Интересно ми стана бръщолевенето на Диков за фазата на трамвая - след преустройството фазата пак ще я има - просто трамвая ще се движи от другата страна.
В момента има фаза, пускаща трамваите и друга фаза, пускаща колите от Ботев в посока тунела на НДК и 20 ОУ. След изместване на ТМ трасе тези 2 фази ще се обединят в една.
Струва ми се, че не е разрешен ляв завой от Прага към Руски паметник, но и да е разрешен - със сигурност е с отдаване на предимство на насрещните. А и както Виктор спомена - за тролеи това ще бъде катастрофа. По същата причина няма и не може да има ляв тролеен завой от В. Левски към Дондуков посока моста Чавдар.
Безсмислено е да се профанизира темата в тази посока - безумно глупаво е да се прави подобен ляв завой и това няма в никакъв случай да мине. Освен това ТБ3 не би имал спирка на Петте кьошета.
Но ако сравним предложението ТБ3 по Прага + ТБ8 по Арсеналски vs ТБ3 по Арсеналски, ТБ8 по Прага:
- при твоя вариант има ново трасе по Гешов и Тотлебен за ТБ3 еднопосочно и Нансен до Левски двупосочно и Левски-Патриарха - еднопосочно, при този на Диков: в кривата на тунела - еднопосочно, по Нансен - до Левски - двупосочно и Левски-патриарха - еднопосочно. Т.е. твоят вариант е неикономичен като трасе
- отдалечаваш и двете тролейни линии от МС и изобщо от транспортния възел НДК.
- губи се връзката на Младост и Орлов мост с района на Медицинска академия, Военна болница и другите здравни заведения наоколо. Ще кажеш: ама се получава Надежда-Медицинска академия (макар и само еднопосочно). Но конюктурата в София е такава, че всяка загубена връзка е последвана от протести, комитети и т.н.
Така че, не мисля, че предложението ти е оптимално.