Каза човекът, който такова развитие е претърпял последните години... чакай, ти си всезнаещия и всеможещия, съжалявам, о, велики.
Със злоба и завист развитие няма ! И дереджето и на Държавата го потвърждава. Много се радвам на таквиз несретници.
Един от основните проблеми на българското общество е манталитетът, който е резулат от различни исторически, политически и икономически фактори, през които българите сме преминали през времето.
Една част от представителите на нашето общество имат нуждата да имат усещането, че са над системата, че успяват да излъжат чорбаджията. Това може да се изразява от открадването на една химикалка и телчета за телбод от офиса до отклоняването на суми пари. Също така съществена част от манталитета е вършенето на работата колкото да има нещо, защото от много труд няма смисъл. И накрая - мислейки, че другите също правят така, повечето хора си правят грешния извод, че те са много компетентни, а това ги прави арогантни.
И когато някой изкаже критика към друг, вторият си мисли, че това е завист, защото си мисли, че първият му завижда за тарикатлъка. И за съжаление това наистина е вярно в повечото случай. Част от българите критикуват, защото се чувстват ощетени, защото те не успяват толкова много да са тарикати.
Но не всички критикуват, защото завиждат. Може би има хора, които критикуват, защото искат да живеят в по-добро общество, но не предпочитат лесния "shortcut" през Терминал 2.
Промяната започва от всеки един човек. Първо човек трябва да дисциплинира себе си. И после да изисква от всички останали членове на обществото да се придържат към нормите.
Пример от протестите - блокират кръстовище като форма на протест срещу корупцията, но в същото време пропускат автомобил с познат, "наш човек", за да не обикаля. Ей това е чиста форма на корупция! С подобно мислене никога няма да се оправим.
Аз съм съгласен с тази идея, но имам няколко въпроса:
Аз също имам няколко въпроса -
Ти изряден ли си на твоето работно място?
... Аа , да , ти все още не работиш .
Нямам повече въпроси...
Досега имал три работни места: две на пълен работен ден и едно - почасово. Винаги съм се старал да си върша задълженията по най-добрия начин. Разбира се, че не винаги съм се справял - допускал съм грешки, за които обаче съм си носел отговорността. Но никога не съм тарикатствал на работа! И никога не съм създавал или участвал в интриги на работното място (друго любимо занимание на много хора)!
И да се върнем по същество в темата.
Вчера, късния следобед пътувах с
1306 по
А63 от Златните мостове до Красно село. Млад шофьор, който 100% заслужава да бъде споменат в тази тема.
Потегли с 9 минути закъснение
от начална спирка като през цялото време стоеше до автобуса и си говореше с приятел. При направена забележка и въпрос защо не тръгва, той отговори, че ще прави каквото си иска и не било работа на пътниците да му се месят.
Нали щял да ни закара долу.
И без да се притеснява, обясни на своя приятел, че GPS системата не лови в планината.
И затова може да може да тръгне когато поиска. А освен това, си имало и "начини", за да не те лови системата и долу в града.
Този шофьор управляваше изключително бързо и рисково надолу към София.
Над 10 пъти други автомобили, с които се разминавахме, натискаха клаксона поради много близо преминаване на автобуса и избутване на другия автомобил към ръба на пътя.
Този човек успя да достигне обръщалото "Бялата чешма" 1 минута
преди време по разписание
, което показва колко бързо караше.
Притеснявах се дали коланът ще ме спаси...
Първите 2 реда (или 8 седалки) бяха с ограничен достъп поради COVID-19, но шофьорът пусна свои приятели (общо трима души) да седнат там. Те бяха без маски или друго средство, което да покрива носа и устата. Автобусът не беше пълен и имаше празни двойки седалки назад.
През цялото време шофьорът и неговите приятели водеха огорчителни разговори на тема пътници и колеги на шофьора. Пътниците бяха оприличени като най-глупавите същества и най-голямата напаст за водачите в градския транспорт. Пример - защо стоят в навеса на спирката? Така като си караш с нормална скорост и трябва да набиеш спирачки, като го видиш в последия момент (уточнение - за този шофьор "нормална" скорост е това, което за повечето хора би било превишена или несъобразена).
Премина на "мръсно червено" на светофара на Околовръстен път и бул. "Братя Бъкстон" и на "оранжево" на светофара на бул. "Братя Бъкстон" и бул. "Цар Борис ІІІ".
Следващите неща може би се бели кахъри на фона на горното:
- спиране на някои спирки по такъв начин, че спиркознакът се падаше на нивото на вратата, която се отваря (втората врата);
- ел. табелата показваше "Златните мостове" и когато тръгнахме отгоре и като слязох на Красно село, т.е. през цялото време е било така.