Author Topic: Трамвайно трасе по Скобелев, Патриарха или Витоша?  (Read 444190 times)

Offline viktorlc

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7049
  • www.bgtransport.org
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Сдружение "Градски транспорт и инфраструктура"
    • Email
Няма ляв завой от Прага към Скобелев ако се не лъжа.
Освен това там контактната мрежа е ужасно много и ако трябва да се добавя нов ляв завой за тролея става доста сложно за изграждане.
Тролеят трябва да върви поне в едната посока по Тотлебен, за да може да отпадне автобус 74.
храна за мозък - http://www.banitza.net/

Offline sofianec

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1145
    • View Profile
Наистина няма, но би могло да се добави. 74 винаги се пълни от мола до Центъра по хигиена безобразно. Мисля, че основно от работещи и пациенти в болниците в района. В тази връзка минаването му покрай Пирогов го забавя, а един тб 3, който да спира и на главния вход на Александровска би поемал допълнително от пътниците на 74 и би го заместил повече от добре. А и мисля, че добавянето на левия завой на Прага би било далеч по-евтино от над километър нов ККМ по булевард, където до сега не е имало такъв.

Иначе S-ката е наложителна, това е нещо което трябва да се направи. Всяко друго решение обезобразява парка.
« Last Edit: 11.11.2012, 00:59:40 by sofianec »

Offline viktorlc

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7049
  • www.bgtransport.org
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Сдружение "Градски транспорт и инфраструктура"
    • Email
Там с фазите ще стане трагедия ако трябва да има ляв завой от Прага към Скобелев.
Диков каза на комисията, че като се махне фазата на трамвая ще се увеличи пропускателната способност на кръстовището с 20 %. Шансът да мине създаването за сметка на това на нова фаза, заради левия завой на тролея, клони към нула според мен.
храна за мозък - http://www.banitza.net/

Offline tm0

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3952
    • View Profile
Да се построи на първо време единична тб контактна мрежа от кръстовището на Гешов и Софийски по Гешов - надясно по Тотлебен до Руски паметник, а в обратна посока - да се върне стрелката на Скобелев за десен завой към Прага.
В момента има такава стрелка и сутрин тролеите от депо Надежда се включват по линия 9 точно с това трасе - десен завой от Скобелев за Прага.
------------------------

Offline giorev

  • Ограничени права
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4121
    • View Profile
    • Email
Аз пък съм 99% сигурен, че левият завой от Прага към Руски паметник е разрешен :D
Само скоропостижното закриване на Столичен Автотранспорт ЕАД би гарантирало на софиянци ежедневно комфортно и безаварийно пътуване с автобус в градски условия, което априори би увеличило дялът на превозите на обществения транспорт и би повлияло положително на трафика в столицата!

Offline Ivo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 15523
    • View Profile
    • Email
Има ляв завой към Руски паметник, обаче контактната мрежа в момента не позволява такъв за тролеите, възможен е такъв маршрут в обратна посока. Много хубаво ще е 74 да се замени с тролеи, обаче трябва да се доизгради мрежа и по Ботев, защото иначе се губи връзката на Гоце Делчев, Стрелбище с гарата.
Не ни трябват хора с "дипломи" а работещи и можещи да мислят, влагайки логика и разум в това което правят.

Фен на автобусите ЧАВДАР

Offline Jote

  • Приятел на ГТ
  • ****
  • Posts: 124
    • View Profile
    • Email
Ще се опитам да предложа следното нещо на Лилков.
Да се построи на първо време единична тб контактна мрежа от кръстовището на Гешов и Софийски по Гешов - надясно по Тотлебен до Руски паметник, а в обратна посока - да се върне стрелката на Скобелев за десен завой към Прага.
Да се пусне тролейбус 3 да ходи от Гоце Делчев до Надлез Надежда.
В последствие - да се изгради контактна мрежа от Надлез Надежда по Ломско шосе, Хан Кубрат, Бели Дунав до Връбница - 2.
След  реализирането на това да се прекрати концесията с Юнион Ивкони (Закриват се авт. 150 и 74) и да се върне авт. 85 по стария си маршрут.
Тролеят по Бяла Черква, Арсеналски и Черни връх да ходи от Гоце Делчев към Младост като нов № 8 и да не е с работно време от 6 до 20 часа.
Да се изгради обръщало в зелените площи до входа на метростанцията на НДК за трамвай 7А - Бокар - НДК за довозване. Ако това е невъзможно - то да се направи s-ка на Аптека и линията да се обслужва с пендели.
Според мен това е достатъчно.

