Author Topic: Трамвайно трасе по Скобелев, Патриарха или Витоша?  (Read 444139 times)

Offline bdz43r

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5706
    • View Profile
    • http://bgrail.info/photos.php
    • Email
Тухлената сграда не е ли СРС?

Offline emo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 18618
  • Приятел на всички шофьори и ватмани от ГТ
    • View Profile
Аз не знам защо едно мнение на ТД4 е изтрито, но съм напълно съгласен. така ли ще се накарат хората да се возят на градски транспорт? Като се маха трамвай, за да се пусне автомобилно движение от там??? Диковите простотии нямат край и всичко е в полза на леките коли.
Близо 3000 мои снимки от 2007 г. до днес.
https://www.flickr.com/photos/147931689@N02/

Online Ivo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 15523
    • View Profile
    • Email
Да, като се замисля нямат оправдание, че съда нямал автомобилен достъп, след като наблизо има метро, а отпред спират 3 трамвайни линии и сума ти тролеи, с които си има достъп почти от всяка част на София.
Не ни трябват хора с "дипломи" а работещи и можещи да мислят, влагайки логика и разум в това което правят.

Фен на автобусите ЧАВДАР

Offline sofianec

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1145
    • View Profile
защо да е в полза на леките коли само? нова тролейбусна линия прави много по-добра връзка от сегашния тм 6, аз лично бих я ползвал често за да стигам до входа на парка например, сегашния трамвай не е оптимален за това, нито тм 1, още по-малко тм 6. Ако се тревожите за натоварването на тунела пуснете предложение новия десен завой да е разрешен само за бъдещия тб 3. Една камера в тунела да следи за нарушители с над 40 км/ч и готово. 

Някой има ли информация какво се планира да се направи с острова в тунела - ще се премахва ли?

Offline blagun

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 16500
    • View Profile
    • Email
Да, като се замисля нямат оправдание, че съда нямал автомобилен достъп, след като наблизо има метро, а отпред спират 3 трамвайни линии и сума ти тролеи, с които си има достъп почти от всяка част на София.
Да бе, и сигурно арестантите ще идват с ТБ5 от затвора  :laugh: Сега сериозно - има си нормативи за достъп и охрана на важни обществени сгради. То иначе и президентът може да идва на работа с А314 и метрото...

И докато писах това, ето каква новина излезе: http://sofia.dir.bg/news.php?id=12377242. Мислиш ли, че ще е добре, ако при всеки подобен сигнал се спират основни трамвайни линии?
« Last Edit: 09.11.2012, 12:34:03 by blagun »

Offline sofianec

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1145
    • View Profile
Всъщност нищо не пречи и при сегашните идеи да се запази един коловоз в тунела и да се направи комбиниран изход към бул. Черни връх с тролеи и трамваи. Една обиколна отсечка Петте кьошета - Моста на въздишките - Спартак - и по бул. Витоша обратно до НДК и надясно по новата рампа към Петте кьошета. Така ще се осигури довозването което предлага Ганчев и без нуждата да се преправят пендели на безобразни цени по 200 хил. на бройка. Ако разгледате напречното сечение на новия вход на тунела се вижда, че искат да изядат 4 метра вдясно и 1,70 вляво за подпорни стени и да оставят само две платна в средата за вход. Явно се планира максимално евтина конструкция. Ако плочата се изпълни както е и сегашната с подпорни стени в края в 4-те метра вдясно пасва чудесно еднопосочно трамвайно трасе, по което може да се движи и бъдещия тролей номер 3. В София обаче не съм виждал такива места, в които тролеи и трамваи се движат по едно трасе което ми е също необяснимо. От гледна точка на експлоатация не виждам абсолютно никакъв проблем. Тролеят спокойно може да се движи по трамвайното трасе и след пресичането на бул. България със собствена сигнализация и по този начин да е в по-дълъг участък автономен, а не както са го изтеглили на чертежите директно през автомобилния светофар.
« Last Edit: 09.11.2012, 15:17:36 by sofianec »

Offline Sir Humphrey

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 332
    • View Profile
Знае ли се дали предложението е одобрено на вчерашното заседание на СОС?

