УжасТ, това е огромна простотия. Да има съществуваща инфраструктура, но ние дай да я разрушим, че имаме едни излишни милиони, дето се чудим къде да ги дадем. Защо смям, че предложнието е безумно (той Диков е за лудница, ама това е друга тема):
1. В момента трамваят стига значително бързо от Лозенец до бул."Христо Ботев". С тролей няма как да е по-бързо, защото пробегът и светофарите ще са повече. Tm0 също правилно е отбелязал за задръстванията.
2. Маршрут бул."Черни връх" - бул."Арсеналски"- бул."Витоша" - НДК не само е тотално лишен от смисъл, но ще генерира загуби. От една страна нулевият пробег е огромен - трамваите между Банишора и НДК ще возят въздух. Освен това няма толкова пендели (по 23 се движат 4 коли, въпреки наличието на 7 GT8). За подобна линия ще трябват поне 5 коли, което значи 8-9 пендела или 8-9 трамвая с голяма вместимост да въртят по трасе във формата на подкова. От друга стана никой няма да дупчи билет за 2-3 спирки, а едва ли и някой ще си извади карта за такъв маршрут.
3. ТБ3 е напълно безсмислен в този си вид - от НДК до н-з "Надежда" се движат ТБ1 и ТБ5, които са достатъчно редовни и не много натоварени след Руски паметник, да не говорим за района на затвора/надлеза. Ако ще се пуска трета линия по трасето, ТБ6 е по-подходящ кандидат.
Ако ТБ3 се реализира както е посочено, означава, че ТБ5 се закрива - не само, че няма тролеи (Икарусите са ги отписали, търгът за нови се е закучил и тн), но ТБ3 Гоце Делчев - бул."Черни връх" - н-з "Надежда" и ТБ8 Гоце Делчев - бул."Прага" - Младост(-2) напълно покриват петицата.