Author Topic: Закъсненията на МГТ  (Read 168343 times)

Offline Repcho

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 11150
    • View Profile
    • Градски транспорт-София
    • Email
Закъсненията на МГТ
« on: 07.09.2011, 23:47:00 »
Закъсненията са ежедневие, причините се виждат от всички, коментират се в темата за трафика.

Нещото, което ме озадачи е, че има нареждане автобусите да не могат да изпреварват колата пред тях. Само по себе си това е огромна простотия и влияе пряко и негативно върху качеството на услугата. ЦГМ вместо да се стреми да подпомага редовното движение на колите го възпрепятства.
Пример - една от най-натоварените линии е 76, събират се 3 автобуса, като най-предния е ранна кола и прави последен курс към 20 часа, следващата също е ранна, третата е нощна и има още да кара. Какво се наблюдава - ранните коли не си дават зор т.к. така или иначе си отиват, нощната кола остава сама в рамките на 30 мин. (примерно) и при изявено желание от страна на шофьора да изпревари ранните му бива забранено и наредено да чака 10 минути интервал от предната ранна, като всъщност предната нощна е на огромен интервал. Резултатът - огромна дупка между нощните коли, невъзможност да се влезе в разписание дори след 20 часа и хора, чакащи по спирките.  :/


Offline radkov3

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 521
    • View Profile
Re: Закъсненията на МГТ
« Reply #1 on: 08.09.2011, 00:04:46 »
Това да не можеш да изпревариш колата пред теб е наистина тъпо. Един пример: Две коли от една линия са се събрали в задръстване и първият е претъпкан, а втория се влачи зад него на 2-3 минути празен. Какво пречи празния да изпревари препълнения? Така хем шофьорите си помагат, хем пътниците ще се возят в два равномерно пълни автобуса, вместо хората да бъдат консервирани в първия автобус, а няколко по - умни и рискуващи, защото все пак не знаят кога идва следващия автобус, пътници останали на спирката да се возят в празен автобус на 2-3 минути от предния.

Offline Repcho

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 11150
    • View Profile
    • Градски транспорт-София
    • Email
Re: Закъсненията на МГТ
« Reply #2 on: 08.09.2011, 00:10:17 »
Пречи тъпото нареждане на ЦГМ. Изпревариш ли предната кола може да ти удържат курса по вина...

Offline София 70

  • Ограничени права
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 9842
    • View Profile
Re: Закъсненията на МГТ
« Reply #3 on: 08.09.2011, 09:29:29 »
Също така трябва да се държи дистанция от поне 2 спирки от предната кола.

Offline emo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 18618
  • Приятел на всички шофьори и ватмани от ГТ
    • View Profile
Re: Закъсненията на МГТ
« Reply #4 on: 08.09.2011, 09:32:24 »
Нещото, което ме озадачи е, че има нареждане автобусите да не могат да изпреварват колата пред тях.

За останалото, което си написал съм съгласен. А за цитираното изречение - откога го има това и кой гений го е въвел. Още преди 2 г. роптаех точно по тази точка. И така в даден момент може първия автобус да си се влачи и да не може да тръгне от хора и да увеличава закъснението все повече и повече и така накрая да нареди всички коли по линията след себе си, пък било то и по 76.
Близо 3000 мои снимки от 2007 г. до днес.
https://www.flickr.com/photos/147931689@N02/

Offline GAULOISES

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1171
  • КАРАТ-С
    • ICQ Messenger - 496092550
    • View Profile
Re: Закъсненията на МГТ
« Reply #5 on: 08.09.2011, 10:51:44 »
Това беше въведено в Карат още миналата година и дори имаше ударжани курсове, още тогава казах че обслужването се влошава.

Online difian

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 18068
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Любителска страница на Софийското метро във Facebook!
    • Email
Re: Закъсненията на МГТ
« Reply #6 on: 08.09.2011, 15:24:23 »
С тези размествания проблемът не идва ли после как да се отчитат курсовете и как да се заплаща на операторите? Иначе, че води до проблеми, спор няма. Къде все още се трупат огромни закъснения, мисля че поне скоро не сме говорили за огромни закъснения, то си беше и лято де...

Offline emo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 18618
  • Приятел на всички шофьори и ватмани от ГТ
    • View Profile
Re: Закъсненията на МГТ
« Reply #7 on: 08.09.2011, 15:25:53 »
Би трябвало да се реже и от нафтата на шофьорите. Ако си направил 4 вместо 5 обиколки или си спестил 3-4 км. от маршута, мисля, че тогава им режат от нафтата за деня.
Близо 3000 мои снимки от 2007 г. до днес.
https://www.flickr.com/photos/147931689@N02/

Offline V.Peichev

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 8983
    • View Profile
Re: Закъсненията на МГТ
« Reply #8 on: 08.09.2011, 16:33:14 »
В забраната да се изпреварва предната кола има сериозна логика - позволява ефективна реализация на пакетно придвижване на автобусите със всичките му преимущества - максимално натоварване на първа кола в пакета и минимално на последна, възможност за проверка от страна на контрольорите на задните коли в пакета при безплатна първа и т.н. :)

Online freepigeon

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2272
    • View Profile
    • Email
Re: Закъсненията на МГТ
« Reply #9 on: 09.09.2011, 01:45:27 »
Смятам че през тази година движенията в пакет като цяло драстично намаляха както и страшните закъснения.Поне по мои наблюдения де особено на 204 на която преди ставаха такива чудеса... Има рабира се и изключения - не знам къде и как успяват но дори и летно време тролеите по 5 си се движеха на два пакета по 10 тролея с по 40 минути интервал един помежду им...

