Author Topic: Маршрути на ГТ в София година по година  (Read 127389 times)

Offline monte carlo

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1514
    • View Profile
Веднъж се возих на 1 по тая флюнга.

ПП Ето от архива https://forum.gtsofia.info/index.php?topic=243.msg101617#msg101617
« Last Edit: 28.12.2019, 22:17:57 by monte carlo »
Ние знаем, че те лъжат.
Те си знаят, че лъжат.
Те знаят, че ние знаем, че лъжат.
Ние знаем, че те знаят, че ние знаем, че те лъжат.
И все пак те продължават да лъжат.

Online Ivo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 15523
    • View Profile
    • Email
Явно и 1 и 7 са били по този маршрут, вероятно после са пуснали 17-ката за връзка с гарата и да се спре това безумно обикаляне. Продължило е само няколко седмици. По-бързо е било да се слезе на депо Банишора и оттам или пеша до гарата или със 77 и 82 отколкото тези обиколки.
Не ни трябват хора с "дипломи" а работещи и можещи да мислят, влагайки логика и разум в това което правят.

Фен на автобусите ЧАВДАР

Offline monte carlo

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1514
    • View Profile
Имаше автобус 7тм, и всички се прекачваха на гарата, аз се повозих веднъж, понеже не бързах и за да се возя.
Ние знаем, че те лъжат.
Те си знаят, че лъжат.
Те знаят, че ние знаем, че лъжат.
Ние знаем, че те знаят, че ние знаем, че те лъжат.
И все пак те продължават да лъжат.

Offline mlk

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4297
    • ICQ Messenger - 110536592
    • View Profile
    • Email
Малко да те поправя. Когато 17 е с маршрут  Обеля - триъгълника - Константин Величков -Стамболийски - Македония- Витоша -Борово , 1 и 7 са с  маршрут - Обеля / Надежда - Триъгълника - Константин Величков  -Стамболийски - Македония - Иван Вазов / Борово.
След изграждането на коловоза на Струга 17 е с маршрут Обеля - Генерал Жеков - Триъгълника - Константин Величков - Стамболийски - Христо Ботев - Централна Гара .
Есента на 2009 6 беше за кратко до Орландовци .
9 имаше доста динамичен маршрут. Пак за кратко беше до Орландовци - по Мария- Луиза .
Всъщност, грешка няма. Просто промените са толкова много, че реших да спестя всички детайли. След като има интерес, ето ги и тях:

етап 1 - тм.9 по Баучер (март'09)


етап 2 - 1, 6, 7 и 12 по К.Величков, 19 през К.Поляна, вместо 15. 9 до Орландовци, вместо 2 (март'09)


етап 3 - 1, 6, 7 до Ц.Гара, 17 от Борово по К.Величков до Обеля 2. 2 до Орландовци, вместо 9 (май'09).


етап 4 - 19 по новото трасе в Надежда, с крайна спирка Връбница 1. (декември'09)


етап 5 - 9 е скъсен до Кораб Планина и удължен до Орландовци, вместо окончателно закрития 2 (януари'10)


етап 6 - старото трасе в Надежда е затворено, 17 отива по новото, а 19 се връща до София-север (февруари'10)


етап 7 - М.Луиза е затворена и трамваите минават по Ботев. 17 е променен - Ц.Гара-К.Величков-Обеля 2 (март'10)


етап 8 - тм.9 е закрит, вместо него, 10 се движи до Кораб Планина, а 6 е удължен до Орландовци (март'10)


етап 9 - движението е възстановено и 1 и 12 минават отново покрай н-з Надежда. 17 е закрит, а трасето през Надежда е поето от тм.1.