По този предложение ТБ3/ТБ8 (за ж.к. Гоце Делчев) не правят връзка със спирка НДК, която събира много тролейбусни линии и е удобна за прекачване.

Offline freepigeon

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2276
    • View Profile
    • Email
Всички тези линии спират на спирката на 5те кьошета + че там има и спирка в обратна посока ако на някой му е потребно да отиде до Борово. Няма за какво да се ръга още една линия в тунела.

Offline sofianec

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1145
    • View Profile
Минаването на 74 по Тотлебен и обикалянето му по Ботев са само изкуствени удължавания на маршрута му. Пък и нали все се оплакваме колко натоварена откъм автобусни линии е гарата, една линия по-малко, която да обръща на МС Мария Луиза ще намали натоварването и връзката с гарата ще се прави с метрото. Това разбира се ако се оформят удобни за прекачване спирки - например обръщало на тролеите на мястото където сега Доуш са си разположили временните постройки.

Интересно ми стана бръщолевенето на Диков за фазата на трамвая - след преустройството фазата пак ще я има - просто трамвая ще се движи от другата страна. А фаза за ляв завой от Прага не е необходима, тя и сега я има и е обща с тази направо към Ботев и към тунела, все пак Прага има 3 платна.
« Last Edit: 11.11.2012, 11:47:38 by sofianec »

Offline viktorlc

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7049
  • www.bgtransport.org
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Сдружение "Градски транспорт и инфраструктура"
    • Email
След като казвате, че има ляв завой, тогава ще огледам да видя дали може лесно да се изгради контактна мрежа. Тогава ще има и връзка чрез спирка на Петте кьошета.
Стрелка на Скобелев за десен завой към Прага няма. Там токоснемателите деветкаджиите местят ръчно.
храна за мозък - http://www.banitza.net/

Offline blagun

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 16500
    • View Profile
    • Email
Интересно ми стана бръщолевенето на Диков за фазата на трамвая - след преустройството фазата пак ще я има - просто трамвая ще се движи от другата страна.
В момента има фаза, пускаща трамваите и друга фаза, пускаща колите от Ботев в посока тунела на НДК и 20 ОУ. След изместване на ТМ трасе тези 2 фази ще се обединят в една.
Струва ми се, че не е разрешен ляв завой от Прага към Руски паметник, но и да е разрешен - със сигурност е с отдаване на предимство на насрещните. А и както Виктор спомена - за тролеи това ще бъде катастрофа. По същата причина няма и не може да има ляв тролеен завой от В. Левски към Дондуков посока моста Чавдар.

Безсмислено е да се профанизира темата в тази посока - безумно глупаво е да се прави подобен ляв завой и това няма в никакъв случай да мине. Освен това ТБ3 не би имал спирка на Петте кьошета.

Но ако сравним предложението ТБ3 по Прага + ТБ8 по Арсеналски vs ТБ3 по Арсеналски, ТБ8 по Прага:
- при твоя вариант има ново трасе по Гешов и Тотлебен за ТБ3 еднопосочно и Нансен до Левски двупосочно и  Левски-Патриарха - еднопосочно, при този на Диков: в кривата на тунела - еднопосочно, по Нансен - до Левски - двупосочно и Левски-патриарха - еднопосочно. Т.е. твоят вариант е неикономичен като трасе
- отдалечаваш и двете тролейни линии от МС и изобщо от транспортния възел НДК.
- губи се връзката на Младост и Орлов мост с района на Медицинска академия, Военна болница и другите здравни заведения наоколо. Ще кажеш: ама се получава Надежда-Медицинска академия (макар и само еднопосочно). Но конюктурата в София е такава, че всяка загубена връзка е последвана от протести, комитети и т.н.

