Author Topic: Маршрутни промени  (Read 507332 times)

Offline Whatnow14

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 992
    • View Profile
Re: Маршрутни промени
« Reply #3280 on: 08.12.2024, 01:37:12 »
Все пак и до СК ЦСКА и АС Гео Милев трябва нещо да се движи на този етап, 288 има потенциала да им стане сравнително редовна линия след време, засега също е на добър интервал, но не може да остане само 123 и 288 според мен натам на този етап. Шестицата със сигурност остава и тя заради зарядната станция.

Offline T_4

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2962
    • View Profile
Re: Маршрутни промени
« Reply #3281 on: 08.12.2024, 01:48:22 »
Когато пуснаха метрото до Младост-1 пробваха с А3 и А5 до Младост и А1 и А6 до Гео Милев и както виждаме в последствие се отказаха. Вероятно е имало причина. Нямаше ли възможност да се направи бус лента предвид броя линии, които преминават между Винарово колело и СК ЦСКА? Сега местят А3, после някой може да реши да променят и А5 и то става една безкрайна.

Не на безсмислените линии като ТМ23!
За оптимизация на разписанията:
http://forum.gtsofia.info/index.php?topic=428.msg100091775#msg100091775

Offline marto_pz

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1019
  • koda 9TrHT28 № 06 (1993-2015)
    • Skype Me™!
    • ICQ Messenger - 123123133
    • View Profile
    • Email
Re: Маршрутни промени
« Reply #3282 on: 08.12.2024, 12:25:39 »
А3 вече с програмирани табели “ До Гурко “

Offline ozzy

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 13996
    • View Profile
Re: Маршрутни промени
« Reply #3283 on: 08.12.2024, 12:49:09 »
За мен е огромна грешка да се хаби пробег, за да ходят селски линии до центъра. За съжаление, подобни промени не са прецедент. При положение, че вече на практика няма ограничения в прекачването, по-правилно е селските линии да достигат до метростанция в единия си край и там да има обръщало.

Offline difian

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 18068
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Любителска страница на Софийското метро във Facebook!
    • Email
Re: Маршрутни промени
« Reply #3284 on: 08.12.2024, 15:30:24 »
За мен е огромна грешка да се хаби пробег, за да ходят селски линии до центъра. За съжаление, подобни промени не са прецедент. При положение, че вече на практика няма ограничения в прекачването, по-правилно е селските линии да достигат до метростанция в единия си край и там да има обръщало.
Направо е малоумие, и то по най-добре осигурената с транспорт артерия в София. Така схема на МГТ не се прави - имаме метро, имаме право на неограничени прекачвания, имаме необходимост от синхронизиране на разписанията, избягване на ненужен пробег през силно натоварени отсечки и елеминиране влиянието на натоварения трафик върху движението на МГТ, скандално е и това удължение на фона на липса на водачи...

Offline martin4o

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2236
    • View Profile
    • Email
Re: Маршрутни промени
« Reply #3285 on: 08.12.2024, 23:30:08 »
Мисля, че колите по линията биха били едни и същи, без значение дали е до Гео Милев, 4-ти километър (тук сигурно биха им отрязали и почивката) или Гурко, като гледам разписанията, та не трябват повече водачи в случая.

И аз съм съгласен за мястото на крайградските линии в центъра, но тази промяна конкретно се прави, за да се оправдае покупката на двуетажните, и е измислена така, че да е успешна на хартия. Не вярвам да се пипат другите, които сега са до Гео Милев.
Вече има позитивни отзиви за опцията с директен автобус от/до центъра по групите на Горубляне и Панчарево и предполагам, че ще има недоволни, ако отпадне след време.
« Last Edit: 08.12.2024, 23:31:41 by martin4o »

Offline ozzy

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 13996
    • View Profile
Re: Маршрутни промени
« Reply #3286 on: 08.12.2024, 23:47:34 »
Ако целта е да има излетна линия с двуетажен, да си направят нова линия Х3 за уикенда, но да не пипат маршрута и разписанието на А3... Защото по 3 в повечето случаи се движи обикновен, къс автобус, а не двуетажен.

Offline martin4o

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2236
    • View Profile
    • Email
Re: Маршрутни промени
« Reply #3287 on: 08.12.2024, 23:50:47 »
Тогава вече ще са валидни и повечето коментари по-горе, свързани с допълнителния ресурс, който няма да се оправдае точно в настоящия момент.
Иначе 2 от 4 коли в делник трябва да са двуетажни.

