Author Topic: Карти и билети за пътуване в ГТ / Таксуване  (Read 484799 times)

Offline mitko08888

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 385
    • View Profile
Я прочетете тук (например) какво да се прави ако водачът няма билети и дойде контрола. Пък дали е задължително да има билети или не - в момента е решено, независимо кой е доволен или не.

Offline V.Peichev

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 8983
    • View Profile
На практика повечето съставени актове падат в съда поради различни нередности включително проблеми на най-кръвожадните хищници с правописа. Имаше един случай с акт с попълнено място на нарушението "Симьоново" и друг такъв "Студ-ски град".  :D

Offline vasko

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3381
    • View Profile
Според мен пък не е задължително шофьорът да има билети.
В София водачите са длъжни по Наредба и това е!  ;) Съответно може да се подават оплаквания, когато това не се случва.

Аз разбира се, смятам, че отговорният човек винаги трябва да има резервни билети у себе си, за всеки случай. Изключение от това наистина са хората, които току-що са пристигнали в София на летището или на някоя гара и за това смятам, че водачите на линиите, които минават покрай такива обектни никога не трябва да остават без билети!

Достатъчно им се вменява вина за всичко
Което в повечето случаи е основателно. Има такива водачи, които са много виновни. ;)





Между другото и едно питане от мен. Съществува ли още картата продавана от контрольор, когато не е валидирана електронна такава?
Съществува.

Все още присъства в актуалния текст на Наредбата:
Quote
Чл. 34.

(4) (Изм. - Решение № 617 по Протокол № 52 от 21.11.2013 г., изм. и доп. - Решение № 270 по Протокол № 12 от 14.04.2016 г.) При констатиран от контролните органи по редовността на пътниците случай на пътуване с нетаксувана валидна абонаментна карта на електронен носител в трамваите и тролейбусите, пътникът заплаща карта за нетаксуван пътник с електронна карта в тролейбуси и трамваи.
НАРЕДБА за реда и условията за пътуване с обществения градски транспорт на територията на Столична община

А също, присъства и на сайта на ЦГМ:
Quote
Карта за нетаксуван пътник с валидна абонаментна карта на електронен носител в тролейбуси и трамваи

Картата е на стойност цената на картата за еднократно пътуване и се издава и валидира от контрольор по редовността на пътниците като дава право на пътника да продължи пътуването със същото превозно средство.
Превозни документи - ЦГМ

Но, на практика, май не съществува. Или поне аз съм виждал стотици примери на апаратите на контрольорите да изписва "нетаксувана карта" и те да не предприемат нищо. Дори и за моята карта редовно изписва това, при условие, че винаги си я таксувам... :neznam:
vasko - оригиналът! :)

Offline dan

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1398
    • View Profile
Според мен пък не е задължително шофьорът да има билети.
В София водачите са длъжни по Наредба и това е!  ;) Съответно може да се подават оплаквания, когато това не се случва.

Аз разбира се, смятам, че отговорният човек винаги трябва да има резервни билети у себе си, за всеки случай. Изключение от това наистина са хората, които току-що са пристигнали в София на летището или на някоя гара и за това смятам, че водачите на линиите, които минават покрай такива обектни никога не трябва да остават без билети!

Достатъчно им се вменява вина за всичко
Което в повечето случаи е основателно. Има такива водачи, които са много виновни. ;)





Между другото и едно питане от мен. Съществува ли още картата продавана от контрольор, когато не е валидирана електронна такава?
Съществува.

Все още присъства в актуалния текст на Наредбата:
Quote
Чл. 34.

(4) (Изм. - Решение № 617 по Протокол № 52 от 21.11.2013 г., изм. и доп. - Решение № 270 по Протокол № 12 от 14.04.2016 г.) При констатиран от контролните органи по редовността на пътниците случай на пътуване с нетаксувана валидна абонаментна карта на електронен носител в трамваите и тролейбусите, пътникът заплаща карта за нетаксуван пътник с електронна карта в тролейбуси и трамваи.
НАРЕДБА за реда и условията за пътуване с обществения градски транспорт на територията на Столична община

А също, присъства и на сайта на ЦГМ:
Quote
Карта за нетаксуван пътник с валидна абонаментна карта на електронен носител в тролейбуси и трамваи

Картата е на стойност цената на картата за еднократно пътуване и се издава и валидира от контрольор по редовността на пътниците като дава право на пътника да продължи пътуването със същото превозно средство.
Превозни документи - ЦГМ

Но, на практика, май не съществува. Или поне аз съм виждал стотици примери на апаратите на контрольорите да изписва "нетаксувана карта" и те да не предприемат нищо. Дори и за моята карта редовно изписва това, при условие, че винаги си я таксувам... :neznam:
Да, аз също прочетох в Наредбата и в сайта където са видовете превозни документи. Но тук не се споменава, а преди пишеше и нея, както и в извадката от наредбата, която е в превозните средства. Замислих се да не им е щукнало да глобяват с 40 лв. хората, които не си валидират картите. Иначе няма огромен смисъл да се прави това, докато не се появят валидатори в автобусите.