Така че, не мисля, че предложението ти е оптимално.
« Last Edit: 11.11.2012, 17:47:50 by blagun »

Offline viktorlc

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7049
  • www.bgtransport.org
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Сдружение "Градски транспорт и инфраструктура"
    • Email
Реално това кръстовище е мястото откъдето е добре да се започне с рехабилитация на контактната мрежа и подмяната на елементите с вносни за по-голяма скорост. Това ще осигури и по-бързо движение и изнасяне на тролейбуса от кръстовището.
Всъщност така косвено ще се подобри и обслужването на всички останали тролейбуси и трамваи, минаващи през кръстовището. Въпреки че са подменени, могат да се сложат нови трамвайни кръстовки като тези на Руски паметник, където изолирания участък е сведен до минимум.
Ще трябват 3 автоматични стрелки и 3 изходящи, както и 3 кръстовки за тролейбус.
храна за мозък - http://www.banitza.net/

Offline T_4

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2962
    • View Profile
Планираното трасе е с тясно междурелсие, пенделите от тм.1 биха ги пренасочили по бъдещата линия ;)
Това ми е пределно ясно - идеята на поста беше, че пенделите са специфичен вид мотриси. Ако имаме 6-7 5ХХ и се пуснат повече от 4 коли по дадена линия, какво правим ако някой пендел се развали трайно? Нали ти е ясно, че пенделите не могат да се заменят от друг тип трамваи, в резултат на което ще има открити коли.
ТБ3 и ТБ8 е добре да се кръстосват, за да може да не се загубят връзките (както Благун е отбелязал), а и за да може да се замести ТМ6.
Аз продължавам да твърдя, че може би трябва да се остави трасето в подлеза по начина, предложен от Репчо - а именно комбинацията от стрелки след спирката на Петте. Така би могло да се получи следната схема, която вероятно ще е най-добра от гледна точка на разходи и ефективност:
ТБ 3 Гоце Делчев - Център по Хигиена - бул."Тотлебен" - Руски паметник - Централна гара/Н-з "Надежда"
ТБ8 Гоце Делчев - бул."Черни връх"-бул."В.Левски" - Окръжна б-ца
ТМ 6 - запазва се
А74 - закрива се.
 
Не на безсмислените линии като ТМ23!
За оптимизация на разписанията:
http://forum.gtsofia.info/index.php?topic=428.msg100091775#msg100091775

Offline viktorlc

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7049
  • www.bgtransport.org
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Сдружение "Градски транспорт и инфраструктура"
    • Email
По вътрешна информация, докладвана на транспортната комисия от ЦГМ и Метрополитен, става ясно, че пътуванията с МГТ преди кризата са намалели от 1,6 милиона на ден до 1,2 милиона въпреки откриването на МД 2, което е спад с 25 % ! Шансът да оставят нещо, което да дублира друго нещо или пък да открият ново нещо, което да заобикаля и съответно да се забавя е по-малък от нула. Изчезването на трамвая от тунела, доколкото останах с такова впечатление, е най-сигурното от целия проект за реорганизация. Въпросът е как най-ефективно да се замести, но с минимални разходи!
Аз не мога да разбера какви връзки се губят на жк Гоце Делчев или бул. Черни връх с предлаганата реорганизация?
Спирка НДК се премества на спирката на 94 на Фритьоф Нансен, а връзката на НДК с Черни връх се осъществява от метрото. Това, което се губи е директната връзка между Петте кьошета и Хилтън и Петте кьошета и Мола. Реално тази връзка я има, но ще трябва да се прекачиш веднъж, а и не съм видял тълпи от хора да се качват на Петте кьошета и да слизат на Хилтън.
« Last Edit: 11.11.2012, 19:15:51 by viktorlc »
храна за мозък - http://www.banitza.net/