Offline Whatnow14

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 992
    • View Profile
Re: Маршрутни промени
« Reply #3288 on: 09.12.2024, 01:29:10 »
Друго, което беше изтъкнато като плюс, е, че Цариградски комплекс ще получат директен транспорт до центъра - реално за 15 минути ще се стига до Орлов мост директно от спирката при моста, което е по-бързо от метрото, което спира на 10 минути пеша от нея. Само дето тези, които го изтъкват като предимство, забравят, че говорим за автобус на 40-60 минути  :crazy:

Offline V.Peichev

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 8983
    • View Profile
Re: Маршрутни промени
« Reply #3289 on: Yesterday at 23:01:15 »
Не виждам причина ТМ 22 да е съкратен до Опълченска толкова дълго - ремонтът на кръстовището на Опълченска и Пиротска не би трябвало да изисква повече от седмица.  У2 и У1 ще правят панорамни обиколки. :rolleyes:
Quote
От 19.12.2024 г. до 28.01.2025 г. се въвежда временната организация на движение на обществения транспорт както следва:

Тролейбусна линия № 1 продължава да се движи по маршрут: от ж.к. Левски Г по маршрута си до кръстовище бул. „Патриарх Евтимий“/бул. „Прага“ (връщане по бул. „Ген. Скобелев“ и бул. „Васил Левски“), наляво по бул. „Прага“, направо по ул. „Св. Георги Софийски“ до обръщателното тролейбусно колело „Военно медицинска академия“                     двупосочно.

Тролейбусите продължават да спират:

на съществуващите тролейбусни и автобусни спирки в променения участък на маршрута. Тролейбусите не спират на спирка с код 0418 „ВМА“ на ул. „Св. Георги Софийски“ преди бул. „Акад. И. Е. Гешов“ за тролейбусни линии № 2, 8 и 9 и автобусни линии 72, 260 и 604

на новоразкритата спирка с код 6225 „ВМА“ (крайна) в обръщателното колело. Спирката ще бъде сигнализирана на 09.12.2024 г.

начална спирка на маршрута е съществуващата спирка с код 0419 „ВМА“ на ул. „Св. Георги Софийски“ в посока бул. „Пенчо Славейков“ за тролейбусни линии № 2, 8 и 9 и автобусна линия № 72.

Линията продължава да работи действащите по разписания.

Тролейбусна линия № 5 продължава да се движи по маршрут (в посока център): от УМБАЛ Св. Анна–ухо по маршрута до площад „Руски паметник“, обратен завой на площада и по маршрута до УМБАЛ Св. Анна-ухо. Линията продължава да работи по действащите разписания.

Тролейбусна линия № 7 продължава да се движи по маршрут: от ж.к. Люлин 3 по маршрута до кръстовище бул. „Сливница“ /ул. „Опълченска“, направо по бул. „Сливница“, площад „Сточна гара“, надясно по бул. „Васил Левски“, бул. „Патриарх Евтимий“ (връщане по бул. „Васил Левски“), наляво по ул. „Проф. Фритьоф Нансен“ и направо по бул. „Черни връх“ по маршрута до ж.к. Гоце Делчев двупосочно.

Тролейбусите спират на всички съществуващи тролейбусни и автобусни спирки в променения участък на маршрута.

Линията продължава да работи по действащите  разписания.

Тролейбусна линия № 11: маршрутът остава удължен до надлез „Надежда“ както следва:

в посока надлез Надежда: от ж.к. Дружба 1 по маршрута до площад „Сточна гара“, бул. „Сливница“, надясно по ул. „Опълченска“, наляво по ул. „Охрид“ и по ул. „Подполковник Калитин“ до спирка с код 1881 „Ул. Вишовград“ – крайна

в посока ж.к. Дружба 1: от спирка с код 2116 „Надлез Надежда“ – начална по ул. „Скопие“, надясно по локалното пътно платно на бул. „Княгиня Мария Луиза“, надясно по бул. „Ген. Столетов“, наляво по ул. „Димитър Петков“, наляво по бул. „Сливница“, площад „Сточна гара“ и надясно по бул. „Васил Левски“ по маршрута до ж.к. Дружба 1.

Тролейбусите спират на всички съществуващи тролейбусни и автобусни спирки в променения участък на маршрута.

