Някой знае ли, дали има основателна причина директният бърз влак София - Силистра след Търново обикаля през Русе, а не цепи направо към Шумен?
Не забравяй гарата по девета главна жп линия, от която се отклоняват влаковете към Силистра - Самуил. Погледни я на картата. Не забравяй и друго нещо - че няма шорткът-тангента между втора и девета линии. Връзката между двете е чак в Каспичан, където едната се влива в другата. Така можеш да направиш съпоставка дали от Горна Оряховица е по-бързо и пряко през Каспичан, отколкото през Русе. Да допълня само, че на гара Каспичан няма друг физически начин, освен смяна на посоката на движение и съответстващото й преместване на локомотива, съпроводено с проби на спирачната система. Колегите навътре в материята могат да кажат колко време отнема да се изпълни една такава процедура по правилата от А до Я. Дори и да вземем предвид факта, че не е цял влак, ами са директни вагони - пак, да дойде другият локомотив, да ги закачи, пак да се направят спирачните проби... Да, съгласен съм, че тогава ще се спести такава процедура в гара Самуил, но става око за око. Сега си го представих - би следвало в Самуил и сега никога да няма маневри, защото те вагоните би следвало да се откачат още в Горна Оряховица.
Аз имам друг един въпрос, свързан с влаковете, пътуващи по трета главна жп линия - идвайки от правата Вълчин - Невестино, по какво точно се разбира, че трябва да намалят за острата крива преди гара Карнобат? Ако е указано в книжка-разписание, по какъв начин? Дали е "от км хикс плюс 500 метра 40 км/ч (или колкото е там)", или по друг начин? Ако не, то остава да е с постоянен знак-табелка за ограничение... Някак не си го представям да са писани ограничения в някакъв "наръчник с особени места по жп мрежата" или как да го нарека, с който всеки машинист да е запознат.
Струва ми се подобна ситуацията и в другия край - от гара Юнак при заход към гара Синдел.