Author Topic: Разписания  (Read 1226565 times)

Offline fafan

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7004
    • View Profile
    • Email
Re: Разписания
« Reply #6240 on: 08.01.2024, 01:12:00 »
Не е като автобус 9, който гарантирано отива в историята.
Е чак пък в историята, не съвсем... Електричките ги купиха за там, не вярвам да я закрият с пуска на ТМ М3 през Слатина...
Ако се замислиш новото метро е пълен дублаж на автобус 9. Ако го запазят в сегашния му вид няма да намерят мераклии за метрото.

Само че автобусът има доста повече спирки, то и трамваите са пълен дублаж на метрото между Хан Кубрат и Света Неделя, въпреки това не са ги махнали.

Offline AGENT 006

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 15464
  • Невъзможното иска само малко повече време
    • View Profile
    • Sofiatransport транспортна база данни/Sofiatransport transport data base
    • Email
Re: Разписания
« Reply #6241 on: 08.01.2024, 05:45:42 »
Метрото под улица „Гео Милев“ предполагам ще е с интервалите на движение, с които е линия 2 - 8 до 12 минути, което е колкото деветката, но с допълнителното влизане и излизане от станцията, подлези, стълби и асансьори..., но все пак ходенето пеш е здравословно де, има си колела, има си мотори, има си начини тази неоптималност да се замени с нещо не толкова замърсяващо като личния автомобил. Това не е майтап между другото. Трябва да има подигравателни кампании, които да изтъкват неадекватността на пълната замяна на наземния транспорт с метро, където не е оптимална. Точно затова ние с един познат от „Гео Милев“ измислихме идеята за този клон на метрото през бившата „Подуяне Разпределителна“ заедно с интермодален терминал там, но кой да мисли. Това е типичният модел на мислене на българския политик от последните повече от 20 години - с какво хората са заслужили да им дам нещо, без да им взема еквивалентно, ще им давам аз безкористно, я да си налягат парцалите, властта е моя, аз решавам кое, как и защо. Ако аз управлявам София някога в бъдеще след като този клон бъде завършен от тези шест станции, които са замислени бих затворил за ползване поне две и деветката няма да се пипа.

Sofiatransport транспортна база данни

Най-подробната база данни и галерия за возилата от градския транспорт в София!

Offline ozzy

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 13996
    • View Profile
Re: Разписания
« Reply #6242 on: 08.01.2024, 10:46:26 »
Ако се замислиш новото метро е пълен дублаж на автобус 9. Ако го запазят в сегашния му вид няма да намерят мераклии за метрото.
Метрото има един основен плюс пред наземния транспорт и той е, че не кисне в задръствания. Специално А9 минава целодневно през задръствания, а разклонението на метрото ще даде и повече връзки с други части на София. Иначе и за мен строителството на това разклонение е прибързано и последните две станции са по-скоро излишни, но вече е факт и не може да се промени/спре. Да се надяваме, че новата власт ще действа по-обмислено спрямо промени и оптимизация на наземните линии и да ги направи така, че да допълват метрото.

Offline stankos

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4176
    • View Profile
Re: Разписания
« Reply #6243 on: 08.01.2024, 10:52:13 »
Не мога да разбера защо всички сочите Орлов мост като някаква крайна точка като там всъщност няма нищо и просто се е наложил във времето като хъб поради съществуващата транспортна схема ! Постепенно тази му роля ще отпадне с разширяването и оптимизирането на мрежата. Редно е наземния транспорт дублиращ метрото да се насочи към места, които към момента нямат обслужване от такъв. Не е необходимо да се губи ценен ресурс, който все пак е ограничен.

Offline V.Peichev

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 8983
    • View Profile
Re: Разписания
« Reply #6244 on: 08.01.2024, 11:22:23 »
A9 e сравнително бърз празник и предпразник, но тогава интервалът е около 20 минути. Делник се забавя сериозно на Орлов мост, СУ и по Ситняково между мола и кръстовището с Гео Милев.  :rolleyes:

