В края на 2019 реших, че е добра идея да проследим развитието на трамвайните маршрути в последните години.
Започваме от 2002, когато имаме следната схема:
През май се съкращавт много линии и трамваите също са засегнати - 21 е закрит, 11 е скъсен до бул.Н.Петков,
а маршрутите на 3, 8 и 10 са "оптимизирани".
Така, към 1.1.2003 ситуацията е следната:
Единствената промяна през 2003 е съкращаването на тм.6 до Връбница 1, заради пускането на метрото в Обеля.
Към 1.1.2004 ситуацията е следната:
През 2004 отново няма много промени. Единствената, но за сметка на това, съществена е "временното" закриване
на трасето до Дървеница. Появява се линия 18, а 2 е скъсена до Журналист.
Към 1.1.2005 ситуацията е следната:
През 2005 също не се случва нищо интересно, освен нескопосаният опит на ЦГМ/СКГТ с пускането на тм.15 през септември да компенсират скъсения през 2002 тм.11.
Към 1.1.2006 ситуацията е следната:
2006 не предлага нищо, но през 2007 става малко по-интересно. Най-накрая върнаха 8 до Съдебната Палата, а 10 беше удължен през Журналист до Хладилника, на мястото на 14, който беше закрит.
Към 1.1.2008 ситуацията е следната:
През 2008 отново няма промени, с изключение на принудителното удължаване на 9 до Надежда, заради строежа на МД2 и затвореното обръщало на надлез Надежда.
Към 1.1.2009 ситуацията е следната:
2009 е година на огромни промени в трамвайния транспорт. През март затвориха цялото трасе от Ц.Гара до Триъгълника и в началото 1,6,7 и 12 бяха отклонени по К.Величков.
Като страничен ефект, безсмислената линия 15 беше закрита и 19 беше преместена през Красна Поляна, замествайки 15 в тази роля.
След изграждането на свързващата линия по ул.Струга, 1, 6, 7 и 9 останаха до Ц.Гара, а новата линия 17 пое към Надежда и Обеля. За кратко, даже, в експлоатация бяха
и двете трасета - старото и новото, обслужвани съответно от 17 и 19. В другия край на града, трасето от Кръста до Хемус беше затворено и 9 пое през Журналист. Съответно,
10 беше скъсен.
Към 1.1.2010 ситуацията е следната:
През 2010 беше възстановена връзката от Ц.Гара до Триъгълника и линия 17 беше закрита. По новото трасе в Надежда остана в крайна сметка тм.6, а поетапно бяха затворени трасетата
по М.Луиза (временно) и по бул.Витоша (завинаги). На юг, 9 беше закрит, а 10 удължен до Лозенец.
Двете хубави неща бяха откриването на тм.4 от Бъкстон до Ц.Гара и в последствие до Орландовци, както и на тм.23 от Дружба 2 до
Искърско Шосе и скоро след това до Гео Милев и после до Младежки Театър.
Към 1.1.2011 ситуацията е следната:
На фона на предните 2 години, през 2011 е направо скучно. Само тм.4 беше удължен до бул.Н.Петков.
Към 1.1.2012 ситуацията е следната:
През 2012 също не е много интресно. И все пак, възстановено е движението по бул.М.Луиза, тм.7 е удължен до м-с Хан Кубрат и 10 е възстановен до Хладилника. Все хубави неща, поне.
Към 1.1.2013 ситуацията е следната:
През 2013 беше закрито трасето на 18 до Руското Посолство. Друго нямаше.
Към 1.1.2014 ситуацията е следната:
През 2014 също е постно - 4 беше преместен през Халите, а 10 отново беше скъсен до ул.Кораб Планина, заради строежа на метростанцията при Хладилника.
Към 1.1.2015 ситуацията е следната:
През 2015 няма никакви промени, но считано от 1.1.2016, тм.19 беше закрита и тм.11 най-накрая беше възстановен по класическия си маршрут до Княжево.
Към 1.1.2016 ситуацията е следната:
През 2016, тм.10 беше възстановен до Хладилника, но за сметка на това, тм.6 "временно" беше махнат от Лозенец завинаги.
Към 1.1.2017 ситуацията е следната:
Последната промяна е през 2017г., когато пак така временно, 23 беше скъсен до Гео Милев и след ремонта си остана така.
Към 1.1.2018 ситуацията е следната:
В последните две години няма промени, като не броя временните такива, заради ремонти.
За 2020 се надявам да има промени, въпрски, че не ми се вярва.