Като цяло тази част от проекта по ОП "Околна среда" е пълна пародия. За 9 милиона лева ще могат да купят същия брой дизелови ЕВРО 6 автобуси със същите размери, които ще имат минимум същия експлоатационен живот, с ниски разходи за експлоатация и с гарантиран много по-голям пробег. Пробегът на такива бусове е гарантирано между 400 и 700 км на ден. 9 милиона са изцяло по силите на бюджета на СО при все, че самата поръчка може да се разпредели в 2 финансови години - просто залагаш минимален срок на доставка - 1 година - 40 % авансово плащане, 60% след доставка, коита са си стандартни условия. Това прави натоварване от 3,6 милиона за първата финансова година и 5,4 милиона за втората финансова година. С тези 27,6 милиона по ОПОС можеха да закупят още примерно 10 броя 30 метрови трамвая или 17 броя съчленени тролейбуси с алтернативно задвижване от водород или електробуси, чиито екологичен ефект ще бъде значително по-висок и ще компенсира това, че си купил малки дизелови автобуси. Просто е крещящо видно, че това е направено с цел - далавера и усвояване на средства. Дълбоко се съмнявам, че след 10 години експлоатация, тези електрически бусчета всичките ще бъдат в експлоатация или ако бъдат - то ще е с цената на много допълнителни разходи по ремонти. Неслучайно продажбите на такива малки електробуси извън България - в страни, където тези поръчки се правят с мисъл за ефективност, а не за усвояване на пари, са изключения. Не се съмнявайте, че при такива поръчки сериозни производители от среден и висок клас няма да участват - те просто не се занимават с такива джобни пари, особено като има изискване за връщане на нещо после обратно под масата.