Author Topic: Разписания  (Read 1226416 times)

Offline Ivo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 15523
    • View Profile
    • Email
Re: Разписания
« Reply #6600 on: 13.12.2024, 19:22:55 »
Като няма персонал нека има по редовни автобуси там където няма релсов транспорт. В Младост си имаме метро и като няма хора не е чак такава беда ако се отреже една линия и се освободи ресурс за там където трябва.

Бистрица, Лозен, Пасарел, Горубляне, Панчарево все населени места които комютват всеки ден до София и освен автобуси няма друго.

Банкя, след като ги оставиха почти без влакове,  долната част на Слатина, Редута няма друго...
Не ни трябват хора с "дипломи" а работещи и можещи да мислят, влагайки логика и разум в това което правят.

Фен на автобусите ЧАВДАР

Offline Ivo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 15523
    • View Profile
    • Email
Re: Разписания
« Reply #6601 on: Yesterday at 16:04:28 »
Орязали са почивките със сигурност, колите са си същите, разпокъсани коли вече няма.
На 76 разписанието си е вярно, тъй като си е оставено на летни. Само да кажа преди година 76 беше 13 коли делник сега е 8 коли. 413 също е направен по 15 минути целодневно, че даже и 20 стига. На всичките тези линии вечерта интервала им е 30 минути.

Но за някои хора това е голямо подобрение явно :fan:

Синхронизирали са 213 и 305 най-после в посока Младост.
На 213 му е намален интервала и по-добре, че… сега през 30 мин беше ужас.
Сега е през 15 минути.
Не виждам изобщо кое е добре, 76, 213 и 305 са с еднакъв интервал (15 мин. в час пик, през останалото време 20мин.) с линии като 42, 54 и 150...
При синхронизиране в общи участъци, няма ли да има кратно по-малък интервал на обслужване!? Цитираните от теб други линии са единствени в направленията си и 15 min са си 15 min. Докато на първите ще има превозно средство на 7,5 min, без значение на автобуса 76 или 213 пише…
Къде е тази синхронизация? Единствено курсовете на 213/305 от гарата са синхронизирали, в Младост си се движат в комплект, 76 и 213 също не са в синхрон.
Точно така никакъв синхрон няма. 76 и 213 тръгват заедно от Младост 4 после 15 Мин. няма нищо после пак заедно, надолу по пътя пак се засичат заедно въпреки че до Орлов мост са горе долу по един и същ маршрут.

Единствено на гарата има синхрон, ама то оттам с метрото е по бързо.
Не ни трябват хора с "дипломи" а работещи и можещи да мислят, влагайки логика и разум в това което правят.

Фен на автобусите ЧАВДАР

Offline fafan

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7004
    • View Profile
    • Email
Re: Разписания
« Reply #6602 on: Yesterday at 17:09:01 »
Точно така никакъв синхрон няма. 76 и 213 тръгват заедно от Младост 4 после 15 Мин. няма нищо после пак заедно, надолу по пътя пак се засичат заедно въпреки че до Орлов мост са горе долу по един и същ маршрут.

Единствено на гарата има синхрон, ама то оттам с метрото е по бързо.

В Младост няма никакъв синхрон, така е. 76, 213 и 305 винаги са в пакет, само 111 е леко разместен. Идеята е да довозват до метростанцията, където пътниците и от трите автобуса да изпуснат вкупом връзката с метрото за някакви си 2-3 минути.

Offline radk0_99

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 205
    • View Profile
Re: Разписания
« Reply #6603 on: Yesterday at 20:16:58 »
То изобщо има ли някъде да са мислени като хората връзките с метрото

Offline fafan

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7004
    • View Profile
    • Email
Re: Разписания
« Reply #6604 on: Yesterday at 20:47:38 »
То изобщо има ли някъде да са мислени като хората връзките с метрото

Не знам, трябва да питаш там където ги сглабят разписанията. Има два варианта - или всички линии тръгват в пакет от метростанциите и пристигат в пакет там, като е помислено за 5-6 минути време за да влязат хората вътре и минат през турникетите, или вариант със синхронизирани разписания, тогава има автобус през 10 минути или по-малко и никой няма да мисли за връзка с метрото, ще си остане в автобуса и ще стигне даже по-бързо до Орлов мост.

