« Reply #757 on: 19.10.2016, 11:09:44 »
Тук на трамваите и тролеите проблемът им да няма нощни линии е разположението и поддръжката на инфраструктурата, автобусите вероятно тях пък ги е страх от тъмното... Та така, все смислени причини да нямаме функциониращ нощен обществен транспорт, ако не броим такситата.
А всъщност София можеше да бъде един прекрасен град, ако имаше друго управление и ако 70 процента от населението му беше друго...

Offline V.Peichev

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 8983
    • View Profile
Re: Нощен транспорт
« Reply #758 on: 19.10.2016, 11:28:41 »
Нощни автобуси са необходими, за тях няма особени проблеми. За да не се качват съмнителни и опасни типове, да няма гратисчийство и вандализъм може качването да става от първа врата и до нея да има служител на Общинска Полиция с палка. При трамваите и тролеите има реални проблеми с обхвата на мрежата и заобикаляния и затова не мисля, че може да има ефективни нощни линии. В предните мнения съм посочил някои реални проблеми. При автобусите може спокойно да има 6-7 линии свързващи отдалечени квартали по диаметър с възел за прекачване Света Неделя. :rolleyes: За трамваите възел може да бъде Македония, но имат сравнително малко покритие - в Дружба само северния и източния край, в Младост, Дървеница, Студентски Град няма, в Люлин само южната част, в Красна Поляна и Овча Купел също, Борово, Красно Село и Бъкстон само по краищата, Надежда само източния и северния край и т.н. Не виждам и удачен общ възел за теснорелсовата мрежа и евентуална нормалнорелсова линия Красна Поляна - Дружба. В Прага има нощни трамвайни линии, но с общ възел за прекачване в центъра, в София не виждам удобен такъв. :rolleyes: За тролеите възел може да бъде СУ, но покриват сравнително добре само Люлин, Борово, Бъкстон, Банишора, жк Левски и донякъде Хаджи Димитър, в останалите квартали няма трасета или има такива само в единия край като Дружба и Младост. :rolleyes: Нормално пътникопотокът през нощта е предимно от центъра към периферията по-малко в обратна посока и затова нощният транспорт трябва да има възел в центъра, на който да е възможно прекачване между максимален брой нощни линии най-добре всички. Ако човек трябва да се прекачва 2-3 пъти през нощта е много вероятно да предпочете такси. :rolleyes:
« Last Edit: 19.10.2016, 11:54:07 by V.Peichev »

Offline blagun

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 16500
    • View Profile
    • Email
Re: Нощен транспорт
« Reply #759 on: 19.10.2016, 11:42:38 »
Да, така е. Но от друга старна чудно как това не пречи в Прага, където има куп нощни трамвайни линии. Където има желание се намира и решение.
Трамвайната мрежа в София далеч не е толкова разклонена и структурирана като пражката. А и нощните трамваи в Прага са по-скоро изключение. В повечето места се използват автобуси заради възможността за гъвкави маршрути и по-слабия пътникопоток през нощта (макар че този в Будапеща никак не беше слаб). Разбира се, има и хибридни варианти с ползване на няколко типа возила: Будапеща, Дрезден, а и в Прага има нощни автобуси към перифериите, непокрити от трамвайни трасета. В нашите софийски условия трябва да отчетем и калпавата нешумоизолирана трамвайна инфраструктура, която не може с магическа пръчка да се подобри изведнъж (както не е безупречна и в Прага, междувпрочем). Така че мисля, че чисто автобусно решение е най-реалистично.
Като говорим за Прага, трябва да отчетем и техните недостатъци: информираността им куца. Трамваите се изчакват, но незапознатите с мрежата трябва да отгатнат, от коя страна на кръстовището спира желаната от тях линия за прекачване.