Author Topic: Оптимизация на трамвайните маршрути  (Read 459044 times)

Offline fafan

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7004
    • View Profile
    • Email
Както регулярно забелязвам да бъде споменавано и от други съфорумци - на мен ми се струва най-удачно да се върне положението от 2020-2021 година с линия ТМ4 по бул. Мария Луиза, а линия ТМ3 от Орландовци по бул. Христо Ботев към Захарна фабрика. Веднъж даже се возих със снимане на клипче (в съответната тема) и имаше правостоящи на 05.09.2020 година. Вярно е, в същия ден в ТМ3 имаше и няколко свободни седалки в единичното ЧКД, но все пак, тогавашният маршрут също се е използвал в някаква степен.

Да, това е най-добрият вариант. ТМ4 по Мария Луиза беше идеален, а от Орландовци към гарата е достатъчна една линия на около 15-20 минути, така че положението от 2020 е оптималното решение.

Offline david

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 465
  • Ganz Villamossági Művek
    • View Profile
Връщането на ТМ4 по Луиза би било лошо решение. Така няколко квартала отново ще останат без директна връзка към гарата, Алабин и Луиза ще се задръстят още повече, което е абсолютно ненужно, отделно и стигането до бул. Сливница е по - бавно. Идеален е бил по стария си маршрут за хората, които я го ползват веднъж месечно, я не.

Offline tsetsi81

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 469
    • View Profile
Докладът е приет на транспортна комисия, така че на печелившите - "честито".
Това дали означава че т.нар.в доклада обединена линия ТМ3 ще е с 5-те сегашни коли на ТМ3 и 3-те сегашни на ТМ1 в делник?
Дали с цел избягване на закъснения от тази нова дълга линия нямаше да е по-удобно да имаме
ТМ1 : Иван Вазов-Централна гара и
ТМ3 : Захарна фабрика - Централна гара
 Още нещо : има ли някой наблюдения върху ТМ12 до Връбница ?
Реално подмомага ли ТМ6 или само се пречка ?

Offline ivaylostoenchev

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2310
    • View Profile
Докладът за обединяване на 1 и 3 не е приет на СОС.
Приет е докладът за връщането на Тм3 до Орландовци.

Offline tsetsi81

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 469
    • View Profile
Хрумна ми следната идея : на принципа на ТМ7/27 дали ако се направи и за ТМ 1/6 няма да е смислено?
С броя коли на ТМ 1 и ТМ 6 да са и двете до Обеля , но половината под номер 1 да са по бул.Мария Луиза , а останалите под номер 6 както досега по бул.Хр.Ботев?
Така ако сега имаме 3 коли на ТМ 1 и 10 на ТМ6 ако двете станат с по 6 , понеже няма как иначе по равно няма да се получи добър ефект?

Offline RADOCVET

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 11379
  • http://bgtransport.org/
    • View Profile
    • Email
Двете рамена през Лъвов мост и Ботев са с различна дължина и време. Това ще попречи на какъвто и да е синхрон и подобно на 84 и 184 в дадена част от маршрута ще се движат заедно с 20 минути дупка до следващата двоица.
Може да нема ред, ама требе да се спазва!

Offline V.Peichev

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 8983
    • View Profile
Принципно е възможно, но ефектът е съмнителен - интервалът на ТМ 6 по Ботев ще е над 20 минути и на практика остава само един редовен трамвай, по Мария Луиза се движат две редовни линии - 18 и 27 също Алабин ще се претовари допълнително. Синхронизирането ще е трудно - може по-дългата линия по Мария Луиза да е до Връбница за да стане реално осъществимо, но все едно недостатъците са повече. :rolleyes:

Offline fafan

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7004
    • View Profile
    • Email
Двете рамена през Лъвов мост и Ботев са с различна дължина и време. Това ще попречи на какъвто и да е синхрон и подобно на 84 и 184 в дадена част от маршрута ще се движат заедно с 20 минути дупка до следващата двоица.

Разликата е 4 минути по разписание, такива казуси са решени по други градове с престой на спирка или резервен коловоз.

Offline RADOCVET

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 11379
  • http://bgtransport.org/
    • View Profile
    • Email
В конкретния случай и двете са неудачни.
Може да нема ред, ама требе да се спазва!

Offline V.Peichev

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 8983
    • View Profile
Принципно е възможна по-дълга почивка на Обеля за някои курсове с цел синхронизация - има втори коловоз, също може линията по Мария Луиза да е до Връбница за по-лесна синхронизация, но недостатъците са сериозни - влошава се обслужването на Ботев за сметка на претоварване на Мария Луиза и Алабин.  :rolleyes:

Offline bahner

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 952
    • View Profile
Ами то това беше идеята донякъде с обединението на 1 и 3, щеше да е на 15 минути и можеше да се догоди някакво прилично разминаване с 6, особено в празник, когато хората ходят към Южния парк.
Галерия за градски транспорт - https://www.flickr.com/gp/127247218@N05/qB017P

Offline fafan

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7004
    • View Profile
    • Email
Ами то това беше идеята донякъде с обединението на 1 и 3, щеше да е на 15 минути и можеше да се догоди някакво прилично разминаване с 6, особено в празник, когато хората ходят към Южния парк.

