Author Topic: Трамвайно трасе по Граф Игнатиев  (Read 76887 times)

Offline stankos

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4176
    • View Profile
Re: Трамвайно трасе по Граф Игнатиев
« Reply #140 on: 11.04.2017, 21:53:19 »
По собствения ми окомер в Люлин наклона е около 30-35 промила, в гората 50-55 , а най-стръмния участък беше по Черни връх 70 метра денивелация на 1000 метра ! :rolleyes:

В гората наклона е ... До Вишнева - 38/1000, над Вишнева - 42/1000.

В Люлин ?

Offline Ivo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 15523
    • View Profile
    • Email
Re: Трамвайно трасе по Граф Игнатиев
« Reply #141 on: 11.04.2017, 22:10:41 »
Трудно може да се изчисли с гугъл земя, като сложиш мишката се вижда разликата в надм. височина, но и наклона варира. Според мен между 35 и 45/1000 трябва да е.

Всеки трамвай трябва да е изчислен и да има техн. спецификации и да е тестван за макс.преудолируам наклон на изкачване и спускане. Ако наклон между 35 и 45/1000 отговаря на спецификациите то няма никаква причина да не ги пуснат в гората. Това може да се изчисли лесно.
Не ни трябват хора с "дипломи" а работещи и можещи да мислят, влагайки логика и разум в това което правят.

Фен на автобусите ЧАВДАР

Offline viktorlc

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7049
  • www.bgtransport.org
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Сдружение "Градски транспорт и инфраструктура"
    • Email
Re: Трамвайно трасе по Граф Игнатиев
« Reply #142 on: 11.04.2017, 23:21:21 »
A пред новата сграда на УАСГ колко е?

В гугъл ърт има такава опция за мерене и от Строителния техникум до пл. Журналист излиза осреднено 40/1000. Не знам колко е точно като мерене.
храна за мозък - http://www.banitza.net/

Offline btr95

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2700
    • View Profile
    • Email
Re: Трамвайно трасе по Граф Игнатиев
« Reply #143 on: 11.04.2017, 23:30:30 »
Винаги може да се пуснат и ЧКД, конфигурация "дупе-дупе", но това с пенделите ми се вижда много по-нормално и логично.
Тм депо:Банишора
Тм мотриса: 713
Тм линия: 4

Offline Petko21

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7022
  • Техника
    • Skype Me™!
    • ICQ Messenger - 646173605
    • View Profile
    • Моите снимки
Re: Трамвайно трасе по Граф Игнатиев
« Reply #144 on: 12.04.2017, 01:31:04 »
Пендели в гората е ясно, че няма да има. Нищо не пречи дасе пусне 10 тм от зоопарка по черни връх, баучер, св. Наум, черни връх и по Евлоги Георгиев до стадиона(паркинга). Така само Спирки Журналист и ул. Вишнева не се покриват но това не е болка за умиране.
Първото все още не е ясно поради каква причина не може да го има? До тук само се чува "не може", но не и обяснение, защо не може. Второ подобна безумна автобусна линия която в половината маршрут ще е в задръстване ще е от полза на авантюристите и пътешествениците, но не и на пътниците в тази част на София. И трето Журналист и Вишнева, са си "болка за умиране" Журналист в момента се обслужва от 3 линии и има достатъчно пътникопоток. И ако смяташ това за удачно и да я оставиш без обслужване, то това не е нормално.

И в този ред на мисли, как смята СО да прави ремонтите на Графа и Баучер? Защото усещам (а и по мнението на повечето тук) че първо ще е ремонта на Графа и 1 година ще си имаме безумна заместваща автобусна линия. След като приключи този ремонт, ще започне нов на Баучер и още 1-2 години няма да имаме транспорт. Ако няма да пускат нормален превоз в участъка Стадиона - Журналист - Баучер - Хладилника, то поне да направят успоредно двата ремонта, а не да се точат ремонт след ремонт с години.