« Last Edit: 28.12.2019, 23:01:03 by mlk »

Offline София 70

  • Ограничени права
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 9842
    • View Profile
Имаше един период в който 7-цата беше със супер заобиколен маршрут. От Ломско шосе, през Скопие, Константин Величков, наляво по Стамболийски, наляво по Ботев до Ц.гара, след това обратно през Мария Луиза и Витошка и така до Борово. Това си го спомням че със сигурност имаше и такъв момент, може и за много малко да е било, такъв  зигзагообразен обиколен маршрут. От първата до последната спирка сигурно е било час и половина път :D
Обиколката на 1 беше 164 минути.
Благодаря , Мариане и извинявай и за моята грешка - посочил съм дългите маршрути на 1 и 7 през Македония , вместо от Възраждане , през Централна гара - Мария -Луиза - Витошка - към Иван Вазов и Борово
« Last Edit: 03.01.2020, 15:17:05 by София 70 »

Offline mlk

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4297
    • ICQ Messenger - 110536592
    • View Profile
    • Email
За дългите маршрути имаше и рекордни разстановки- 20-16-20-6 за тм.1 и 23-18-23-7 за тм.7

Offline T_4

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2962
    • View Profile
Ако правилно помня малко преди да започнат промените през месец март 2009 година, правиха ремонт на бул. "Христо Ботев" в участъка между бул. "Сливница" и Централна гара. Явно и тогава не се мислело с перспектива, защото не поставиха стрелките и кръстовките на кръстовището с ул. "Струга", а после пак спираха движението. Отделно ТМ6 беше на безумната разстановка от 8-5-8-3 и курс около 100 минути.

Според мен трябваше да изградят коловоза по ул. "Струга" преди началото на строителните дейности и да маршрутите да са както, когато ТМ17 е открит или ТМ1 да дава директна връзка на Надежда с центъра, а ТМ7 да е до гарата.
Не на безсмислените линии като ТМ23!
За оптимизация на разписанията:
http://forum.gtsofia.info/index.php?topic=428.msg100091775#msg100091775

Offline AROS

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1316
    • View Profile
Честит студентски празник! Дойде време за промените в ГТ през 2020г:
1. 26.08.2020 - беше пуснат М3 с маршрут Красно село - Х.Димитър
2.А 90 е вече с частично променен маршрут - от В.Кънчев по В.Вазов до МС Х.Димитър - Тодорини кукли - по маршрута си до Бухово - в Яна обикаля през центъра на селото.
3.Във връзка с пандемията А306 бе закрит, А294 - закрит, възстановен и после пак закрит, нощните N1, N2, N3, N4 - закрити, по време на пандемията А66 беше закрит, А103 -също, а А63 беше само до Бялата Вода.
4.А260 е с частично променен маршрут - от бул.Прага продължава направо по ул.Г.Софийски - Гешев и по маршрута си до Г.Баня.
5.Имаше промени в маршрутите на А74 (до Ман.ливади), А73, А76, А204, Тб 7 (до Лозенец) и тб 8 (до Борово) във връзка с реконтрукция на Т.Каблежков.
6.По късно тб 7 стана от Сливница - Опълченска - Руски пам - Ч.Връх - Лозенец - и по маршрута си, на връщане - от Нансен - Левски - Евтимий -Опълченка - Сливница и по маршруа си, тб 8 - вместо до св.Анна - до ст.гара, нов тб 3 - по маршрута на тб 5 и до св.Анна.
7. А6 временно върви през Горубляне и заобикаля кръстовището Герман - СОП, заради ремонт на СОП.
8. Заради протестите и палатковите лагери на СУ и Орлов мост Тб 1, 5, 7, 2, 4, 11, 8 и А 9, 72, 280, 84, 184, 76, 204, 213, 304, 604, 505 бяха с променени маршрути, някой от тях въртяха преди Орлов мост.
9. 123, 84 и 184 станаха електробуси,  123 беше удължен до авт. Гео Милев
10.А 166 - закрит за сега
« Last Edit: 08.12.2020, 23:12:44 by AROS »

Offline qwerty95

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1911
    • View Profile
    • Email
63 до Бялата Чешма.

Offline blagun

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 16500
    • View Profile
    • Email
63 до Бялата Чешма.
Че той не е ли  дотам от години? Да не би да се качва до по-нагоре?
« Last Edit: 09.12.2020, 09:50:37 by blagun »

Offline T_4

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2962
    • View Profile
А63 от край време си беше до Бялата чешма. После го удължиха до Златните мостове, а вероятно по време на първия етап на пандемията е бил скъсен.

