Author Topic: Трамвайно трасе по Скобелев, Патриарха или Витоша?  (Read 444172 times)

Offline AROS

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1316
    • View Profile
затова както казах в един мой от последните постове от връзки  на метрото с надземния транспорт дългите трамваи остават за тм 4 и 6 и тм 6 отива на  съд. палата.Няма смисъл да се таралянка въздух до Лозенец, тм 8 с чешките отива на гарата, а тм 3 с модернизираните едносъчленени български отива в Лозенец. Те не шумят толкова! Не знам защо някой хора са против тм 3 да иде в Лозенец заради връзката между двата мола, ако не няма да има такова дублиране до гарата!

Offline georgi64

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1641
    • View Profile
7цата май ще я съкратят до ндк а сигурно и 1цата това ми прозира в интервюто на зам.-кметът по транспорта Любомир Христов пред „Монитор в следния пасаж  Пътниците, които се возят с трамвай номер 7 от кв. „Борово” по бул. „България”, ще се прекачват на метрото при НДК. така че Трамвайно трасе по  Патриарха може и да няма

http://www.monitor.bg/article?id=353760

Offline blagun

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 16500
    • View Profile
    • Email
7цата май ще я съкратят до ндк а сигурно и 1цата това ми прозира в интервюто на зам.-кметът по транспорта Любомир Христов пред „Монитор в следния пасаж  Пътниците, които се возят с трамвай номер 7 от кв. „Борово” по бул. „България”, ще се прекачват на метрото при НДК. така че Трамвайно трасе по  Патриарха може и да няма

http://www.monitor.bg/article?id=353760
Така както го е казал, по-скоро замисля възраждане на "транссибирската железница" ТМ9 от 1998-2000 г.: Борово-Македония-Дървеница.
« Last Edit: 12.09.2012, 08:56:13 by blagun »

Offline titijoji

  • Приятел на ГТ
  • ****
  • Posts: 180
    • View Profile
Или другият вариант е след модернизацията на трасето по бул. България- трамваите да са достатъчно бързи и така да компенсират с прекачването на метрото при НДК липсата на отклонение на втора линия.

Offline Petko21

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7022
  • Техника
    • Skype Me™!
    • ICQ Messenger - 646173605
    • View Profile
    • Моите снимки
Така както го е казал, по-скоро замисля възраждане на "транссибирската железница" ТМ9 от 1998-2000 г.: Борово-Македония-Дървеница.
Ако пуснат подобна линия ще е поредното безумие. Придвижването от едната част на града до друга ще е не по-малко от един час. А и не съм сигурен, че ще се генерира достатъчен пътникопоток.
Или другият вариант е след модернизацията на трасето по бул. България- трамваите да са достатъчно бързи и така да компенсират с прекачването на метрото при НДК липсата на отклонение на втора линия.
Това трябва с очите си да го видя, за да го повярвам! Просто от година на година скороста на трамвайния транспорт намалява главоломно.

Offline slavybg

  • Напредващ
  • ***
  • Posts: 94
    • View Profile
    • Email
Да оправят трасето по България, да оградят часста от България до Аптека с гумени колци и да направят колело на Аптека. Като пуснат и новите трамваи ще стане слънце (май 20 дори ще дойдат повече от колкото са нужни за такава линия). Така тази линия ще е добре обслужена, вместо мотрисите да се мотат по Ботав и Мария  Луиза и нататъка и пак да има закъсенения по цялото трасе. А и така по единичния коловоз ще минават само 1-ца и 7-ца при идване от/отиване към депото.

Offline blagun

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 16500
    • View Profile
    • Email
да направят колело на Аптека.
Къде по-точно? В градината ли? Ако в обществената поръчка бяха поръчани пенделни трамваи, можеше да се реализира такава линия. Но поръчката е с врати само от едната страна.
Вариант с едноколовозно трасе по Патриарха и връщане по Скобелев изглежда невъзможен поради острия ляв завой на Петте кьошета.
Вариант с Т-образно обръщало на Витоша/Скобелев (подобно на Руското посолство и Кораб планина) би бил възможен, ако новите трамваи имат заден пулт за управление. Но тогава би се усложнило преминаването на трамваите по маршрутите откъм Петте кьошета.

Offline mihailo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5263
    • View Profile
    • Email
В поръчката си е заложено да има пулт за задно управление. А и мисля, че вече няма трамваи без такъв пулт ;)

Offline blagun

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 16500
    • View Profile
    • Email
Така както го е казал, по-скоро замисля възраждане на "транссибирската железница" ТМ9 от 1998-2000 г.: Борово-Македония-Дървеница.
Ако пуснат подобна линия ще е поредното безумие. Придвижването от едната част на града до друга ще е не по-малко от един час. А и не съм сигурен, че ще се генерира достатъчен пътникопоток.
Надали ще има толкова желаещи да пътуват от Дървеница до ЦУМ и нататък с трамвай. Примерно на 10 минути Дървеница-Борово и на 10 минути ТМ7 по сегашния маршрут със сегашните къси трамваи.

