Author Topic: Новото трасе до Дървеница  (Read 421461 times)

Offline giorev

  • Ограничени права
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4121
    • View Profile
    • Email
Re: Новото трасе до Дървеница
« Reply #580 on: 20.02.2012, 22:04:05 »
Обаче за новата линия до Дървеница и Студентски град почти със сигурност ще трябват съчленени или "двойни" вагони. Линията предполага да е доста натоварена, защото едно че ще е довозваща за цяла Дървеница и Студентски град, а отчасти и Дианабад, отделно предполага и че ще е почти основен транспорт на Дианабад до центъра, предвид това че ще се стига само за 15-тина минути баш до центъра напряко през гората.
До къде ще го вози тоя Ст.град - до "789"* ли :D Хайде няма да пиша за пореден път, колко съм скептичен към този разход, ма дано не съм прав!

*789 - небезизвестна кръчма от зората на демокрацията, та до наши дни на бул.Кл.Охридски в непосредствена близост до трамвайното ухо "Дървеница".
« Last Edit: 20.02.2012, 22:06:11 by giorev »
Само скоропостижното закриване на Столичен Автотранспорт ЕАД би гарантирало на софиянци ежедневно комфортно и безаварийно пътуване с автобус в градски условия, което априори би увеличило дялът на превозите на обществения транспорт и би повлияло положително на трафика в столицата!

Online Ivo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 15523
    • View Profile
    • Email
Re: Новото трасе до Дървеница
« Reply #581 on: 20.02.2012, 22:25:04 »
Нали уж идеята е да завива наляво покрай 8-ми декември и да стига някъде до центъра на Студентски град.

Знам го това 7.8.9, едно време там правихме втора абитуриентска вечер, ама то е нагоре вече към Малинова Долина.
Не ни трябват хора с "дипломи" а работещи и можещи да мислят, влагайки логика и разум в това което правят.

Фен на автобусите ЧАВДАР

Offline viktorlc

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7049
  • www.bgtransport.org
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Сдружение "Градски транспорт и инфраструктура"
    • Email
Re: Новото трасе до Дървеница
« Reply #582 on: 20.02.2012, 22:31:59 »
Много се надявах за това, но проектът е само за ново трасе до метростанцията, а от нея до края - рехабилитация на старото трасе.
храна за мозък - http://www.banitza.net/

Offline blagun

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 16500
    • View Profile
    • Email
Re: Новото трасе до Дървеница
« Reply #583 on: 21.02.2012, 00:34:43 »
На този етап - толкова. Нататък няма яснота, накъде ще продължава трамваят - по Осми декември или по Кл.Охридски и след това надясно след района на НСА. Определено вариантът по Осми декември не е особено перспективен и може да стигне най-много до зала "Христо Ботев" (благодарение на хаотичното ново строителство ул. Акад.Стефанов е напълно невъзможно да бъде разширена - особено при Фантастико). Докато южният вариант в перспектива може да обслужва застрояващата се Малинова долина, а и да прави връзка с продължението на МД2 - поне така е по ОУП.
« Last Edit: 21.02.2012, 00:38:08 by blagun »

Online Ivo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 15523
    • View Profile
    • Email
Re: Новото трасе до Дървеница
« Reply #584 on: 21.02.2012, 00:41:22 »
То точно до зала Христо Ботев да стигне ще е екстра, там е доста оживено и населено, за да има голям пътникопоток. Лошото е, че се изпуска горната част на Студентски град около зимния дворец, а от Христо Ботев до там не знам дали може да се направи безконфликтно.
« Last Edit: 21.02.2012, 08:41:21 by blagun »
Не ни трябват хора с "дипломи" а работещи и можещи да мислят, влагайки логика и разум в това което правят.

