Poll

За коя технология сте при електобусите

ЗА тази която се презареждат бързо на линия без спиране и прибиране в гаража
117 (82.4%)
ЗА тази при която за да се зареди трябва да спре и се прибере за няколко часа в гараж
25 (17.6%)

Total Members Voted: 142

Author Topic: Електроавтобуси  (Read 444694 times)

Offline mgt

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 562
    • View Profile
Re: Електроавтобуси
« Reply #1800 on: 25.01.2021, 17:50:27 »
Тази година остана ли нещо да чакаме като нови електробуси? Аз имам спомен, че май трябва още 15 Higher-и да дойдат. Малките не ги броя, те не е ясно и кой и къде ще возят. Но май е време да се мисли за поне 30 нови единични автобуса. Съчленените не ги коментирам тук, защото те едва ли ще са електро.
Има подписан договор с Хигер в края на октомври миналата година по последната поръчка на СЕ за 30 електробуса и 10 зарядни. Според графика представен от производителя, всички електробуси би трябвало да са тук към септември тази година.
За предишната поръчка за 15 +15 електробуса през ЕБВР, не съм сигурен дали СЕ са активирали опцията за втората доставка от 15.

Offline cyberdude

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 704
    • View Profile
    • Email
Re: Електроавтобуси
« Reply #1801 on: 26.01.2021, 09:32:12 »
A нещо за линиите, по които ще се движат, чуло ли се е?

Offline georgi_L

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 420
  • Изработвам модели на ГТ.
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Email
Re: Електроавтобуси
« Reply #1802 on: 26.01.2021, 09:59:19 »
Мисля, че беше коментирано вече това. Би трябвало с тези 30бр да вземат още линии от Столичен Автотранспорт. Имаше посочени кои линии точно ще бъдат с електробуси но нямам точен спомен освен линия 6 и 74.

Offline Neronov

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3052
  • R.I.P 1210
    • View Profile
Re: Електроавтобуси
« Reply #1803 on: 26.01.2021, 11:24:46 »
73,74,6,60

Offline cyberdude

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 704
    • View Profile
    • Email
Re: Електроавтобуси
« Reply #1804 on: 26.01.2021, 11:28:33 »
Значи в Малашевци ще сменят БМС с Ютонг по 23, 100 и 150 и ще им останат 28 и 101 - почти нищо.
В Земляне ще пуснат Ютонг в Банкя по 44, 44Б, 47,48 и 49 и по 45 (ако не го спрат след метрото) за сметка на Конекто С. Остават 56 и 107, но там май се движат смесени модели.

Offline HST

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 386
    • View Profile
Re: Електроавтобуси
« Reply #1805 on: 27.02.2021, 13:02:28 »

Има подписан договор с Хигер в края на октомври миналата година по последната поръчка на СЕ за 30 електробуса и 10 зарядни. Според графика представен от производителя, всички електробуси би трябвало да са тук към септември тази година.

От кой вид ще са - с бързо зареждане по спирките или от тези, които се зареждат в гаража?

Offline Pesho1991

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1059
    • View Profile
Re: Електроавтобуси
« Reply #1806 on: 27.02.2021, 13:36:13 »
Хигер са бързо зарядни, така че ще са като тези по 84.

Offline T_4

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2962
    • View Profile
Re: Електроавтобуси
« Reply #1807 on: 27.02.2021, 23:36:28 »
Дано линиите, по които ще се движат, не изискват зареждане по средата на маршрута, както е с 84/184 в момента.
Не на безсмислените линии като ТМ23!
За оптимизация на разписанията:
http://forum.gtsofia.info/index.php?topic=428.msg100091775#msg100091775

Offline Ivo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 15523
    • View Profile
    • Email
Re: Електроавтобуси
« Reply #1808 on: 28.02.2021, 09:38:46 »
Тези Хайгер, като на 84 и 123 ми изглеждат доста нескопосано направени. Много бързо се разтропаха, имат разхерматизирани стъклопакети. На обратния полюс са тези на 9-тката на Ютонг. Те изглеждат направени доста добре, не им тропат пластмасите така, дори бих казъл имат много красив и сполучлив дизайн за разлика от западните им аналози тип Иризар. Отделно че издържат 300-400 километра до зареждане, а не само една обиколка като бързозарядните.
Не ни трябват хора с "дипломи" а работещи и можещи да мислят, влагайки логика и разум в това което правят.

Фен на автобусите ЧАВДАР

Offline Pesho1991

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1059
    • View Profile
Re: Електроавтобуси
« Reply #1809 on: 28.02.2021, 10:20:05 »
Тези Хайгер, като на 84 и 123 ми изглеждат доста нескопосано направени. Много бързо се разтропаха, имат разхерматизирани стъклопакети. На обратния полюс са тези на 9-тката на Ютонг. Те изглеждат направени доста добре, не им тропат пластмасите така, дори бих казъл имат много красив и сполучлив дизайн за разлика от западните им аналози тип Иризар. Отделно че издържат 300-400 километра до зареждане, а не само една обиколка като бързозарядните.
Идеята и технологията им е различна все пак. Хигер е направен да кара по 15тина километра, а Юутонг по 300(теоретично, въпреки че на практика май не е така). Аз лично харесвам Хигер повече, не знам защо, но има повече комфорт за пътниците, като че ли. Меките седалки са предимство за мен. Ако махнат тъмните прозорци ще е екстра, или поне по-малък процент затъмняване. Плюс, че тези автобуси(Хигер) могат безкрайно да се движат стига да имат две/една зависи от маршрута зарядна станции, докато Юутонг могат да се движат х км и после задължително 5-6 часа трябва да киснат в гаража. Аз даже се чудя, дали (ако пуснат нощен транспорт отново) не могат така да прокарат линиите, че да са на хигери нощно време също. Ще е доста евтино, а в същото време комфортно.

