Според ЗОП обемът на поръчката може да се увеличи с до 50% без необходимост от нов търг. Така че, още 10 могат да поръчат без процедурни забавяния. Нужни са само... парите.
Е, според чл.90, т.8 на ЗОП си трябват и "непредвидени обстоятелства" - примерно скоротечно излизане от строя на български таралясници
Деструктивната роля на релсовия транспорт е ясна, но и СО като че ли не е особено ентусиазирана в този проект. Би трябвало да се подходи като с вариантите на метролиния 3: да се поставят на разглеждане различни варианти, пък ако щете даже откровени абсурди като втори надлез при КАТ. При това - сериозни варианти, а не хвърлени от Диков милиони на око пред Транспортна комисия. Като всеки вариант е съпътстван с контекстно зависима проектосхема на МГТ, за да се уверят хората, че няма да се влоши транспортното обслужване. Може много да плюете по съкварталците ми, но пожарът не се запали заради шумките в гората, нито толкова заради изчезването на паркоместата пред ВМВ (проблем, решим при централноразположено трасе), колкото до онази схема без нито една автобусна линия по Габровски. Обещанията, че ще се запазят линиите (но без да са обещани същите маршрути) не струваха нищо пред изложената схема. Да, ясно е, че СО работи по маршрутите на парче, често според децибелите на протести се правят недорасляци като 85/285, но примерно комплексна транспортна схема на Студентски град, Дървеница, Мусагеница, Изгрев, Дианабад и Изток може да е стъпка към едан идея по-цялостен подход.