За линията са разкрити временни спирки както следва:

с код 6008 „Ул. Подп. Калитин“ на бул. „Ген. Столетов“ на 45.00 метра преди кръстовището с ул. „Подп. Калитин“ в посока „УМБАЛ Св. Анна-ухо“

с код 6007 „Ул. Шумен“ на бул. „Ген. Столетов“ на 15.00 метра преди ул. „Шумен“ в посока УМБАЛ Св. Анна-ухо;

с код 6005 „Ул. Димитър Петков“ на ул. „Ген. Столетов“ на 15.00 метра преди левия завой по ул. „Димитър Петков“ в посока УМБАЛ „Св. Анна-ухо“.

Линията продължава да работи по действащите разписания.

Автобусна линия № 60 продължава да се движи по маршрут както следва:

в посока Централна гара: ж.к. Овча купел 2 по действащия маршрут до кръстовище бул. „Тодор Александров“/бул. „Ген. Скобелев“, направо по бул. „Тодор Александров“, наляво по бул. „Христо Ботев“, Централна гара и наляво по бул. „Княгиня Мария Луиза“ до спирка с код 2829 „Бул. „Княгиня Мария Луиза“ (крайна и начална).

в посока ж.к. Овча купел 2: от спирка с код 2829 „Бул. Княгиня Мария Луиза“ направо по централното пътно платно на бул. „Княгиня Мария Луиза“, обратен завой на надлез „Надежда“, по централното пътно платно на бул. „Княгиня Мария Луиза“, надясно по бул. „Христо Ботев“, надясно по бул. „Тодор Александров“ и наляво по ул. „Одрин“ по маршрута до ж.к. Овча купел 2 (действащ маршрут)

Автобусите спират на съществуващите автобусни спирки в променения участък на маршрута и на:

двупосочната спирка с кодове 6407 и 6708 „Метростанция Опълченска“ за нощната линия N1 на бул. „Тодор Александров“

двупосочната трамвайна спирка с кодове 0376 и 0377 „Бул. Сливница“

двупосочната трамвайна спирка с кодове  2112 и 2113„Ул. Пиротска“

Автобусите не спират на спирка с код 2830 – начална за линия № 74.

Линията продължава да работи по действащите разписания.

Автобусна линия № 74 продължава да се движи по маршрут както следва:

в посока Централна гара: от ж.к. Гоце Делчев по маршрута до кръстовище бул. „Ген. Скобелев“/бул. „Тодор Александров“, надясно по бул. „Тодор Александров“, наляво по бул. „Христо Ботев“, наляво по централното пътно платно на бул. „Княгиня Мария Луиза“, обратен завой на надлез „Надежда“ и по централното пътно платно на бул. „Княгиня Мария Луиза“ до спирка с код 2830 „Бул. Княгиня Мария Луиза“ – крайна и начална;

в посока ж.к. Гоце Делчев: от спирка с код 2830 по маршрута до кръстовище бул. „Христо Ботев“ /бул. „Сливница“, направо по бул. „Христо Ботев“, надясно по бул. „Тодор Александров“ и наляво по бул. „Ген. Скобелев“ по маршрута до ж.к. Гоце Делчев (действащ маршрут).

Автобусите спират на съществуващите автобусни спирки в променения участък на маршрута и на:

спирка с код 6708 „Метростанция Опълченска“ за нощната линия N1 на бул. „Тодор Александров“

двупосочната трамвайна спирка с кодове 0376 и 0377 „Бул. Сливница“

двупосочната трамвайна спирка с кодове  2112 и 2113„Ул. Пиротска“

Автобусите да не спират на спирка с код 2829 – начална за линия № 60

Линията продължава да работи по действащите разписания.

Маршрутът на ученическата автобусна линия Y1 остава променен както следва: от „Балканкар“ АД по действащия маршрут до кръстовище ул. „Пиротска“/ул. „Одрин“, надясно по ул. „Одрин“, наляво по бул. „Тодор Александров“ до кръстовището с бул. „Христо Ботев“.

В променения участък автобусите спират на спирка с код  6408 „Метростанция Опълченска“ за нощната линия N1

За линията е разкрита временна крайна спирка с код 6740 „СУ Св. Климент Охридски“ на бул. „Тодор Александров“ непосредствено преди бул. „Христо Ботев“.

За линията са закрити спирки:

с код 6668 „134 СУ Димчо Дебелянов“

с код 6086 „18 СУ Уйлям Гладстон“

с код 6085 „СУ Св. Климент Охридски“.

Маршрутът на ученическата автобусна линия Y2 остава променен както следва: от ж.к. Люлин 5 по действащия маршрут до кръстовище бул. „Тодор Александров“/ул. „Опълченска“ и направо по бул. „Тодор Александров“ до нова крайна спирка с код 6407 „Метростанция Опълченска“ за нощната линия N1.

