Author Topic: Неефективните автобусни линии  (Read 66282 times)

Offline ozzy

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 13996
    • View Profile
Re: Неефективните автобусни линии
« Reply #120 on: 27.08.2012, 12:20:10 »
То аз не зам колко от живущите в Ст.град работят в Младост и в Бизнес парк-а, но понеже непрекъснато се повтаря, че липсвала тази връзка..., пък и има доста живущи в Младост, които ходят на лекции в Ст.град.
Ми в предишната ми работа в БПС от офис с 30 човека близо 1/3 ползваха 413, вкл. и на мен ми се налагаше чат-пат да ходя до УНСС.

Offline Tisho

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 614
    • View Profile
Re: Неефективните автобусни линии
« Reply #121 on: 23.09.2012, 00:39:42 »
Който е измислил линия 45 тpябва да е бил голям гении.... неясен интеpвал на движение и зле написана с маpкеp инфоpмация, въpви заедно с 73 в 80% от случаите...  :angry:
В 0135 СН - уникалният автобус на Варна!
Фен на швейцарските автобуси MAN 10.190 HOCL / Lauber, MAN SG280H, SL200, NL202, NG272, Lion's City, MB O305/G/Heuliez, Conecto/G, Citaro/G, нови возила, електробуси, тролеи, трамваи, метро и влакове.

Почивай в мир, Тони!

Ама О405 са много грознииии

Offline T_4

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2962
    • View Profile
Re: Неефективните автобусни линии
« Reply #122 on: 23.09.2012, 11:50:39 »
Не който я е измислил, а хората които отговарят за информацията по спирките. Според мен линия 45 ще е много удобна, ако е на 12 мин в пиков час, 15-16 в непиков и както е сега вечер, ще върши идеална работа. За мен линията е добра като замисъл, но интервалът е голям през по-голямата част от деня и в празник и липсва информация за нея.
Не на безсмислените линии като ТМ23!
За оптимизация на разписанията:
http://forum.gtsofia.info/index.php?topic=428.msg100091775#msg100091775

Offline Tisho

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 614
    • View Profile
Re: Неефективните автобусни линии
« Reply #123 on: 23.09.2012, 23:03:38 »
Не който я е измислил, а хората които отговарят за информацията по спирките. Според мен линия 45 ще е много удобна, ако е на 12 мин в пиков час, 15-16 в непиков и както е сега вечер, ще върши идеална работа. За мен линията е добра като замисъл, но интервалът е голям през по-голямата част от деня и в празник и липсва информация за нея.

Щеше да има повечко смисъл ако ходеше до Гаpата, Центъpа/Сеpдика или х-л Плиска и ако не идваше заедно с дpугата линия т.е. пpомяна в интеpвала на движение. Поне хубаво че е Землянска а не частна.
В 0135 СН - уникалният автобус на Варна!
Фен на швейцарските автобуси MAN 10.190 HOCL / Lauber, MAN SG280H, SL200, NL202, NG272, Lion's City, MB O305/G/Heuliez, Conecto/G, Citaro/G, нови возила, електробуси, тролеи, трамваи, метро и влакове.

Почивай в мир, Тони!

Ама О405 са много грознииии

Offline V.Peichev

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 8983
    • View Profile
Re: Неефективните автобусни линии
« Reply #124 on: 24.09.2012, 09:21:00 »
Идеята на 45 е да довозва Овча Купел до метростанция Вардар без да се забива в задръствания. Продължение до гарата, Сердика или хотел Плиска води неизбежно до забиване в задръствания, дублаж с други автобуси и обезмисляне на линията. Необходимо е само да има адекватна информация по спирките и интервала да е не повече от 15 минути в пик и не повече от 25 вечер и празник. :)

Offline stankos

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4176
    • View Profile
Re: Неефективните автобусни линии
« Reply #125 on: 24.09.2012, 09:39:36 »
Доста често и по разписание са през 1 мин. и реално се движат в пакет . Бях леко изненадан от слабото натоварване на 45 през изминалата седмица , докато не разбрах , че занаятията в НБУ стартират от 1.10. Сутрин много хора слизат от 73 на спирка Боряна и се отправят към спирка Монтевидео на Никола Петков ! Според мен 45 може малко да се натовари , ако се удължи до обръщалото в Овча купел 2 , но още една линия там би създала доста главоболия пък и би дублирала безсмислено 60. Нека минем започването на учебния процес в НБУ и след около 2 седмици да се види ще я бъде ли тази линия , защото с моментното натоварване е излишен разход поне с този си маршрут .

