Author Topic: A204/304  (Read 169478 times)

Offline Knoxville

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6338
    • View Profile
Re: A204/304
« Reply #60 on: 15.02.2010, 18:36:57 »

Просто положението с повсеместните тъпканици ще е такова докато нямаме завършени I линия на метрото до Аерогарата + ТМ23 и II Линия От Обеля до Кръста.

Не, повсеместна тъпканица ще е докато всеки втори се движи с кола, правейки задръствания и докато от общината спрат да режат коли от повечето линии.
Та въпросът в случая - кефите ли се на новите единични конекта по 204, след като пътуването е с по 4 човека на кв.м?

Да, направо е чудесно, събота се качих от НДК до Графа и успях да се задуша, все едно, че беше делник час-пик. Всичките ми приятели, с които говоря и ползват 204, предпочитат Икаруса пред късите Конекта.

Offline emo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 18618
  • Приятел на всички шофьори и ватмани от ГТ
    • View Profile
Re: A204/304
« Reply #61 on: 15.02.2010, 18:41:23 »
Лошото е, че и други започват да търсят алтенативни транспорти. Вчера в 9063 пътувах доста комфортно, ама то аз имам някакъв късмет все :D
Близо 3000 мои снимки от 2007 г. до днес.
https://www.flickr.com/photos/147931689@N02/

Offline pepi1997

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4182
  • 9060
    • View Profile
    • Email
Re: A204/304
« Reply #62 on: 15.02.2010, 20:40:08 »
Днес се обадих на ЦГМ и им казах, че късите рейсчета са твърде недостатъчни, а тя ми отговори, че с Карат е подписан договор и автобусите са доказани, така че по договор те имат право да пускат къси.А и да изясня за всички - НЕ СЕ пуската САМО КЪСИ има и поне 5 дълги за 2ра смяна.
Но за първа е гадно, че пускат повече къси или на мен така ми се струва?

Offline Repcho

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 11150
    • View Profile
    • Градски транспорт-София
    • Email
Re: A204/304
« Reply #63 on: 15.02.2010, 20:46:47 »
Пускането на дълги от Карат е изцяло тяхна инициатива, ако решат от утре 204 е със 100% къси автобуси, нищо не им пречи и никой нищо не може да им каже

Offline ozzy

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 13996
    • View Profile
Re: A204/304
« Reply #64 on: 16.02.2010, 00:26:02 »
Прави впечатление, че в събота-неделя пускат само къси рейсове по 204. И винаги има правостоящи. Определено със зелените Мерцедеси беше по-добре. Добре, че го има и 76 със съчленени автобуси. Представяте ли си, ако се беше реализирала идеята 76+94 какво щеше да стане?

Offline emo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 18618
  • Приятел на всички шофьори и ватмани от ГТ
    • View Profile
Re: A204/304
« Reply #65 on: 16.02.2010, 10:35:31 »
Пускането на дълги от Карат е изцяло тяхна инициатива, ако решат от утре 204 е със 100% къси автобуси, нищо не им пречи и никой нищо не може да им каже

Не е точно така. Нали имаше някаква клауза с определн % съчленени автобуси. Мисля, че бяха 15%. Обсъждахме го преди време в друга тема, но не мога да го намеря. Естествено, не стана ясно % от общия брой автобуси на линия, от списъчния състав или?
Но мисля, че нямаше задължение по кои линии да се пускат. така например могат да пуснат съчленени по 7, 8, 10 и 54.
Близо 3000 мои снимки от 2007 г. до днес.
https://www.flickr.com/photos/147931689@N02/

Offline Dragon

  • Administrator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 5869
  • Администраторът бонбони не пие!
    • Skype Me™!
    • ICQ Messenger - 202143037
    • View Profile
    • http://gtsofia.info/
    • Email
Re: A204/304
« Reply #66 on: 16.02.2010, 11:23:08 »
Аз одавна съм на мнение, че общината трябва да ги глобява за всеки нередовен курс, който се получава не заради задръствания, а заради това, че стоят на спирките по 3-4 минути, защото се препълват. Карат отначало бяха съвсем наясно, че с къси автобуси не може да се обслужва линията и целта им явно е да се направи анекс за допълнителни коли. Но ако от общината са умни и твърди, тази тарикатщина ще им излезе през носа на Карат, заради нередовни курсове и счупени автобуси.
GTSofia.info - Любителски страници на градския транспорт в София
Forum.GTSofia.info - Любителски форуми на градския транспорт в София

Offline emo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 18618
  • Приятел на всички шофьори и ватмани от ГТ
    • View Profile
Re: A204/304
« Reply #67 on: 16.02.2010, 11:38:02 »
Абсолютно те подкрепям. Обаче вече се намериха двама мои познати, които са ползвали 204 и вече са намерили алтернативен начин на предвижване. Ако 20% от хората направят така, то 204 ще просъществува с единични автобуси.
Близо 3000 мои снимки от 2007 г. до днес.
https://www.flickr.com/photos/147931689@N02/