Offline AGENT 006

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 15464
  • Невъзможното иска само малко повече време
    • View Profile
    • Sofiatransport транспортна база данни/Sofiatransport transport data base
    • Email
Re: Разписания
« Reply #6245 on: 08.01.2024, 11:55:36 »
Ако се замислиш новото метро е пълен дублаж на автобус 9. Ако го запазят в сегашния му вид няма да намерят мераклии за метрото.
Метрото има един основен плюс пред наземния транспорт и той е, че не кисне в задръствания. Специално А9 минава целодневно през задръствания, а разклонението на метрото ще даде и повече връзки с други части на София. Иначе и за мен строителството на това разклонение е прибързано и последните две станции са по-скоро излишни, но вече е факт и не може да се промени/спре. Да се надяваме, че новата власт ще действа по-обмислено спрямо промени и оптимизация на наземните линии и да ги направи така, че да допълват метрото.
Да, но метрото е безполезно за превоз по улица „Гео Милев“, която е права и където слизането до станциите ще бъде по-досадно и неудобно от А9, а А9 може да избегне задръстванията с маршрут от улица „Гео Милев“ по „Еминеску“ на юг към Семинарията и до басейна „Спартак“ експрес или пък да обръща през „Свети Наум“, „Черни връх“, Кръста и обратно. Никой не беше мислил, че новия маршрут на 73 ще се окаже такъв успех, защо и подобна схема да не е? Автобус през улица „Гео Милев“ трябва да има, просто трябва да се избегне продължителния дублаж и ще се понесат с метрото повече от идеално.
Не мога да разбера защо всички сочите Орлов мост като някаква крайна точка като там всъщност няма нищо и просто се е наложил във времето като хъб поради съществуващата транспортна схема ! Постепенно тази му роля ще отпадне с разширяването и оптимизирането на мрежата. Редно е наземния транспорт дублиращ метрото да се насочи към места, които към момента нямат обслужване от такъв. Не е необходимо да се губи ценен ресурс, който все пак е ограничен.
Ами не е ли очевидно, между „Орлов мост“ и Окръжна болница колко квартала и колко спирки има, абсолютно недопустимо е живеещите и работещи там да страдат заради връзката с метро „Орлов мост“/НДК - Окръжна болница. ТБ 5 трябва да се постави в приоритетен списък на линии с максимални интервали в пик примерно от 7 до 9 и 15 и от 5 до 7 и 15 до 7 минути и до 11 минути в останалата част на деня освен след 21:30 и точка.
« Last Edit: 08.01.2024, 12:54:18 by AGENT 006 »

Sofiatransport транспортна база данни

Най-подробната база данни и галерия за возилата от градския транспорт в София!

Offline stankos

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4176
    • View Profile
Re: Разписания
« Reply #6246 on: 08.01.2024, 13:07:53 »
..., а А9 може да избегне задръстванията с маршрут от улица „Гео Милев“ по „Еминеску“ на юг към Семинарията и до басейна „Спартак“ експрес или пък да обръща през „Свети Наум“, „Черни връх“, Кръста и обратно. Никой не беше мислил, че новия маршрут на 73 ще се окаже такъв успех, защо и подобна схема да не е? Автобус през улица „Гео Милев“ трябва да има, просто трябва да се избегне продължителния дублаж и ще се понесат с метрото повече от идеално.

Точно за това думам и аз. Създаване на нови връзки без излишен дублаж.
Честно казано втората част от мнението не го схванах и не виждам къде съм твърдял нещо подобно! Просто Орлов мост не е крайна точка за никой пътуващ по Цариградско шосе.

П.П Сега видях снимката на редичката Хайгери чакащи за зареждане в Младост 1 и смятам все по-наложително и в спешен порядък 73 трябва да бъде разделен на 2 части.
« Last Edit: 08.01.2024, 13:10:34 by stankos »

Offline AGENT 006

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 15464
  • Невъзможното иска само малко повече време
    • View Profile
    • Sofiatransport транспортна база данни/Sofiatransport transport data base
    • Email
Re: Разписания
« Reply #6247 on: 08.01.2024, 13:10:55 »
Радвам се ако съм те разбрал погрешно.

Sofiatransport транспортна база данни

Най-подробната база данни и галерия за возилата от градския транспорт в София!