П.П. Наблюденията са ми сутрин преди 8 ч. и вечер след 17 ч. делник за през деня нямам наблюдения !
« Last Edit: 24.09.2012, 11:04:44 by stankos »

Offline София 70

  • Ограничени права
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 9842
    • View Profile
Re: Неефективните автобусни линии
« Reply #126 on: 24.09.2012, 10:47:23 »
Аз пък забелязвам увеличен пътникопоток в 45 .Онзи ден имаше правостоящи.

Offline mlk

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4297
    • ICQ Messenger - 110536592
    • View Profile
    • Email
Re: Неефективните автобусни линии
« Reply #127 on: 24.09.2012, 13:33:19 »
Аз пък забелязвам увеличен пътникопоток в 45 .Онзи ден имаше правостоящи.
В колко часа, в каква посока и къде горе-долу?

Това си е положителна новина. В крайна сметка, НБУ си е сериозен генератор на пътници и особено както студентите бързо научават всичко, 45 май ще има бъдеще, въпреки липсата на реклама.

Offline Ivo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 15523
    • View Profile
    • Email
Re: Неефективните автобусни линии
« Reply #128 on: 24.09.2012, 22:20:46 »
Определено и аз мисля, че има бъдеще. Според мен обаче е хубаво да стане малко по-експресна, да си е само за Овча Купел. Няма смисъл да спира по Константин Величков на всяка спирка там само да се бави, така или иначе си имат довозване с трамваите, както и с 83 и 11-ката.
Не ни трябват хора с "дипломи" а работещи и можещи да мислят, влагайки логика и разум в това което правят.

Фен на автобусите ЧАВДАР

Offline emo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 18618
  • Приятел на всички шофьори и ватмани от ГТ
    • View Profile
Re: Неефективните автобусни линии
« Reply #129 on: 25.09.2012, 09:22:10 »
Да и да вземе да се открие една спирка пред бившия Рамстор.
Близо 3000 мои снимки от 2007 г. до днес.
https://www.flickr.com/photos/147931689@N02/

Offline AROS

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1316
    • View Profile
Re: Неефективните автобусни линии
« Reply #130 on: 26.09.2012, 21:15:00 »
Общо взето решение за отбиване на номера. Аз не съм привърженик на автобуси по Рожен, но ако толкова се налага беше по-добре 86 да се върне по Рожен и да се пусне автобус 286 Свобода - Силянов - Ломско - Надлез Надежда - ул. 202, като 309 се върне до Сточна Гара. И най-важното е да се направи автобусна спирка до Пета градска за връзка с метрото. Тези синхронизации в Хаджи Димитър леко ме съмнява, че ще се получават и накрая нито Хаджи Димитър нито Надежда ще са доволни.
идея заради безмисления маршрут на 309 до ТЕЦ-а 86 да се въстанови по стария си маршрут, по разреден, щом 85 ще е разреден в стария си участък, в Хаджи димитър ще си имат вече цели три линии- 85,85,285, а 309 генерира изключително слаб пътникопоток след сточна гара към Темпо. Затова идеята е 309 да поеме направо по Ломско шосе, Христо Силянов до Свобода, северен парк. Така остава и старата и новата връзка с кв. Свобода, а и се осигурява връзка на района около Теца и Темпо с метрото в Надежда. Другата ми идея е 74 да се удължи до Манастирски ливади, а 65 да се закрие, щом 3 и 5 като частни го пратиха на Гео Милев,може и 74 да го удължат за 2, 3 спирки, автобусие са малки, могат да минат от там, може не всички курсове са до там. Трето - тм 3 до Лозенец, тм 8 - до ц.гара. Имам идея ако 285 се окаже неуспешен в новия си участък след 1 март да се разкрие авт. 125 с маршрут Връбница 2 - Златен клас -Ломско шосе - Христо Силянов- Хан Кубрат - Ломско шосе - Рожен - Илиенско шосе - Складове Илиенци - Яйцекооп (някога там е въртял, после въртеше там и една маршрутка). Там има митница, складове, 2 жилищни блока, по оная улица вече няма толкова сергии, не е лошо да се изпробва от 1 март до 31 август 2013 ако сегашния експеримент с 285 се укаже неуспешен, а междувременно ще се подсили 150.
« Last Edit: 26.09.2012, 21:25:14 by AROS »

