Author Topic: Метролиния 3 и наземният транспорт  (Read 113796 times)

Offline Dragon

  • Administrator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 5869
  • Администраторът бонбони не пие!
    • Skype Me™!
    • ICQ Messenger - 202143037
    • View Profile
    • http://gtsofia.info/
    • Email
По Хрелков разкараха ли паветата?
Само по малка част откъм околовръстното. Аз очаквах, че като му правиха ремонт половин година ще го оправят целия, но уви...
GTSofia.info - Любителски страници на градския транспорт в София
Forum.GTSofia.info - Любителски форуми на градския транспорт в София

Offline AGENT 006

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 15464
  • Невъзможното иска само малко повече време
    • View Profile
    • Sofiatransport транспортна база данни/Sofiatransport transport data base
    • Email
Това, че „Николай Хрелков“ не хваща задръстванията е мит. Задръстването за излизане на Околовръстното във вечерен пик, съвсем скоро го изпробвах, започва още от преди края на паветата, а самите павета са в ужасно състояние. Имам един любим мотовлог, в който мотористът казва, че няма да се прибира към къщи през „Николай Хрелков“, защото там е за кросови мотори. Точно така си е.
« Last Edit: 15.10.2020, 10:48:59 by AGENT 006 »

Sofiatransport транспортна база данни

Най-подробната база данни и галерия за возилата от градския транспорт в София!

Offline Dragon

  • Administrator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 5869
  • Администраторът бонбони не пие!
    • Skype Me™!
    • ICQ Messenger - 202143037
    • View Profile
    • http://gtsofia.info/
    • Email
Това, че „Николай Хрелков“ не хваща задръстванията е мит. Задръстването за излизане на Околовръстното във вечерен пик, съвсем скоро го изпробвах, започва още от преди края на паветата, а самите павета са в ужасно състояние. Имам един любим мотовлог, в който мотористът казва, че няма да се прибира към къщи през „Николай Хрелков“, защото там е за кросови мотори. Точно така си е.
Редовно минавам от там за да избегна задръстванията на околовръстното и в 95% от случаите там няма задръстване. За да се задръсти там, трябва положението по околовръстното да е трагично, което не се случва чак толкова често. Паветата са зле, ама и на Любляна не са по-добре, така че е ОК за соло автобуси.
GTSofia.info - Любителски страници на градския транспорт в София
Forum.GTSofia.info - Любителски форуми на градския транспорт в София

Offline AGENT 006

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 15464
  • Невъзможното иска само малко повече време
    • View Profile
    • Sofiatransport транспортна база данни/Sofiatransport transport data base
    • Email
За да се задръсти там, трябва положението по околовръстното да е трагично, което не се случва чак толкова често.
В лошо време със сигурност се случва винаги, но по принцип да, на „Никола Петков“ е по-зле.

Sofiatransport транспортна база данни

Най-подробната база данни и галерия за возилата от градския транспорт в София!

Offline Dragon

  • Administrator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 5869
  • Администраторът бонбони не пие!
    • Skype Me™!
    • ICQ Messenger - 202143037
    • View Profile
    • http://gtsofia.info/
    • Email
В лошо време със сигурност се случва винаги, но по принцип да, на „Никола Петков“ е по-зле.
Ето тази вечер - околовръстното е много задръстване, по Николай Хрелков - никакво.
GTSofia.info - Любителски страници на градския транспорт в София
Forum.GTSofia.info - Любителски форуми на градския транспорт в София

Offline mlk

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4297
    • ICQ Messenger - 110536592
    • View Profile
    • Email
Някой има ли наблюдения, дали 90 се ползва за довозване до Ст.Караджа и Малашевци?

Offline fizik

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 790
    • View Profile
    • Email
Тъй като имаме временна (не се знае колко временна) метро-автобусна линия, днес ми мина нещо през главата. Тази метро-авто линия според мен трябва да се удължи до крайната планирана спирка на МД-3.
В момента ако искате да пътувате от Красно село до Герена с метрото, трябва първо да слезете на Театрална и да се прекачите на метро-автобуса, а след това на Хаджи Димитър отново да се прекачите на друг автобус. Така прекачванията стават 2 и времепътуването се увеличава значително.
Вместо това метро-автобуса може да ходи до Враждебна и да покрива трасето на бъдещото метро, гарантирайки по този начин едно прекачване, поне за пътуващите в това направление.
Може и да живея в Берлинско предградие, но ми пука за Софийския транспорт. Т.е. съм точно обратното на Фъндъчката - може и да живее в София, ама хич не и пука за Софийския транспорт

Offline davidcho10

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1355
  • 2914 (1987-2021) ♥
    • View Profile
Или пък за още по - лесно може да се използва тролей 2 и автобус 78...
Никога няма да се измисли по - добро превозно средство от Ikarus 280.92T Ganz. Място за спор няма!