Offline Tisho

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 614
    • View Profile
Re: Разписания
« Reply #6605 on: Yesterday at 23:41:05 »
То изобщо има ли някъде да са мислени като хората връзките с метрото

Някога е било мислено да има автостанции в перифериите на града, от където да тръгват автобусите - както са АС Изток, АС Хладилника, МС Сливница.

МС Бизнес Парк е в нищото и не е много адекватно да е последна спирка, предвид разширението посока Околовръсното и Експериментален.

Не виждам нищо положително в промяната на разписанието на 76 и 213, даже напротив!  :help:
Сега по-често се движат в пакет, като изтървеш ли единият, все едно изтърваш и двата.
305 пък е зле синхронизиран с 213.
Преди си знаех - ако изтърва 213 на 131 СУ, след 4-5 минути на долната спирка на бл.411 завива и минава 305 и мога за 3-4 минути да изтичам до спирката.
Сега 213 и 305 минават заедно почти 10 минути по-късно, а 76 обикаля 20 минути само в Младост.
Днес поне толкова пътувах от бл.427 до ХМС, заради тапите на Малинов и врътката, която прави в Младост 2. Минава 6 минути преди 213 и завършва надолу 5 минути след него.  :rolleyes:
В 0135 СН - уникалният автобус на Варна!
Фен на швейцарските автобуси MAN 10.190 HOCL / Lauber, MAN SG280H, SL200, NL202, NG272, Lion's City, MB O305/G/Heuliez, Conecto/G, Citaro/G, нови возила, електробуси, тролеи, трамваи, метро и влакове.

Почивай в мир, Тони!

Ама О405 са много грознииии

Offline T_4

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2962
    • View Profile
Re: Разписания
« Reply #6606 on: Today at 01:22:08 »

Не знам, трябва да питаш там където ги сглабят разписанията. Има два варианта - или всички линии тръгват в пакет от метростанциите и пристигат в пакет там, като е помислено за 5-6 минути време за да влязат хората вътре и минат през турникетите, ....
Когато М2 стигаше само до Джеймс Баучер, се получаваше нещо такова с А98 (временно удължен до Семинарията) - през курс на метрото можеше да се направи удобна връзка с автобуса, но трябваше човек да излезе от станцията за около две минути. Дълго време А98 и 9ТМ минаваха заедно в празничен ден и после 18 минути нямаше нищо.

Ако А76, А213 и А305 няма как да се синхронизират в двете посоки, може да се мисли за синхрон сутрин от Младост към центъра и обратно вечер. Така поне в теоретично по-натоварената посока ще има прилично обслужване. Може да не вярвате, но преди 20 години тези линии (както и много други) бяха на около 15 минути в празник. Ако правилно помня, А76 беше на 14/15 минути, а А213/А214 на 22 всяка в синхрон.
Не на безсмислените линии като ТМ23!
За оптимизация на разписанията:
http://forum.gtsofia.info/index.php?topic=428.msg100091775#msg100091775

Offline IKAR

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6046
    • View Profile
    • Email
Re: Разписания
« Reply #6607 on: Today at 03:09:09 »
А още по-преди и 76, и 213, и 305 бяха на през 5-6 минути събота и неделя...
По рейс и по жена не се тича!

Offline stankos

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4176
    • View Profile
Re: Разписания
« Reply #6608 on: Today at 08:50:11 »
...и метро нямаше в Младост!

Offline RADOCVET

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 11379
  • http://bgtransport.org/
    • View Profile
    • Email
Re: Разписания
« Reply #6609 on: Today at 10:11:26 »
Това безспорно е основната причина. Проблемът е, че няма адекватен довозващ вътрешно квартален транспорт, не само в Младост, а в всички квартали.
Като добавим факта че метрото от Деницата до Орлов мост е с едва 3 минути по-бързо, то доста фактори накланят взените към назвмния транспорт, който е доста разреден.
Може да нема ред, ама требе да се спазва!