Offline T_4

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2962
    • View Profile
Вариант с Т-образно обръщало на Витоша/Скобелев (подобно на Руското посолство и Кораб планина) би бил възможен, ако новите трамваи имат заден пулт за управление. Но тогава би се усложнило преминаването на трамваите по маршрутите откъм Петте кьошета.
Това няма да го разрешат от съображения за безопасност и възможни ПТП-та с леки коли. Все едно да пуснат някоя линия да върти на ул."Кораб планина" без да има необходимите табелки по Баучер, където движението може би е по-малко.
Според мен за момента ще е хубаво да се сложи S-ка по трасето между Аптека и НДК, където 5ХХ да сменят посоката. Съответно се разкрива линия 17 Борово-НДК с 4 пендела на 10 мин и ТМ7 се разрежда на 10 мин. По този начин кварталите южно от НДК са добре обслужени, из центъра не се движат излишни трамваи, бул."Хр.Ботев" се облекчава и се намалява трафикът под балконите на бабите.
Не на безсмислените линии като ТМ23!
За оптимизация на разписанията:
http://forum.gtsofia.info/index.php?topic=428.msg100091775#msg100091775

Offline slavybg

  • Напредващ
  • ***
  • Posts: 94
    • View Profile
    • Email
да направят колело на Аптека.
Къде по-точно? В градината ли? Ако в обществената поръчка бяха поръчани пенделни трамваи, можеше да се реализира такава линия. Но поръчката е с врати само от едната страна.
Вариант с едноколовозно трасе по Патриарха и връщане по Скобелев изглежда невъзможен поради острия ляв завой на Петте кьошета.
Вариант с Т-образно обръщало на Витоша/Скобелев (подобно на Руското посолство и Кораб планина) би бил възможен, ако новите трамваи имат заден пулт за управление. Но тогава би се усложнило преминаването на трамваите по маршрутите откъм Петте кьошета.

Ето два надраскани набързо варианта. Ще трябва да се поизсекат малко дървета, но е нищо фрапиращо.

На мнение съм че винаги може да се намери решение. Ако в общината решат подобно нещо все ще измислят нещо.

Offline sofianec

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1145
    • View Profile
Мда, браво. Половината парк пред НДК се превръща в трамвайно колело.  :neznam:

Offline T_4

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2962
    • View Profile
Не съм съгласен да се руши градинката и да се инвестират толкова пари за начинание със съмнителен успех. По-добре е да се разчита на пендели.
Не на безсмислените линии като ТМ23!
За оптимизация на разписанията:
http://forum.gtsofia.info/index.php?topic=428.msg100091775#msg100091775

Offline Petko21

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7022
  • Техника
    • Skype Me™!
    • ICQ Messenger - 646173605
    • View Profile
    • Моите снимки
Евентуално, за да се намали трафика под прозорците на бабите, може да се направи следния вариант: тм1 се обслужва с пендели, като се прави S-ка след разклонението по Скобелев. Така няма да е необходимо изграждането на обръщателно колело, по този начин ще се намали и движението по едноколовозното трасе при Скобелев. тм7. след ремонта на трасето по България се поема от новите трамваи и може да се измисли маршрут някъде до Съдебна палата, за да не обикаля безсмислено София и да не попада в задръствания. Връзката с гарата ще се прави на НДК с метрото.
По моето предложение могат да се намалят колите по линия 1, за сметка на колите по 7. Така след ремонта на бул. България, трамваите ще развиват прилична скорост и ще могат да довозват бързо пътниците до НДК и съответно до МД2, тролейбусите 1,2,5,8,9 и трамвай 6.  :)
« Last Edit: 13.09.2012, 15:33:37 by blagun »

Offline Tatra

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4463
    • ICQ Messenger - 229817817
    • View Profile
    • Email
Аз само едно не мога да разбера - защо искате да съкратите тм 7 до НДК?? Някой возил ли се е по Ботев със седмица - трамваите са пълни, дори след пускането на метрото. По-логично би било съкращаване на тм 1 до НДК.
ТРАМВАЙНО ДЕПО "БАНИШОРА"
Трамвайна мотриса инв. ном.: 936
линия номер: 6

Offline slavybg

  • Напредващ
  • ***
  • Posts: 94
    • View Profile
    • Email
Аз само едно не мога да разбера - защо искате да съкратите тм 7 до НДК?? Някой возил ли се е по Ботев със седмица - трамваите са пълни, дори след пускането на метрото. По-логично би било съкращаване на тм 1 до НДК.