За линията е закрита спирка с код 6086 „18 СУ Уйлям Гладстон“.

От 23.12.2024 г. до 28.01.2025 г.

 Трамвайна линия № 21 остава закрита.

Трамвайна линия № 22 продължава да се движи по скъсения маршрут от автостанция „Изток“ до метростанция „Опълченска“ (крайна станция на трамвайни линии № 20 и 21).

Разкрива се временна трамвайни линии № 22А с маршрут: от ж.к. Красна поляна (начална и крайна спирка „Ул. Добротич“), по бул. „Никола Мушанов“, бул. „Възкресение“, бул. „Константин Величков“, надясно по бул. „Александър Стамболийски“, наляво по бул. „Христо Ботев“, надясно по ул. „Струга“, наляво по бул. „Княгиня Мария Луиза“, централна гара и наляво по бул. „Христо Ботев“ по маршрута до ж.к. Красна поляна (крайна спирка „Ул. Добротич“). Мотрисите ще спират на съществуващите трамвайни спирки по маршрута.

« Last Edit: Today at 08:28:45 by V.Peichev »

Offline Tisho

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 609
    • View Profile
Re: Маршрутни промени
« Reply #3290 on: Yesterday at 23:24:23 »
За мен е огромна грешка да се хаби пробег, за да ходят селски линии до центъра. За съжаление, подобни промени не са прецедент. При положение, че вече на практика няма ограничения в прекачването, по-правилно е селските линии да достигат до метростанция в единия си край и там да има обръщало.
Направо е малоумие, и то по най-добре осигурената с транспорт артерия в София. Така схема на МГТ не се прави - имаме метро, имаме право на неограничени прекачвания, имаме необходимост от синхронизиране на разписанията, избягване на ненужен пробег през силно натоварени отсечки и елеминиране влиянието на натоварения трафик върху движението на МГТ, скандално е и това удължение на фона на липса на водачи...

Мен ако питате тази линия даже трябва да е съкратена до МС ИЕЦ Цариградско шосе/МЕТРО.  :rolleyes:
Тя е селска, крайградска, подобно на тези от АС Изток.
Опитите да намерят подходяща за двуетажен автобус линия от кол и въже удрят на камък!
Безсмислена покупка, прахосваща парите на столичните данъкоплатци!  :help: :eek:
« Last Edit: Yesterday at 23:45:10 by Tisho »
В 0135 СН - уникалният автобус на Варна!
Фен на швейцарските автобуси MAN 10.190 HOCL / Lauber, MAN SG280H, SL200, NL202, NG272, Lion's City, MB O305/G/Heuliez, Conecto/G, Citaro/G, нови возила, електробуси, тролеи, трамваи, метро и влакове.

Почивай в мир, Тони!

Ама О405 са много грознииии

Online Ivo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 15523
    • View Profile
    • Email
Re: Маршрутни промени
« Reply #3291 on: Today at 00:09:57 »
 :laugh:Честно казано аз съм раздвоен дали промяната на А3 е положителна или не. Сега погледнах разписанието ми че то до Орлов мост е само 1 Мин. повече, отколкото до Гео Милев. Само че реално заради  бус лентата и това че не се минава през проблемното кръгово даже е по бързо но се спестява едно прекачване. Може би ще се спести и малко разход, защото няма да се седи в задръстване. Ще се види като го понаучат хората дали ще има отлив на пътници по този маршрут или ще дойдат повече. Също и София е толкова компактен град, че дали ще е до Гео Милев или до Орлов мост реално няма разлика освен удобствата.

От друга страна наистина се нарушава практиката за крайградските линии, и ако се следва тя най добре 3 ката да отива до метростанция бизнес парк, или най много Балан. Там е най безконфликтно и бързо, заради задръстването в Горубляне. Но пък гледам че това селски линии да навлизат в топ центъра на града не е някакъв прецедент и го има дори във Виена, Букурещ и др. столици с някоя друга линия.
Не ни трябват хора с "дипломи" а работещи и можещи да мислят, влагайки логика и разум в това което правят.

Фен на автобусите ЧАВДАР

Offline ozzy

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 13996
    • View Profile
Re: Маршрутни промени
« Reply #3292 on: Today at 00:41:19 »
До Орлов мост може да няма задръстване, но, докато се завърти по Евлоги Георгиев, Гурко и Васил Левски, може да натрупа едни 20 минути закъснение в пиков час.

