Author Topic: Оптимизацията на автобусните линии  (Read 203892 times)

Offline Niko.G

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 594
    • View Profile
220 е редно да върти на АС Изток. Престъпно близо до Гео Милев и все пак няма пряк транспорт без прекачване до там и така 220 ще се превърне в своеобразен дневен вариант на N3.

Маршрутът обаче остава бял кахър пред въпроса как и с какво ще се обслужва тази линия, като част от настоящите линии се покриват на наистина абсолютния предел? Тук и науката би мълчала.
« Last Edit: 11.11.2024, 08:00:22 by Niko.G »
SUMC - Desordem e Regresso.


Offline vaz2106

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 952
    • View Profile
    • Email
Най - вече , как и с Какво ?

Offline Ilian

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1023
    • View Profile
    • Сервиз за лаптопи
Очевидно е за сметка на нещо съществуващо. Нов ресурс няма.

Offline Ivo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 15523
    • View Profile
    • Email
Нали уж щели да докарат още 7 двуетажни МАН а втора употреба. Не е много но може да закърпят положението за няколко години по някоя тежка линия за сметка на Конекто и ВМС. Остава проблема с липсата на персонал.

По второто, нямате си идея по фирмите колко много хора на средна възраст има с такава квалификация, които ако вдигнат заплатите и подобрят условията ще дойдат да работят тази работа.
Не ни трябват хора с "дипломи" а работещи и можещи да мислят, влагайки логика и разум в това което правят.

Фен на автобусите ЧАВДАР

Offline RADOCVET

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 11379
  • http://bgtransport.org/
    • View Profile
    • Email
Още двуетажни засега няма да има.
Иначе в Малашевци има десетина свободни Хигера, но няма къде да се движат. 75 им беше по мярка, но отиде в Дружба, затова сега се появяват на 309, 72, 26 и др.
Може да нема ред, ама требе да се спазва!

Offline New_Passenger

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2335
  • Lyulin 4ever
    • View Profile
Тази нова линия 220 експресна ли се води? Трябва да балансира между това да не спира на всеки ъгъл, и да не подминава важните места. Поне като субститут на бъдещия трамвай.
Софийско метро, колекция карти - https://drive.google.com/drive/folders/1v90JEwozXaRGVBWcwSNO0GnU_3pTYZbQ?usp=sharing

Offline fafan

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7004
    • View Profile
    • Email
Тази нова линия 220 експресна ли се води? Трябва да балансира между това да не спира на всеки ъгъл, и да не подминава важните места. Поне като субститут на бъдещия трамвай.

В София няма експресни линии.

Offline blagun

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 16500
    • View Profile
    • Email
Не е експресна и си спира на всички спирки по пътя. Плюс на всички светофари.

Бъдещият трамвай още дълго (а може би - никога) няма да свързва Слатина с (автогара) Овча купел. Затова е по-добре трамвайното трасе да стане комбинирано трамвайно+автобусно).
Не знам как ще се съвместяват двете ККМ от обръщалото до Костенски водопад.
« Last Edit: 09.11.2024, 17:55:20 by blagun »

Offline Kukicha

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1307
  • 3306/1119 ✝(2003-2022)✝
    • View Profile
    • Email
Още двуетажни засега няма да има.
Иначе в Малашевци има десетина свободни Хигера, но няма къде да се движат. 75 им беше по мярка, но отиде в Дружба, затова сега се появяват на 309, 72, 26 и др.
За Хигерите все си мисля, защо не ги пратят на 805, вместо карсаните, които изнемогват очевидно. С малко корекции по маршрута в кв. Витоша разбира се.

Offline New_Passenger

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2335
  • Lyulin 4ever
    • View Profile
Мизия? Ами НБУ?
« Last Edit: 10.11.2024, 11:43:42 by New_Passenger »
Софийско метро, колекция карти - https://drive.google.com/drive/folders/1v90JEwozXaRGVBWcwSNO0GnU_3pTYZbQ?usp=sharing

Offline blagun

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 16500
    • View Profile
    • Email
Мизия? Ами НБУ?
НБУ е недалеч от МС Мизия. Там има обръщало.

Offline bahner

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 952
    • View Profile
Колите за 220 ще дойдат от 9, 75, от други линии с дублиращ маршрут, но не повече от 1 кола от линия, както и ще се оптимизират други линии.

Имаше вариант да стига до Карпузица новата линия, но до там трябва да стигне 60, който обаче е вързан заради зарядните станции за момента. Бяха правени проби да върти автобус пред стадион Славия, впрочем успешни, имаше вариант да стига и до гараж Земляне. Относно минаването по Любляна, за да няма дублаж със 73 - логично е, но задръстването в едната посока при СОП много уплаши взимащите решения.

73 е доста натоварен между Борис 3 и Парадайс и допускам, че след пускане на 220 ще се гледа как се товари 73 и дали да се върне през Житница, но тогава пък ще дублира 83.

Относно номера - 288 беше кръстен така заради общите точки с 88, но при сравнение на 220 и 88, няма особена логика 220 да е 288. Разбира се има е и ПР-ски ефект да кажеш, че правиш изцяло нова линия.

Обсъждаше се и минаването по маршрута на 75 в Слатина и закриване на 75, но от различни места има данни, че 75 се пълни към Орлов мост и не е добре да се закрива, особено след данданията с него през лятото.

