Author Topic: Развитие и оптимизиране на тролейбусния транспорт  (Read 233119 times)

Offline sofianec

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1145
    • View Profile
Тук влиза проблема, че 6 и 7 не стигат до идеалния център, от слизането на спирката на Опълченска има достатъчно време да се изпусне преминаващ тролей по единицата или петицата, двойното таксуване и т.н., но дори и така, нито кръгова линия, нито маршрутни промени на сегашните линии могат да подобрят нещо, даже напротив.

1 и 5 имат малоумно разписание. Двата тролея се движат почти заедно. Вместо да се стикова разписанието и да има редуване на линиите се движи един пълен и веднага след него един празен тролей. Смисъл от дублирането няма. Бях пуснал предложение за тб5 да се движи по Столетов и Одрин за да не се налага хората около затвора да бъхтят до Опълченска за да хванат тролей за центъра. Пристигна отговор от Ганчев, че тб5 не може да се пипа, защото бил се доказал с времето. Е да де, ама времената се менят. Ето МД2 се открива скоро, а наземния транспорт до и от него - мизерия.
 
   Спирката на Опълченска е също на много неудобно място. Още от времето когато Сливница в този участък беше тясна спирката е при училището. След това разшириха Сливница, но никой не се сети да премести спирката преди светофара. В другата посока има нужда и от една спирка след светофара за да може да се прекачва човек удобно. И това след разширяването на Опълченска на никой не му хрумна.

  Средносрочните планове са така или иначе тб6 и тб7 да се скъсят до Лъвов мост и тогава и удобната връзка с тб9 ще отпадне, връзка която аз лично ползвам много често. Тогава люлинци щат не щат ще бъдат набутани в метрото, за да стигат центалните градски части.
« Last Edit: 20.08.2012, 19:39:49 by sofianec »

Offline AGENT 006

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 15464
  • Невъзможното иска само малко повече време
    • View Profile
    • Sofiatransport транспортна база данни/Sofiatransport transport data base
    • Email
Разписанието на петицата е изключително тъпо, а при спирката на Опълченска преди светофара проблеми са бензиностанцията Шел и това, че там е лента за престрояване и трябва джоб, а за автобусите съществуващата спирка трябва да си остане. А другото много тъпо е и това, че сега в лятното разписание нещата са направени така, че като минава шестица, или седмица към Сточна, от другата страна идват 1 и 5 и има опасност да ги изпуснеш и аз всеки път там правя луди спринтове за да не си изпусна единицата или петицата.

Sofiatransport транспортна база данни

Най-подробната база данни и галерия за возилата от градския транспорт в София!

Offline T_4

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2962
    • View Profile
Много "тъпи" неща станаха нещо.
По ред на номерата
ТБ1 - разписанието трябва да се оправи някак и да се размине с това на ТБ5. Днес изпуснах двата тролея на ул."Опълченска" и реших да погледна вечерта дали е било случайно. Установих, че след 13:00ч се застъпват доста стабилно, дори и на нощни курсове, което е неефективно.
ТБ5 - наистина може да е отклони по бул."Сливница", по бул."Столетов" покрай затвора и после по маршрута си завърта през надлеза и после се връща покрай затвора. По този начин се получава удобна връзка с НДК и центъра като цяло за живеещите в района, освен това се услеснява прекачването от/на ТБ6 и 7.
ТБ 6 - според мен линия 6 е по-удобно и по-практично да минава през центъра (т.е. да е до кино "Одеон"). Линия 7 се засича на места с ТМ8, да не говорим, че дублажът на ТБ6 и А309 е сериозен и няма да е лошо да се разделят малко линиите.
ТБ8 си е добре така, дори може да се пусне на зимно разписание със 7 коли и работното време да се промени от 6:00 до 22:00, вместо от 4:30 до 20:30.
Не на безсмислените линии като ТМ23!
За оптимизация на разписанията:
http://forum.gtsofia.info/index.php?topic=428.msg100091775#msg100091775

