Author Topic: Финансите на МГТ  (Read 28622 times)

Online Ivo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 15523
    • View Profile
    • Email
Re: Финансите на МГТ
« Reply #40 on: 15.02.2013, 10:33:39 »
И на мен ми е странно, при все че железопътния транспорт е най-евтин, метрополитен да возят най-скъпо.

Има и нещо друго, при автотранспорта не се смятат пари за поддръжка на инфраструктурата, която е обща за всички, за разлика от метрото и трамваите, иначе сигурно цената щеше да е подобна, все още няма самостоятелни автобусни трасета.
Не ни трябват хора с "дипломи" а работещи и можещи да мислят, влагайки логика и разум в това което правят.

Фен на автобусите ЧАВДАР

Offline emm_1968

  • Trams Doctor
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5262
    • View Profile
Re: Финансите на МГТ
« Reply #41 on: 15.02.2013, 10:52:58 »
Не, никога не са били и никога няма да бъдат. Масовият градски транспорт има социална функция. Всички напъни в този форум да се търси някаква рентабилност са несериозни.
Мисля си, че всички търсим ефективност, достъпност и максимален комфорт най-вече... Ползите от МГТ са най-вече косвени.

Ефективност?
Финансова или "все по-пълно и все по-качествено задоволяване на транспортните нужди на населението" ...?
Символите на нашия град са Витоша, кестените и трамваите.

С такива любители на МГТ врагове не му трябват.

Offline mlk

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4297
    • ICQ Messenger - 110536592
    • View Profile
    • Email
Re: Финансите на МГТ
« Reply #42 on: 15.02.2013, 14:03:31 »
Нищо драматично няма в тези 14лв/км. Все пак влакчето тежи доста повече от един Икарус, а и вози в пъти повече хора. Т.е. разпределено на база превозени пътници, цената е ок.

Например, Западен Парк - Св. Неделя са 5 километра, т.е. 70 лева. При 500 души във влака, това са около 14 стотинки на човек. При по-празните курсове, имаме примерно 50 души във влак, което прави 1.40 на човек. Това е над стойността на билетчето, но се компенсира от возенето в час пик, подобно на случващото се и в наземния транспорт.
Според мен, возенето се изплаща от билетите, но има много заеми за връщане и там отиват много пари.

Offline etnies

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7084
  • Нощен Експрес
    • View Profile
    • Email
Re: Финансите на МГТ
« Reply #43 on: 15.02.2013, 14:06:52 »
Капиталовите разходи по изграждането ги плаща СО

Online viktorlc

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7048
  • www.bgtransport.org
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Сдружение "Градски транспорт и инфраструктура"
    • Email
Re: Финансите на МГТ
« Reply #44 on: 15.02.2013, 22:17:45 »

Цени на километър, на които ще возят общинските дружества през 2013 г.:
- Метрополитен - 13,76 лв/км;
- Столичен Електротранспорт - 4,71 лв/км;
- Столичен Автотранспорт - 3,00 лв/км.

Много ми е интересно как са пресметнати тези цени.

Предполагам са мятали боб ! Друго обяснение не мога да дам . :crazy:


Правилно предполагаш!
храна за мозък - http://www.banitza.net/

Offline София 70

  • Ограничени права
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 9842
    • View Profile
Re: Финансите на МГТ
« Reply #45 on: 15.02.2013, 22:21:28 »
Би трябвало тази информация да се разясни на обществото , пък дано поне 10 процента от гратисчиите да осъзнаят , че няма безплатен обяд!

Offline CKD

  • --=БМ-РК=--
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7425
    • View Profile
Re: Финансите на МГТ
« Reply #46 on: 16.02.2013, 13:55:52 »
Но все пак метрото и електротранспортът обслужват най-натоварените направления и имат високи пътникопотоци и сериозен пробег, би трябвало разходите за инфраструктура да са сравнително малки на километър.  :)
Желязна логика но трамваите нямат собствено билетоиздаване. Трябва да се уточни приходите от издадените в метростанциите билети, които важат само за метрополитена в чия касичка постъпват. Дори да влизат в бюджета на Метрополитен ЕАД, то не бива да се забравя че много пътувания се извършват с превозни документи издавани от ЦГМ. Това че на Метрополитен се заплаща най-голяма цена на километър, няма нищо общо с разходите на дружеството (за инфраструктура) отнесени към брой превозени пътници.
Най-ценният ресурс на капитализма са тъпанарите

Offline sofianec

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1145
    • View Profile
Re: Финансите на МГТ
« Reply #47 on: 09.07.2013, 12:53:40 »
Странно, че никой още не е коментирал одита на ЦГМ за 2012.