Зашото от Борово до НДК движението е лвсно и бързо. Има точно 5 светофара, трасето е автономно а ако се сложат гумени колци горе-долу цялото ще е автономно. По това трасе е възможно, без особени проблеми, да се осъществи качество на обслужване приближаващо се до това на меторото. Трамваи на равен интервал (а не 30 минути няма и после идват 3), движат се бързо, не чакат по задръствания. Ако линията си е до гарата, трамваите ще се мотат по задръствания и светофари в участъка НДК - гарата. И съответно там ще се трупат закъснения както и самите трамваи. Кел файда от ремонт на трасето и нови мотриси ако обслужването ще е пак на същото жалко ниво.
Само заради това смятам че трябва линията да е радиална до НДК, ще имаме участък с високи показатели, който няма да се ползва пълноценно заради мотня в останалата част от маршрута.

Offline AROS

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1316
    • View Profile
Незнам как звучи идеята, то е било коментирано и друг път, трамвай 7, дори като скоростно трасе да продължава да се движи по бул.България след моста на Витошка по посока стадион В. Левски, като при Евлоги Георгиев трасето ще минава от северната страна на реката, където е градинката с велоалеята мисля, пресича Графа и се съединява с трасето от пл.Журналист и завива по Гурко към Алабин, после по Мария Луиза през халите, лъвов мост, ц.гара (надл. Надежда), междувременно някаква линия примерно 7а, 16 или друг номер, която да е обслужвана от мотриси със заден пулт или пендели от Борово и на Скобелев (Витошка) да се създаде триъгълник по подобие на Кораб планина и хотел Москва, а тм 1 с такива мотриси също да върти там, по тунела си остава трасето, то ще пресича това на тм 7 на кръстовището при моста на влюбените и от там ще минава тм 3, тм 6 ще е до съдебната палата. Граф Игнатиев по ОУП преди години мислеха да го правят също пешеходен и трамвая да е по Гурко. Мисля, че този вариант е доста оптимистичен за извозване по бул. България в предвид, че след 3 години и Дружба ще е покрита с метро и може да се мисли за редуциране (или спиране) на 204 и/или 604 , дори от екологична гледна точка. Тук за разлика от едно друго място, което вече не споменавам трамваят наистина би бил алтернативно трасе на 204, 76, 64, 604 от новия мол България, чак до стадион Васил Левски защото цялото трасе ще е автономно, няма да криволичи (както това през надл.Надежда), може да се помисли и за тунел под орлов мост (макар,че ще трябва да се съобрази с трасето на М3) и да излиза на Иван Асен/Шипченски проход, да се обособи за нормалнорелсов трамвай от Борово, чак за Шипченски проход към гара Искър. Но идеята е добра ако се направят Графа и Витошка пешеходни.
« Last Edit: 13.09.2012, 14:20:04 by AROS »

Offline Petko21

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7022
  • Техника
    • Skype Me™!
    • ICQ Messenger - 646173605
    • View Profile
    • Моите снимки
Аз само едно не мога да разбера - защо искате да съкратите тм 7 до НДК?? Някой возил ли се е по Ботев със седмица - трамваите са пълни, дори след пускането на метрото. По-логично би било съкращаване на тм 1 до НДК.
Моето предложение беше трамвая да се съкрати до Съдебна палата. Така който иска да пътува по Ботев, Борис или Стамболийски ще се качва на трамваите от Македония. Целта е както каза slavybg, трамвая да не попада в задръствания и да е наистина удобен и полезен за пътниците. На две места ще прави много полезни връзки и не мисля че ще е необходимо отново да го разхождаме до гарата. С оглед връзките на НДК  и Македония.
Трамваи 1 нека да е съкратен до НДК, така може пък да се намали интервала на движение, ако толкова много хора го използват в този участък. Единствено трябва да се направи S-ка на Витоша, преди Патриарха.
Незнам как звучи идеята, то е било коментирано и друг път, трамвай 7, дори като скоростно трасе да продължава да се движи по бул.България след моста на Витошка по посока стадион В. Левски, като при Евлоги Георгиев трасето ще минава от северната страна на реката, където е градинката с велоалеята мисля, пресича Графа и се съединява с трасето от пл.Журналист и завива по Гурко към Алабин, после по Мария Луиза през халите, лъвов мост, ц.гара (надл. Надежда), междувременно някаква линия примерно 7а, 16...
Идеята не е лоша, но надали такъв проект ще се реализира точно сега. Както виждаш не могат да свържат трасето на Семинарията с това след Г.М. Димитров. Камо ли да изграждат още нови километри железен път, плюс тунели. Такъв проект може да се реализира има няма след минимум 10-15 години.

Offline sofianec

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1145
    • View Profile
Моето предложение беше трамвая да се съкрати до Съдебна палата.

За да се изпълни това трябва на Съдебна палата да се изгради втори коловоз в колелото, иначе синхронзирането на 3 линии става невъзможно.

Offline stankos

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4176
    • View Profile
От всички тези предложения най-бързо и лесно изпълнимо е нова линия с пенделни трамваи от Борово до НДК с Ес-ка на Витоша. За в бъдеще прекрояването на тунела и рампата над него е без разумна алтернатива .  :/