Offline viktorlc

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7049
  • www.bgtransport.org
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Сдружение "Градски транспорт и инфраструктура"
    • Email
От Демократична България внесохме доклад за маршрутни промени, с който предлагахме линия 3 да се пренасочи и да е с маршрут от Св. Анна до Левски - Г тъй, че да отговори на необходимостта от довозване до метрото по протежение на непостроения участък на МД 3 към Левски-Г. Получихме положително становище от районите. На комисия управляващите отхвърлиха доклада без никакъв аргумент и дискусия на 11-ти януари 2021 г.
храна за мозък - http://www.banitza.net/

Offline V.Peichev

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 8983
    • View Profile
Принципно такава линия е по-смислена от сегашния ТБ 3, но сгъстяване на ТБ 4 и 5 евентуално с допълнителна кола по ТБ 1 е по-добро решение - намаляват се дублажите. :rolleyes: Промененият ТБ 3 все едно има голям дублаж с ТБ 1 от Левски до СУ и с ТБ 5 от Орлов Мост до Св. Анна. :rolleyes:

Offline snaker

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1099
    • View Profile
    • DIEL TOURS
Това го бях дал като предложение в някоя от темите преди няколко месеца и определено е по-добро решение от сегашния ТБ3. Но още по-добре би било просто да закрият 3-ката и да върнат стария маршрут на 8-цата. Плюс това от предложението пред СО, оставам с впечатлението, че промяната се предлага просто докато се осъществи удължението на метрото до Левски. Но така или иначе всяка промяна на сегашната 3-ка би била положително решение, спрямо сегашния дублаж с ТБ5.

Offline SashoGrigorov

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 280
    • View Profile
    • Email
Много по-логично би било ТБ3 да се закрие, а ТБ 4 да се пусне до Левски Г, 2-ката е абсолютно достатъчна в Х. Димитър и само тя се ползва там, ТБ 4 се ползва само в района Дружба 2- Плиска, така че за да има смисъл от нея и по центъра ще е много по-добре тя да ходи до Левски Г. При наличие на бързи автобуси по Цариградско шосе никой почти не ползва спирките на тролеите и сегашните линии са предостатъчни там, даже може би и прекалено много. При положение че ТБ8 вече също минава през СУ ще станат прекалено много линии и там, и би било най-добре ТБ2 да остане до Х. Димитър, а ТБ4 да се пусне до Левски.


Offline Pesho1991

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1059
    • View Profile
А не може ли да се предложи нещо по-радикално? Примерно ТБ 11 да ходи до Спартак, а ТБ 3 до Левски или Х. Димитър. До Сточна вече има ТБ 8, така че не е нужно да има повече тролеи там. Могат да сгъстят 8 и 11, като 11 задължително отива в Надежда, за да е с големи тролейбуси, заради промяната му в маршрута, а ТБ 3 в Искър и минава на малки Шкоди. Така до някаква степен се възстановява загубената връзка преди месеци, когато ТБ 7 минаваше покрай СУ и се дават и нови полезни такива. С новата тарифна система това ще е доста добър вариант, а и най-накрая младост ще бъде компенсиран за загубения 306. На мен ми се върти в главата, дали не може и да се използва старото обръщали на 5, за да се разкрие нова линия с други връзки, но това вече е в сферата на фантазиите, защото липсват най-малкото коли за обслужването ѝ. Иначе един ТБ 10(експериментално) Младост 1- Дружба 2, не знам дали ще има пътници, но го давам като идея.

Offline blagun

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 16500
    • View Profile
    • Email
От Демократична България внесохме доклад за маршрутни промени, с който предлагахме линия 3 да се пренасочи и да е с маршрут от Св. Анна до Левски - Г тъй, че да отговори на необходимостта от довозване до метрото по протежение на непостроения участък на МД 3 към Левски-Г. Получихме положително становище от районите. На комисия управляващите отхвърлиха доклада без никакъв аргумент и дискусия на 11-ти януари 2021 г.
Няма ли вече малка подкомисия, в която се обсъждат нещата, преди да се внесат в комисията, включително разстановка на новата линия, синхрон с ТБ1? Обикновено промените се изпращат на ЦГМ за мнение, ей така изведнъж да отхвърлят доста смислено предложение?