« Last Edit: 12.11.2024, 10:32:32 by bahner »
Галерия за градски транспорт - https://www.flickr.com/gp/127247218@N05/qB017P

Offline V.Peichev

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 8983
    • View Profile
9 и без това е разреден и ще стане съвсем рядък. Надали има много желаещи да чакат 75 при сегашните интервали, до Орлов мост определено е по-бързо с  прекачване на 72.  :rolleyes:

Offline Kukicha

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1307
  • 3306/1119 ✝(2003-2022)✝
    • View Profile
    • Email
Ако 73 се върне през Красно село по този маршрут, в Гоце Делчев/Ман.Ливади го губят изцяло, така че стига глупости. Изобщо не трябва да се пипа 73 повече, по Тодор Каблешков е най-ползван и претоварен, дори и с пускането на 220 ще го облекчи само до Парадайс. 73 през Красно село имаше смисъл само в класическият си маршрут.

За 220 - щом не е имало проблем да върти на Славия, защо трябва да се разкарва чак до Мизия? В този си вид линията  става прекалено дълга, а и предвид задръстванията, в които ще попада, ще се губи още излишно време.

Offline bahner

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 952
    • View Profile
Защото това идва с цена - Стадиона губи паркоместа и риск от невъзможност да се опази "обръщалото" от паркираните автомобили.
Галерия за градски транспорт - https://www.flickr.com/gp/127247218@N05/qB017P

Offline stankos

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4176
    • View Profile
Улица Боряна винаги се е обслужвала от 2 линии. В моето детство от 73 и 95, а в последствие от 45 и 73. 60 и 73. Също така с изключение на строежа на метрото 73 винаги си е минавал през Красно село и това е търсена дестинация за жителите на улицата. Редно е да се върне връзката щом ще има линия на 12/15 минути към Хладилника по Тодор Каблешков.

Имам усещането, че някой брои мухите в стаята и измисля само глупости без да се търси мнението на пътниците.

Бонус идея:

Вместо 107 да виси в задръстванията на Овча купел да се пусне по Народен герой. Запазват се всички връзки и със същия брой коли се сгъстява интервала, че на хората в Карпузица им е дошло байгън от тия електровъшки и си мечтаят за 19-ките.

Offline Kukicha

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1307
  • 3306/1119 ✝(2003-2022)✝
    • View Profile
    • Email
Улица Боряна винаги се е обслужвала от 2 линии. В моето детство от 73 и 95, а в последствие от 45 и 73. 60 и 73. Също така с изключение на строежа на метрото 73 винаги си е минавал през Красно село и това е търсена дестинация за жителите на улицата. Редно е да се върне връзката щом ще има линия на 12/15 минути към Хладилника по Тодор Каблешков.

Имам усещането, че някой брои мухите в стаята и измисля само глупости без да се търси мнението на пътниците.
Имаше вариант за 173 и запазването на класическия 73, защо никой не се съгласи, като се търси мнението на пътниците? Защо си мислиш само, че вие сте ощетени, връзката на Гоце Делчев с Красно село също беше ползвана, а и тогава 73 подпомагаше 83, който в момента изнемогва.

Offline stankos

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4176
    • View Profile
Гоце Делчев получи връзка с Красно село и чрез удължаването на 204. 73 ще подпомага 83 по Бул. Гоце Делчев като няма да има забавяне понеже има и Буслента. След пускането на 220 дори ще има подобяване в обслужването и нови връзки. Не виждам причина за недоволство. При нас се влоши обслужването значително заради пуска на метро на километри, което почти не ни обслужва. За сметка на това ж.к-то си има връзка с Красно село чрез метрото и 102.

Offline blagun

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 16500
    • View Profile
    • Email
Имаше вариант за 173 и запазването на класическия 73, защо никой не се съгласи, като се търси мнението на пътниците?
И какво - една хубава линия на 11-14 минути ще се раздели на две квазилинии на 22-28 минути и нито един по двата клона няма да е доволен.  По единия клон - 73, по-другия - 220 е най-балансирано решение.

220 до Карпузица е много пресилено. Вероятно новата линия ще се обслужва от съчленени автобуси, а до Карпузица трябва единствено по-добра връзка с метростанция Горна баня.
« Last Edit: 12.11.2024, 15:28:20 by blagun »

Offline T_4

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2962
    • View Profile
А мислен ли е вариант А220 да е до Бъкстон? Освен това, може ли да се направи споделено трасе по бул. "Овча купел", за да може автобусите да не висят в тапата на кръстовището?

Вчера на заседанието на транспортната комисия, което може да се гледа през Фейсбук страницата на Столичен общински съвет, се обсъждаше:
• намаляване на А73 с две коли
• минаване на А9 и А75 в Електротранспорт като колите от А288 отиват на А9 (това би било намаление с две коли спрямо зимното разписание на А9, когато минаваше по ул. "Гео Милев")
• промяна на разписанието на А120 на 10 минути целодневно, защото част от пътуванията биха се поели от А220 (не знам как го измислиха това. Напомня ми малко на ситуацията с ТМ9 и ТМ14 от преди време, когато и двете линии вървяха между Хладилника и надлез Надежда, но имаха много малко помежду си)
• нуждата от намиране на поне още шест коли.
• търсене на вариант А111 да се обслужва със съчленени автобуси (вероятно се търси намаляване на колите на линия и се спомена 20 като число, но с новия интерфейс на сайта на ЦГМ не мога да видя колко коли са по А111 в момента. Имам бегли спомени, че преди има няма 15 години, бяха 27 коли по А111, после станаха 23-24.

Някак имам чувството, че се продължава по стария маниер "да вземем от тук, за да дадем там", но то няма и как да е иначе при сегашната липса на кадри и подвижен състав.

Не на безсмислените линии като ТМ23!
За оптимизация на разписанията:
http://forum.gtsofia.info/index.php?topic=428.msg100091775#msg100091775