Offline T_4

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2962
    • View Profile
Re: Неефективните автобусни линии
« Reply #131 on: 26.09.2012, 23:08:37 »
На горното му казвам "манджа с грозде".
А309 така ще стане прекалено дълъг. Най-добре е да се спре с предложенията да се прави линията на 'подкова'. Най-оптималният маршрут за нея е до Сточна гара. Движението по ул."202" си е чиста загуба на време и нафта. Ако толкова се държи на транспортното обслужване на търговските обекти, може да се пусне линия от автост."Орландовци" по ул."202", наляво по ул."Хан Кубрат", надясно по ул."Хр.Силянов" и след това до обръщалото в Свобода.
А85 и А285 са една линия, така че не ги брой като две отделни. (същото като А213/А214)
За А74 предложението е добро.
За ТМ3 и ТМ8 не съм убеден, че ще има достатъчно чешки мотриси, а и връзка Захарна Фабрика - бул."Стамболийски" - Лозенец се изпълнява от МД1+МД2.
 
Не на безсмислените линии като ТМ23!
За оптимизация на разписанията:
http://forum.gtsofia.info/index.php?topic=428.msg100091775#msg100091775

Offline RADOCVET

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 11379
  • http://bgtransport.org/
    • View Profile
    • Email
Re: Неефективните автобусни линии
« Reply #132 on: 24.02.2013, 22:28:34 »
В последно време ползвам редовно (за съжаление) 79. Наблюденията ми са че автобусите по линията се движат относително празни между Стинд и бул. Владимир Вазов - през деня в автобуса пътуват не повече от десетина души, което си е малко за градска линия. На Билата в Хаджи Димитър и Пожарната се пълни горе-долу  - качват се 20-25 човека към Христо Ботев. В обратна посока е горе-долу същото линията се ползва най-вече до Сухата река и след ул. Бяло море пътува към Стинд празен.
Относно автобус 100: след спирката Макгахан в посока Пътностроителна техника не пътуват повече от 3-4 човека. В обратна посока също. Основно се ползва след Макгахан.
За 78 е повече от необходими да се пуснат още коли.

Предлагам следното:
1. Линия 100 се променя: от кръстовището на Тодорини кукли и Владимир Вазов (Билата) по маршрута на 79 до кв. Христо Ботев двупосочно.
            - Предимства: оптимално натоварване по целия маршрут; връзка между кв. Хаджи Димитър и Сухата река/Ботевградско шосе.
            - Недостатък: вероятно няма да може да се обслужва от къси автобуси (освен ако не подсилят кабините на 0305) и ще трябва да е с Икаруси.

2. 79 се закрива.
            - Маршрута на 79 между сточна гара и Надлеза се покрива от 309, който може да се удължи до Стинд, и така поне да се осмисли обиколката му в тази посока.
            - Маршрута до кв. Христо Ботев се поема от 100/78.

3. Петте коли от 79 се разпределят между 100 и 78.
« Last Edit: 24.02.2013, 22:32:19 by RADOCVET »
Може да нема ред, ама требе да се спазва!

Offline viktorlc

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7049
  • www.bgtransport.org
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Сдружение "Градски транспорт и инфраструктура"
    • Email
Re: Неефективните автобусни линии
« Reply #133 on: 24.02.2013, 22:47:59 »
Съгласен съм! Само че предлагам следното:
За да има връзка със спирка "Вл. Вазов" посока Христо Ботев предлагам да се движи по ул. Макгахан, наляво по ул. Панайот Хитов, надясно по Вл. Вазов - обратен завой на светофара на кръстовището на Вл. Вазов с Черковна и по маршрута на авт. 79 до Христо Ботев. На обратно връзка с линиите на същата спирка посока Център не е нужна, тъй като това става на предишни спирки, затова може да си се движи както в момента - по ул. Острово.
храна за мозък - http://www.banitza.net/

Offline blagun

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 16500
    • View Profile
    • Email
Re: Неефективните автобусни линии
« Reply #134 on: 25.02.2013, 01:34:07 »
Всъщност ти ликвидираш А100 и скъсяваш сериозно А79 (с разменени номера). Но от Хр.Ботев точно до Дондуков е най-голямото натоварване на А79, до Тодорини кукли и Вл.Вазов не върши особено работа: може би ще е добре, когато се реализира Метролиния 3. Разумно съкращение би било до Сточна гара и съответно - А309 до Стинд. Тук увисва връзката на Стинд и ул.202 с театър София и моста Чавдар, а оттам - с ТМ20 и 22, ТБ1, 2 и 4.
А100 си има своите функции по Първа българска армия, а и от Биримирци до индустриалната зона. Както и за дузина други линии, може би трябва да се мисли за обслужване от по-маломерни автобуси.