Offline xr1st0

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1249
    • View Profile
Re: Разписания
« Reply #6248 on: 08.01.2024, 15:19:54 »
Не мога да разбера защо всички сочите Орлов мост като някаква крайна точка като там всъщност няма нищо и просто се е наложил във времето като хъб поради съществуващата транспортна схема ! Постепенно тази му роля ще отпадне с разширяването и оптимизирането на мрежата. Редно е наземния транспорт дублиращ метрото да се насочи към места, които към момента нямат обслужване от такъв. Не е необходимо да се губи ценен ресурс, който все пак е ограничен.
Не е крайна точка, но е удобно място за прикачвания. Отделно, че новото метро също ще предлага връзки там. А Орлов мост е удобно място за изходен пункт за разходки в почивните дни из центъра на града. Също е удобна отправна точка за гостите на града.
Каквото и да си говорим трасето на това разклонение на М3 е далеч от оптимално. Говориш за оптимизиране на мрежата, но такова не се прави. Единствено се набиват пари в строителство на метро без да се мисли за далеч по-оптимална транспортна схема.
Аз лично се наемам да кажа, че с изключение на лъча Обеля- Младост/Дружба метрото не предлага нищо уникално, нито предлага кой знае какви скорости на придвижване. София би могла да има напълно функционален ГТ, който да свали хората от колите и без него. Единствено може би М1 дава някакъв позитив

Offline я л т а

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6228
  • МНОГОЗНАЙСТВОТО НЕ УЧИ НА УМ. Хераклит
    • View Profile
Re: Разписания
« Reply #6249 on: 08.01.2024, 16:01:30 »
който да свали хората от колите.

Един път завинаги трябва да се разбере, че автомобилът-това е независимост ! Който цени времето никога няма да си остави автомобила и да ползва ГТ. ГТ е за отиващи и връщащи се от работа и шляещи се хора с много време за губене.
Спрете си просташките мнения !

Offline ozzy

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 13996
    • View Profile
Re: Разписания
« Reply #6250 on: 08.01.2024, 16:08:00 »
Зависи, в някои случаи с ГТ е по-бързо. С автомобил често пъти трябва да губиш време да търсиш къде да паркираш.

Offline V.Peichev

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 8983
    • View Profile
Re: Разписания
« Reply #6251 on: 08.01.2024, 16:17:26 »
В идеалния център, където трудно се намира място за паркиране и има няколко редовни трамвайни и тролейбусни линии определено е по-бързо поне делник. :)

Offline AGENT 006

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 15464
  • Невъзможното иска само малко повече време
    • View Profile
    • Sofiatransport транспортна база данни/Sofiatransport transport data base
    • Email
Re: Разписания
« Reply #6252 on: 08.01.2024, 16:38:59 »
Градският транспорт е по-бърз почти навсякъде или ако не е то колите попадат в същите трафик затруднения. Само „Александър Малинов“ на юг от „Филип Аврамов“ е изключение. За „Христо Ботев“ и „Стамболийски“ в посока гарата, вечер след 5 задръстването започва от пл. „Македония“. Двете ленти са заети плътно, има джигити през релсите, които пречат на трамваите, но въпреки това те явно изпреварват автомобилния трафик. По същото време във вечерен пик задръстванията по „Скобелев“/„Опълченска“ в същата посока започват от „Зона Б5“ и макар да няма бус лента трафикът страни от дясната лента, защото спирката след кръстовището със „Стамболийски“ е без джоб. Задръстванията по „Сливница“ вечер започват от спирката „ж.к. Банишора“, тролеите и автобусите си имат бус лента. Задръстванията на ХМС в посока „Младост“ са легендарни. Не знам доколко реална е тази бус лента там, но оставам с впечатление, че една част от водачите се респектират. „Цариградско шосе“ - бус лента, ТМ 20 обособено трасе, което подминава всички задръствания по „Ситняково“ с убедителна преднина. Мисля, че няма какво повече да коментирам. Във всеки случай за градския транспорт има много силна гаранция, че ще се движи, докато за автомобилния трафик гаранциите клонят към нулеви, освен това там сам трябва да се преборваш за оптимално пътуване непрекъснато.
« Last Edit: 08.01.2024, 16:45:33 by AGENT 006 »

Sofiatransport транспортна база данни

Най-подробната база данни и галерия за возилата от градския транспорт в София!