Това не го разбрах, този неприетия от СОС франкенщайн от 1+3 и 6 идват от съвсем други посоки, за какво разминаване става въпрос? Идеята на tsetsi81 е за линии с много сходни направления, които само в центъра минават по различни успоредни улици и така обират пътниците в центъра от по-широка зона ако минаваха по един и същ маршрут. Съвсем различна концепция.

Offline T_4

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2962
    • View Profile
Идеята е, че 1+3 щеше да даде връзка между Иван Вазов и халите на около 15 минути, което се би получило и при евентуално разделяне на ТМ6.

При сегашните интервали на линиите, надробяването им чрез разделяне, е излишно и ще влоши обслужването. В крайна сметка има безплатно прекачване до 30 минути, което би свършило работа при синхронизирани разписания/осигурени връзки. Ще дам А84/А188 и А85/А285 като примери, където транспортното обслужване се влоши след разделянето. А213 пък е пример за обратното - в момента е с по-малко коли спрямо времето, когато бяха А213 и А214 (например в празничен ден двете линии бяха на 22 минути през деня, в момента А213 е на 24). '

От прочетеното до момента стигам до извода, че има консенсус, че ТМ3 след гарата е неефективен - защо тогава не се скъси до там, ами ще ходи до Орландовци? Ако се направи да минава на 3-4 минути преди/след ТМ4, прекачването ще достатъчно удобно и 30 минути ще стигат.

Има ли информация за курса на ТМ3 с новата разстановка?
Не на безсмислените линии като ТМ23!
За оптимизация на разписанията:
http://forum.gtsofia.info/index.php?topic=428.msg100091775#msg100091775

Offline V.Peichev

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 8983
    • View Profile
Разделяне на ТМ 6 ще доведе до интервал на клоновете над 20 минути, ако не се добавят коли. Разделянето на 213 и 214 беше напълно безмислено и бяха обединени още преди да е завършено разклонението на МД 1 до БПС. :rolleyes:
« Last Edit: 25.11.2024, 10:25:53 by V.Peichev »

Offline fafan

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7004
    • View Profile
    • Email
... между Иван Вазов и халите ...

Ясно, чак сега разбрах какво се има предвид. Гледа се откъм южна София и се търсят някакви оптимизации да им е бързо и удобно на живущите в южните квартали. Аз мисля все от гледната точка на северните квартали и се чудя какво ще им помогне на хората там това непрекъснато оптимиране и трамвай от Иван Вазов до Халите на 15 минути като франкенщайна така или иначе не стига до тях. Явно гледната точка е важна за да се почувстваш облагодетелстван от тези оптимизации.

Offline bahner

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 952
    • View Profile
Наричаш ощетени същите северни квартали, които имат единствено трамваи с нисък под и климатик (Орландовци) или тези, които получиха удължен трамвай 27 до София север и едновременно с това Песи по тм 6 в Надежда?

Тия хора не ги бърка особено точно тройката, а тези от Иван Вазов освен тм 6, друго мн мн нямат. Иначе хората в Захарна фабрика щяха да усетят подобрението също - линията щеше да е много по-стабилна и с постоянни интервали и нямаше да се прецаква при всеки удобен повод за това.
Галерия за градски транспорт - https://www.flickr.com/gp/127247218@N05/qB017P

Offline V.Peichev

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 8983
    • View Profile
Иван Вазов има 76, 102, Е74, 204, 304, 604, ТМ 7, ТБ 7, ТБ 8 по периферията на квартала. Има спирка на 76, Е74 и 8 почти до обръщалото на ТМ 6. Голяма част от Света Троица е в пешеходна достъпност до МС Вардар или МС К. Величков, ТМ 3 като цяло е сравнително слабо натоварен.  :rolleyes:

Offline Mammoth

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3529
  • ČKD
    • View Profile
Иван Вазов има 76, 102, Е74, 204, 304, 604, ТМ 7, ТБ 7, ТБ 8 по периферията на квартала. Има спирка на 76, Е74 и 8 почти до обръщалото на ТМ 6. Голяма част от Света Троица е в пешеходна достъпност до МС Вардар или МС К. Величков, ТМ 3 като цяло е сравнително слабо натоварен.  :rolleyes:
Еми не точно, защото аз примерно живея до колелото в Захарна фабрика и пътници си има от Възраждане до Захарна фабрика. Ако беше по-често може би щяха да са и още повече.

Offline V.Peichev

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 8983
    • View Profile
Единичните вагони на около 15-20 минути не са претоварени и няма нужда от сгъстяване на ТМ 3.  :rolleyes:

Offline difian

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 18072
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Любителска страница на Софийското метро във Facebook!
    • Email
Единичните вагони на около 15-20 минути не са претоварени и няма нужда от сгъстяване на ТМ 3.  :rolleyes:
Мдам, аз вече съм предимно пеша или с комбинация от други линии до работата, след като махнаха насилствено 3-ката от Орландовци... Също така е толкова рядка, че не успявам да я включа като комбинация за пътуване с прекачване... ;)