Author Topic: Карти и билети за пътуване в ГТ / Таксуване  (Read 484809 times)

Offline dan

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1398
    • View Profile
Днес в метрото контрольорите като провериха едно момиче се оказа, че картата ѝ не е таксувана, но си е редовна. Оказа се, че понеже имала по-голям сак, касиерката решила да ѝ отвори и поради тази причина не си е маркирала картата. В крайна сметка не беше глобена, но я предупредиха (няколко пъти) никога да не го прави това, защото друг път може да отнесе глобата. Замислих се, защо няма билет за нетаксувана карта в метрото или защо вратичките за инвалиди нямат валидатор :neznam:

Sent from mTalk for Windows 10

Offline comet

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1318
  • MAN Lion's City
    • View Profile
Сега се сетих за една интересна ситуация. Картите за 20 важат ли за 22 от и за депо? Питам, защото това не е официалния маршрут на линията, но все пак се застъпват.

Offline V.Peichev

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 8983
    • View Profile
Нормално е да важат, тъй като има пълно съвпадение на маршрута и спирките. Имам съмнения, че колите от и за депо се проверяват често от контрольори особено нощните.  :rolleyes:

Offline fizik

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 790
    • View Profile
    • Email
От известно време живея в предградията на Берлин и ползвам интегрираната транспортна система на града често. Нарочно казвам интегрирана траспортна система, защото за мен градския транспорт се ограничава до автобуси, тролеи, трамваи и метро. Няколко факта, които може да се вземат предвид в бъдеще при ъпдейт на системата за таксуване в София:

- Всеки пътуващ с билет или карта има право БЕЗПЛАТНО да пътува с велосипеда си във ВСИЧКИ видове транспорт, във ВСЯКА част на денонощието.
- В празнични дни месечната карта, която не е поименна, може да се ползва едновременно от 2ма души и до 3 деца. Така натоварването на транспорта през уикендите се запазва, а автомобилния трафик намалява значително

Може би е хубаво да се помисли, дали не може да се направят някои промени в София с тези насоки. Да кажем на първо време - линии на ГТ, в които превоза на колела е безплатен поне през уикендите. Естествено при гоненето на европейски стандарти ще трябва да се промени начина на тарифиране, за да могат подобни политики да влязат в сила, но може поне пилотно да се направят такива стъпки и да се провери дали работят.
Може и да живея в Берлинско предградие, но ми пука за Софийския транспорт. Т.е. съм точно обратното на Фъндъчката - може и да живее в София, ама хич не и пука за Софийския транспорт

Offline stankos

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4176
    • View Profile
Човеко Физик ти очевидно не живееш в София! Тук повишиха цената на месечната не персонализирана карта с 20% само за да не може да се използва от едно семейство да речем и то не едновременно! Ти предлагаш разни благини дето СО никога няма да приеме!

Offline dan

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1398
    • View Profile
Лично аз не подкрепям идеята за безплатно возене на велосипед, тъй като масово ще започнат да го правят, а не мисля, че е много удобно за другите пътуващи, особено при пълен автобус. В краен случай ако някой иска да го вози - то да си плати билет (както е за багажа).

Sent from mTalk for Windows 10

Online pavel75

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 406
    • View Profile
Лично аз не подкрепям идеята за безплатно возене на велосипед, тъй като масово ще започнат да го правят, а не мисля, че е много удобно за другите пътуващи, особено при пълен автобус. В краен случай ако някой иска да го вози - то да си плати билет (както е за багажа).

Sent from mTalk for Windows 10

То по тази логика ще мога да кача и мотопед в трамвая. Дупча му билет и съм ОК.

Offline dan

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1398
    • View Profile
Лично аз не подкрепям идеята за безплатно возене на велосипед, тъй като масово ще започнат да го правят, а не мисля, че е много удобно за другите пътуващи, особено при пълен автобус. В краен случай ако някой иска да го вози - то да си плати билет (както е за багажа).

Sent from mTalk for Windows 10

То по тази логика ще мога да кача и мотопед в трамвая. Дупча му билет и съм ОК.
Ами не, не и по тази логика. Просто ако ще се разрешава превоза на велосипед то да е с допълнителен билет (като багаж). Даже трябва да е само извън пик. Но така или иначе не вярвам това да се случи.

Sent from mTalk for Windows 10
« Last Edit: 10.08.2016, 16:40:36 by dan »

Online pavel75

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 406
    • View Profile
ОК така да бъде - само велосипед. Но все пак трябва да има някакво място където да се поставят. Не искам да тръгна за работа и някой да се качи с велосипеда и да ме измърля.
Всъщност как е в белите страни? Предполагам, че от определена врата се качват велосипедите.

Offline mitko08888

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 385
    • View Profile
Не бях чувал в Берлин велосипедите да се превозват без допълнителен билет, ама може и това да е станало.