Offline RADOCVET

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 11379
  • http://bgtransport.org/
    • View Profile
    • Email
Re: Неефективните автобусни линии
« Reply #135 on: 25.02.2013, 10:24:27 »
Всъщност не. 100 си запазва основната част от маршрута. Просто към Пътностроителна техника никой не го ползва и така би бил много по-полезен в източната част от маршрута си. Oт Христо Ботев до Дондуков има тм22. 79 се пълно основно от Владимир Взов към Христо Ботев. В посока Сточна гара пътникопотока има случаен характер, т.е ползва се ако не се задава тб1 или 78, но почти никой не го чака. Също така поне половината автобус се изсипва в Сухата река. Връзка Стинд - Театър София и в момента няма. Ако визираш спирката на Моста Чавдар в повече от половината случаи 79 изобщо не спира там, защото никой не се качва/слиза. Освен това в предложения вариант 100 си остава по Първа българска армия и натам.
Може да нема ред, ама требе да се спазва!

Offline Neronov

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3052
  • R.I.P 1210
    • View Profile
Re: Неефективните автобусни линии
« Reply #136 on: 25.02.2013, 12:34:28 »
Офф: Той и да дойде преди 78/тб 1 , много малко хора предпочитат да се качват в него,вместо да почакат още 2 минути  :P

По темата:  По мой наблюдения в празник 100 се движи от Вл.Вазов посока авст. Изток едва с 5-6 човека, от които 3/4 слизат на Герена   :eek:

Offline Ivo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 15523
    • View Profile
    • Email
Re: Неефективните автобусни линии
« Reply #137 on: 25.02.2013, 12:39:36 »
Тези линии, са били много натоварени в миналото, защото е работела цялата индустриална зона, много хора са работили там, докато сега почти всичко е изоставено и тъне в разруха. Няма кой да ходи там, освен тук-там някакви складови бази и тн. Дори навремето е имало и бърза линия 279.
Не ни трябват хора с "дипломи" а работещи и можещи да мислят, влагайки логика и разум в това което правят.

Фен на автобусите ЧАВДАР

Offline blagun

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 16500
    • View Profile
    • Email
Re: Неефективните автобусни линии
« Reply #138 on: 25.02.2013, 14:58:02 »
Всъщност не. 100 си запазва основната част от маршрута.
Sorry, грешно съм разбрал.
Когато бях в стария ни офис - до ИСУЛ, А79 идваха прилично натоварени на спирка Бяло море, но все пак от 3 години нямам наблюдения. ТМ22 е за хората около Ботевградско шосе, навътре в махалата си е прилично разстоянието. То не че обитателите на кв.Христо Ботев ще дупчат по 2 билета (колкото дупчат и един), но формално А79 си е чудесно решение за тях.
А за Пътностроителна техника е ясно, че е нефективна отсечката, но явно има щения за някакъв транспорт дотам. Все пак А100 е далеч по-прилично решение от малко просъществувалия ТБ12. Иначе А100 може да се посъкрати, като тръгва от обръщалото на А85 или 86, но явно петимата души, които го ползват в източния му край, ще нададат вой.
« Last Edit: 25.02.2013, 15:01:20 by blagun »

Offline mlk

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4297
    • ICQ Messenger - 110536592
    • View Profile
    • Email
Re: Неефективните автобусни линии
« Reply #139 on: 25.02.2013, 15:11:27 »
79 се ползва до Ст.Гара и до 1-ва Английска. А 100 има курсове към ПСТ сутрин, в които седалките са заети. Или поне от Х.Димитър завива наляво по Вл.Вазов с толкова пътници. Говоря за 8 сутринта.
С горното не оспорвам факта, че 79 и 100 не са от най-ефективните линии, просто коментирам.