http://www.sofiatraffic.bg/media/uploads/2013-07-02-CGM-FS-12-signed.pdf

Въпреки че целта е да бъдат намалени, дълговете към операторите нарастват - от 44 на 68 мил., и нова хватка - цесия с Общинска банка на 6,7% за да се запълнят най-належащите нужди и да се разтегли локума още повече...Не е добре това което се вижда като тенденция.
« Last Edit: 19.07.2013, 14:46:08 by Dragon »

Offline я л т а

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6228
  • МНОГОЗНАЙСТВОТО НЕ УЧИ НА УМ. Хераклит
    • View Profile
Re: Финансите на МГТ
« Reply #48 on: 13.01.2014, 15:58:31 »
И като говорим за финансирането на МГТ, ето как Столична община го дефинансира.
Снимките не са добри но става ясно за какво иде въпрос, или как си ги взима обратно парите преди да ги е дала:




А после се чудете защо нямат пари гаражите................
« Last Edit: 13.01.2014, 16:00:27 by я л т а »
Спрете си просташките мнения !

Offline difian

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 18068
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Любителска страница на Софийското метро във Facebook!
    • Email
Re: Финансите на МГТ
« Reply #49 on: 14.01.2014, 14:45:22 »
Занижено качество на обслужване и невъзможност за спазване на правилата?! Извинявай, но не виждам каква дискриминация и нарушаване на базови човешки права е забраната за пътници в кабината... Единствено условието за изгорелите газове и шума изискват финанси, за да бъде поддържани, евентуално и валидаторите, макар че това може да се брои за технически проблем и да е инцидентно... Всичко останало изисква и е част от елементарната трудова дисциплина и задължения...  :help:

Online mihailo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5263
    • View Profile
    • Email
Re: Финансите на МГТ
« Reply #50 on: 17.01.2014, 12:18:28 »
Не става дума за това, а че от Нова година се въведоха безумни правила с още по-безумни санкции. Ситуацията в момента е следната - нямаш възможност да си изпълниш задължението заради куп външни независими фактори, но аз ще те глобя солено. Така де - караш трамвай, на УАСГ полицаят задръства кръстовището, пуска те теб, ти няма как да тръгнеш, защото плътно пред теб има коли на линията, спира твоя разрешителен сигнал и пуска колите, които са на линията, спира ги, те се накачулват на линията и те пуска пак теб. В един момент ти кипва и минаваш, трошейки звънеца на +10, ама това в рамките на поне три светофара, спираш по средата на моста, полицаят излиза, идва при теб и почва да ти крещи неоснователно. Реална ситуация, на която съм присъствал е това. Е да де, ама от ЦДП ти звънят и ти казват, че пред теб няма друг трамвай и няма причина да си закъснял - трес глобичката за нередовен курс и след това иди си докажи правотата. А, ама глобичката е 15-16 пъти по-голяма от същата глоба миналата година и какво - в края на месеца се оказва, че имаш да даваш пари на дружеството, щото цялата заплата е заминала за подобни санкции. Е дали няма нещо нередно тук? ;)

Offline София 70

  • Ограничени права
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 9842
    • View Profile
Re: Финансите на МГТ
« Reply #51 on: 18.01.2014, 10:12:02 »
Когато човек стои от страни - всичко е ок. Има проблеми , които не са решени с години , но за горе написаните всяка година се правят актуализации.

Offline pepi1997

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4182
  • 9060
    • View Profile
    • Email
Re: Финансите на МГТ
« Reply #52 on: 18.01.2014, 20:58:22 »
Курсовете се оправдават и след като са взети. Ако се обади, че има задръстване или технически проблем също няма да го вземат. Като линия минаваща през центъра не би трябвало да взимат курсовете за закъснение.

Online mihailo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5263
    • View Profile
    • Email
Re: Финансите на МГТ
« Reply #53 on: 18.01.2014, 21:09:55 »
Ела го кажи на СЕ, СО и ЦГМ ;) Най-вече на СЕ и директорът му!

Offline я л т а

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6228
  • МНОГОЗНАЙСТВОТО НЕ УЧИ НА УМ. Хераклит
    • View Profile
Re: Финансите на МГТ
« Reply #54 on: 18.01.2014, 22:04:57 »
Ако знаеш колко пъти съм се карал с ЦГМ, да не споменавам име, тея там са от друга планета, не знам дали нямат план за брой нередовни курсове на ден !
И като кажат:
- Ами колега пред теб колегата си е навреме, как така ти закъсня ?!!!!!
Спрете си просташките мнения !