Offline madbatt

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 454
  • antiMASKer
    • View Profile
    • Email
Re: Електроавтобуси
« Reply #1810 on: 28.02.2021, 10:52:09 »
И тихо.
Dream on @Радоц%ет, ама не си в час

Offline я л т а

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6228
  • МНОГОЗНАЙСТВОТО НЕ УЧИ НА УМ. Хераклит
    • View Profile
Re: Електроавтобуси
« Reply #1811 on: 28.02.2021, 10:56:11 »
Ако махнат тъмните прозорци ще е екстра, или поне по-малък процент затъмняване.

Не може, защото камерите не могат да снимат ефективно поради променящия се ъгъл на отблясъци светлина.
Спрете си просташките мнения !

Offline RADOCVET

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 11379
  • http://bgtransport.org/
    • View Profile
    • Email
Re: Електроавтобуси
« Reply #1812 on: 28.02.2021, 11:21:50 »
Глупости на търкалета ...  :D
Може да нема ред, ама требе да се спазва!

Offline Ivo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 15523
    • View Profile
    • Email
Re: Електроавтобуси
« Reply #1813 on: 28.02.2021, 11:56:01 »
За мен лично, затъмнените стъкла са плюс, защото лятото не пече толкова неприятно вътре. Осигуряват някаква защита все пак, и салона не "изгаря" от слънцето. Не случайно затъмнени стъкла се водят за екстра.
Не ни трябват хора с "дипломи" а работещи и можещи да мислят, влагайки логика и разум в това което правят.

Фен на автобусите ЧАВДАР

Offline я л т а

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6228
  • МНОГОЗНАЙСТВОТО НЕ УЧИ НА УМ. Хераклит
    • View Profile
Re: Електроавтобуси
« Reply #1814 on: 28.02.2021, 13:09:05 »
Глупости на търкалета ...  :D

За N-ти път ти пиша че глупостите са в твоята глава, ма няма как да го осъзнаеш.


Спрете си просташките мнения !

Offline RADOCVET

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 11379
  • http://bgtransport.org/
    • View Profile
    • Email
Re: Електроавтобуси
« Reply #1815 on: 28.02.2021, 14:19:07 »
Ма разбира се.
Не си компетентен да се изказваш по въпроси, от които видимо не разбираш.
Може да нема ред, ама требе да се спазва!

Offline pesho

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1097
    • View Profile
    • Email
Re: Електроавтобуси
« Reply #1816 on: 28.02.2021, 14:47:30 »
Тези Хайгер, като на 84 и 123 ми изглеждат доста нескопосано направени. Много бързо се разтропаха, имат разхерматизирани стъклопакети. На обратния полюс са тези на 9-тката на Ютонг. Те изглеждат направени доста добре, не им тропат пластмасите така, дори бих казъл имат много красив и сполучлив дизайн за разлика от западните им аналози тип Иризар. Отделно че издържат 300-400 километра до зареждане, а не само една обиколка като бързозарядните.
Идеята и технологията им е различна все пак. Хигер е направен да кара по 15тина километра, а Юутонг по 300(теоретично, въпреки че на практика май не е така). Аз лично харесвам Хигер повече, не знам защо, но има повече комфорт за пътниците, като че ли. Меките седалки са предимство за мен. Ако махнат тъмните прозорци ще е екстра, или поне по-малък процент затъмняване. Плюс, че тези автобуси(Хигер) могат безкрайно да се движат стига да имат две/една зависи от маршрута зарядна станции, докато Юутонг могат да се движат х км и после задължително 5-6 часа трябва да киснат в гаража. Аз даже се чудя, дали (ако пуснат нощен транспорт отново) не могат така да прокарат линиите, че да са на хигери нощно време също. Ще е доста евтино, а в същото време комфортно.
И пак да се спомене, че ако не беше електрически автобус на кондензатор щеше с едно бързо зареждане да изкара 140 км и да няма зареждане по пътя. За това трябваше всички електробуси да са на бързо зареждане и да си карат 24/7 без проблеми. Но кой да го мисли това нали далаверата трябва да върви.
За развитието на общински градски транспорт в Русе и изгонването на частните фирми!!!

Offline я л т а

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6228
  • МНОГОЗНАЙСТВОТО НЕ УЧИ НА УМ. Хераклит
    • View Profile
Re: Електроавтобуси
« Reply #1817 on: 28.02.2021, 15:16:42 »
Аз имам очи да гледам. А ти фантазии, разбирачо. Аман от фантазьори. Все едно си работил на това работно място, та знаеш какво се вижда.
Спрете си просташките мнения !

Offline Emperor

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3599
    • View Profile
Re: Електроавтобуси
« Reply #1818 on: 07.04.2021, 15:25:12 »
От днес е възобновявана процедурата по Обособена позиция № 2 за Доставка на 22 броя нови електрически  автобуси с дължина от 7.6-9.6 м. и допълнително оборудване към тях (включително 22 броя единични зарядни станции с минимална мощност 40 kW или 11 броя двойни зарядни станции с минимална мощност 80 kW или комбинация от тях, оборудване, софтуер и др.), регистрацията на автобусите в КАТ и обучението на персонала на Възложителя.

Offline madbatt

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 454
  • antiMASKer
    • View Profile
    • Email
Re: Електроавтобуси
« Reply #1819 on: 07.04.2021, 16:23:08 »
Въпрос: обучението на персонала има ли международно признание, или е бизнес ту бизнес проджект, като медицинско само от транспортна, психо от точната фирма, кат. D 103 за тролей, ама валидно само в БГ, но заплатено с Х години труд или кеш, и т.н?
Dream on @Радоц%ет, ама не си в час