Offline V.Peichev

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 8983
    • View Profile
Re: A204/304
« Reply #68 on: 16.02.2010, 12:22:56 »
По-добре нормални топли, тихи къси автобуси без миризма на нафта и изгорели газове дори с 8 пътници на квадратен метър отколкото душегубки 34xx. Преди Карат да поеме линията на ден имаше поне 2 такива душегубки, нерядко 3. :)

Offline emo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 18618
  • Приятел на всички шофьори и ватмани от ГТ
    • View Profile
Re: A204/304
« Reply #69 on: 16.02.2010, 12:24:37 »
Да, но това нещо като че ли се правеше нарочно! Как толкова време освен 3101 друг икарус по 204 не се пишеше по наряд, а месец преди карат да поемат 204 почнаха да пишат икаруси по наряд. В праничен ден имаше по 3 от 7 автобуса на линия.
П.С. 3101 не покрива стадартните описания за икарус, защото е на метан и доста добре уплътнен.

По-добре нормални топли, тихи къси автобуси без миризма на нафта и изгорели газове дори с 8 пътници на квадратен метър отколкото душегубки 34xx. Преди Карат да поеме линията на ден имаше поне 2 такива душегубки, нерядко 3. :)

Едно време и аз разсъждавах така, изпускайки икарусите по 94 и чакайки МАН. И после пътувах 20 мин. на второто стъпало, защото масата хора правеха същото, но като слизах от МАН-а се биех в гърдите, че съм се возил на МАН, а не на скапан Икарус.
« Last Edit: 16.02.2010, 12:34:35 by emo »
Близо 3000 мои снимки от 2007 г. до днес.
https://www.flickr.com/photos/147931689@N02/

Offline pepi1997

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4182
  • 9060
    • View Profile
    • Email
Re: A204/304
« Reply #70 on: 16.02.2010, 14:01:23 »
По неофициална информация ще бъдат закупени още съчленени автобуси.Така че Емо да е спокоен.

Offline Knoxville

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6338
    • View Profile
Re: A204/304
« Reply #71 on: 16.02.2010, 14:07:32 »
По неофициална информация в момента почиват шофьорите на 250 нови автобуса за подменянето на целия автопарк.


Някой по-горе написа, че хората търсят алтернативни начини на предвижване - моите познати го намериха чрез използването на личен автомобил.

Offline T_4

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2962
    • View Profile
Re: A204/304
« Reply #72 on: 16.02.2010, 17:44:46 »
По неофициална информация ще бъдат закупени още съчленени автобуси.Така че Емо да е спокоен.
По принцип е редно това да се направи. Все пак "Карат" претендира да е превозвач на европейско ниво с добър имидж и не мисля, че може да си позволи да вози клиентите си като животни. Да не говорим, че поне 20 съчленени ще им трябват -А1,3,5 и 204 са за съчленени 100%.
Не на безсмислените линии като ТМ23!
За оптимизация на разписанията:
http://forum.gtsofia.info/index.php?topic=428.msg100091775#msg100091775

Offline xЗm

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1192
  • www.spirka.org
    • View Profile
    • spirka.org
    • Email
Re: A204/304
« Reply #73 on: 16.02.2010, 17:49:04 »
А1 може и да не е съчленен, с оглед наличието на 4 вече. Но 3 и 5 е задължително в час пик да са, 204 целодневно.

За съжаление няма практика да се организар подмяна на съчленени с несъчленени коли в зависимост от часовия диапазон на обслужване. А би спестило разходи за гориво при добра организация. Недосъттак на такава схема е нуждата да има допълнителен персонал, който да се занимава с изкарването/прибирането на подобни коли на линия. Втори вариант биха били изчанчени смени за всички от рода на 4часа работа, 4 почивка и после евенутално отново по тази схема.

Offline Repcho

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 11150
    • View Profile
    • Градски транспорт-София
    • Email
Re: A204/304
« Reply #74 on: 16.02.2010, 20:40:29 »


За съжаление няма практика да се организар подмяна на съчленени с несъчленени коли в зависимост от часовия диапазон на обслужване. А би спестило разходи за гориво при добра организация. Недосъттак на такава схема е нуждата да има допълнителен персонал, който да се занимава с изкарването/прибирането на подобни коли на линия. Втори вариант биха били изчанчени смени за всички от рода на 4часа работа, 4 почивка и после евенутално отново по тази схема.
Това с различни автобуси в различните часове и аз съм го мислел, особено след 20 часа има линии, които не са за автобуси, а за бусове. Лошото е, че не виждам как би могло да се организира, а е и спорно дали е икономическо оправдано

Offline Ivo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 15523
    • View Profile
    • Email
Re: A204/304
« Reply #75 on: 16.02.2010, 23:02:58 »
По-добре нормални топли, тихи къси автобуси без миризма на нафта и изгорели газове дори с 8 пътници на квадратен метър отколкото душегубки 34xx. Преди Карат да поеме линията на ден имаше поне 2 такива душегубки, нерядко 3. :)
Да бе по-добре няма що. По такава натоварена линия много по-добур съчленен Икарус, да си пътуваш на широко, отколкото единично малко Конекто, в което да те смачкат и едвам да слезеш и да се разминаваш по тясната пътека посредата. Или пък още по-зле да не можеш да се качиш и заради много хора да закъснее рейса. Да не говорим, че в Икаруса също може да е топло ако оправят парното, и също може да е тихо ако оправят звукоизолациите.
Не ни трябват хора с "дипломи" а работещи и можещи да мислят, влагайки логика и разум в това което правят.