Offline mlk

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4297
    • ICQ Messenger - 110536592
    • View Profile
    • Email
Re: Закъсненията на МГТ
« Reply #10 on: 09.09.2011, 08:38:24 »
Нормално е пакетното придвижване да се случва все по-рядко ... при това нерпекъснато разреждане на линиите и увеличаване на интервалите :)

Offline tm0

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3952
    • View Profile
Re: Закъсненията на МГТ
« Reply #11 on: 11.09.2011, 01:16:45 »
Това нареждане е несправедливо, ако една линия се обслужва от различен модел автобуси. Вече оправдавам тактиката шофьорите да затварят вратите под носа на пътниците, особено когато возилата са препълнени и се бавят на спирка в процеса на натъпкване на двойния брой чакащи. По линия на трамвай 9 масово е имало изпреварване на коли и пакетно движение, съвсем не на разстояние две спирки. Точно за тази линия това е неизпълнимо. Не знам откога е това, но е немислимо да се глобяват шофьори чак. Едно е да сложиш диспечери да определят интервали, друго е да въвеждаш немислимо за столичните зверски задръствания правило. Само зимата като изпонамръзнат хората по спирките гледайте какво ще стане - дъжд от жалби, ако не и от по-рано. Истината е, че диспечерския контрол на закъснелите автобуси и по-рядко тролейбуси е недостатъчен и трябва да се работи над това. За 204 само шофьорите могат да кажат какво е да поддържаш бързото темпо на линията с каране на високо скорост до горната граница на позволената и пак винаги да са фрашкани автобусите.
------------------------

Offline T_4

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2962
    • View Profile
Re: Закъсненията на МГТ
« Reply #12 on: 11.09.2011, 12:55:36 »
Според мен трябва да се прилага практиката при голямо закъснение и пакетно движение по дадена линия на първата кола от пакета да й се скъси маршрута, за да влезе в разписание. Малко са линиите, при които имаме силен пътникопоток до крайна спирка. Например, ако към Борово пътуват 2 автобуса 204, то на първият може да бъде наредено да завърти на тролейбусното обръщало, като пътниците се прехвълят на втория автобус. Същото важи и при тролеите понякога. 
Не на безсмислените линии като ТМ23!
За оптимизация на разписанията:
http://forum.gtsofia.info/index.php?topic=428.msg100091775#msg100091775

Offline Knoxville

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6338
    • View Profile
Re: Закъсненията на МГТ
« Reply #13 on: 11.09.2011, 12:58:24 »
Аз не виждам смисъл от съкращаване на маршрута само с 1 спирка. При 10 минути закъснение никой няма да тръгне да върти кола.

Offline T_4

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2962
    • View Profile
Re: Закъсненията на МГТ
« Reply #14 on: 11.09.2011, 13:08:44 »
Това беше просто пример. По същата логика могат да пробват на пл. "Ручей" за ТБ2 и 9 или ул."Острово" за ТБ2 и 4. Пък и така от 10 мин, както си споменал, закъснението става около 5-6. Значително по-добре ;)
Не на безсмислените линии като ТМ23!
За оптимизация на разписанията:
http://forum.gtsofia.info/index.php?topic=428.msg100091775#msg100091775

Online difian

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 18068
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Любителска страница на Софийското метро във Facebook!
    • Email
Re: Закъсненията на МГТ
« Reply #15 on: 11.09.2011, 20:28:19 »
Единствено за тролей 9, може би и него е имал предвид tm0, трамваите най-много да са въртели на Спартак, съм свидетел, как е обръщал на Петте или ВВМИ по заповед на диспечерите. Другаде не знам да има практика. А и функционалният въпрос със заработки, заплащане на операторите са извършени курсове и прочие остават. А са съществени!

Offline Stahlgewitter

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1687
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Email
Re: Закъсненията на МГТ
« Reply #16 on: 11.09.2011, 20:44:57 »
Аз и на Дойран съм виждал да обръщат 2 и 9,както и на Борово деветките да не качват пътници от последната,ами изпускат 3-4 спирки,за да наваксат време.

Online difian

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 18068
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Любителска страница на Софийското метро във Facebook!
    • Email
Re: Закъсненията на МГТ
« Reply #17 on: 11.09.2011, 21:10:29 »
Аз и на Дойран съм виждал да обръщат 2 и 9,както и на Борово деветките да не качват пътници от последната,ами изпускат 3-4 спирки,за да наваксат време.
С пропускането на спирки навсякъде го правят и е добре, но как може да се реши организацията за размествания на коли с цел избягване на закъснения, големи интервали с дупки и пакетно движение?

Offline tm0

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3952
    • View Profile
Re: Закъсненията на МГТ
« Reply #18 on: 11.09.2011, 23:49:30 »
Имах предвид автобус 9 тм.
------------------------

Offline conecto

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4462
    • ICQ Messenger - 303555835
    • View Profile
    • Email
Re: Закъсненията на МГТ
« Reply #19 on: 17.09.2011, 07:56:29 »
Единствено за тролей 9, може би и него е имал предвид tm0, трамваите най-много да са въртели на Спартак, съм свидетел, как е обръщал на Петте или ВВМИ по заповед на диспечерите. Другаде не знам да има практика. А и функционалният въпрос със заработки, заплащане на операторите са извършени курсове и прочие остават. А са съществени!

По много линии се съкращава маршрута по нареждане на диспчерите, на прима виста се сещам за 280 до Винарово колело, 120 до Зъбчето, тб 1/2 до Кракра, виждал съм и тролейбус Ман да обръща на 5-те кьошета на дизел от Патриарха към тунела.