Това си е кондукторска самодейност. На предишен е напълно по правилата да се качиш, стига да тръгва не по-рано от един час от този, за който ти е билета. Точно тази напълно легална вратичка масово я използвахме преди повече от 10 години, когато гърчолята ни правеха на второ качество хора, забранявайки "много хубавите" им вагони да се използват от българи - 7.00 срещу 7.35. Като във влака трябва да си доплатиш добавката ако е от по-висока категория или е календарен. Виж, ако изпуснеш влака, за който имаш билет, трябва презаверка, за да се качиш на следващия. Иначе все едно си без билет. Но може и сам да си презавериш билета - пишеш на гърба с краката "За вл. (номера на влака) (съответната дата)", без скобите, като ако кондукторът пита, ще кажеш, че касиерката/информаторката е забравила да сложи печат. Това с номерата на влаковете и билетът да важи само за точно определен номер влак го има само у нас. В чужбина билетът ти важи за всички влакове, кондукторът го отчита с четящо устройство, ако няма такова, слага печат с номера на влака или го пише с писалката и се подписва. На теб този номер дори не ти е нужно да го знаеш.