Author Topic: Трамвайно трасе по Скобелев, Патриарха или Витоша?  (Read 444166 times)

Offline mihailo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5263
    • View Profile
    • Email
Какво стана с екзотичната идея за трамвай по Гурко? :rolleyes:
Малко по-назад от трамвая до Младост, тунела под Графа и трамвая по БУЛЕВАРД Каблешков. Малко по-напред от това са Черни Връх и нормалното междурелсие до Овча купел - всички идеи са в трета глуха ;)
Йорр, много ти е крайно изказването. Аз казвам ще има трасе по Витошка и точка! Достатъчно тъпи са вариантите за заобикаляне

Offline Ivo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 15523
    • View Profile
    • Email
Всеки прогрес към естетика в този град все ще бъде спрян от някой недоволен, по дяволите.
То от проекта нищо не е останало, а и самият проект беше доста зле като начало.

Практичността и удобството са много по-важни от естетиката, няма смисъл заради едната съмнителна естетика на 400 метра участък от улица да се правят такива сложни и скъпоструващи решения, да няма алтернатива ако нещо стане по трасето по Ботев, да се спира директния достъп на всички южни квартали до центъра. Даже много по-красиво би било да се затапят пресечките на бул.Витоша и да се обособи красиво тм. трасе. Твърдо ЗА съм да го запазят, стискайте палци да стане. Ако искате да вземем да пишем на когото трябва, да изложим смислени аргументи, ако трябва и финансови колко ще струват безмислените единични коловози и колко възстановяването на 100 м. релсов път, пък дано да вземат да го възстановят.
Не ни трябват хора с "дипломи" а работещи и можещи да мислят, влагайки логика и разум в това което правят.

Фен на автобусите ЧАВДАР

Offline T_4

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2962
    • View Profile
Смятам, че реално има два варианта, каквото и да си говори Диков:
А) Запазва се трасето по Витоша с линии 1 и 7 на интервал от 10 мин в пиков час и маршрути до гарата. Разкрива се линия 7А (17) с пендели от НДК до Борово на 10 мин, която се синхронизира с ТМ 7. Така се получава добро обслужване на натоварената часто от ТМ 7 и не се вози въздух из центъра. Все пак 7 остава за желаещите директна връзка без прекачване на метрото.
Б) Запазва се сегашния статус с единичен коловоз по Скобелев. Трамвай 7 се разрежда чувствително и се пуска помощна линия до Борово. За обръщане се изгражда S-ка на бул. "Витоша" между веднага след НДК посока Аптека. Остава се място  за още два трамвая - един резерва и един, който е разпокъсана кола.
Всякакви други предложения ми се виждат не само странни, но и безсмислено скъпи, при положение, че е по-добре да се ремонтира трасето до Орландовци с тези средства.

Не на безсмислените линии като ТМ23!
За оптимизация на разписанията:
http://forum.gtsofia.info/index.php?topic=428.msg100091775#msg100091775

Offline emo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 18618
  • Приятел на всички шофьори и ватмани от ГТ
    • View Profile
Вчера специално гледах как е положението по П.Евтимий. Трудничко ще е да се прокара линията до тротоара, пак е близо до кооперациите. Но близо би била и ако е накъде по Скобелев. Няма идеален вариант, все на някой ще пречи. Опредлено по Витошка ако остане трасето, ще пречи най-малко. Но това няма да стане. Хубаво е,ч е вече не се обсъжда малоумният вариант за разкарване на трамваите от тунела.
А за пешеходната улица - нека да е с повече пейки и дървета и по-малко кафенета. Писна ми от заведения, които слагат по 4-5 пъти надценка. По-дпбре да си купя вода за 50 ст. от магазина и да седна на някоя пейка, отколкото за 2 лв. от някое кафене и да стоя при същите условия почти. А останалите напитки, сладоледи е същата надценка.
Близо 3000 мои снимки от 2007 г. до днес.
https://www.flickr.com/photos/147931689@N02/

Offline Ilian

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1023
    • View Profile
    • Сервиз за лаптопи
http://focus-news.net/?id=n1659335

"Трамваите ще продължат да се движат до ул. „Алабин”. " Това как го разбирате? Аз не го разбирам. Отлага се решението или...?