Offline T_4

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2962
    • View Profile
Re: Маршрутни промени
« Reply #3293 on: Today at 01:15:27 »
Миналата седмица инцидентно хванах А3 от Гурко до Орлов мост около 19 часа в делничен ден и бяхме трима "случайни" пътници. Дори едната жена пита другата за къде е автобусът. Нямах късмет да е двуетажен обаче.  :blink:

Май за пръв път ще имаме нормалнорелсова ТМ22А. Предполагам, че ще се обслужва от "Красна поляна", но се чудя с какви вагони и на какъв интервал. Май няма достатъчно Т6А2-СФ за ТМ1, ТМ3 и ТМ22А, въпреки че когато имаше заместващ автобус, въпросният беше на 15-20 минути, та може да скалъпят три вагона.
Не на безсмислените линии като ТМ23!
За оптимизация на разписанията:
http://forum.gtsofia.info/index.php?topic=428.msg100091775#msg100091775

Offline vaz2106

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 952
    • View Profile
    • Email
Re: Маршрутни промени
« Reply #3294 on: Today at 02:20:06 »
Във Банишора е , трамваи за нея има , ватмани не !

Offline V.Peichev

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 8983
    • View Profile
Re: Маршрутни промени
« Reply #3295 on: Today at 08:31:36 »
Няма как ТМ 22А да е нормалнорелсова - по Ботев и Стамболийски има само тясно междурелсие.  :rolleyes:
« Last Edit: Today at 18:04:32 by V.Peichev »

Offline Ilian

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1023
    • View Profile
    • Сервиз за лаптопи
Re: Маршрутни промени
« Reply #3296 on: Today at 09:39:42 »
От друга страна наистина се нарушава практиката за крайградските линии, и ако се следва тя най добре 3 ката да отива до метростанция бизнес парк, или най много Балан. Там е най безконфликтно и бързо, заради задръстването в Горубляне.
Виж колко време се пътува от Горубляне с автобус до напр. Орлов мост и колко би било с прекачване на метро през Младост. Ако метрото до Младост не беше реализирано като Дървенишки трамвай, може би тази концепция щеше да е удачна.

Offline bahner

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 952
    • View Profile
Re: Маршрутни промени
« Reply #3297 on: Today at 10:06:41 »
22А ще се обслужва от двете депа, 4 коли би трябвало да са в Красна поляна и 2 в Банишора. Уикендите е само в Красна поляна. Ще се движат май всякакви трамваи там - чешки, зелени, песи и инекони, каквото има.
Галерия за градски транспорт - https://www.flickr.com/gp/127247218@N05/qB017P

Online Ivo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 15523
    • View Profile
    • Email
Re: Маршрутни промени
« Reply #3298 on: Today at 11:07:56 »
От друга страна наистина се нарушава практиката за крайградските линии, и ако се следва тя най добре 3 ката да отива до метростанция бизнес парк, или най много Балан. Там е най безконфликтно и бързо, заради задръстването в Горубляне.
Виж колко време се пътува от Горубляне с автобус до напр. Орлов мост и колко би било с прекачване на метро през Младост. Ако метрото до Младост не беше реализирано като Дървенишки трамвай, може би тази концепция щеше да е удачна.
Да и това го има. От друга страна ГТ последно време рязко загуби доста пътници, така че всяка мярка, било то и непопулярна като по бързо директно стигане до центъра или атрактивни двуетажни МАН вместо изпърдели Бмс та би било от ползва стига да привлече нови пътници и си върне старите клиенти.
Не ни трябват хора с "дипломи" а работещи и можещи да мислят, влагайки логика и разум в това което правят.

Фен на автобусите ЧАВДАР

Online Ivo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 15523
    • View Profile
    • Email
Re: Маршрутни промени
« Reply #3299 on: Today at 13:57:19 »
Току що го видях на св.анна посока Пасарел двуетажния. Дойде доста пълен, долу всички места бяха заети, качиха се поне 20-30 човека и горе се понапълни. Веднага след него беше 1- цата, някакво тотално изтърбушено ВМС 274х с 3-4 човека само:) На фона на тия изтърбушляци МАН а е като космически кораб и разбира се всички се качиха в него въпреки че бяха заедно на спирката.

За 43 може би са неудачи ама за тия линии да идеални и подобрението е в пъти над ВМС и китайските.
Не ни трябват хора с "дипломи" а работещи и можещи да мислят, влагайки логика и разум в това което правят.

Фен на автобусите ЧАВДАР