Author Topic: Ретро трамваи  (Read 133474 times)

Offline sofianec

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1145
    • View Profile
Re: Ретро трамваи
« Reply #260 on: 10.07.2013, 14:14:57 »
От сега мога да ти кажа колко ще се съберат на такава сметка - 2000 до макс. 3000 лева. Накрая някой ще направи банкет с тия пари и до музея няма да стигнат.

Offline Ivo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 15523
    • View Profile
    • Email
Re: Ретро трамваи
« Reply #261 on: 10.07.2013, 14:31:07 »
Малко в детайли и от мен. След близо 40 и повече години отново в движение по този исторически маршрут.
Не ни трябват хора с "дипломи" а работещи и можещи да мислят, влагайки логика и разум в това което правят.

Фен на автобусите ЧАВДАР

Offline emo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 18618
  • Приятел на всички шофьори и ватмани от ГТ
    • View Profile
Re: Ретро трамваи
« Reply #262 on: 10.07.2013, 16:03:43 »
Дано и нашите стари трамваи (тези , които са останали ) да имат същата съдба.

И да попитам. Освен 719, 174 и графинята, какво още има в Красна Поляна от ретро трамваите?
Близо 3000 мои снимки от 2007 г. до днес.
https://www.flickr.com/photos/147931689@N02/

Offline The Freshmaker

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3771
  • TM 303
    • View Profile
Re: Ретро трамваи
« Reply #263 on: 10.07.2013, 16:16:16 »
През април закараха и 1094.
А всъщност София можеше да бъде един прекрасен град, ако имаше друго управление и ако 70 процента от населението му беше друго...

Offline Petko21

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7022
  • Техника
    • Skype Me™!
    • ICQ Messenger - 646173605
    • View Profile
    • Моите снимки
Re: Ретро трамваи
« Reply #264 on: 10.07.2013, 16:25:30 »
Дано и нашите стари трамваи (тези , които са останали ) да имат същата съдба.

И да попитам. Освен 719, 174 и графинята, какво още има в Красна Поляна от ретро трамваите?
174,719,240,601 - Красна
538,1094 -скоро докарани в Трамкар
551,553,564 - в Трамкар от години.

Offline stankos

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4176
    • View Profile
Re: Ретро трамваи
« Reply #265 on: 11.07.2013, 08:28:04 »
От много време се чудя защо не открият сметка на която да събират пари от дарители - любители на ГТ? Вярно, няма чак толкова много любители на градския транспорт у нас, но все ще съберат някой лев. А и капка по капка цяло море прави.

Според мен трябва приходите от атракционните пътувания да отиват целево за възстановяване на ретро подвижен състав ! Тогава е възможно и по скорошното им възстановяване .

Offline sofianec

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1145
    • View Profile
Re: Ретро трамваи
« Reply #266 on: 11.07.2013, 11:52:15 »
Без целева помощ от общината е абсурдно според мен да се съберат пари за възстановяването на още един ретро трамвай в работещо състояние. Някой има ли представа колко е струвало възстановяването на 92 например? Предполагам е вложен и доста доброволен труд, но само части и консумативи сигурно ще ударят шестцифрена сума.

Offline T_4

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2962
    • View Profile
Re: Ретро трамваи
« Reply #267 on: 11.07.2013, 12:58:20 »
Могат да се пренасочат средства от ремонти на български трамваи за реставрация на историческите. Значително по-голям смисъл ще има от боядисването на Т6М-700.
Трябва цялостна визия за това какво, как и кога ще се случва. Например депо "Клокотница" трябва да се ремонтира и да започне да има вид на музей. Все пак когато са готови дадени вагони, ще трябва да има къде да се оставят на съхранение.
В този ред на мисли София 100 и България 1300 ще заминат в историята в най-скоро време. Дали някой ще се сети да ги прибере в хале, за да не последват участта на 174?
Не на безсмислените линии като ТМ23!
За оптимизация на разписанията:
http://forum.gtsofia.info/index.php?topic=428.msg100091775#msg100091775

Offline sofianec

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1145
    • View Profile
Re: Ретро трамваи
« Reply #268 on: 11.07.2013, 13:43:48 »
София 100 и България 1300 са си музейни експонати в експлоатация :crazy:. И тук се вижда, че София още не е дорасла за музей на трамвайния транспорт, щом такива екземпляри са нужни за да се поддържа експлоатационната готовност и се налага да излизат на линия. И според мен депо Клокотница е най-подходящото място за музей на транспорта, но в един такъв музей не е лошо да са представени и широкорелсови ПС, а и тролейбуси и автобуси. Мястото може да се окаже недостатъчно.

Offline Sofia

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4572
  • R.I.P. 1511 (1985-2015)
    • View Profile
Re: Ретро трамваи
« Reply #269 on: 11.07.2013, 14:44:48 »
И аз съм на мнение, че ако ще има музей, то той трябва да е в Клокотница. Струва ми се, че депото е достатъчно голямо и има място за доста повече експонати от тези, които са налични в момента. В Будапеща са успели да съберат (макар и доста сбутано) няколко пъти повече ретро возила на същото, че ако не и по-малко място. А и за сега се наблюдава опит за запазване единствено на трамваи. Старият Gräf от Искър отдавна е претопен, нарязаха и 2525. Така че от тролейбусите да има най-много един Икарус. Ако пък изведнъж се появи неистово желание за увеличаване на музейния автопарк, винаги може да се помисли за реконструкция на депото, с цел увеличаване на мястото.
« Last Edit: 11.07.2013, 14:51:14 by blagun »

Offline София 70

  • Ограничени права
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 9842
    • View Profile
Re: Ретро трамваи
« Reply #270 on: 11.07.2013, 21:55:44 »
Не  е по темата , но едва ли 2525 би бил интерес за някой - все пак е единствен експонат .Иначе Дак-ОВЕ има все още , ЗИУ също...