Offline Danchoti

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 273
    • View Profile
Някой по-запознат да каже...
Възможно ли е, след като дойдат новите тролеи, разписанията на тролеите по Сливница да се напасват за още една линия?
Идеята ми е да изхвърлят автобусите по 310 и да ги заменят със същият модел, само че сини. Така и така има контактна мрежа до тунела - не трябва да изградят повече от 4 км. нова такава. Не знам колко струва изграждането на километър контактна мрежа, но така и така няма да направят нова линия скоро, дори и да удължат някоя пак ще останат достатъчно коли, че дори и да бракуват 20-тина.

Offline viktorlc

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7049
  • www.bgtransport.org
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Сдружение "Градски транспорт и инфраструктура"
    • Email
Това по принцип си е залегнало от незнам кога като линия за отролейбусяване. Само че явно няма желание. Същото е и с 309.
храна за мозък - http://www.banitza.net/

Offline AGENT 006

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 15464
  • Невъзможното иска само малко повече време
    • View Profile
    • Sofiatransport транспортна база данни/Sofiatransport transport data base
    • Email
Става дума за нова ККМ по Д-р. Петър Дертлиев в Люлин 6 и 7, по Панчо Владигеров между Люлин 5 и 6 и по Райко Даскалов, след което едно продължение до обръщалото, с малко рехабилитация на неработещият участък от Ген. Владимир Динчев до Джавахарлал Неру всичко ще е ок, идеята е добра, ама наистина стига се до желание.

Sofiatransport транспортна база данни

Най-подробната база данни и галерия за возилата от градския транспорт в София!

Offline CKD

  • --=БМ-РК=--
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7425
    • View Profile
Много удачно за 309 и 310. Аз съм си мислех че същото трябва да се направи с А74 - Трябва да се изгради мрежа само по Гешов и Борис посока гарата и то еднопосочна. В обратна посока може да си минават през 5-те кьошета.
Най-ценният ресурс на капитализма са тъпанарите

Offline emo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 18618
  • Приятел на всички шофьори и ватмани от ГТ
    • View Profile
Аз съм си мислех че същото трябва да се направи с А74 - Трябва да се изгради мрежа само по Гешов и Борис посока гарата и то еднопосочна. В обратна посока може да си минават през 5-те кьошета.

Това дори е по-удачно и от моите мисли, които бяха за двупосочна по Борис.
Близо 3000 мои снимки от 2007 г. до днес.
https://www.flickr.com/photos/147931689@N02/

Offline София 70

  • Ограничени права
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 9842
    • View Profile
A ако тръгне и до Враждебна 1 ,с малко мрежа от Лъвов мост до гарата и обратно то може 78 да се махне или да се промени маршрута му- Автостанция Изток,  Владимир Вазов , Резбарска , Централна Гара ,надлез Надежда , Кукуш .Адам Мицкевич до Люлин 5 .Сиреч 78+82 на интервал 20 минути.

Offline mrclyde85

  • Приятел на ГТ
  • ****
  • Posts: 100
    • View Profile
    • Email
Тези отсечки нали Любомир Христов спомена, че догодина щели да ги правят?

Offline sofianec

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1145
    • View Profile
На този не му вярвам и една дума. Колко е инвестицията за 1 км ККМ? Едва ли е много висока. В програмата за интегриран транспорт няма нито едно ново тролейбусно трасе за сметка на двете трамвайни, които изядоха половината пари. Т.е. за нови тролейбусни трасета пари няма, всичко е в сферата на пожеланията. 20 нови мотриси и това ще е. 50 тролея и 20 мотриси успяха да сътворят и всички пак ще сме натъпкани и ще киснем по спирките. Икарусите явно няма никакво желание да се поддържат вече в сносно състояние, тях явно все по-често ще ги гледаме да ги тегли аварийката и един по един ще окапят.

Offline stankos

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4176
    • View Profile
Защо да играят на дребно като може с 2 поръчки да си докарат същите комисионни ! А мегдан за развитие на тролейбусния транспорт има .