Online viktorlc

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7048
  • www.bgtransport.org
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Сдружение "Градски транспорт и инфраструктура"
    • Email
Re: Финансите на МГТ
« Reply #55 on: 19.02.2014, 23:04:13 »
Интересна статистика от транспортната комисия в СО от днес:

За 2014 г.:
- 118 линии;
- 800 превозни средства;
- 95 млн. лева бюджет от СО.

Икономическа рамка: 232 и нещо милиона лева;
Приходи от карти и билети - 81 млн. лв;
Приходи от паркиране: 22,5 млн. лв.

Разпределение на транспортната задача:
- 20 % частни оператори;
- 33 % Столичен автотранспорт;
- 27 % Столичен Електротранспорт;
- 20 % Метрополитен;

Транспортна задача: 57,9 млн. км;
Електортанспорт: 14,75 млн. км.;
Автотранспорт: 28,082 млн. км;
Метрополитен: 3,33 млн. км;
Карат-С: 8,82 млн. км;
МТК: 0,9 млн. км;
Ивкони: 1,39 млн. км;
Еридан: 0,66 млн. км.

Собствени приходи на общинските оператори:
Електротранспорт: 11 млн лв;
Автотранспорт: 8 млн. лв;
Метрополитен: 30,85 млн. лв.

Цени на километър без ДДС:
Електротранспорт 2013 г. - 4,17 лв - 2014 г. - 4,53 лв; От тях - собствен приход са 0,75 лв.
Автотранспорт:    2013 г. - 3,00 лв - 2014 г. - 3,06 лв;
Метрополитен:     2013 г. -13,65 лв - 2014 г. -13,05 лв; От тях собствен  приход са 9,27 лв.
« Last Edit: 20.02.2014, 10:03:40 by viktorlc »
храна за мозък - http://www.banitza.net/

Offline stankos

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4176
    • View Profile
Re: Финансите на МГТ
« Reply #56 on: 20.02.2014, 08:41:15 »
Чудно ми е защо ли цената за километър при електротранспорта е толкова висока ! :eek:
Какво се включва в тези цени ?
Другото е цената на автотранспорта . Тази цена се дава само на СА или на всички оператори ?
Нещо доклади обосноваващи цените имаше ли ?
Или предложение , което на комисия само е гласувано ?

Offline ozzy

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 13996
    • View Profile
Re: Финансите на МГТ
« Reply #57 on: 20.02.2014, 12:41:27 »
Интересно е защо при Метрополитен има намаление на цената, а при всички останали - увеличение.

Offline mitakis

  • над нещата
  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 4193
    • View Profile
Re: Финансите на МГТ
« Reply #58 on: 20.02.2014, 12:42:35 »
Защото миналата година са преизпълнили задачата си и имат достатъчно приходи.
Трудно е да направиш нещо както трябва, вместо как да е.

Online maniak

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4625
  • Оптимист
    • ICQ Messenger - 278834436
    • View Profile
    • http://www.flickr.com/photos/47270324@N08/
    • Email
Re: Финансите на МГТ
« Reply #59 on: 30.08.2014, 14:30:15 »
Да си честитим новия-стар съвет на директорите на ЦГМ, вписан на 27 август в търговския регистър:
Симеон Константинов Арнаудов - Заличено обстоятелство
СВИЛЕН СТЕФАНОВ КРЪСТЕВ
НАДЯ ИВАНОВА МАРИНОВА
РУМЕН СТЕФАНОВ СТОИЛОВ
ТОДОР ТОДОРОВ ТОДОРОВ
СИМЕОН КОНСТАНТИНОВ АРНАУДОВ
Тодор Тодоров Тодоров - Заличено обстоятелство
Емил Руменов Савов - Заличено обстоятелство
Свилен Стефанов Кръстев - Заличено обстоятелство
Надя Иванова Маринова - Заличено обстоятелство

Единствената промяна е излизането от състава на съвета на Емил Савов и включването на Румен Стоилов. Честито!

Иначе, на страницата на ЦГМ е качен годишния финансов резултат за 2013 г. Не знам кога е станало това, но браво, че продължават традицията от последните години. Естествено, няма как да не направи впечатление отчетената печалба за 2013 г. в размер над 8 млн. лв, почти два пъти повече от тази за 2012 г. Интересно е, че вчера кметицата коментираше тежкото финансово състояние на градския транспорт... Интересно е и конкретно посоченото намаление на транспортната задача спрямо 2012 г. Като цяло всеки може да придобие доста добра представа за състоянието на дружеството и управлението на градския транспорт.