Повозих се на новите трамваи. Миришат много хубаво
, по-тихи са от подобните трамваи, в които съм се возил във Варшава (ама там ги карат както трябва, а не се влачат като в София). В сравнение с метровлаковете, салонът е изпълнен много по-качествено. Впечатление ми направи стабилното отопление – на доста места из салона имаше калорифери, както и до вратите, беше голяма жега вътре. Вратите са снабдени с фотоклетки и светодиодно осветление на нивото на краката/стъпалата. Видях доста камери вътре, предполагам, че водачът може да избира кои от тях да се изобразяват на дисплея (аз видях 3 за обратно виждане и една, която гледаше салона при втора врата, не знам защо точно тази беше избрана да се показва).
Гласовото оповестяване работеше, но беше твърде тихо. На мониторите по тавана пускаха кадри от "5 минути София", както и някаква пропаганда от ЕД
, а на мониторите по стъклата - маршрутът, като даже е маркирана текущата спирка. За нещастие, спирките не са подредени както в метрото - в съответствие с посоката на движение, но това е дребен детайл. Табелите имат заложена опция да показват след колко време ще се достигне всяка от следващите спирки, но това не работеше. Трамваят си поскърцваше по кривите, примерно на колелото на Иван Вазов.
Вътре е доста просторно, подът не е на едно и също ниво, а при късите секвции е на малко по-високо ниво. Удивително добре, обаче, си пасва с височината на бордюра на НДК, примерно. „Дупката“ между трамвая и тротоара не е страшна. Харесва ми как валидаторите са поставени на логични места, а не закачени на тръбите, до вратите има и перфоратори.. монтирани внимателно върху обвита с изолирбанд тръба.
Като цяло, доста добри са ми впечатленията, дано запазят този си вид по-дългичко и дано някога доживеем по всяка линия да може да се движи такъв трамвай..