Offline ozzy

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 13996
    • View Profile
Re: Разписания
« Reply #6610 on: Today at 10:43:23 »
Трябва основно да се преосмисли маршрутната мрежа в цяла София. Не знам дали това управление ще намери воля да го направи. По мое мнение е ненужно и трите линии 213, 305 и 413 да вървят до Централна гара. Особено 413, не виждам кой нормален човек би пътувал от Младост-4 до Централна гара близо 1 час. По-скоро трябва да има линия, която свързва Студентски град с Централна гара, и друга, която да прави директна връзка Студентски - Младост.

Offline fafan

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7004
    • View Profile
    • Email
Re: Разписания
« Reply #6611 on: Today at 11:20:32 »
Ако А76, А213 и А305 няма как да се синхронизират в двете посоки,...

Разбира се че има как, говорим за синхронизиране от началото на маршрутите, най-лесната работа. С безкрайни разтягания на почивки може да се синхронизира всяка линия, но са нужни тогава повече коли, водачи и съответно пари. Без тези неща всички тези опити за "подобрения" са прах в очите на пътниците, защото са опити да се направи от нищо нещо. Разкриват се нови линии, като се взимат коли и водачи от други, синхронзират се разписания без да се променя нещо съществено в броя на колите, съответно в другата посока синхронът пропада. С подобни "мерки" никакво съществено подобрение в наземния транспорт няма да се случи, хората ще продължават да го възприемат като нередовен и неудобен.

Offline blagun

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 16500
    • View Profile
    • Email
Re: Разписания
« Reply #6612 on: Today at 14:13:00 »
Особено 413, не виждам кой нормален човек би пътувал от Младост-4 до Централна гара близо 1 час. По-скоро трябва да има линия, която свързва Студентски град с Централна гара, и друга, която да прави директна връзка Студентски - Младост.
И двете връзки ги прави 413, като в Младост 213 и 413 имат съвсем различни маршрути с нито една обща спирка. 413 е ориентиран към бизнес и търговския район плюс Младост-3-запад плюс Младост-2, 213 - към жилищните Младост-4 и Младост-3 - изток.
Никой не е казал, че преобладаващият поток по дадена линия трябва да е от начална до крайна спирка - например 83, 102, 88, 73 и т.н.

Offline Kukicha

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1306
  • 3306/1119 ✝(2003-2022)✝
    • View Profile
    • Email
Re: Разписания
« Reply #6613 on: Today at 14:53:52 »
Като няма персонал нека има по редовни автобуси там където няма релсов транспорт. В Младост си имаме метро и като няма хора не е чак такава беда ако се отреже една линия и се освободи ресурс за там където трябва.

Бистрица, Лозен, Пасарел, Горубляне, Панчарево все населени места които комютват всеки ден до София и освен автобуси няма друго.

Банкя, след като ги оставиха почти без влакове,  долната част на Слатина, Редута няма друго...
Да бе наистина как не се сетихме, нали има метро, за какво ни е наземен градски транспорт, дай да орежем и закрием всичко. А пък селските линии да въртят пред Президентството  :fan:  Тук някои са готови за работа в СО или ЦГМ :fan:

Offline Ivo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 15523
    • View Profile
    • Email
Re: Разписания
« Reply #6614 on: Today at 15:34:11 »
Ама ние си имаме метро, което ходи до президентството, други пък автобус. Ти какво предлагаш като няма персонал? Аз лично като решение виждам редовна довозваща обиколна линия из квартала, плюс да кажем една бърза линия до гарата и двете на интервал 6-7 минути.

Сега е добър въпрос, кой ще пътува примерно над 1 час от София север до Младост с 413, то с влак+метро+метро е 40 мин. или с 20 минути по-бързо и безконфликтно. Просто трябва наистина да се прекрои схемата, с по-малко и по-редовни линии обвързани с метро и трамваи, като общото времепътуване да спадне.