Фен на автобусите ЧАВДАР

Offline T_4

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2962
    • View Profile
Re: Новото трасе до Дървеница
« Reply #585 on: 21.02.2012, 01:17:38 »
И пак ще се пътува 10 дни с камили. А94 ще е доста по-бърз, ако се има предвид трамваят от Студентски да обикаля през Дървеница. Но да се върнем на настоящото трасе - според мен за довозване ще има смисъл, но инвестицията ми се струва прекалено голяма за едното довозване. За транспорт до центъра е леко несериозно да се говори. Да не би след като подмениха линиите към Захарна Фабрика да вдигнаха скоростта на движение? Същото пъплене ще е и по новото трасе, а 16 мин до центъра ми се виждат безкрайно малко. Само между Семинарията и Попа са 10. 
Не на безсмислените линии като ТМ23!
За оптимизация на разписанията:
http://forum.gtsofia.info/index.php?topic=428.msg100091775#msg100091775

Offline Kraxx

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 539
    • View Profile
Re: Новото трасе до Дървеница
« Reply #586 on: 21.02.2012, 08:26:11 »
Море, ако спрат 94 и оставят само 294 ще видите дали не е ефективно. Ако се реализира идеята за изграждане на тролейбусно трасе по 94 и временно докато трае изграждането него го спрат ще видите колко популярен ще е трамваят.
To those who don't believe no explanation is possible, to those who do believe no explanation is necessary

Offline blagun

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 16500
    • View Profile
    • Email
Re: Новото трасе до Дървеница
« Reply #587 on: 21.02.2012, 08:46:41 »
Лошото е, че се изпуска горната част на Студентски град около зимния дворец, а от Христо Ботев до там не знам дали може да се направи безконфликтно.
Може само подземно. Между Фантастико и отсрещната сграда не може да се разшири и с милиметър, по-на юг вляво е новата сграда със супер Рода, вдясно - трафопост, бл.58 и пазар - там също е неразширимо.
Ако от УНСС се прекара наляво по Акад.Стефан Младенов, спрямо Студентския град ще е периферно, но впоследствие трасето може да се развива в южна посока, за да обслужва застрояващата се Малинова долина.

Offline ozzy

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 13996
    • View Profile
Re: Новото трасе до Дървеница
« Reply #588 on: 21.02.2012, 10:45:05 »
Би могло около Христо Ботев да се направи да върви в дясната част на пътното платно, така е и по ОУП, но трябва селяните да се отучат да паркират.

Иначе според мен само човек, който има свободно време, би тръгнал с трамвай от УНСС, по Климент Охридски, Г.М.Димитров и надолу към центъра, това е голяма загуба на време. По-добре ми се струва да се направят 2 трасета - едното от Никола Габровски да продължава към Пощенския и акад. СТефан Младенов до Зимния. Другата да завива наляво по Г.М.Димитров и по старото трасе до 789, което би могло да се прекара по Климент Охридски и надясно също до Зимния и евентуално по д-р Иван Странски до Симеоновско шосе.

Online Ivo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 15523
    • View Profile
    • Email
Re: Новото трасе до Дървеница
« Reply #589 on: 21.02.2012, 10:46:15 »
И пак ще се пътува 10 дни с камили. А94 ще е доста по-бърз, ако се има предвид трамваят от Студентски да обикаля през Дървеница. Но да се върнем на настоящото трасе - според мен за довозване ще има смисъл, но инвестицията ми се струва прекалено голяма за едното довозване. За транспорт до центъра е леко несериозно да се говори. Да не би след като подмениха линиите към Захарна Фабрика да вдигнаха скоростта на движение? Същото пъплене ще е и по новото трасе, а 16 мин до центъра ми се виждат безкрайно малко. Само между Семинарията и Попа са 10.

Според мен идеята е по-скоро да стане основен транспорт до центъра на Дианабад, и добовзващ до метрото на Дървеница и Студентски град. Наистина от Студентски ще е по-заобиколно и не особено удобно, но за сметка на това от Дианабад много ще намажат и ще е доста бързо и безконлектно. До Зала Христо Ботев поне да го докарат мисля че ще има голям ефект, там се генерира доста голям пътникопоток. Обаче летният сезон пък има 2 месеца, в които е адски пусто там. Друг вариант е тези 2 летни месеца да отива само до обръщалото в Дървеница, а 2-та месеца да се използват за ремонтни дейности, подбиване.