Offline xr1st0

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1249
    • View Profile
Re: Разписания
« Reply #6253 on: 08.01.2024, 16:42:35 »
ГТ е за отиващи и връщащи се от работа и шляещи се хора с много време за губене.
Я се замисли групата - "отиващи и връщащи се от работа хора" + отиващи на училище ученици - които би трябвало да са основен контингент на ГТ дали не бързат. И дали им е все едно дали отиват за 30 минути или за час.
Аз съм харесвам ГТ, бих предпочел ГТ, но в настоящия вариант пътуването ми до работа с него би било между 45 минути и час, а с мотор ми е 20 минути, така че мисля се разбира какво предпочитам . Но ако ми се предостави вариант да стигна за 30 минути, а такъв е възможен бих се върнал на ГТ

Offline stankos

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4176
    • View Profile
Re: Разписания
« Reply #6254 on: 08.01.2024, 16:56:54 »
А Орлов мост е удобно място за изходен пункт за разходки в почивните дни из центъра на града. Също е удобна отправна точка за гостите на града.

 :rofl:
За разходки из София далеч по-удобна отправна точка е площад Света Неделя . Тези твои гости на столицата къде ще паркират на Орлов мост ? Много по-удобно е да ползват буферния паркинг и да ползват метрото до центъра. Пък , ако са дошли с влак или автобус могат да ползват М2 за да стигнат до него. Глупост е една или няколко точки да бъдат приоритизирани и голяма част от превозните средства на градския транспорт да минават през тях !

Offline IKAR

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6046
    • View Profile
    • Email
Re: Разписания
« Reply #6255 on: 08.01.2024, 17:56:49 »
който да свали хората от колите.

Един път завинаги трябва да се разбере, че автомобилът-това е независимост ! Който цени времето никога няма да си остави автомобила и да ползва ГТ. ГТ е за отиващи и връщащи се от работа и шляещи се хора с много време за губене.
Иди да видиш в Будапеща какъв кеф е като рейсът или тролеят пердаши като Формула-1 по бус лентата, трамваят с 80 между кубетата, а отстрани има два варианта - или всички останали ленти да са задръстени с влачещи се коли, или въобше да няма почти никакви коли.....
« Last Edit: 08.01.2024, 19:42:35 by IKAR »
По рейс и по жена не се тича!

Offline xr1st0

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1249
    • View Profile
Re: Разписания
« Reply #6256 on: 08.01.2024, 18:01:26 »
Пък , ако са дошли с влак или автобус могат да ползват М2 за да стигнат до него. Глупост е една или няколко точки да бъдат приоритизирани и голяма част от превозните средства на градския транспорт да минават през тях !
Далеч не всички хора изгарят от желание да се наврат като мишоци под земята за да ползват метро. Отделно нали това е идеята на ГТ - да имаш алтернативни маршрути, да можеш да имаш избор.
Отделно именно гостите на града не би ли трябвало да имат възможност да разглеждат тоя същия град дето са отишли. Откъм метрото какво ще гледат тунел и станции. Не казвам, че станциите са грозни, но просто не са нищо особено, за да си струва да дойдеш от другия край на страна за да ги гледаш
« Last Edit: 08.01.2024, 18:04:21 by xr1st0 »

Offline RADOCVET

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 11379
  • http://bgtransport.org/
    • View Profile
    • Email
Re: Разписания
« Reply #6257 on: 08.01.2024, 18:38:13 »
Градския транспорт не е City Sightseeing. Важното е превозът и целесъобразността му. Гледките ако ги има са по-скоро по случайност. Има фирми предлагащи обиколка по забележителности, гостите на града обикновено се обръщат към техните услуги. В крайна сметка МГТ е социална фунцкия, не е за кеф.
Може да нема ред, ама требе да се спазва!

Offline xr1st0

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1249
    • View Profile
Re: Разписания
« Reply #6258 on: 08.01.2024, 18:44:19 »
То ако гледаме настоящото положение на разписанията и интервалите на движение на линиите се губи и социалния характер и функционалността. Ако държим да има функционалност трябва да се оптимизират много неща

Offline Chezare

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1259
    • View Profile
Re: Разписания
« Reply #6259 on: 08.01.2024, 19:40:03 »
Далеч не всички хора изгарят от желание да се наврат като мишоци под земята за да ползват метро.
Аз пък познавам хора, които ако НЕ се наврат като мишоци под земята, просто ползват автомобил.
Това с гостите на града направо ме уби. Тези хора обикновено вървят пеша?! За по-дълги разстояния пък им е все тая дали пътуват под земята или отгоре до желаната дестинация. А как разглеждат какво има отгоре? Като вървят пеша. Центърът на София е достатъчно малък за това.