Offline giorev

  • Ограничени права
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4121
    • View Profile
    • Email
Не се отлага, има се в предвид от Св.Неделя до Алабин.
Само скоропостижното закриване на Столичен Автотранспорт ЕАД би гарантирало на софиянци ежедневно комфортно и безаварийно пътуване с автобус в градски условия, което априори би увеличило дялът на превозите на обществения транспорт и би повлияло положително на трафика в столицата!

Offline blagun

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 16500
    • View Profile
    • Email
Не се отлага, има се в предвид от Св.Неделя до Алабин.
По-скоро имат предвид НДК-Алабин. Демек - Витошка ще стане пешеходна улица, ама друг път :(...

Offline Jorr

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 776
    • View Profile
Двусмислено е казано. Надявам се giorev да е прав.

Към коментарите по-горе - Граф Игнатиев показва съвсем нагледно доколко улица с трамвай може да е "пешеходна". Отговор: никак.

Offline giorev

  • Ограничени права
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4121
    • View Profile
    • Email
Не знам - в момента къде се движат трамваи? Движат се от северната страна до Алабин, Диков е казал "Трамваите ще продължат да се движат до ул. „Алабин”.", аз това го разбирам само от Св.Неделя до Алабин, защото пише "продължат", а ако се визира на юг от Алабин, то защо само до него - после към Македония, а не към Св.Неделя? Нещо няма логика! Все пак - "...целта да направим една истинска, удобна и красива пешеходна зона, отговаряща на европейските изисквания...".

ЕД: Ето друг източник - http://www.dariknews.bg/view_article.php?article_id=910406
Quote
Столичният общински съвет одобри проекта за цялостната реконструкция и облагородяване на пешеходната зона на „Витошка". След протестите на жителите там обаче отпаднаха някои от предложенията, заложени в първоначалния план. Очаква се пешеходната зона в първите й две преки да бъде реконструирана до края на август. Трамвайната линия остава, но само до „Алабин".
« Last Edit: 31.05.2012, 17:09:54 by giorev »
Само скоропостижното закриване на Столичен Автотранспорт ЕАД би гарантирало на софиянци ежедневно комфортно и безаварийно пътуване с автобус в градски условия, което априори би увеличило дялът на превозите на обществения транспорт и би повлияло положително на трафика в столицата!

Offline emo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 18618
  • Приятел на всички шофьори и ватмани от ГТ
    • View Profile
Не знам - в момента къде се движат трамваи? Движат се от северната страна до Алабин, Диков е казал "Трамваите ще продължат да се движат до ул. „Алабин”.", аз това го разбирам само от Св.Неделя до Алабин, защото пише "продължат", а ако се визира на юг от Алабин, то защо само до него - после към Македония, а не към Св.Неделя? Нещо няма логика! Все пак - "...целта да направим една истинска, удобна и красива пешеходна зона, отговаряща на европейските изисквания...".

Мисля, че ти правилно си го разбрал, поне аз го схващам по същия начин.
А за състоянието на Витошка - по-добре в другата тема, че като гледам какви са плановете се отчайвам.
Близо 3000 мои снимки от 2007 г. до днес.
https://www.flickr.com/photos/147931689@N02/

Offline sofianec

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1145
    • View Profile
Е да, но между Св. Неделя и Алабин никога не е ставало дума да се прави пешеходна зона. Аз по-скоро го разбирам като трамвай по цялата дължина от НДК до Алабин и завой наляво към Македония. Така ще си спестят бая пари за изместването на трасето и ще бастисат линиите до Централна гара. Хем общ. съвет доволен - няма нужда да дават пари, хем Метропололитен - няма дублиране.

Offline giorev

  • Ограничени права
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4121
    • View Profile
    • Email
Това, което си написал е противоречиво - първото изречение, спрямо следващите.
Очаквах разпалени коментари, но всички сте онемели. За мен цитатът от Дарик е категоричен - трамваите няма да се движат от патриарха до Алабин. Все още остава някаква хипотетична възможност, че ще има релси, макар не в ежедневна употреба - не е казано, че изчезват и релсите.
Само скоропостижното закриване на Столичен Автотранспорт ЕАД би гарантирало на софиянци ежедневно комфортно и безаварийно пътуване с автобус в градски условия, което априори би увеличило дялът на превозите на обществения транспорт и би повлияло положително на трафика в столицата!

Offline Ilian

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1023
    • View Profile
    • Сервиз за лаптопи
Ще изчакаме да публикуват протокола от заседанието.