Offline Sofia

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4572
  • R.I.P. 1511 (1985-2015)
    • View Profile
Re: Ретро трамваи
« Reply #271 on: 11.07.2013, 22:02:27 »
Е нали точно това е интересното - че е уникат. За ДАКове и ЗиУта, да, чудесно би било да се закупи по една бройка и да се реставрира в оригинален за София вид за нуждите на музея. Да не забравяме и Шкода 9тр, те също още се намират.

Offline tm0

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3952
    • View Profile
Re: Ретро трамваи
« Reply #272 on: 12.07.2013, 01:04:30 »
Депо Клокотница е в трагично състояние - пред събаряне. За него трябват също не малко средства.
------------------------

Offline 2828

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2374
  • 506
    • View Profile
    • Email
Re: Ретро трамваи
« Reply #273 on: 15.07.2013, 00:04:45 »
Вчера(вече онзи ден) видях 35 по Ботев между Македония и Петте Кьошета към 19:30 и се върна в 21:55.

Offline tm0

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3952
    • View Profile
Re: Ретро трамваи
« Reply #274 on: 15.07.2013, 09:10:37 »
Ходил е до колелото след Сити център в Лозенец.
------------------------

Offline CNN

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1153
    • View Profile
Re: Ретро трамваи
« Reply #275 on: 16.07.2013, 22:00:37 »
Тази вечер 2055 ще закара 601 в Трамкар.

Offline sofianec

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1145
    • View Profile
Re: Ретро трамваи
« Reply #276 on: 16.07.2013, 22:33:31 »
Има ли идея някой на какво се дължи това раздвижване? Да не би някой да е отпуснал пари за реставрация?

Offline etnies

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7084
  • Нощен Експрес
    • View Profile
    • Email
Re: Ретро трамваи
« Reply #277 on: 16.07.2013, 23:32:52 »
За съжаление пари няма :angry:. По инициатива на Сдружение "Градски Транспорт и Инфраструктура" мотрисите се премстват на закрито в хале в Трамкар, поне да са защитени от атмосферните влияния.

Offline София 100

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3776
    • View Profile
    • Email
Re: Ретро трамваи
« Reply #278 on: 26.07.2013, 14:29:18 »
Искам да направя едно уточнение относно произхода на музейна мотриса №35:Не зная на база на какви данни мнозина считат,че е произведена от  Siemens,както и дали някога не е имала друг инв.№.
Според информацията с която разполагам №35 е най-обикновена мотриса ДТО,произведена през 1947г.в Главната техническа работилница към Дирекция "Трамваи и осветление" по конструктивната документация на внесените през 1924г.трамваи Siemens(№1-30).По същото време са изработени и мотриса№31 и ремаркета№433-438.
« Last Edit: 27.07.2013, 22:59:56 by София 100 »
Направеното днес е недостатъчно за утре.

Offline maniak

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4625
  • Оптимист
    • ICQ Messenger - 278834436
    • View Profile
    • http://www.flickr.com/photos/47270324@N08/
    • Email
Re: Ретро трамваи
« Reply #279 on: 21.08.2013, 14:08:44 »
Вчера, 20 август, се проведе среща на представители на сдружение "Градски транспорти и инфраструктура" с кмета на Столична община г-жа Йорданка Фандъкова. Целта на срещата бе представяне пред г-жа Фандъкова на разработения от сдружението идеен проект за възстановяване на историческите трамваи и изграждане на музей на градския транспорт в трамвайното депо на бул. Кн. Мария Луиза. Повече информация има на страницата на сдружението. По-долу е новината от Дневник.

Quote
Фандъкова ще предложи стар трамвай да украси бул. "Витоша" в София

Стар трамвай най-вероятно ще бъде поставен на бул. "Витоша", каза пред "Дневник" кметът на София Йорданка Фандъкова. Той ще се намира в участъка между ул. "Солунска" и Съдебната палата, който предстои да бъде ремонтиран. Кметът ще предложи идеята да залегне в проекта.

Мотрисата ще бъде неподвижна с цел атракция, която да напомня за миналото на "Витоша", когато оттам преминаваха трамваи. Ще показва и историята на градския транспорт в града.

Идеята е на група млади хора, привърженици на релсовия транспорт, които вчера са срещнали с Фандъкова. Тя много харесала предложението им и го нарече страхотно. "Ще поискам старият трамвай да залегне в проекта за следващия етап на ремонта на булеварда", добави кметът. За целта ще останат част от релсите, където ще бъде поставена старата мотриса, която да напомня за историята на градския транспорт в столицата.

В средата на юли тази година сдружение "Трансформатори" и екипа на Destructive Creation проведоха инициатива "Рециклирай релсите на бул. Витоша". Целта на акцията беше да се фокусира вниманието върху "безидейното съсипване на една от най-представителните за столицата улици". Те пуснаха по релсите моделирана и конструирана от тях дрезина, на която всеки ентуасист можеше да се качи и да кара.

http://www.dnevnik.bg/live/gradska_sreda/2013/08/21/2126454_fandukova_shte_predloji_star_tramvai_da_ukrasi_bul/