Жоро, извинявам се, ако съм те засегнал!
Във всяка професия има хора, който цял живот са копнели и я работят с удоволствие, дори да не е най-доходоносната, да не е най-подходящата, да имат по-добри алтернативи - във форума има пример за такива хора дори в сферата на транспорта. Има и житейски обстоятелства, поради който човек не може да успява да реализира мечтите си, дори да има желание, талант... Може би трябваше да спомена тези случаи, за да не се стига до тази ситуация.
Писах за общия случай на необосновани претенции и приписване на извънредни качества/геройства под общ знаменател, каквато масова практика има тук (от децата, возещи се по кабините, от част от бившите и настоящите кадри в системата).
Радо даде пример с личните си "жертви", всеки един от нас може да даде пример за такива... Относно отговорностите също - Иво Атамян обича и той да превъзнася с патос и драматизъм, за колко живота отговаря един водач, колко параметъра и показателя следи, докато шофира... Но ако тръгнем да си ги мерим, в моята работа като урбанист съм отговарял и боравил с предмети/задачи от по-голям материален интерес от единия автобус, да не изреждам всички аспекти и неща, за които трябва да имам познанията, да мога да следя и да съобразявам; с калпаво и грешно планиране също мога да съсипя/застраша живота на повече от 200-те пътника в автобуса; не съм спал или съм ставал за командировки из страната по-рано от водач в МГТ; на ден съм изминавал по 1500 km, като между шофиранията съм бил на срещи, обществени обсъждания, теренни проучвания... До преди половин година и нещо бях в условия да получавам 1/3 от заплатата на водача в МГТ, работех проектите си през нощта, през деня гледах сина ми. Не издържах физически и не бях морално и професионално удовлетворен от дадени практики и смених мястото. Да съм седнал досега да се жалвам тук?
Та нека не се мерим кой, къде, какво и как. При наличието на свободен пазар на труда всеки има правото да си намира най-добрите за него условия. В крайна сметка, за моята работа се изисква минимум една магистратура + още познания и умения, професионален опит и проектантска правоспособност, а пък в автото за водачи май все още не се изисква висше дори. Аз по-лесно и бързо мога да изкарам C и D, отколкото някой да изкласи двете ми магистратури... Затова и подметнах - кой за каквото е учил.
Смятах да не продължавам да пиша по темата, но за извинението и уточнението се включих. Като цяло да се отговаря на Ялта е безсмислено. Ясно е, че той е нереализиран шофьор на такси - всичко знае, всичко може, от всичко разбира, има си тези и в друго не можеш да го убедиш... Не е добър в аргументирането на тезите си, но важното е - че за него са "правилните".