В момента отново е до Златните мостове през по-голямата част от деня.
Не на безсмислените линии като ТМ23!
За оптимизация на разписанията:
http://forum.gtsofia.info/index.php?topic=428.msg100091775#msg100091775

Offline AROS

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1316
    • View Profile
Дойде време за маршрутните промени през 2021:
1. Беше удължен М3 април от МС Красно село до МС Горна Баня, като така бяха открити с последната метростанция още 3 метростанции.
2. Във връзка с това А73 беше с частично променен маршрут от бул. Г.Делчев по бул. България, бул Т.Каблешков, бул.Овча Купел, и по маршрута си; А60 с частично променен маршрут - по бул. Овча Купел - ул.Любляна - бул.Монтевидео и по маршрута си; А59 - удължен от Княжево до МС НБУ; А45 - скъсен до Западен парк; А60 - преминат на електробуси от ноември 2021 г. с разкрита нова спирка пред Централна гара със зарядно.
3. За период от два-три месеца заради авария в междустанцието Театрална - Хаджи Димитър беше съкратен маршрута на М3 - от МС Красно село до МС Театрална. Това стана преди да бъде удължен маршрутът до МС Горна баня. Пусната заместваща линия А М3 от Театър София  до МС Х.Димитър.
4. От април започна ремонтът от пл.Македония до Бъкстон на тм трасе към Княжево и във връзка с това: А 260 спира на всички спирки по трасето; тм 5 беше скъсен от Княжево до Бъкстон; тм.4 беше частично променен от бул. Борис III, по бул Овча Купел - К.Величков - Стамболийски - Възраждане - Ботев - Алабин и по маршрута си. На няколко етапа беше променен и през Х.Ботев- Ц.гара - М.Луиза - Козлодуй и по маршрута си. Частично напомня маршрута на старата четворка;  на няколко етапа тм 10 - от Възраждане - Х.Ботев - Ц.гара - М.Луиза - Алабин и по маршрута си; разкрита нова А 5 тм - от Бъкстон до Възраждане с някои леки модификации в част от маршрута във връзка с ремонта. Ремонт на Алабин, пл. Македония, Съд.палата и във връзка с това: тм 8 - от Възраждане до надл. Надежда; в един от етапите: тм 7 - до пл.Журналист, тм 1 - закрит; тм 6 - от Обеля до Орландовци; Разкрит А 7 тм - от Резиденция Бояна до ул. Гурко, после променен до Попа; А 6 тм - от И.Вазов до бул. Прага; в друг етап - тм 7 и тм 6 - минават по бул. М.Луиза и ул. Алабин; тм 1 - закрит; в отделни етапи - частична промяна на маршрутите на А72, 74, 63, 260 при ремонта на релсите с пресечките с бул. Софийски герой, Гешов, П.Славейков.
5. По време на ремонта на ул. Коперник А72 върви до авт.Гео Милев.
6. На електробуси минават също А6, 74, като за целта са монтирани и зарядни.
7. Имаше за един ден промяна на много маршрути на ГТ във връзка с провеждане на маратон от Лъвов мост, М.Луиза, Цар Освободител, Раковски, В.Левски, Дондуков, В.Вазов, Тодорини кукли. Ботевградско шосе, Враждебна.
8. Имаше няколко протеста пред Съд.палата и Орлов мост и имаше частична промяна на маршрутите, които минават от там.
9. А 93 беше закрит и А66 спира на всичките негови спирки и върви вече и през седмицата.
10.Заради частичен ремонт по бул.Г.Делчев частично бяха променени маршрутите на А 74, 83, 65, 76, 73,  тб 7 беше до Лозенец, а тб 8 - до Борово.
Също така ТБ3 от Надлез Надежда – МБАЛ "Св. Анна" сега Левски Г – МБАЛ "Св. Анна".
11. Открит тб 3 - от Надл.Надежда до МБАЛ Св.Анна, после променен - Левски Г - МБАЛ Св.Анна.Във връзка с това:
12. Променен тб 8 - от ст.гара до жк. Гоце Делчев
« Last Edit: 14.12.2021, 22:52:10 by AROS »

Offline Dimitar Dragnev

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 631
    • View Profile
    • Форумът за класически езици
    • Email
Също така ТБ3 от Надлез Надежда – МБАЛ "Св. Анна" сега Левски Г – МБАЛ "Св. Анна".