Offline emm_1968

  • Trams Doctor
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5262
    • View Profile
Re: Трамвайно трасе по Граф Игнатиев
« Reply #145 on: 12.04.2017, 07:55:36 »
По собствения ми окомер в Люлин наклона е около 30-35 промила, в гората 50-55 , а най-стръмния участък беше по Черни връх 70 метра денивелация на 1000 метра ! :rolleyes:

В гората наклона е ... До Вишнева - 38/1000, над Вишнева - 42/1000.

В Люлин ?

За "гората" съм се интересувал и знам. За Люлин не знам, но мога да проверя.
Символите на нашия град са Витоша, кестените и трамваите.

С такива любители на МГТ врагове не му трябват.

Offline TRAMS SOFIA

  • Ограничени права
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3557
    • View Profile
Re: Трамвайно трасе по Граф Игнатиев
« Reply #146 on: 12.04.2017, 08:50:10 »
Винаги може да се пуснат и ЧКД, конфигурация "дупе-дупе", но това с пенделите ми се вижда много по-нормално и логично.
Не ми се вярва да ги пуснат така.
Колкото по-малко е сърцето , толкова повече злоба носи.

Offline stankos

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4176
    • View Profile
Re: Трамвайно трасе по Граф Игнатиев
« Reply #147 on: 12.04.2017, 09:41:51 »
По собствения ми окомер в Люлин наклона е около 30-35 промила, в гората 50-55 , а най-стръмния участък беше по Черни връх 70 метра денивелация на 1000 метра ! :rolleyes:

В гората наклона е ... До Вишнева - 38/1000, над Вишнева - 42/1000.

В Люлин ?

За "гората" съм се интересувал и знам. За Люлин не знам, но мога да проверя.

Авансово Благодаря !

Offline btr95

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2700
    • View Profile
    • Email
Re: Трамвайно трасе по Граф Игнатиев
« Reply #148 on: 12.04.2017, 18:01:48 »
Аз не виждам нищо лошо в линия с пендели, а за Гората, мисля, че много потребители тук имат много грешно впечатление за това трасе. Наистина имало е  Софии, които са се обръщали, но имайте предвид, че Софиите са били много по-бързи трамвай. Освен това при внимателно каране, пендела няма как да се обърне, да не говорим, че ако се пусне от Вишнева надолу по инерция, без тяга, скоростта няма да е чак толкова главоломна, че трамвая да се обърне на завоя, ако му откажат спирачките. А за линиите, добре е да има една "Журналист-Хладилника" и една линия "Журналист- Гарибалди", която да върви по коловоза, който не се ремонтира. Вечер трамваите ще се извъртат през кръга на Журналист и ще влизат в коловоза, по който се извършва активно движение през деня, после на Алабин и Витошка, с една маневра, ще си влезе в правилния коловоз и право към депото. (Например ако движението към депото е в коловоза посока Хладилника, на Алабин продължава направо към Съдебната плата, изтегля трамвая от стрелката 4/10, сменя кабините и след това прави ляв завой и по Мария Луиза към депото)
Тм депо:Банишора
Тм мотриса: 713
Тм линия: 4

Offline V.Peichev

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 8983
    • View Profile
Re: Трамвайно трасе по Граф Игнатиев
« Reply #149 on: 12.04.2017, 18:22:05 »
Идеята да се спуска по инерция изглежда рискова - T6A2(SF) слизат надолу в режим на електрическо спиране, радиусите на кривите не са големи и трамвай по инерция е твърде вероятно да излезе от релсите дори и да не се обърне.  :rolleyes: При повреда на тягов двигател или заклинване на контролера който и да е БГ дарак остава без електрическо спиране, T6A2(SF) имат два независими контура. :rolleyes: И без това в гората се кара бавно, ако скоростта падне още може почти да не останат пътници. :rolleyes:

Offline Petko21

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7022
  • Техника
    • Skype Me™!
    • ICQ Messenger - 646173605
    • View Profile
    • Моите снимки
Re: Трамвайно трасе по Граф Игнатиев
« Reply #150 on: 12.04.2017, 18:28:19 »
В този случай, предлагам скорошно бракуване на всички пендели, и закупуването на чисто нови мотриси с две кабини и врати от двете страни. Не може да имаме трамваи, които трябва да се ползват за ремонти, но поради това че са български, да не се използват по предназначение.  ;)