Sent from mTalk for Windows 10

Online 2828

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2374
  • 506
    • View Profile
    • Email
Мен за 7 години само веднъж са ме глобявали  за нетаксувана карта, края на 2014 година в ТМ 2305. Контрольорката се похвали, че същият ден е взела кочана и вероятно само, за да се отчете ме глоби.

Offline Sofia

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4572
  • R.I.P. 1511 (1985-2015)
    • View Profile
To изобщо съществуват ли билети за таксуване на пътник с нетаксувана електронна карта? Аз никога не съм виждал някой да бъде глобен защото не си е маркирал картата. То в много случаи даже е невъзможно, защото устройствата често не работят или пък без видима причина не таксуват картата.

Offline V.Peichev

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 8983
    • View Profile
При цена на такъв билет 1лв за контрольорите няма никакъв смисъл да се разправят с пътниците с редовни, но невалидирани карти.  :rolleyes: Далеч по-смислено е да опитат да измъкнат някоя и друга глоба от 40лв. :rolleyes: Досега не съм видял контрольор да се опита да таксува пътник с невалидирана карта.  :rolleyes:

Online 2828

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2374
  • 506
    • View Profile
    • Email
На мен ми дадоха билет тогава.

Offline Sofia

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4572
  • R.I.P. 1511 (1985-2015)
    • View Profile
На мен ми дадоха билет тогава.
Как изглеждаше билетът? Нормален единичен билет или някакъв по-специален като този за таксуване на нередовен пътник.

Online 2828

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2374
  • 506
    • View Profile
    • Email
Специален, изглежда като за нередовен пътник. В долната част се пише дата, час и превозно средство, написани с химикалка от контрольора.
« Last Edit: 21.06.2016, 23:25:47 by 2828 »

Offline T_4

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2962
    • View Profile
Толкова много сте изписали, че е трудно да се отговори на предходни мнения.
Васко - бусчето, което свързва двата терминала на летището е с доста неясен график и дори не съм убеден къде спира на Т1. Освен това, пътуване Т1>Т2>център, противоречи на транспортната логика, да не говорим, че А84+метро на Орлов е по-бързо за маршрут Летище > Люлин.

Проблемът с продажбата на билети може много лесно да се реши, ако автоматите в електротранспорта се пренастроят да продават карти за един ден (24 часа), три дни (72 часа) или седмица (168 часа). Написал съм часовете, защото според мен това е по-благоприятно за пътниците, вместо карта до края на денонощието. Изпуснаха момента с доставката на Мановете да започнат поставянето на тикет системата в автобусите, идеално щеше да стане.
Не на безсмислените линии като ТМ23!
За оптимизация на разписанията:
http://forum.gtsofia.info/index.php?topic=428.msg100091775#msg100091775

Offline vasko

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3381
    • View Profile
Проблемът с продажбата на билети може много лесно да се реши, ако автоматите в електротранспорта се пренастроят да продават карти за един ден (24 часа), три дни (72 часа) или седмица (168 часа).
Напълно подкрепям тази идея! :) Когато, най-накрая се появят автомати във всички превозни средства, може да се приложи на практика.

И би било още по-добра идея, ако въпросните карти започват да важат от часа на издаване.  ;)

Само трябва да се помисли относно хартията, с която работят тези автомати. Мисля, че не е най-добрият вариант тези карти да се издават на хартията, с която сега работят автоматите в електротранспорта - твърде тънка е...
« Last Edit: 23.06.2016, 00:51:51 by vasko »
vasko - оригиналът! :)

Offline T_4

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2962
    • View Profile

Само трябва да се помисли относно хартията, с която работят тези автомати. Мисля, че не е най-добрият вариант тези карти да се издават на хартията, с която сега работят автоматите в електротранспорта - твърде тънка е...
Мисля, че няма да е проблем. В Женева съм виждал различни типове билети да се издават от подобен автомат и хартията беше нормална, ако помня правилно. Подобно е в някои английски градове, къдъето казваш на шофьора какъв билет ти трябва (на разстояние, двупосочен, дневен, тн) и той/тя ти го печата от машина директно.

Да, от часа на издаването трябва да важат такива карти, затова сложих часове в скобите.
Не на безсмислените линии като ТМ23!
За оптимизация на разписанията:
http://forum.gtsofia.info/index.php?topic=428.msg100091775#msg100091775

Offline vasko

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3381
    • View Profile
Да, от часа на издаването трябва да важат такива карти, затова сложих часове в скобите.
Сега, на второ четене на Вашия пост видях, че това сте имал предвид. Извинявам се!
 