Offline sofianec

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1145
    • View Profile
Мегдан има, но трябват и тролеи. Няма как с 50 съчленени, 30 къси и 8 Графа и още толкова Икарцедеси да се обслужва съществуващата мрежа и да се развива с големи темпове нова, освен ако не се разредят разписанията до безумие. Без програма за набавяне на нов ПС или възкресяване на Икарусите нови отсечки са само една мечта.

Offline Neronov

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3052
  • R.I.P 1210
    • View Profile
Тези отсечки нали Любомир Христов спомена, че догодина щели да ги правят?

Би трябвало по план догодина трасето на ТБ5 да стиго до Младост 2,има и сложени стъблове. Чака се само да започне строителството на ККМ.

Offline gnushev

  • Писател
  • **
  • Posts: 47
    • View Profile
    • Email
Вместо ТБ1 да ходи до Враждебна да направят предвидената линия Вл. Вазов - ул. Локомотив да ходи до Враждебна. Ще е един вид довозващ транспорт за бъдещия МД3. Не ми е много ясно къде точно ще върти при ул. Локомотив, но ако се помисли може да се направи и спирка около гара Север. Ако има такава връзка с тази гара почти никой от Орландовци, Малашевци, Х. Димитър, Ст. Караджа, Левски, Враждебна и селата в тази посока, който е тръгнал за северозападна България с влак няма да ходи на централна гара и обратно.

Offline V.Peichev

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 8983
    • View Profile
Враждебна е квартал с ниско застрояване и ниска плътност  и с население под 5000 души. Пускането на тролейбусна линия до подобен квартал  е неоправдано, автобус на около 15-20 в пик е напълно достатъчен за обслужване на квартала. ТБ1 осъществява връзка с бъдещия МД 3 в Левски.  :)

Offline viktorlc

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7049
  • www.bgtransport.org
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Сдружение "Градски транспорт и инфраструктура"
    • Email
За незнам си кой си път - до Враждебна ще има трамвай 22, едновременно с реализацията на МД 3. Тоест около 2016 - 2018 г. Неизбежно е, просто защото няма къде другаде да се изгради обръщач. Единствено е спорен въпросът как ще пресече бул. Ботевградско шосе - на едно ниво със светофар, подземно или на естакада.
храна за мозък - http://www.banitza.net/

Offline V.Peichev

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 8983
    • View Profile
Спокойно може да се направи тунел с траволатор между сегашното обръщало на ТМ22 и бъдещата станция на МД 3 аналогично на сегашния СУ - Орлов Мост, разстоянието не е по-голямо. :)

Offline viktorlc

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7049
  • www.bgtransport.org
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Сдружение "Градски транспорт и инфраструктура"
    • Email
Спокойно може да се направи тунел с траволатор между сегашното обръщало на ТМ22 и бъдещата станция на МД 3 аналогично на сегашния СУ - Орлов Мост, разстоянието не е по-голямо. :)
Вземи се запознай с трасето на МД 3 и къде точно планират неговата първа метростанция преди да пускаш поредното изхождане по въпроса!
храна за мозък - http://www.banitza.net/

Offline bonbon

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1989
    • View Profile
Нов тролей свързва “Младост 2” с метрото
28.12.2012 г.
   
   Нова тролейбусна линия ще свързва столичния кв. „Младост 2" с метрото от 2013 г. Трасето, което ще минава през улиците „Ал. Теодоров - Балан", „Св. Киприян", през новата естакада на булевардите „А. Сахаров" и „А. Ляпчев" и ще стига до метростанцията в „Младост 1", вече се проектира, научи „24 часа".
   По предварителни данни то ще струва 2 млн. лв. Плановете са линията да бъде пусната наесен, обясни зам.-кметът по транспорта Любомир Христов.
   Напролет трябва да стартира и изграждането на трамвайна линия oт Семинарията до Студентски град. Тя също ще е готова до края на 2013 г.