Offline btr95

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2700
    • View Profile
    • Email
Re: Трамвайно трасе по Граф Игнатиев
« Reply #151 on: 12.04.2017, 18:40:13 »
Идеята да се спуска по инерция изглежда рискова - T6A2(SF) слизат надолу в режим на електрическо спиране, радиусите на кривите не са големи и трамвай по инерция е твърде вероятно да излезе от релсите дори и да не се обърне.
Защо говориш глупости, без да знаеш? Масово се пуска по инерция в Гората, а в по натоварените часове се кара и с тяга надолу, редовния номер на двамата бивши титуляри на 2022 беше да изсилят трамвая и преди кривата да започнат ударно спиране. Освен това тези трамваи биха работили временно. Ако загуби ел. спиране има какво-кран-машинист, ако заклини контролера, сваля пантографа и спира с какво-кран-машиниста, ако изгори компресора, има си ел спиране, магнети и френ.

ПС: Всичките ти твърдения за българските трамваи бяха оборени от действителността и са крайно неточни и неверни. бяха показани и кадри как ЧКД, с така хвалената от теб спирачна система не ще да спре. Ако ги поддържат изправни, нищо няма да се случи.

В този случай, предлагам скорошно бракуване на всички пендели, и закупуването на чисто нови мотриси с две кабини и врати от двете страни. Не може да имаме трамваи, които трябва да се ползват за ремонти, но поради това че са български, да не се използват по предназначение.  ;)
Лошо няма, но ние пари за нормални трамваи нямаме, какво ще рече за пендели.
« Last Edit: 12.04.2017, 18:43:00 by btr95 »
Тм депо:Банишора
Тм мотриса: 713
Тм линия: 4

Offline TRAMS SOFIA

  • Ограничени права
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3557
    • View Profile
Re: Трамвайно трасе по Граф Игнатиев
« Reply #152 on: 12.04.2017, 19:03:11 »
А не може ли да има 2линии.
1.Парадайс-Семинарията
2.Журналист-стадиона(Гарибалди)
За първата трябват 3 ЧКД при курс 25 минути(10 отиване,10 връщане 5 почивка).Така спокойно вечер могат да си се прибират в депото.
За втората - пендели.508 и 510 идеална работа.
Колкото по-малко е сърцето , толкова повече злоба носи.

Offline RADOCVET

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 11379
  • http://bgtransport.org/
    • View Profile
    • Email
Re: Трамвайно трасе по Граф Игнатиев
« Reply #153 on: 12.04.2017, 19:10:10 »
Taка, нека спрем свободните съчинения. Графа ще е затворен. Трамваи няма да се движат там. Пендели в гората, въпреки че нямат никакъв проблем с това надали ще видим. Надали ще има трамвайна линия Журналист - Хладилника, но дори да има тя надали ще е ефективна, поради факта че не прави връзка с нищо там. Най-вероятно ще пуснат автобус.
Може да нема ред, ама требе да се спазва!

Offline fafan

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7004
    • View Profile
    • Email
Re: Трамвайно трасе по Граф Игнатиев
« Reply #154 on: 12.04.2017, 20:23:49 »
която да върви по коловоза, който не се ремонтира.

Аз досега такава организация на ремонти в София не съм виждал, да се ремонтира първо единия и после другия коловоз. Не е лошо като идея и ще е похвално да се въведе, но като знам каква кочина представлява строителната площадка обикновено едва ли ще го видим. Ще затворят най-вероятно и двата, ще демонтират цялата ККМ и ще си работят както им скимне, а пешеходците ще заобикалят необезопасени изкопи, кални насипи и изоставена техника. Да видим, бъдещето ще покаже, имаше обещания че нещата ще се подобрят, уж и нов метод за полагане обещаваше кмета, тези зле бетонирани трасета като по Козлодуй трябваше да са послените.