Offline mlk

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4297
    • ICQ Messenger - 110536592
    • View Profile
    • Email
От Демократична България внесохме доклад за маршрутни промени, с който предлагахме линия 3 да се пренасочи и да е с маршрут от Св. Анна до Левски - Г тъй, че да отговори на необходимостта от довозване до метрото по протежение на непостроения участък на МД 3 към Левски-Г. Получихме положително становище от районите. На комисия управляващите отхвърлиха доклада без никакъв аргумент и дискусия на 11-ти януари 2021 г.
Няма ли вече малка подкомисия, в която се обсъждат нещата, преди да се внесат в комисията, включително разстановка на новата линия, синхрон с ТБ1? Обикновено промените се изпращат на ЦГМ за мнение, ей така изведнъж да отхвърлят доста смислено предложение?

Не мога да коментирам причините за отхвърлянето на предложението, но в него бяха заложени доста синхронизации:
1. Заради тб.3 до Левски, намалявайки малко колите по тб.1 и увеличавайки с 1 по тб.5, можеше да се постигне синхрон между 1 и 5 от СУ до Банишора.
2. Имаше и още двойки в синхрон (напр. 2 с 4)
3. За празник - всички линии без 9 в синхрон на интервал от 20 минути. Т.е. например 1, 2, 3 и 4 през 5 минути между СУ и Х.Димитър.

Разбира се, защо да синхронизираме линиите, като можем да ги оставим да се движат на влакче?

Offline fafan

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7004
    • View Profile
    • Email
Намаляване на тб1, пренасочване на тб3 и слагане само на една допълнителна кола на тб5 си е сериозно намаляване на капацитета между СУ и Банишора. Дори и да има синхронизация, предложението щеше да влоши обслужването.

Online Neronov

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3052
  • R.I.P 1210
    • View Profile
Тб 1 от 7 коли предпразник и 6 коли празник става 5 коли предпразник/празник.

Тб 5 от 7 коли предпразник/празник става на 5 коли предпразник/празник.

 :fan: :fan: :fan: :fan: :fan:

Като пътник, ползващ тб 5 до Младост през уикенда се радвам че това рязане на коли не се прие.  :fan: Пътниците пътуващи Център-> Левски/Младост не ги бърка синхрона в центъра че да им се реже и без това нередовния транспорт през уикенда.

Offline viktorlc

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7049
  • www.bgtransport.org
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Сдружение "Градски транспорт и инфраструктура"
    • Email
Намаляване на тб1, пренасочване на тб3 и слагане само на една допълнителна кола на тб5 си е сериозно намаляване на капацитета между СУ и Банишора. Дори и да има синхронизация, предложението щеше да влоши обслужването.
Ти въобще чел ли си доклада??
храна за мозък - http://www.banitza.net/

Offline New_Passenger

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2335
  • Lyulin 4ever
    • View Profile
Да, ама прекалено много маршрутни промени също не е добре. Да пренасочваш всеки ден означава тотално да объркваш хората.

Може да се пусне довеждаща вътрешноквартална линия Левски-Театрална, която след отстраняването на проблема да си остане само в Герена.

Тролейбусното трасе на Герена може и да отпадне след като пуснат останалите 3 станции. Според мен тролея трябва да се запази. Станцията Г.Аспарухов трябваше да я проектират на Тодорини кукли, а не на Вазов. Там има повече блокове, автогарата е по-близо, пазар, парк, а сегашното ситуиране на станцията е почти в нищото. Ако можеше само тази станция да промени местоположението си, а другите 2 да са на Вазов, щеше да е перфектно. Тролеите щяха да се запазят и да има пътници които да ги предпочитат вместо метрото.
Софийско метро, колекция карти - https://drive.google.com/drive/folders/1v90JEwozXaRGVBWcwSNO0GnU_3pTYZbQ?usp=sharing

Offline blagun

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 16500
    • View Profile
    • Email
Станцията Г.Аспарухов трябваше да я проектират на Тодорини кукли, а не на Вазов. Там има повече блокове, автогарата е по-близо, пазар, парк, а сегашното ситуиране на станцията е почти в нищото.
От другата страна на Владимир Вазов е Хаджи Димитър, по-нататък Левски-Г, който е по-високоетажен от сградите около оста Тодорини кукли. По Владимир Вазов си върви тъкмо между комплексите Левски-В и Левски-Г.