Offline AROS

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1316
    • View Profile
Дойде време и за маршрутните промени 2022г.  Пуснаха 3 нови удобни линии - Е 73 по маршрута си от Жк Овча Купел 2, удължен през Хладилника, Токуда до Младост 1 като експресна линия; 109 от Лозенец, като експресна линия до Бизнеспарка; 110 от Резиденция Бояна до Младост 1 като експресна линия; още беше пуснат тм 27 като помощен на 7, който минава по Мария Луиза и върти на надлез Надежда; тм 1 е по Мария Луиза до централна гара; тм 8 е скъсен до Западен Парк заради ремонт в тунела, пуснат авт. 8тм от Люлин 5 до Западен парк, авт.56 е скъсен до Западен парк, авт. 45 - закрит; авт. 42 е удължен до кв.Михайлово, а авт. 48 е закрит; 81- удължен до инд.зона Люлин Обеля; Тм 5 беше скъсен от Княжево до Бъкстон, но после временно се закри заради ремонта на трасето по петицата, авт. 5тм е удължен от Бъкстон до пл.Знаме на мира; тм 4 е удължен временно до Княжево и обикаля още през Стамболийски, по едно време беше през ц.гара, тм 1 беше закрит, тм 6 и 7 бяха през Мария Луиза, а тм 10 обикаляше през ц.гара, тм 8 беше Люлин - Надлез Надежда; авт. 82 беше по Сливница заради ремонт на Кукуш и имаше авт. 82а Скопие - Щросмайер, сега всичко е по старо му; авт. 100 се върна по стария маршрут през бул. Първа българска армия, а авт. 202 се закри защото свърши ремонта на бул. Първа българска армия; авт. 122 - временно закрит.
ПП. От 8 декември тм 5 е Съд.палата - Бъкстон, тм 4 е Н.Петков - Борис - Ботев - ц.гара - Орландовци; тм 11 е скъсен до Н.Петков; авт 5 тм е Княжево - Бъкстон; 107 от 15.12 е Бояна - Суходол.
« Last Edit: 10.12.2022, 18:16:11 by AROS »

Offline AROS

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1316
    • View Profile
Дойде време за 2023. Откриха нови линии У1 и У2 с маршрути, съответно Балканкар - 32 СУ и Люлин 5 - 18 СУ. Преномерираха 505, 109 и 110, съответно на Х50, Х09, Х10, маршрутите им са същите, на Х50 и авт.3 се движи двуетажен автобус. Откриват мини електробуси 801, 802, 803, 804 и 805 с маршрути, съответно Гоце Делчев - метростанция Красно Село, 53 ОУ - Метрост. Горна баня, Метрост. Горна баня - В.З. Люлин, Метрост. Горна баня  - кв Карпузица, Метрост. Витоша - Студ.град. Пуснаха декември отново нощните линии N1, N2, N3, N4. 107 отново е с маршрут Бояна - Карпузица. След ремонта на тунела тм 8 е възстановен Люлин - Съдебна палата, а а8тм е закрит. Е73 е удължен до колело Посолствата в Младост 1.Тм 4,5 и 11 след ремонта до Княжево са възстановени старите им маршрути до Н.Петков и Княжево, а а5тм е закрит. По едно време имаше освен 59 и друга помощна линия в Княжево във връзка с метрото и се обикаляше през Карпузица. 306, 45 и 122 са закрити за неопределено време. При снеговалеж няколко дена тм 10 беше до пл.Журналист и имаше а10тм през ноември. Август при ремонт тм 11 и 12 бяха до гара Север. Имаше и кратък ремонт по Стамболийски и тм 8 беше до Западен Парк, а тм 10 до Захарна Фабрика. Бул.Вазов едното платно пропадна и тб1, 3 и авт.78, 90 бяха с променени маршрути през Тодорини кукли. А 30, 31 бяха с променени маршрути до Обеля 1 заради ремонт на Ломско шосе, имаше и вътрешно квартална линия 19 в кв Обеля. По едно време 42 беше до Банкя и имаше миниелектробус Банкя - Михайлово заради ремонти. Има и промяна в маршрутите на 64, 66, 68 и 98 в Драгалевци заради ремонти. А20 обикаляше известно време през Бенковски и Световрачене.
« Last Edit: 06.01.2024, 22:10:07 by AROS »