Offline T_4

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2962
    • View Profile
Re: Трамвайно трасе по Граф Игнатиев
« Reply #155 on: 12.04.2017, 20:24:54 »
Аз залагам на 10ТМ от Попа до Хладилника през Баучер. Те не поставиха S-ка на Руски паметник, когато можеше ТМ5 да е скъсен до там при реконструкцията, камо ли да разкопаят спирката пред Строителния, за да се изгради такова съоражение. По типична логика на СО автобусът ще е на 15 минути в празник и извънпик, М2 няма да е с повече състави и в крайна сметка задръстванията по Черни връх ще са още по-колосални.

За мен най-съществаната промяна в начина на ремонтиране ще е отпускане на повече средства и по-къси срокове за изпълнение с постоянен строителен надзор.
Не на безсмислените линии като ТМ23!
За оптимизация на разписанията:
http://forum.gtsofia.info/index.php?topic=428.msg100091775#msg100091775

Offline fafan

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7004
    • View Profile
    • Email
Re: Трамвайно трасе по Граф Игнатиев
« Reply #156 on: 12.04.2017, 20:29:04 »
Аз пък съм твърдо против по-кратки срокове. Те и сега си оставят ръцете, камо ли ако им съкратят сроковете, само като си спомня последните щрихи по Козлодуй каква трагедия бяха и какво бързане цареше само за да се резне лентата навреме. Качествени ремонти на релсов път в други градове траят повече, отколкото в София. Доста повече. Надзор никога не е излишен, но трябва да е текущ, а не както обикновено да бъде само за приемно-предавателната комисия.

Offline T_4

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2962
    • View Profile
Re: Трамвайно трасе по Граф Игнатиев
« Reply #157 on: 12.04.2017, 20:35:10 »
Ако сметнем колко метра от Козлодуй се ремонтираха за тези два-три месеца, сигурно лошо ще ни стане. Същата работа и със свързването на временните стрелки на Красно село и планираният ремонт на трасето по България.

Не трябва да се претупва работата, това е така, но не е нормално да няма транспорт с месеци и накрая да се ремонтират няколко стотин метра. Нека има повече работиници на обекта  ;)

Ето едно видео - вижте колко души работят и какво се е ремонтирало за три седмици https://www.youtube.com/watch?v=wwcpnwmbzjk. Пак казвам - въпрос на пари е, дано се отпуснат, за да се покаже, че градският транспорт наистина е приоритет (а не само на думи)

« Last Edit: 12.04.2017, 20:49:32 by T_4 »
Не на безсмислените линии като ТМ23!
За оптимизация на разписанията:
http://forum.gtsofia.info/index.php?topic=428.msg100091775#msg100091775

Offline Ivo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 15523
    • View Profile
    • Email
Re: Трамвайно трасе по Граф Игнатиев
« Reply #158 on: 12.04.2017, 21:16:05 »
Е хайде сега обръщали са се трамваи в гората! Та то на много завои в София са се обръщали Български трамваи през годините, дайте да ги спрем изобщо. Въбоще това е толкова абсурдно, че няма на къде. Ами ако не внимаваш може да стане на всеки завой. Може на моста на канала да се сложат временни стрелки от тези повдигнатите и така да обръщата посоката, да си има трамваи Хладилника-Евроги Георгиев. Нищо им няма за 1-2 месеца, няма какво толкова да им се повреди, което да не може да се оправи с една мобилна работилница.
Не ни трябват хора с "дипломи" а работещи и можещи да мислят, влагайки логика и разум в това което правят.

Фен на автобусите ЧАВДАР

Offline mihailo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5263
    • View Profile
    • Email
Re: Трамвайно трасе по Граф Игнатиев
« Reply #159 on: 12.04.2017, 21:20:15 »
Преди време така говорехме и за Софиите и Българиите, оставени изолирани на Агрресията, пък за едмица изпокапаха всички резерви и се караше на санитарен минимум.