Айде стига вече с тая първа класа. Всичко друго в БДЖ като че ли е Мара втасала, цъфнало и вързало, та до първата класа опряхме. Милион пъти съм пътувал с първокласен билет във втора класа заради мръсни и изпотрошени първокласни вагони, с отварящи се по време на движение врати и т.н. Иначе вече имаше случай, когато някакви началници решиха, че едни стари немски второкласни вагони са прекалено комфортни, та им мацнаха жълта лента над джамовете. Това, което отбелязвате, като климатици, интернет и т.н. отдавна е стандарт и за втора класа. Дори масово съвременният подвижен състав няма голяма разлика между втора и първа, освен малко по-широки и по-шарени седалки. Тези вагони, които сега идват, не им знам седалките, но например прехвалените "нови" гръцки от преди 20 години, които идваха у нас, бяха все едно че сядаш върху гипс и във втора, и в първа класа. В дизеловото Дезиро и в двете класи седалките са абсолютно същите и въпреки това много кондуктори в посока Кюстендил особено се заяждаха, че зад преградата било първа класа, а то реално си е същото. Сега, който иска да се прави на баровец, има специални атракционни влакове като възстановения в автентичен вид "Ориент Експрес", само че за по 10 хиляди евро билета примерно...
Въобще в БДЖ проблемът е нехранимайковщината по депата, особено в "Надежда", както и че е една хранилка за непрокопсаници "наши" хора.