Offline Tatra

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4463
    • ICQ Messenger - 229817817
    • View Profile
    • Email
http://www.segabg.com/article.php?id=602651
София окончателно маха трамваи и велоалеи по бул. "Витоша"
С пускането на метрото през август трябва да е приключил ремонтът на бул. "Витоша" - от бул. "Патриарх Евтимий" до ул. "Неофит Рилски", в София. Вчера Столичният общински съвет прие проекта за визията на улицата. Окончателният вариант е без трамваи, без велоалеи, без подземен паркинг и без тоалетни. Трамваите ще минават само до "Алабин", а релсите нагоре по булеварда ще бъдат премахнати. На въпрос дали някой ще контролира собствениците на заведения, чиито маси пресичат велолалеята, главният архитект Петър Диков коментира, че такава няма да има, но велосипедистите пак ще могат да си минават. Причината за това решение е, че спокойствието на пешеходците е най-важно, въпреки че точно велоалеите би трябвало да го гарантират. По същата тази причина отпадна идеята на Диков да се разположат и обществени тоалетни. В проекта за нова визия на булеварда имаше идеи за обществени тоалетни, но хората, живеещи в района, излязоха на протест. По думите на Диков най-вероятно те са се разгневили от идеята, защото вкъщи си имат тоалетни.
ТРАМВАЙНО ДЕПО "БАНИШОРА"
Трамвайна мотриса инв. ном.: 936
линия номер: 6

Offline Ilian

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1023
    • View Profile
    • Сервиз за лаптопи
Поредното бедствие... Не знам дали Диков скоро ще се пенсионира, но София ще помни зулумите му десетилетия напред.

Offline blagun

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 16500
    • View Profile
    • Email
Трамваите ще минават само до "Алабин", а релсите нагоре по булеварда ще бъдат премахнати.
Барем един комплект стрелки Алабин-Витошка можеха да направят...

Offline tm0

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3952
    • View Profile
Те ще ги направят рано или късно, но целта е да бъдат взети пари повторно.
------------------------

Offline mihailo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5263
    • View Profile
    • Email
Не, Диков наистина е за разстрел! Тоя докато се пенсионира, София няма на нищо да прилича. Сега бас ловя, че в най-скоро време ще видим трамвай по Патриарха и куп други простотии. От както го няма трамвая, знаете ли колко пусто изглежда по Витоша? Това ли е целта, да се махне всичко от всякъде? Може би в представите на б*клука Диков да!

Offline Jorr

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 776
    • View Profile
Въпреки логическото противоречие, велоалеите са по-опасни и наистина неподходящи за пешеходни улици, поне с този габарит. По тях велисопедистите карат бързо, което е опасно за пешеходци наблизо, особено с ниската култура на спазване на алеите сред българските пешеходци. С колело по просто пешеходна зона, без никакви преференции и пълно с хора, велосипедистите щат не щат карат бавно сред тълпата и рискът е много по-малък. На тази велоалея просто не й е мястото там - няма място. И без това на нищо не прилича.

Иначе аз съм доволен от развитието на сагата, София заслужава поне едно място в града, с което да се гордее, макар да съм силно скептичен към изпълнението на този проект. Не съм сигурен и каква точно е драмата с обществените тоалетни, стига да са канализирани.

Вероятно би било възможно да се оставят в декоративен и затревен вид релси, може би едноколовозни, по които в краен случай да се пускат трамваи с предупредителни табели, но не ми се струва много практично и безопасно по никой начин.

Offline The Freshmaker

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3771
  • TM 303
    • View Profile
Чета тук разни мисли и не вярвам на очите си. Че не съм съгласен с премахването на линиите - не съм, но няма да занимавам форума с тези си съждения. Но като чета как бул. Витоша по този начин щял да стане място, с което да се гордеем, е това вече ми идва в повече. Сериозно, ама съвсем сериозно ли в този форум има дори един човек, който да изпитва гордост, като мине в момента по Витошка? Този булевард от година на година запада все повече и обликът му става все по-безличен, а това за гордостта със същия нулев ефект може да си го говорим за НДК, за ЦУМ и за други столични "забележителности" от подобен ранг...
А всъщност София можеше да бъде един прекрасен град, ако имаше друго управление и ако 70 процента от населението му беше друго...