Ето например новите бързи 109 и 110 са добър пример как са хванали промените и новото търсене и доста хора са много доволни от тези линии и ги ползват, за разлика от по-клошарската 111 която седи в задръстването на Симеоново и Драгалевци и нормалните хора я отбягват, освен в участъка от бизнеспарка до Ринг мол.
Не ни трябват хора с "дипломи" а работещи и можещи да мислят, влагайки логика и разум в това което правят.

Фен на автобусите ЧАВДАР

Offline Chezare

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1259
    • View Profile
Re: Разписания
« Reply #6615 on: Today at 16:40:10 »
по-клошарската 111 [...] нормалните хора я отбягват, освен в участъка от бизнеспарка до Ринг мол.
:help: :help: :help: Затова видиш ли линията се движи на 8-9 минути в пиковите часове, а част от автобусите са съчленени, мерси за информацията. Също така не знаех, че жителите на Люлин, Суходол, Овча Купел, Карпузица, Бъкстон и всички работещи в предприятията на околовръстното са клошари.

Offline Ivo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 15523
    • View Profile
    • Email
Re: Разписания
« Reply #6616 on: Today at 16:47:08 »
по-клошарската 111 [...] нормалните хора я отбягват, освен в участъка от бизнеспарка до Ринг мол.
:help: :help: :help: Затова видиш ли линията се движи на 8-9 минути в пиковите часове, а част от автобусите са съчленени, мерси за информацията. Също така не знаех, че жителите на Люлин, Суходол, Овча Купел, Карпузица, Бъкстон и всички работещи в предприятията на околовръстното са клошари.
Трябваше да ти направя клипче преди 3 дена точно между Суходолско шосе и Бистришко шосе с какви "интелигенти" беше пълно. Питай някой който работи на линията да ти каже.
Не ни трябват хора с "дипломи" а работещи и можещи да мислят, влагайки логика и разум в това което правят.

Фен на автобусите ЧАВДАР

Offline Tisho

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 614
    • View Profile
Re: Разписания
« Reply #6617 on: Today at 22:29:02 »
по-клошарската 111 [...] нормалните хора я отбягват, освен в участъка от бизнеспарка до Ринг мол.
:help: :help: :help: Затова видиш ли линията се движи на 8-9 минути в пиковите часове, а част от автобусите са съчленени, мерси за информацията. Също така не знаех, че жителите на Люлин, Суходол, Овча Купел, Карпузица, Бъкстон и всички работещи в предприятията на околовръстното са клошари.

Понеже от Младост до Княжево и Горнобански ми се е налагало неведнъж да пътувам с 111, та... да, много клошари се возят в нея, за съжаление...  :(

Добре, де, хора.
Какво стана със 113?
Какво наложи спирането ѝ и прекрояването на 314 да я "препокрива" частично по Филип Аврамов.
Преди 314 завиваше на Общината и по Атанас Москов за Бизнес Парк и Бистрица.
Да не говорим, че дълго време 113 беше обслужвана главно от съчленени 305Г.

Нищо не налага и 76 да върти около Бизнес Парк и Младост 2 по този начин, макар и да е нужно да довозва пътници от кварталите до метрото. И да има линия, която да минава по Божан Ангелов.

Съгласен съм, че не е добре 413 да изпълнява функцията на свързваща Студентски с Младост и Студентски с Централна Гара и София Север, като това удължава изключително много времепътуването.

Може би е най-добре да се върне 113 на 20 минути и да се махнат половината обиколки на 76 и 305 около кварталите и 113 да се удължи до Дървеница / Студентски или Дружба / Гара Искър.
Това би елиминирало необходимостта от връзка с 88 на Малинов / ХМС и би се преместила по-надолу. Би преместило и от обикалянето / тежестта на пътникопотока на 413.
В 0135 СН - уникалният автобус на Варна!
Фен на швейцарските автобуси MAN 10.190 HOCL / Lauber, MAN SG280H, SL200, NL202, NG272, Lion's City, MB O305/G/Heuliez, Conecto/G, Citaro/G, нови возила, електробуси, тролеи, трамваи, метро и влакове.

Почивай в мир, Тони!

Ама О405 са много грознииии