Offline AROS

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1316
    • View Profile
Ще се опитам да предложа следното нещо на Лилков.
Да се построи на първо време единична тб контактна мрежа от кръстовището на Гешов и Софийски по Гешов - надясно по Тотлебен до Руски паметник, а в обратна посока - да се върне стрелката на Скобелев за десен завой към Прага.
Да се пусне тролейбус 3 да ходи от Гоце Делчев до Надлез Надежда.
В последствие - да се изгради контактна мрежа от Надлез Надежда по Ломско шосе, Хан Кубрат, Бели Дунав до Връбница - 2.
След  реализирането на това да се прекрати концесията с Юнион Ивкони (Закриват се авт. 150 и 74) и да се върне авт. 85 по стария си маршрут.
Тролеят по Бяла Черква, Арсеналски и Черни връх да ходи от Гоце Делчев към Младост като нов № 8 и да не е с работно време от 6 до 20 часа.
Да се изгради обръщало в зелените площи до входа на метростанцията на НДК за трамвай 7А - Бокар - НДК за довозване. Ако това е невъзможно - то да се направи s-ка на Аптека и линията да се обслужва с пендели.
Според мен това е достатъчно.
тб 3 трябва да се прекара от надлез Надежда по Ломско шосе, Хан Кубрат, Западна тангента, кръговото на МС Ломско шосе и недоразумения като 74, 150, 285 да се спрат, 150 да е вътрешноквартален за Обеля. 85 си връща старото разписание!

Offline Ilian

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1023
    • View Profile
    • Сервиз за лаптопи
По вътрешна информация, докладвана на транспортната комисия от ЦГМ и Метрополитен, става ясно, че пътуванията с МГТ преди кризата са намалели от 1,6 милиона на ден до 1,2 милиона въпреки откриването на МД 2, което е спад с 25 % !
При така водената политика пътуванията ще стават все по-малко. И не е кризата виновна. Напротив - кризата трябваше да свали хората от личните им автомобили и да ги качи на МГТ. Ама как да стане това? МГТ става все по-неефективен и неудобен.

Offline Repcho

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 11150
    • View Profile
    • Градски транспорт-София
    • Email
С какво точно е станал по-неудобен и неефективен градския транспорт ? Също така изнесената информация е некоректна, няма как метрото да отчита спад от 25% при положение, че се откри 2-ри диаметър и всички виждаме колко хора пътуват с него...

Offline sofianec

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1145
    • View Profile
..и все по-скъп. С роене на нови линии на 20-30-40 мин. със сигурност няма да се подобри търсенето.

Не знам дали съм единичен случай, но наистина ми се налага да ходя често от района на Опълченска до Медицинска академия. 74 е най-удобен, но винаги пълен. Един тролей по Прага и през Руски паметник ми се струва по-удачен.

 Иначе завой с подходяща ККМ отнема 10 секунди, винаги ми е било приятно да наблюдавам как е направена мрежата в Цюрих, там дефакто забавяне по кръстовки и завои няма -> цък

Offline Repcho

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 11150
    • View Profile
    • Градски транспорт-София
    • Email
Кои са тези "нароени" нередовни линии, говори с конкретика, "попринцип" всеки може ...

Offline giorev

  • Ограничени права
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4121
    • View Profile
    • Email
С какво точно е станал по-неудобен и неефективен градския транспорт ? Също така изнесената информация е некоректна, няма как метрото да отчита спад от 25% при положение, че се откри 2-ри диаметър и всички виждаме колко хора пътуват с него...
С 25% е общият спад пресметнато вкупом за всички видове транспорт, според информацията на Виктор. Иначе качеството се влошава непрекъснато. С всеки ден расте средната възраст на ПС. Непрекъснато се режат коли. Разписанията се разтеглят. Дори да предположим, че и в изминалите години, градския транспорт не е бил съществено по-добър, то трябва да приемем и факта, че критериите на средностатическия жител на София се покачват - клиентите стават все по-взискателни.
Само скоропостижното закриване на Столичен Автотранспорт ЕАД би гарантирало на софиянци ежедневно комфортно и безаварийно пътуване с автобус в градски условия, което априори би увеличило дялът на превозите на обществения транспорт и би повлияло положително на трафика в столицата!