Абсурд да се забранят "частните МПСта", Фандъкова ще си подпише смъртната присъда така.
Тука не говорим за това как ще се отрази политически този въпрос, ами как е най-добре от практическа гледна точка.
Спаси София призоваха днес всички да оставят колите и да ползват градски транспорт, но реакциите на хората бяха подчертано негативни.
Това не са ли младежите, които твърдяха, че картите им в метрото са много правилни и след като им показах къде грешат дори нямаха доблестта да си признаят? Освен това чух че са ходили нарочно да къртят павета от Дондуков, за да правят снимки и да показват колко е зле ремонта, за да правят мръсно на Фандъкова. Грозна работа. Не са добър пример за подражаване.
А и градският транспорт не може да поеме евентуален по-голям поток от пътници.
Колите които сега са на линия могат да поемат поне още 20-30% ако се спазват разписанията до минутата. Проблемът сега е, че графиците не се спазват и колите се пълнят неравномерно.
Разбира се че при пълна забрана за частни МПС ще трябва още коли по основните линии. За това казах че депата и гаражите могат да се напънат и да изкарат всички което е технически изправно.
Пък и кой ще плати транспортната задача и нарастналия пробег??
За това се чудя дали градския транспорт трябва да е безплатен при подобна мярка. Всички ще си плащат транспорта и готово.
А пък и може да се обособи допълнително перо от бюджета за подобни на силни валежи или много замърсен въздух, когато да се прекратява движението на частни МПС. Към това перо може да влизат и допълнителни средства. Например, както казах да има списък в които да са записани всички МПС, които да имат право да се движат в подобни дни на забрана - поща, куриери, доставчици, таксита и т.н. За държавните и общинските МПС включването в този списък да е безплатно, но за частните (куриери, доставчици, таксита) да се плаща някаква такса.
Според мен правилния подход е не да се забранява нещо, ами градския транспорт да се направи привлекателен и хората с колите сами да го изберат.
Това физически няма как да стане. Вече има твърде много МПС по улиците на София. Освен ако не измислят магически рейсове и трамваи, няма как градския транспорт да прескача другите коли.
Преминали сме критичната точка и единственото решение е ограничителни мерки за частни МПС. Колкото по-рано го осъзнаят някои хора, толкова по-добре.
Пред офиса има гумаджийница и там вчера и днес има епични опашки. Което значи, че доста шофьори си слагат зимни гуми СЛЕД първия сняг. В понеделник нямаше неразчистен булевард, но доста автомобили буксуваха, на Сахаров имаше един, възседнал тротоара, други - чакащи КАТ за ПТП... Отделно - навиците на шофьорите за скорост, спиране и дистанция са от сухите времена.
Още едно доказателство защо е добра идея да има забрана за движение на частни МПС при обилен снеговалеж.