Фен на автобусите ЧАВДАР

Offline V.Peichev

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 8983
    • View Profile
Re: A204/304
« Reply #76 on: 16.02.2010, 23:29:46 »
В икоаруса не може да е топло - няма отоплителен контур с използване на охлаждащата течност от двигателя, също така не може да е тихо - двигателя е по-средата и омирисва и обучава целия салон на автобуса. :)

Offline Ivo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 15523
    • View Profile
    • Email
Re: A204/304
« Reply #77 on: 17.02.2010, 01:10:57 »
Хайде бре-не може да е топло. Ха на бас, че като работи цялото отопление вътре става топло като в конектото, по цялата дължина духа топло от край до край. Това че не работи е друг въпрос. Последно помня, че миналата зима видях така работещо парно в 3365, ламарината беше станала гореща и духаше топло по цялата дължина. Отделно че вентилаторите трябва да имат няколко степени. Просто не си виждал парно в Икарус в действие.
Икак да не може да е тихо-във Волвото например двигателят също е посредата, но като седнеш над него съвсем тихо се чува. Озвучителната площ в съчлененото Конекто и Икарус е горе-долу еднаква. Просто звукоизолацията в Икарусите е нарушена. Ама тука май никой не се е возил на Икарус 100% оригинален, с оригиналната си звукоизолация и изцяло работещо парно. А тези, които бяха втора употреба внос от Германия освен че бяха много тихи имаха и водно парно.
Не ни трябват хора с "дипломи" а работещи и можещи да мислят, влагайки логика и разум в това което правят.

Фен на автобусите ЧАВДАР

Offline emo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 18618
  • Приятел на всички шофьори и ватмани от ГТ
    • View Profile
Re: A204/304
« Reply #78 on: 17.02.2010, 10:46:42 »


За съжаление няма практика да се организар подмяна на съчленени с несъчленени коли в зависимост от часовия диапазон на обслужване. А би спестило разходи за гориво при добра организация. Недосъттак на такава схема е нуждата да има допълнителен персонал, който да се занимава с изкарването/прибирането на подобни коли на линия. Втори вариант биха били изчанчени смени за всички от рода на 4часа работа, 4 почивка и после евенутално отново по тази схема.
Това с различни автобуси в различните часове и аз съм го мислел, особено след 20 часа има линии, които не са за автобуси, а за бусове. Лошото е, че не виждам как би могло да се организира, а е и спорно дали е икономическо оправдано

За след 20 часа е приложимо за линия 102, защото минава през Земляне, както и за по две линии от гараж още - примерно 413 и 88 за Дружба и 85 и 86 за Малашевци. Тези 5 линии да нямат нощни коли на линия и всички дневни да се прибират около 20:45 - 21:30. На тяхно място да излизат автобусите работещи като нощни персонални, които да правят 3-4 часа на линия, след което да остават да работят като персонални до 4-5 часа сутринта.

Но това е за друга тема.

И да не обсъждаме икарусите тук, че бяха единици по 204. Иначе най-големият кеф е като дойде малко конекто по 204 и човек изобщо не може да се качи в него.
Близо 3000 мои снимки от 2007 г. до днес.
https://www.flickr.com/photos/147931689@N02/

Offline don_angelitto

  • Напредващ
  • ***
  • Posts: 54
    • View Profile
    • Email
Re: A204/304
« Reply #79 on: 17.02.2010, 17:15:55 »
Аз отдавна съм на мнение, че общината трябва да ги глобява за всеки нередовен курс, който се получава не заради задръствания, а заради това, че стоят на спирките по 3-4 минути, защото се препълват. Карат отначало бяха съвсем наясно, че с къси автобуси не може да се обслужва линията и целта им явно е да се направи анекс за допълнителни коли. Но ако от общината са умни и твърди, тази тарикатщина ще им излезе през носа на Карат, заради нередовни курсове и счупени автобуси.
Хубава идея, но ми се струва неприложима. Ако са подписали договори за превоз с къси автобуси, то това висене на спирките по 3-4 мин представлява обективна невъзможност за изпълнение на договора и ми се струва, че съгласно чл. 81, ал. 1 от ЗЗД "Карат-С" няма да отговаря за нередовни курсове на това основание.