Author Topic: Въпроси и отговори, свързани с метрото  (Read 265006 times)

Offline София 100

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3776
    • View Profile
    • Email
Наскоро пътувайки между МС "Опълченска" и МС "Константин Величков" влакът намали много своя ход и почти спря. В тунела се чуваше сирена като от пожароизвестителна инсталация. Има ли такива в тунелите?
Направеното днес е недостатъчно за утре.

Offline h201

  • Начинаещ
  • *
  • Posts: 2
    • View Profile
    • специализирани мултимедии
Защо на повечето места се използват два перона? По-евтино ли е строителството на метростанция с два перона?
По-евтино е, защото може от стандартния и общ тунел с двете посоки да влезе директно в метро станцията. Ако е с централен перон трябва отделен тунел за всяка посока, защото трябва да се раздалечат линиите за да има перон между тях.
Ако по някаква причина двете посоки са в отделни тунели е по-евтино и лесно да е с централен перон.

Изпратено от моят DRA-L21 с помощта на Tapatalk

Можеше да бъде направено поне на Младост1  ;)

Offline V.Peichev

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 8983
    • View Profile
На Младост 1 се срещат две разклонения и се прекачват много хора и наистина трябваше да е с централен перон. За останалите станции, на които рядко се извършват прекачвания отделните перони са по-добро решение, защото разделят пътникопотоците в различните направления и не допускат конфликт между тях.   :rolleyes:

Offline Ivo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 15523
    • View Profile
    • Email
Понеже не следя темите за метрото, новата линия на метрото автоматична ли ще е , без машинисти? И ако не дали ще успеят да намерят толкова много персонал за нея до откриването, ще има ли кой да кара.
Не ни трябват хора с "дипломи" а работещи и можещи да мислят, влагайки логика и разум в това което правят.

Фен на автобусите ЧАВДАР

Offline bonbon

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1989
    • View Profile
Понеже не следя темите за метрото, новата линия на метрото автоматична ли ще е , без машинисти? И ако не дали ще успеят да намерят толкова много персонал за нея до откриването, ще има ли кой да кара.

С машинисти ще е. Има опция да е “автоматично”, но в другия форум се коментираше, че това е медийна заблуда. Поръчали сме си ги без този софтуеър и ако искаме да бъдат автоматични влаковете, трябва да се изпратят обратно в завода, за да се сложи.

Offline bdz43r

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5706
    • View Profile
    • http://bgrail.info/photos.php
    • Email
Функцията на машиниста ще е единствено да затваря вратите. Влаковете ще се карат сами - сами ще спират точно срещу вратите, сами ще тръгват и т. н.

Навсякъде беше обявено, че ще има опция да могат и без машинист, но не е уточнявано в какво се изразява това... т. е. че може още сега да стане. Но съм убеден, че след време ще се случи. Просто у нас мисленето, особено на ръководните кадри е твърде консервативно и всякакви нововъведения пробиват изключително трудно.

Offline aleks101

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 341
  • Фен на трамвайния транспорт!
    • View Profile
Бих искал да попитам, защо на крайни станции ( Визирам Бизнес Парк София) след перона, където е и краят на тунела, има светофар? За какво е той?

Offline Dimitar155

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 783
    • View Profile
    • Email
Бих искал да попитам, защо на крайни станции ( Визирам Бизнес Парк София) след перона, където е и краят на тунела, има светофар? За какво е той?
Сигурно някои машинисти са управлявали ТБМ и не са свикнали да спират когато им се изпречи стена пред тях :rolleyes: . Най-вероятно е предпазна мярка, защото е възможно машиниста да не вижда края на тунела. Когато влакът премине през червен светофар, би трябвало да се активира аварийната спирачка.

Offline RADOCVET

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 11379
  • http://bgtransport.org/
    • View Profile
    • Email
Още от предходния светофор АЛС задейства ограничение на скоростта до 25 км/ч поради движение срещу затворен светофор.
Може да нема ред, ама требе да се спазва!

Offline aleks101

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 341
  • Фен на трамвайния транспорт!
    • View Profile
Благодаря за бързите отговори, но какво е ТБМ?

Offline davidcho10

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1355
  • 2914 (1987-2021) ♥
    • View Profile
Още от предходния светофор АЛС задейства ограничение на скоростта до 25 км/ч поради движение срещу затворен светофор.
Винаги се чудех защо на крайна станция влизат толкова бавно...
Никога няма да се измисли по - добро превозно средство от Ikarus 280.92T Ganz. Място за спор няма!