Offline tm0

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3952
    • View Profile
Изглежда, че няма да има бърз неавтомобилен транспорт за гражданите в района, където се закрива трамвай 6. Знаете ли причината - тролеят ще стои в задръстванията, заедно с автомобилите. Освен, ако не се организира преминаването му по трамвайните панели още в района на "Богатица" и релсите на равната долна част на "Черни връх". Не се ли осигури това предимство на тролея, колкото и добри връзки да прави, загубата на време и влаченето означава лошо обслужване с градски транспорт. Харесва ми предложението на Repcho да има трамвайно движение в тунела, след съответна реконструкция.
------------------------

Offline Ilian

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1023
    • View Profile
    • Сервиз за лаптопи
Когато Диков предложи едно нещо да бъде заменено с друго, старото се разрушава, а ново не се строи. Така че, ще видим тролей през крив макарон. Не че ще има и полза от него, де. Само tm0 се сети, че тролеите са най-ощетени от задръстванията, каквито няма да липсват.

Знае ли се дали предложението е одобрено на вчерашното заседание на СОС?
Да, на записа се вижда.
« Last Edit: 10.11.2012, 00:39:19 by Ilian »

Offline blagun

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 16500
    • View Profile
    • Email
Знае ли се дали предложението е одобрено на вчерашното заседание на СОС?
Да, на записа се вижда.
С  единствената модификация, че на Диков е поставен едномесечен срок да докладва проучване за трамвайно трасе южно от Арсеналски. Иначе решението е прието без особени дискусии и с пълно мнозинство.

Offline T_4

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2962
    • View Profile
УжасТ, това е огромна простотия. Да има съществуваща инфраструктура, но ние дай да я разрушим, че имаме едни излишни милиони, дето се чудим къде да ги дадем. Защо смям, че предложнието е безумно (той Диков е за лудница, ама това е друга тема):
1. В момента трамваят стига значително бързо от Лозенец до бул."Христо Ботев". С тролей няма как да е по-бързо, защото пробегът и светофарите ще са повече. Tm0 също правилно е отбелязал за задръстванията.
2. Маршрут бул."Черни връх" - бул."Арсеналски"- бул."Витоша" - НДК не само е тотално лишен от смисъл, но ще генерира загуби. От една страна нулевият пробег е огромен - трамваите между Банишора и НДК ще возят въздух. Освен това няма толкова пендели (по 23 се движат 4 коли, въпреки наличието на 7 GT8). За подобна линия ще трябват поне 5 коли, което значи 8-9 пендела или 8-9 трамвая с голяма вместимост да въртят по трасе във формата на подкова. От друга стана никой няма да дупчи билет за 2-3 спирки, а едва ли и някой ще си извади карта за такъв маршрут.
3. ТБ3 е напълно безсмислен в този си вид - от НДК до н-з "Надежда" се движат ТБ1 и ТБ5, които са достатъчно редовни и не много натоварени след Руски паметник, да не говорим за района на затвора/надлеза. Ако ще се пуска трета линия по трасето, ТБ6 е по-подходящ кандидат.
Ако ТБ3 се реализира както е посочено, означава, че ТБ5 се закрива - не само, че няма тролеи (Икарусите са ги отписали, търгът за нови се е закучил и тн), но ТБ3 Гоце Делчев - бул."Черни връх" - н-з "Надежда" и ТБ8 Гоце Делчев - бул."Прага" - Младост(-2) напълно покриват петицата.
« Last Edit: 10.11.2012, 14:05:32 by T_4 »
Не на безсмислените линии като ТМ23!
За оптимизация на разписанията:
http://forum.gtsofia.info/index.php?topic=428.msg100091775#msg100091775

Offline sofianec

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1145
    • View Profile
Не мисля че тб 3 е безмислен към Надежда. Сутрин и следобед по Опълченска има нужда от повече коли, а и 74 се пука по шевовете, един тб 3 от Гоце Делчев би разтоварил малко 74. Има и нужда от по адекватно обслужване на Банишора, тролеите обикалят много по Опълченска, дефакто целия район около затвора, Банишора и Надлез Надежда ходи пеша до спирките на Опълченска. Един бъдещ тб 3 може да се прекара двупосочно по Столетов или по Калитин и да служи и за връзка с метрото.

Бързата връзка на трамвая може да се осъществява с тролея, ако той се обособи в сегашното трасе на трамвая. Моите наблюдения се че пътниците на тм 6 се сменят почти на 100 % на Петте, т.е. малко пътуват по цялата отсечка. Тролеят би бил и по-удобен за прекачване на МС НДК.

Offline bonbon

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1989
    • View Profile
Освен това няма толкова пендели (по 23 се движат 4 коли, въпреки наличието на 7 GT8). За подобна линия ще трябват поне 5 коли, което значи 8-9 пендела или 8-9 трамвая с голяма вместимост да въртят по трасе във формата на подкова.