Замислих се, обаче, че би било трудно/неудобно (за пътниците) автоматите в превозните средства да издават карти за три дни (72 часа) и за седмица (168 часа), тъй като първата струва 10 лева, а втората би струвала ~15 лева. А кой ходи с 10-15 лева на монети в себе си?
« Last Edit: 23.06.2016, 01:11:45 by vasko »
vasko - оригиналът! :)

Offline hitar_potter

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2263
    • View Profile
Да, от часа на издаването трябва да важат такива карти, затова сложих часове в скобите.
Сега, на второ четене на Вашия пост видях, че това сте имал предвид. Извинявам се!
 
Замислих се, обаче, че би било трудно/неудобно (за пътниците) автоматите в превозните средства да издават карти за три дни (72 часа) и за седмица (168 часа), тъй като първата струва 10 лева, а втората би струвала ~15 лева. А кой ходи с 10-15 лева на монети в себе си?
Има автомати, които работят и с банкови карти  :rolleyes:
... се пишат и абсолютни дреболии кой минал на червено, кой какво си е говорил по телефона и тем подобни.

Offline stankos

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4176
    • View Profile
Според мен работата с банкови карти трябва да е задължително условие за новата система!

Offline Petko21

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7022
  • Техника
    • Skype Me™!
    • ICQ Messenger - 646173605
    • View Profile
    • Моите снимки
Така е, проблема обаче остава на лице с автоматите които имаме сега в наличност при Ел. транспорта. Супер неудобно е да не приемат банкноти, а и с новата двулевка не зная дали въобще я разпознава и приема.

Offline carlson

  • Приятел на ГТ
  • ****
  • Posts: 105
    • View Profile
Привет, някой от вас обменил ли е вече стари билети? Наистина ли е възможно във всички бюра?
Имам и още един въпрос - ще го задам с пример. Купувам си карта за автобус 306 - в посока Младост 1 - Орлов мост маршрутът съвпада с този на тролей 5, следователно с тази карта може да се ползва и тролеят. Но дали е така и в обратната посока (тролеят минава под моста между Плиска и Окръжна болница, а 306 - по моста)?
« Last Edit: 08.07.2016, 11:49:40 by carlson »

Offline vasko

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3381
    • View Profile
Привет, някой от вас обменил ли е вече стари билети? Наистина ли е възможно във всички бюра?
Моето семейство обмени няколко стари билета без проблем в близкото бюро на ЦГМ преди известно време. Нямаше проблеми, но това бяха билети, които са закупени от бюро на ЦГМ.

Първоначално имаше информация, че билети закупени от други места (будки за вестници, магазинчета и т.н) ще се обменят само в централата на ЦГМ (бул."Княгиня Мария Луиза" №84), а такива закупени от част от водачите в градския транспорт няма да се заменят изобщо. След вдигане на шум в медиите, обявиха, че ще се заменят всички билети без проблеми. Но не мога да кажа дали наистина е така, от опит.

Купувам си карта за автобус 306 - в посока Младост 1 - Орлов мост маршрутът съвпада с този на тролей 5, следователно с тази карта може да се ползва и тролеят. Но дали е така и в обратната посока (тролеят минава под моста между Плиска и Окръжна болница, а 306 - по моста)?
Всъщност, карта за А306 може да се ползва за пътуване в ТБ5 само от спирка "ул. Йерусалим" до спирка "УМБАЛ Св. Анна". Оттам нататък, може да имат еднакъв маршрут, но нямат еднакви спирки и затова не може.

В обратна посока е спорно дали човек с карта за А306 може да се качи на ТБ5 от спирка "УМБАЛ Св. Анна". Спирките, наистина, носят еднакви имена, но в наредбата се казва "в рамките на едно кръстовище", а тук двете спирки не отговарят на това изискване. Съответно казусът е спорен и може да доведе до проблеми. Така че, в обратна посока карта за А306 може да се ползва за пътуване в ТБ5 само от спирка "бл. 6, ж.к. Младост 1" до спирка "бл. 41, ж.к. Младост 1", т.е. само за една спирка.
vasko - оригиналът! :)

Offline V.Peichev

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 8983
    • View Profile
Маршрутът на 306 е променен отскоро и вече не минава по Сахаров и Йерусалим, а по Малинов. :help: Карта за ТБ5 няма как да е валидна за 306 и обратно - между Орлов Мост и Света Анна ТБ5 има допълнителни спирки, след това маршрутите изобщо не съвпадат. :rolleyes: На СУ нямат спирки в рамките на едно кръстовище.  :rolleyes: