Author Topic: Трамвайно трасе по Скобелев, Патриарха или Витоша?  (Read 444219 times)

Offline blagun

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 16500
    • View Profile
    • Email
Абсолютно. Ако имаше реални планове за разкарването на тм6, защо тогава при ремонта на Черни връх оставиха трамвая?
Защото по Черни връх остава трасето. ТМ6 стига до Моста на въздишките и със S-ка се връща нагоре. После по Арсеналски, Бяла черква и Витоша. Това вързва анонса за трасе без обръщало. Явно за СО е по-лесно да инвестира в пендели, отколкото да отчужди терен за обръщало. Въпреки това между Витошка и сегашното обръщало ще има солено отчуждаване. Другият вариант - да се прекара трасето по Бяла черква ще влоши доста положението, тъй като на светофара с Богатица и без трамвай тегаво се преминава.
Двупосочният Нансен е заради тролеите. При това положение по Витошка между Скобелев и Патриарха може да се разшири пешеходната зона или да се паркира напречно или под ъгъл.

Offline emo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 18618
  • Приятел на всички шофьори и ватмани от ГТ
    • View Profile
Това е безбожна глупост и искрено се надявам никога да не се случи. Първо ще се загуби много ценна връзка от Хемус/Хилтън и второ за какво ще се дават пари за прокарване на ново трасе там. На кого ще върши работа точно? Или ще е приятнам трайнсконтиненталната разходка Хемус - Южен Парк - Витоша - Петте кьошета - Хр. Ботев?
Близо 3000 мои снимки от 2007 г. до днес.
https://www.flickr.com/photos/147931689@N02/

Offline CKD

  • --=БМ-РК=--
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7425
    • View Profile
Само ти би пътувал по толкова заобиколен маршрут.
Според мен е нормално тм6 да е кв. Иван Вазов - бул.Черни връх/България.
Като цяло се радвам на идеята но ако бъде реализирана с обещаното тролейбусно трасе, в противен случай съм против. + изместване на трамвайното платно по северната страна на Скобелев. Както вече съм коментирал това ще доведе до една фаза по-малко на светофара на 5-те кьошета което ще ублекчи значително натоварването на това кръстовище. Относно десния завой за МПС от Скобелев по Нансен посока Хемус съм скептичен. Кривата по която сега минава трамвая е доста тясна за автомобилно платно и с много малък радиус, което ако бъде позволено за автомобили ще доведе до много катастрофи. Може да се мисли за вариант, завоят да е разрешен само за возила на МГТ (най вече заради новия маршрут на тб.3).
Най-ценният ресурс на капитализма са тъпанарите

Offline cyberdude

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 704
    • View Profile
    • Email
Абсолютно. Ако имаше реални планове за разкарването на тм6, защо тогава при ремонта на Черни връх оставиха трамвая?
Защото по Черни връх остава трасето. ТМ6 стига до Моста на въздишките и със S-ка се връща нагоре. После по Арсеналски, Бяла черква и Витоша. Това вързва анонса за трасе без обръщало. Явно за СО е по-лесно да инвестира в пендели, отколкото да отчужди терен за обръщало. Въпреки това между Витошка и сегашното обръщало ще има солено отчуждаване. Другият вариант - да се прекара трасето по Бяла черква ще влоши доста положението, тъй като на светофара с Богатица и без трамвай тегаво се преминава.
Двупосочният Нансен е заради тролеите. При това положение по Витошка между Скобелев и Патриарха може да се разшири пешеходната зона или да се паркира напречно или под ъгъл.

Каква е връзката на двупосочния Нансен и тролеите? Нали новия тролей ще минава общо взето по трасето на бившия автобус 9ТМ - от Черни връх по Левски, Одеон, където може да прави завой по Патриарха, ляв завой по Нансен и отново излиза на Черни връх. Никаква нужда няма от двупосочно движение само заради тролея.

Offline CKD

  • --=БМ-РК=--
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7425
    • View Profile
Ако беше погледнал картинките от линка щеше да ти е ясно. Маршрутът на 9ТМ и тролейбусният който се предлага нямат нищо общо освен участъка хотел Хемус-бул. В. Левски.
Най-ценният ресурс на капитализма са тъпанарите

Offline blagun

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 16500
    • View Profile
    • Email
Кривата по която сега минава трамвая е доста тясна за автомобилно платно и с много малък радиус, което ако бъде позволено за автомобили ще доведе до много катастрофи.
Кривите от Плиска към ТВ кула и в обратна посока към Бриколаж също не са особено широки, но за еднолентово движение стават. Все пак не говорим за двупосочно автомобилно платно.

Offline CKD

  • --=БМ-РК=--
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7425
    • View Profile
Ясно че няма да е двупосочно. Сегашния завой в подлеза е печално известен с честите ПТП-та въпреки че е с доста голям радиус.  Иначе се сещам и за кривата от пл. Пирдоп пред гара Подуяне към Слатина е с доста малък радиус, но все пак в НДК всичко ще се случва в тунел. Компромисен вариант е поставяне на нормално осветление и грамотна маркировка включително светещи знаци, които да указват посоките и предстоящия завой.
Най-ценният ресурс на капитализма са тъпанарите

Offline Ilian

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1023
    • View Profile
    • Сервиз за лаптопи
Диковизми до припадък. В текста пише едно, на графиката се вижда друго, а действителността е трета... Както виждате, на новия "проект" има еднопътно трамвайно трасе по току що направената пешеходната Витоша. :crazy:

Пак на 1.11.2012. Диков е внесъл и отдавна бленувания си проект за булевард през Ловния парк и София Ленд, заради който беше махната жп линията.

Offline T_4

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2962
    • View Profile
Нещо не разбирам какъв ще е смисълът на трамвайно трасе от бул."Черни връх" през Спартак към ж.к"Иван Вазов" - ако тролеят се реализира, дори довозваща функция до метрото няма да има. Става прекалено обиколно и не се печели нищо. По-добре да си остане така, да не говорим, че само трафикът от тунела липсва на кръстовището с бул."България".
Общо взето идеята ми е, че ще хвърлят милиони за трасе, което ще е по-неефективно от сегашното.
« Last Edit: 06.11.2012, 20:29:43 by T_4 »
Не на безсмислените линии като ТМ23!
За оптимизация на разписанията:
http://forum.gtsofia.info/index.php?topic=428.msg100091775#msg100091775

Offline cyberdude

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 704
    • View Profile
    • Email
Ако беше погледнал картинките от линка щеше да ти е ясно. Маршрутът на 9ТМ и тролейбусният който се предлага нямат нищо общо освен участъка хотел Хемус-бул. В. Левски.

И откъде докъде ще е този тролей? Винаги съм си представял, че просто ще се промени трасето на тролей 8, който след Южния парк да минава по Бяла Черква, Арсеналски, Черни връх и по Левски по маршрута си. Каква ли е идеята на Диков - тоз тролей да отива към Опълченска или дявол знае какво?

Offline viktorlc

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7049
  • www.bgtransport.org
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Сдружение "Градски транспорт и инфраструктура"
    • Email
Подкрепям това планирано преустройство! Най-сетне кварталите покрай Южния парк ще имат тролейбус след 20 часа! Идеята за това не е на Диков, а се носи още от старите планове за развитие на тролейбусния транспорт в София.
Реално тролеят ще е нов № 8, а старият могат да го насочат към Надежда например като от Скобелев завива надясно по Прага в посока Г.Делчев, а в обратната посока - по Гешов и Тотлебен до Руски паметник.
храна за мозък - http://www.banitza.net/

Offline CKD

  • --=БМ-РК=--
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7425
    • View Profile
Ако беше погледнал картинките от линка щеше да ти е ясно. Маршрутът на 9ТМ и тролейбусният който се предлага нямат нищо общо освен участъка хотел Хемус-бул. В. Левски.

И откъде докъде ще е този тролей? Винаги съм си представял, че просто ще се промени трасето на тролей 8, който след Южния парк да минава по Бяла Черква, Арсеналски, Черни връх и по Левски по маршрута си. Каква ли е идеята на Диков - тоз тролей да отива към Опълченска или дявол знае какво?
Kaкто вече казах на скиците си е записано. При по-задълбочен преглед нямаше да се води тази полемика. Тб 8 остава както си е а тб 3 е Гоце Делчев-Бяла Черква-Хотел Хемус-бул.Черни връх-ул.Фр.Нансен-бул.П Евтимий и по маршрута на тб.5 до Надлез Надежда.
Най-ценният ресурс на капитализма са тъпанарите

Offline Jote

  • Приятел на ГТ
  • ****
  • Posts: 124
    • View Profile
    • Email
И откъде докъде ще е този тролей?

Всичко е на картинка:

ТБ 3: Н-з НАДЕЖДА - Опълченска - Ген. Скобелев - тунел НДК - бул. Черни Връх - бул. Арсеналски - Бяла Черква - Тодоров - ... - Ж.К. ГОЦЕ ДЕЛЧЕВ, обратна посока: Ж.К. ГОЦЕ ДЕЛЧЕВ - ... - бул. Черни Връх - Фр. Нансен - Патриарх Евтимий - ...

Offline blagun

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 16500
    • View Profile
    • Email
Нещата са обвързани и изглежда има някакво пробуждане на партията на "скобелевските баби" (думата спешно се повтаря в мотивите и в писмото). Очевидно няма начин да оцелеят едновременно трасетата на ТМ6 и 1/7 и да са в съответствие с нормативните изисквания. Естествено, че трасето на ТМ1/7 не може да се жертва, а и предложението по Патриарха (все още неотменено официално) си е недоразумение, което ще забие зверски Петте кьошета. Затова се жертва трасето на ТМ6 и тръгват проучвания за обслужването на Черни връх/Арсеналски (пише си го в проекторешението). BTW: Какво е натоварването на ТМ6 в южния му участък понастоящем?
Дали всичко това е насериозно или просто умиване на ръцете запред "скобелевските баби", ще покаже времето. Съдейки по противоречията, които Илиян отбеляза, нещата далеч не са премислени и избистрени. Според мен решението ще се приеме, но ще се реализира, "когато има пари", т.е. неясно кога.

По въпроса за тролеите - по-добре би било ТБ6 да се пренасочи към НДК и Г.Делчев.
« Last Edit: 07.11.2012, 01:16:15 by blagun »

Offline tm0

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3952
    • View Profile
Трамвай 6 е прилично пълен до предпоследната си спирка, особено в делничен ден, независимо от налично метро. Има такива, които се качват за една спирка до Хемус, но не чакат нередовния автобус 94, а чакат трамвая, защото релсовия е най-редовния транспорт, дори и зимата, спрямо останалите видове наземен. Да пуснат тролей, но да не правят преустройствата в тунела на НДК.
------------------------

Offline georgi64

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1641
    • View Profile


По въпроса за тролеите - по-добре би било ТБ6 да се пренасочи към НДК и Г.Делчев.

и без това на табелите в подлеза на НДК го има и сега  :D :D

Offline Repcho

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 11150
    • View Profile
    • Градски транспорт-София
    • Email
Аз пък си мисля, че ако рампата за тунела се стесни до едноколовозна със стрелки и мястото от освободения коловоз се използва отново за едноколовозно преминаване отгоре на тм. 1 и 7, ще се запази и трамвая в тунела и отгоре ще има всички отстояния от кооперациите по норматив. Реално ще се изгради нова южна стена на рампата на тунела и ще се подменят малко релси. Тесният участък  на рампата за тм.6 ще бъде със светофари както са сега тм. 1 и 7

Offline CKD

  • --=БМ-РК=--
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7425
    • View Profile
При всички случаи ще е интересно да наблюдаваме двупосочно движение по Патриарха за около година.
Най-ценният ресурс на капитализма са тъпанарите

Offline blagun

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 16500
    • View Profile
    • Email
При всички случаи ще е интересно да наблюдаваме двупосочно движение по Патриарха за около година.
Надали. По-скоро ще прекарат движението по Пенчо Славейков-България-Нансен. Другият вариант е тунелът да не се затваря, а най-напред да се преустрои ТМ трасе, а после да се загради отляво за новата рампа.

Аз пък си мисля, че ако рампата за тунела се стесни до едноколовозна със стрелки и мястото от освободения коловоз се използва отново за едноколовозно преминаване отгоре на тм. 1 и 7, ще се запази и трамвая в тунела и отгоре ще има всички отстояния от кооперациите по норматив. Реално ще се изгради нова южна стена на рампата на тунела и ще се подменят малко релси. Тесният участък  на рампата за тм.6 ще бъде със светофари както са сега тм. 1 и 7
Много интересна розетка от стрелки и кръстачки би се получила:
« Last Edit: 07.11.2012, 10:44:36 by blagun »

Offline Repcho

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 11150
    • View Profile
    • Градски транспорт-София
    • Email
Да, какъв е проблема? Със сигурност ще е по-евтино от ново трасе по Патриарх Евтимий или по Бяла черква...