Offline Dimitar155

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 783
    • View Profile
    • Email
Благодаря за бързите отговори, но какво е ТБМ?
Тунело-пробивна машина

Offline T_4

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2962
    • View Profile
Още от предходния светофор АЛС задейства ограничение на скоростта до 25 км/ч поради движение срещу затворен светофор.
Винаги се чудех защо на крайна станция влизат толкова бавно...
Toва предполагам е еквивалента на Муургейт контрол (Moorgate Control) https://en.wikipedia.org/wiki/Moorgate_tube_crash. Пиши ми на лично, ако искаш да ти преведа съответната част от страницата, но в общи линии това е система, която не позволява на влак, навлизащ в глух коловоз, да превиши 20 км/ч или да ускори.

Не на безсмислените линии като ТМ23!
За оптимизация на разписанията:
http://forum.gtsofia.info/index.php?topic=428.msg100091775#msg100091775

Offline bdz43r

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5706
    • View Profile
    • http://bgrail.info/photos.php
    • Email
Не точно.
Системи за влаков контрол има десетки по света и в цялото софийско метро действа такава още от постояването му. Тя е еквивалентна на тази в руското метро и сигналите се предават до влака непрекъснато по релсите. При приближаване до червен сигнал или край на коловоза, в последните 120 метра действа ограничение на скоростта до 25 км/ч. Преди това е 40 км/ч, преди това 60 км/ч и т. н.

Offline davidcho10

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1355
  • 2914 (1987-2021) ♥
    • View Profile
Ясно, това е за М1 и М2, които са по руския стандарт.
Ами при М3, която си е отделно, системата същата ли е или няма такава?
Никога няма да се измисли по - добро превозно средство от Ikarus 280.92T Ganz. Място за спор няма!

Offline bdz43r

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5706
    • View Profile
    • http://bgrail.info/photos.php
    • Email
Няма как да няма такава... При М3 системата е разновидност на ETCS, приспособена специално за метро.

Offline emm_1968

  • Trams Doctor
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5262
    • View Profile
https://mtc-aj.com/library/1831.pdf

Не знам дали тук е мястото ... Това е доклад изнесен на ХХІV международна научна конференция "Транспорт 2019", организирана от ВТУ "Т. Каблешков". Може да е интересен на някого ...

Ето и останалото от конференцията ... https://mtc-aj.com/academic-journal.2019.3.htm
« Last Edit: 12.10.2019, 17:34:00 by emm_1968 »
Символите на нашия град са Витоша, кестените и трамваите.

С такива любители на МГТ врагове не му трябват.

Offline Nikola46

  • Начинаещ
  • *
  • Posts: 3
    • View Profile
Вчера един метровлака аварира на Младост1. Спря съвсем малко след потегляне. Последните два вагона бяха на перона.

Никъде не намерих официална информация. Доколкото са разбрали мои познати, проблемът е бил свързан със спирачките (или са се задействали поради друга повреда).

Другото което ме интересува е какво се прави в такава ситуация когато цялата линия е блокирана.
Като техническо решение как е измислено, особено когато се касае за час пик.

Аварията вчера се случи малко след 22:00

Offline RADOCVET

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 11379
  • http://bgtransport.org/
    • View Profile
    • Email
Всичко зависи каква е аварията, и дали може влакът да се движи на собствен ход или не, къде точно се е случила и т.н. По принцип с най-голям приоритет е безопасността на пътниците и след това да не се прави задръжка на движението. В случая при някаква повреда на момента може да се вземе решение дали влакът да бъде върнат обратно в станцията, където да слязат хората или да пътува при ниска скорост до следващата по маршрута откъдето да бъде изтеглен на място където няма да пречи. Ако аварията е такава че не може да продължи сам то мисля, че го изтеглят с дрезината. Относно действията, това дали е в час пик или не, няма никакво значение. По-скоро ако такова спиране се случи в 22 ч пътуващите може да пият по една студена вода, а ако е сутрин или през деня все пак да бъде осигурен заместващ транспорт.
Може да нема ред, ама требе да се спазва!

Offline Pesho1991

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1059
    • View Profile
За такава ситуация има различни подходи, но зависи какво е станало точно, защото е имало случаи влак да спира малко след станция или в тунел. Това се дължи при навлизане срещу червен сигнал на семафора.
Иначе при реална авария ситуацията е една и това е - следващият влак идва и избутва авариралия до следващата станция, като там се свалят пътниците и се чака до пристигането на маневрения локомотив. Сходна ситуация се случи преди няколко години на СУ, където един влак счупи токоприемник (мисля, че така беше термина) в час пик и трябваше да го избутат. След това преустановиха движението на влаковете и пуснаха временна линия между Сердика и Жулио? или стадиона. Проучи случая със сигурност някъде е писано, защото стана малък хаос с транспорта в София.