Offline blagun

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 16500
    • View Profile
    • Email
Не е станало, разбира се: https://www.berlin.de/tourismus/fahrradtouren/2012604-1740418-mit-dem-fahrrad-s-und-ubahn-nutzen.html

На повечето места въпросът е решен като в София: допускат се в метро, Ес-бан, крайградска железница и подобни. В Берлин има трамваи (не всички) с означени врати и места вътре с велосипедчета. Допускат се и в нощните автобусни линии. Или в дневните - но само по преценка на водача и наличие на свободно място. При това е указано, че инвалидните и детските колички са с предимство: ако дойде такава във возилото, велосипедистът го напуска незабавно, за да освободи маркираното място.

Идеята не е велосипедистите да ги домързи и да се возят за 2-3 спирки с автобуса или трамвая, а да преодоляват големи за тях разстояния с по-мощните и скоростни видове транспорт. Евентуално да има "коневръзи" на възлови спирки не само на метрото. А то ако возим велосипедистите на автобуси и трамваи, защо се правят всичките тези велоалеи?
« Last Edit: 10.08.2016, 17:03:06 by blagun »

Offline hitar_potter

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2263
    • View Profile
Големи велоалеи, няма що. Малинов го ремонтираха и помен от велоалея не се е появила (нищо, че беше заложена такава в ПУП). А що ги правим ли? Хем отчитаме дейност, хем си правим предизборна кампания, хем „усвояваме“ едни пари.

А в Берлин и като цяло Германия във всички отношения транспортът работи по-добре...
... се пишат и абсолютни дреболии кой минал на червено, кой какво си е говорил по телефона и тем подобни.

Offline T_4

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2962
    • View Profile
Купували ли сте карти за три дни от касите в метрото? Вчера исках да отида от Хладилника до Младост и реших да ползвам А88 и после метро от "Г. М. Димитров". Оказа се, че павилионът на трамвайното обръщало не работи и отидох до касата на метрото, където нямаха тридевна карта. В крайна сметка пътувах само с метро, но днес и утре също имам пътувания и ситуацията е крайно неизгодна и неудобна. Хем по-високи цени на билетите и талоните, хем няма от къде да си купиш карта. Как точно да има пътници в транспорта? :neznam: 
Не на безсмислените линии като ТМ23!
За оптимизация на разписанията:
http://forum.gtsofia.info/index.php?topic=428.msg100091775#msg100091775

Offline UMSofia

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1491
    • View Profile
Онзи ден в трамвай 12 нито работеше билетния автомат, нито ватмана продаваше билети. Съответно много хора се принудиха да пътуват гратис. Заради хаоса в системата много потенциални приходи не се събират.
« Last Edit: 26.08.2016, 11:54:53 by UMSofia »

Offline hitar_potter

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2263
    • View Profile
Е разликата от 60 стотинки сигурно покрива загубите...
... се пишат и абсолютни дреболии кой минал на червено, кой какво си е говорил по телефона и тем подобни.

Offline bonbon

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1989
    • View Profile
Купували ли сте карти за три дни от касите в метрото? Вчера исках да отида от Хладилника до Младост и реших да ползвам А88 и после метро от "Г. М. Димитров". Оказа се, че павилионът на трамвайното обръщало не работи и отидох до касата на метрото, където нямаха тридевна карта. В крайна сметка пътувах само с метро, но днес и утре също имам пътувания и ситуацията е крайно неизгодна и неудобна. Хем по-високи цени на билетите и талоните, хем няма от къде да си купиш карта. Как точно да има пътници в транспорта? :neznam:

По павилионите мисля, че не продават тридневни карти. Аз си бях взел от метрото и ми я дадоха на пластика, като касиерката обясни, че като изтекат трите дни мога да я зареждам за какъвто период искам.

Offline abs111

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2993
    • View Profile
Точно така,може дори и еднодневна.

Offline maniak

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4625
  • Оптимист
    • ICQ Messenger - 278834436
    • View Profile
    • http://www.flickr.com/photos/47270324@N08/
    • Email
Изключетелна глупост е това, че картите за метрото не могат да се зареждат на касите на ЦГМ, както и обратното - на касите на Метрополитен не могат да се закупят еднодневни, тридневни и т.н. карти. Това е абсурдно!

Offline vasko

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3381
    • View Profile
на касите на Метрополитен не могат да се закупят еднодневни, тридневни и т.н. карти.
На всички каси на Метрополитен, със сигурност, може да се закупи еднодневна карта за всички линии и това е така от много години. ;)

А очевидно, по думите на bonbon и abs111 на някои каси на метрото зареждат и от новите тридневни карти. :)
vasko - оригиналът! :)

Offline blagun

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 16500
    • View Profile
    • Email
Изключетелна глупост е това, че картите за метрото не могат да се зареждат на касите на ЦГМ, както и обратното - на касите на Метрополитен не могат да се закупят еднодневни, тридневни и т.н. карти. Това е абсурдно!
Ами точно в тази посока трябваше да са протестите при смяната на цената, съответно мерките на ЦГМ за подобряване на обслужването.