Колкото повече обществен транспорт-толкова по-чист въздух и по-малко автомобили в движение. Въпрос на организация е да се нарави така разписанието, че да се постигат високи скорости, все пак ще е почти на 100% автономно трасе.
Не ни трябват хора с "дипломи" а работещи и можещи да мислят, влагайки логика и разум в това което правят.

Фен на автобусите ЧАВДАР

Online Ivo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 15523
    • View Profile
    • Email
Re: Новото трасе до Дървеница
« Reply #590 on: 21.02.2012, 11:04:20 »
Би могло около Христо Ботев да се направи да върви в дясната част на пътното платно, така е и по ОУП, но трябва селяните да се отучат да паркират.

Иначе според мен само човек, който има свободно време, би тръгнал с трамвай от УНСС, по Климент Охридски, Г.М.Димитров и надолу към центъра, това е голяма загуба на време. По-добре ми се струва да се направят 2 трасета - едното от Никола Габровски да продължава към Пощенския и акад. СТефан Младенов до Зимния. Другата да завива наляво по Г.М.Димитров и по старото трасе до 789, което би могло да се прекара по Климент Охридски и надясно също до Зимния и евентуално по д-р Иван Странски до Симеоновско шосе.

По този повод, ми дойде и друга идея, може да се направи предложеното от теб по Никола Габровски, примерно до зала Христо Ботев или до зимния, а също и другото през Дървеница до зала Христо Ботев или зимния. Така ще се получат две линии, едната ще е директно за към Дианабад и центъра, а другата ще е кръгова, довозваща до метрото. Обаче по този начин става вече доста скъпо и сложно за изпълнение, но при добър проект и проучване, мисля че може да се финансира по някоя европейска програма.
Не ни трябват хора с "дипломи" а работещи и можещи да мислят, влагайки логика и разум в това което правят.

Фен на автобусите ЧАВДАР

Offline btr95

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2700
    • View Profile
    • Email
Re: Новото трасе до Дървеница
« Reply #591 on: 04.04.2012, 10:48:38 »
Така аз да попитам,ще има ли ново трасе до Дървеница?И ако има кога ще бъде отворено то?
Тм депо:Банишора
Тм мотриса: 713
Тм линия: 4

Offline giorev

  • Ограничени права
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4121
    • View Profile
    • Email
Re: Новото трасе до Дървеница
« Reply #592 on: 04.04.2012, 11:00:31 »
На така зададен въпрос, как да очакваш сериозни отговори? Все пак, към настоящият момент е много вероятно да има такова трасе, тъй като финансирането е осигурено. За отваряне е рано да се говори, то нямаме информация дали проектирането е приключило, но крайният срок за усвояване на заема е "лятото на 2014 год.", така че малко преди това може и да се "отвори".
Само скоропостижното закриване на Столичен Автотранспорт ЕАД би гарантирало на софиянци ежедневно комфортно и безаварийно пътуване с автобус в градски условия, което априори би увеличило дялът на превозите на обществения транспорт и би повлияло положително на трафика в столицата!

Offline Chilio

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 550
    • View Profile
Re: Новото трасе до Дървеница
« Reply #593 on: 04.04.2012, 20:18:25 »
Наскоро като минавах по Г.М.Димитров се загледах, че там при планираното южно разположение на линията спрямо пътното платно проблем се явява блокът, под който е магазин Сигно - не виждам къде ще го сместят, за да спазят минималното отстояние.