Offline тролей №164 линия 2

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2432
  • Моят любим "Snacks" - тролей №164. R.I.P.
    • View Profile
    • Email
Би трябвало да са се пресичали.
Не се пресичаха - точно както пише АРОС - с около 10 метра общ участък по Ботев. Просто на една подробна карта продължи трасето по Стамболов, ще видиш, къде е излизало на Ботев.
В онзи хубав сайт намерих снимка. От другите снимки в същия сайт не успях много да се ориентирам коя е била "съборената сграда на калкан", но най-важното се вижда - стрелките и въпросните десет метра общо трасе, които на мен ми се струват като да са пет-шест, но няма особено значение. :) Сега ми изскочи още една снимка, но тя излезе само при максимален зуум по картата.

Впечатление ми направи и една съседна снимка. На нея се вижда стрелка и от нея тръгва крива, която се забива в днешния бюст-паметник на Христо Ботев. Тогава също е било малко ни в клин, ни в ръкав, защото на негово място е имало нещо като павилион. Всичко това при все, че същата установка със стрелка и крива я има 7-8 метра по-нататък, където й е мястото - в самото кръстовище.

1934 година - тези две сгради, само че тогава по булевард Александър Стамболийски е имало и трамвайно трасе. На снимката от горния линк не се вижда от запад да идва някакво трамвайно трасе, а уж и двете са от тридесетте години. Малко се обърках... :D
« Last Edit: 28.12.2023, 23:40:31 by тролей №164 линия 2 »
Никога не шофирай по-бързо, отколкото може да лети твоят ангел-хранител!

Offline Dimitar Dragnev

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 631
    • View Profile
    • Форумът за класически езици
    • Email
Би трябвало да са се пресичали.
Не се пресичаха - точно както пише АРОС - с около 10 метра общ участък по Ботев. Просто на една подробна карта продължи трасето по Стамболов, ще видиш, къде е излизало на Ботев.
В онзи хубав сайт намерих снимка. От другите снимки в същия сайт не успях много да се ориентирам коя е била "съборената сграда на калкан", но най-важното се вижда - стрелките и въпросните десет метра общо трасе, които на мен ми се струват като да са пет-шест, но няма особено значение. :) Сега ми изскочи още една снимка, но тя излезе само при максимален зуум по картата.
Питам се дали стрелките са били автоматични, поне към края на съществуването на трасето. Защото споменът ми е, че трамваят не спираше по средата, а минаваше без спиране през входящата и изходящата стрелка.

Offline qwerty95

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1911
    • View Profile
    • Email
Автоматични бяха. Можеш да видиш мостчетата и на двете входящи стрелки на снимката от първия линк на по-горния пост.

Offline RADOCVET

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 11379
  • http://bgtransport.org/
    • View Profile
    • Email
Да автоматични бяха. Като малък, мислех че като четворката завие към Ботев, автоматично се превключва следваща стрелка към пазара. После прозрях истината...
Може да нема ред, ама требе да се спазва!

Offline qwerty95

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1911
    • View Profile
    • Email
Друго странно нещо ми направи впечатление на същата снимка: Изходящата стрелка (в обратната посока на 130 дето завива) е щракнала все едно откъм Ботев, а входящата е към Пазара. Нямаше трамвай с маршрут от Ботев към Пазара, само 4 и 10 завиваха там и двата идваха от Стамболийски. Значи послено ще да е минал ремонтен трамвай от Ботев към Пазара, или изходящата стрелка ще да е била с пружини да я връщат в това положение, ама не ми се вярва.