Планираното трасе е с тясно междурелсие, пенделите от тм.1 биха ги пренасочили по бъдещата линия ;)

Offline niki88z

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1353
  • Извън релси!
    • Skype Me™!
    • ICQ Messenger - 387296800
    • View Profile
    • Email
Не мисля че тб 3 е безмислен към Надежда. ... Един бъдещ тб 3 може да се прекара двупосочно по Столетов или по Калитин и да служи и за връзка с метрото.
Много се надявам идеята да е именно такава ТБ3 или 5 да се движи по бул. Димитър Петков и бул. Ген. Н. Г. Столетов. В района има адски много нови кооперации, повечето от които вече са населени. Спрямо 2006-та година (предишния експеримент с ТБ3) реално има увеличение на жителите (данъкоплатците) в този район, освен това вече има и втори метродиаметър - МС Кн. М. Луиза, до която има нужда от довеждащ транспорт.
Предишния експеримент с ТБ3 се провали главно заради липсата на реклама на линията и заради неперспективната дестинация - Сточна гара.

Offline blagun

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 16500
    • View Profile
    • Email
Аз много се надявам ТБ6 да прекарат по новото трасе, вместо пореден съмнителен експеримент ТБ3. Но рибата е още във водата, а и темата е за трамвайните трасета.

Offline AROS

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1316
    • View Profile
тб 3 трябва да тръгва от кръговото на Ломско по хан Кубрат, Ломско, Опълченска, Прага, Пенчо Славейков, Черни връх, Бяла Черква, Гоце Делчев, връщане Фритьов Нансен, Патриарх Евтимий, Опълченска, Мария Луиза и да се закрият там 150 и 285. По ОУП Трябва да има тролей по южната тангента на Надежда, като довозващ до метрото.
« Last Edit: 11.11.2012, 21:17:08 by AROS »

Offline sofianec

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1145
    • View Profile
Голяма забава, всеки си придърпа тролея към неговия блок.  :laugh:

Offline viktorlc

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7048
  • www.bgtransport.org
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Сдружение "Градски транспорт и инфраструктура"
    • Email
Ще се опитам да предложа следното нещо на Лилков.
Да се построи на първо време единична тб контактна мрежа от кръстовището на Гешов и Софийски по Гешов - надясно по Тотлебен до Руски паметник, а в обратна посока - да се върне стрелката на Скобелев за десен завой към Прага.
Да се пусне тролейбус 3 да ходи от Гоце Делчев до Надлез Надежда.
В последствие - да се изгради контактна мрежа от Надлез Надежда по Ломско шосе, Хан Кубрат, Бели Дунав до Връбница - 2.
След  реализирането на това да се прекрати концесията с Юнион Ивкони (Закриват се авт. 150 и 74) и да се върне авт. 85 по стария си маршрут.
Тролеят по Бяла Черква, Арсеналски и Черни връх да ходи от Гоце Делчев към Младост като нов № 8 и да не е с работно време от 6 до 20 часа.
Да се изгради обръщало в зелените площи до входа на метростанцията на НДК за трамвай 7А - Бокар - НДК за довозване. Ако това е невъзможно - то да се направи s-ка на Аптека и линията да се обслужва с пендели.
Според мен това е достатъчно.
« Last Edit: 11.11.2012, 01:24:36 by viktorlc »
храна за мозък - http://www.banitza.net/

Offline blagun

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 16500
    • View Profile
    • Email
Да се изгради обръщало в зелените площи до входа на метростанцията на НДК за трамвай 7А - Бокар - НДК за довозване. Ако това е невъзможно - то да се направи s-ка на Аптека и линията да се обслужва с пендели.
Обръщало в градинката на НДК е брутално! С пендели е добра идея, но не знам, на каква фаза е обществената поръчка за новите трамваи - в изискванията това не фигурираше. Има и трети вариант - Т-обръщало като тези пред Руското посолство и Кораб планина.

Ако текущият проект се обвърже с грандиозни удължения в Надежда, това със сигурност ще отлежава години наред. След като в решението на СОС се визира единствено обслужването на Арсеналски, това не е обект на разглеждане засега.
« Last Edit: 11.11.2012, 00:20:49 by blagun »

Offline sofianec

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1145
    • View Profile

Да се построи на първо време единична тб контактна мрежа от кръстовището на Гешов и Софийски по Гешов - надясно по Тотлебен до Руски паметник, а в обратна посока - да се върне стрелката на Скобелев за десен завой към Прага.
Да се пусне тролейбус 3 да ходи от Гоце Делчев до Надлез Надежда.

А защо настояваш за тази единична мрежа по Тотлебен? Няма ли да е по-смислено тролея да минава двупосочно по Прага?