Offline blagun

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 16500
    • View Profile
    • Email
Re: Новото трасе до Дървеница
« Reply #594 on: 04.04.2012, 21:36:25 »
Наскоро като минавах по Г.М.Димитров се загледах, че там при планираното южно разположение на линията спрямо пътното платно проблем се явява блокът, под който е магазин Сигно - не виждам къде ще го сместят, за да спазят минималното отстояние.
Този блок и големият при спирка Г.М.Димитров на А88 и 294 са навътре, нямат проблеми с отстоянието. Ако искаш, утре ще ти цъкна снимка от нас - живея точно насреща, но от Гугъл-Земя по-добре се вижда. Напред са изнесени единствено автокъщите на Софавто, вкл. сградичката на автокъщата за леки коли.
« Last Edit: 04.04.2012, 21:43:59 by blagun »

Offline viktorlc

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7049
  • www.bgtransport.org
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Сдружение "Градски транспорт и инфраструктура"
    • Email
Re: Новото трасе до Дървеница
« Reply #595 on: 04.04.2012, 23:06:36 »
На срещата ми с Иво Василев (трябваше да е със зам.кмета Л.Христов, но него го нямаше), той спомена, че трасето среща сериозни отчуждителни пречки. Явно става въпрос за частта покрай източното платно на Г.М.Димитров, където е паркингът на Софавто, които са решили да не го дават без бой. Други пречки по трасето няма.
Аз това трасе го виждам готово най-рано за 15 септември 2014 г.
храна за мозък - http://www.banitza.net/

Offline Chilio

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 550
    • View Profile
Re: Новото трасе до Дървеница
« Reply #596 on: 05.04.2012, 00:31:02 »
Гледах го и в Гугъл Земя, където си личи, че този блок е може би с поне 4-5 метра по-близо до булеварда от големия блок на светофара, така и от сградата на Мултигруп по-надолу...

Offline emo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 18618
  • Приятел на всички шофьори и ватмани от ГТ
    • View Profile
Re: Новото трасе до Дървеница
« Reply #597 on: 05.04.2012, 09:52:37 »
На срещата ми с Иво Василев (трябваше да е със зам.кмета Л.Христов, но него го нямаше), той спомена, че трасето среща сериозни отчуждителни пречки. Явно става въпрос за частта покрай източното платно на Г.М.Димитров, където е паркингът на Софавто, които са решили да не го дават без бой. Други пречки по трасето няма.
Аз това трасе го виждам готово най-рано за 15 септември 2014 г.

Вече съм казвал, че цените на парцелите там са огромни - може и по 2000 евро за 1 кв.м. така, че да мислят по-бързо за алтернативен път, т.е. напред към Студ. Град по маршрута на 94.
Близо 3000 мои снимки от 2007 г. до днес.
https://www.flickr.com/photos/147931689@N02/

Offline blagun

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 16500
    • View Profile
    • Email
Re: Новото трасе до Дървеница
« Reply #598 on: 05.04.2012, 13:52:08 »
Явно става въпрос за частта покрай източното платно на Г.М.Димитров, където е паркингът на Софавто, които са решили да не го дават без бой. Други пречки по трасето няма.
Не знам, как стои въпросът с магазина за строителни материали на Топливо на гара Пионер - точно на завоя на Габровски.
Трамвай без връзка с метрото е абсолютно безсмислен. Също така се губи автономната отсечка от кръстовището Габровски/Г.М.Димитров до обръщалото в Дървеница, а в перспектива - и на юг по Кл.Охридски. То в този случай по-добре да се направи тролейно трасе - бул. Габровски е натоварен в частта му в Студентски град, плътно до него и без никакво отстояние помежду им се построиха нови сгради. На двойния завой при Български пощи не може да се мине без отчуждаване, така че дали ще се отчуждава от автокъща Софавто или от Онтарио - все тая.
« Last Edit: 05.04.2012, 13:53:56 by blagun »

Offline viktorlc

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7049
  • www.bgtransport.org
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Сдружение "Градски транспорт и инфраструктура"
    • Email
Re: Новото трасе до Дървеница
« Reply #599 on: 05.04.2012, 13:58:59 »
Терените на гара Пионер по принцип трябваха да се прехвърлят на Общината от НКЖИ в замяна на подлезите при Централна гара, за да се обновят заедно с обновяването на самата сграда и перони. Досега такова нещо не знам да се е случило, така че ето ще една спънка.
храна за мозък - http://www.banitza.net/